Рішення
від 18.11.2011 по справі 35/5005/13552/2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

15.11.11р. Справа № 35/5005/13552/2011

За позовом Публічного акціонерного товариства "Ук ртелеком" в особі

Центру технічн ої експлуатації № 6 Філії спе ціалізованого

електрозв`язку , м. Київ

до Управління з питань надзвичайних ситуа цій та у справах

захисту населе ння від наслідків Чорнобиль ської

катастрофи Дні пропетровської обласної

державної адмі ністрації, м. Дніпропетровсь к

про спонукання укласти договір

Суддя Широбокова Л.П.

Представники:

Від позивача: ОСОБА_1, юр исконсульт. дов. № 956 від 05.09.11р.

Від відповідача: ОСОБА_2 гол. спец. упр. з питань надзв. ситуацій та у справах захист у населення від наслідків ЧК облдержадміністрації посв . № НС-16

СУТЬ СПОРУ:

Позивач звернувся до суд у та просить зобов`язати Відп овідача укласти з ним догові р на експлуатаційно - технічн е обслуговування апаратури т а інших технічних засобів оп овіщення і зв`язку цивільної оборони на 2011 рік в редакції По зивача.

Свої вимоги обгрунтовує ти м, що в силу Закону України "Пр о цивільну оборону в Україні " укладення такого договору є обов`язковим для сторін, Пози вач направив Відповідачу про ект такого договору. але оста нній ухиляється від його укл адання.

Заявою від 14.11.2011р. позивач уто чнив, що просить зобов' язат и укласти договір в редакції проекту від 15.09.2011р. з тих же підс тав.

Представник Позивача позо вні вимоги підтримав. просив позов задовольнити.

Відповідач заперечив прот и задоволення позовних вимог , обґрунтував тим, що управлін ня не може без достатніх бюдж етних асигнувань укласти дог овір з Позивачем - ПАТ «Укрт елеком»та провести оплату за послуги на експуатаційно- т ехнічного обслуговування ре гіональної системи централі зованого оповіщення.

Відповідно до положень ч . 2 ст. 85 Господарського процесу ального кодексу України в су довому засіданні оголошено тільки вступну та резолютивн у частину рішення.

Дослідивши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи, вислухавши поясненн я представників сторін, оцін ивши докази в їх сукупності, г осподарський суд, -

ВСТАНОВИВ :

В зв' язку із закінченн ям строку дії договору №34/62/86 ві д 14.04.2008р. на експлуатаційно-техн ічне обслуговування апарату ри оповіщення і зв' язку ЦО Д ніпропетровської області по зивач направив відповідачу н овий проект такого договору від 15.09.2011р. з додатками №1 - 4, яки й відповідач отримав 23.09.2011р., що підтверджується поштовим по відомленням та не заперечуєт ься відповідачем.

Відповідно до п. 1.1., 1.2 проект у договору орган управління майном - замовник Управлінн я з питань надзвичайних ситу ацій та у справах захисту населення від наслі дків Чорнобильської катастр офи Дніпропетро вської обласної державної ад міністрації (надалі відповід ач) - передає, а виконавець Пу блічне акціонерне товариств о "Укртелеком" (надалі позивач ) приймає на себе обов' язки щ одо експлуатаційно-технічно го обслуговування апаратури та інших технічних засобів о повіщення і зв' язку ЦО згід но з переліком, що додається (д одаток №1). Виконавець здійсню є обслуговування, поточний р емонт, контроль за робочим ст аном і збереженням апаратури .

Відповідач запропонован ий договір не підписав, у відп овіді (без номера та дати) вка зав, що фінансується з держав ного бюджету, немає інших над ходжень грошових коштів, мож е брати бюджетні зобов' язан ня лише в межах бюджетних аси гнувань, але на 2011р. кошторисні призначення на експлуатацій но-технічне обслуговування р егіональної системи оповіще ння відсутні, тому він не може укласти цей договір.

Позивач вважає, що спірни й договір є обов' язковим до укладення сторонами в силу з акону, грунтується на держав ному замовленні, та може бути укладений за рішенням суду.

Відповідно до ч. 3 ст. 179, с т. 187 Господарського кодексу У країни укладення господар ського договору є обов'язко вим для сторін, якщо він засн ований на державному замовл енні, виконання якого є обо в'язком для суб'єкта господа рювання у випадках, передба чених законом, або існує пр яма вказівка закону щодо о бов'язковості укладення дог овору для певних категорій с уб'єктів господарювання чи о рганів державної влади або органів місцевого самовряд ування.

Проект договору може б ути запропонований будь-яко ю з сторін

Спори, що виникают ь при укладанні господарськи х договорів за державним за мовленням, або договорів, ук ладення яких є обов'язкови м на підставі закону та в інши х випадках, встановлених зак оном, розглядаються судом.

Відповідно до Закон у України «Про Цивільну обор ону України»завданнями Ц ивільної оборони України є, з окрема, оповіщення населення про загрозу і виникнення на дзвичайних ситуацій у мирний і воєнний часи та постійне ін формування його про наявну о бстановку.

Цивільна оборона Україн и є державною системою орга нів управління, сил і засобів , що створюється для організа ції і забезпе-чення захисту населення від наслідків н адзвичайних ситуацій техно генного, екологічного, прир одного та воєнного характер у.

Систему цивільної оборони складають органи виконавчо ї влади всіх рівнів, до комп етенції яких віднесено функ ції, пов'язані з безпекою і захистом населення, поперед женням, реагуванням і діями у надзвичайних ситуаціях; о ргани повсякденного управл іння процесами захисту насе лення у складі міністерств, і нших центральних органів вик онавчої влади, місцевих держ авних адміністрацій, керівни цтва підприємств, установ і о рганізацій незалежно від ф орм власності і підпорядкув ання.

Спеціально уповноважени й центральний орган викона вчої влади, до повноважень як ого віднесено питання цивіль ної оборони: здійснює оповіщ ення населення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайної ситуації, забезпечує належне функц іонування відомчих терито ріальних і локальних сист ем оповіщення.

Фінансування заходів з цивільної оборони здій снюється за рахунок відпо відно державного та місцев их бюджетів, а також коштів підприємств, установ і орг анізацій незалежно від фор м власності і підпорядкув ання згідно з законодавство м України. Спеціально уповно важений центральний орган ви конавчої влади, до повноваже нь якого віднесено питання цивільної оборони, є держав ним замовником продукції, по слуг та робіт для забезпечен ня потреб цивільної оборон и відповідно до Закону Укр аїни "Про поставки продукці ї для державних потреб" (ст ат ті 1, 2, 6, 13 Закону).

Постановою Кабінету Мі ністрів України від 15 лютого 1 999. N192 було затверджено «Положе ння про організацію оповіщен ня і зв'язку у надзвичайних си туаціях», в якому визначено, щ о саме підприємства електро зв'язку забезпечують на дог овірних умовах експлуатаці йно-технічне обслуговуванн я апаратури і технічних зас обів оповіщення та зв'язку ЦО , що належить до сфери управл іння центральних та місцев их органів виконавчої влад и, знаходяться в пунктах упра вління, на підприємствах, в у становах і організаціях. Опл ата послуг зв'язку, вартості експлуатаційно-технічного обслуговування здійснюєтьс я за тарифами Держкомзв'язку .

Фінансування реконструк ції, удосконалення загальнод ержавної і регіональних систем централізованого о повіщення ЦО, вартості експл уатаційно-технічного обслу говування апаратури і техні чних засобів загальнодержа вної і регіональних систем ц ентралізованого оповіщення та зв'язку ЦО провадиться з а рахунок асигнувань, що пе редбачаються бюджетами від повідних центральних і місце вих органів виконавчої влади ( п.5 та 6 Положення).

З наведених положень слід ує, що спірний договір є обов' язковим до укладання в силу з акону, та відповідно до цих по ложень сторонами договору по винні бути саме сторони, зазн ачені позивачем.

Таким чином, вимоги позива ча обґрунтовані, доведені ма теріалами справи та підляга ють задоволенню, а доводи від повідача судом відхиляються , оскільки закон не містить ви ключень та не звільняє спеці ально уповноважений орга н виконавчої влади, до повнов ажень якого віднесено питанн я цивільної оборони, від укла дання такого договору в разі відсутності фінансування. В ирішення питання фінансуван ня саме і відноситься до комп етенції відповідних державн их органів.

Статтею 187 Господарського кодексу України передбачено , що день набрання чинності рішенням суду, яким виріше но питання щодо переддоговір ного спору, вважається днем укладення відповідного го сподарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше, тому суд вважає за можли ве зобов' язати сторони укла сти такий договір протягом д вадцяти днів з часу набрання рішенням суду законної сили . В разі не підписання відпові дачем договору в цей термін в ін набере чинності в редакці ї позивача.

Відповідно до ст. 49 Господа рського процесуального коде ксу України судові витрати п о справі відносяться на відп овідача.

Керуючись ст. 44, 49, 82-85, 116,117 Госп одарського процесуального к одексу України, ст.ст. 179, 181, 187 Гос подарського кодексу України , ст.ст. 1, 2, 6, 13 Закону України « Про Цивільну оборону України »господарський суд, -

ВИРІШИВ :

Позов задовольнити.

Зобов' язати Управлінн я з питань надзвичайних ситу ацій та у справах захисту нас елення від наслідків Чорноби льської катастрофи Дніпропе тровської обласної державно ї адміністрації (49069, м. Дніпроп етровськ, вул. Героїв Сталінг раду, 5-а, код ЕДРПОУ 33857179) укл асти з Публічним акціонерним товариством "Укртелеком" в ос обі Центру технічної експлу атації № 6 Філії спеціалізова ного електрозв`язку (01030, м. Київ , б-р Т.Шевченка,18, код ЕДРПОУ 21560766 ) договір на експуатаційно-те хнічне обслуговування апара тури оповіщення і зв' язку ц ивільної оборони Дніпропетр овської області в 20-ти денн ий термін з часу набрання ріш ення законної сили. В разі не укладення договору в цей т ермін договір набирає чиннос ті в редакції позивача відпо відно до проекту №/62 від 15.09.2011р.

Стягнути з Управління з п итань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населен ня від наслідків Чорнобильсь кої катастрофи Дніпропетров ської обласної державної адм іністрації - 49069, м. Дніпропетро вськ, вул. Героїв Сталінграду , 5-а, код ЕДРПОУ №33857179 (р/р 352100010096 19 в ГУДКУ у Дніпропетровській області, м. Дніпропетровськ М ФО 805012, код ЕДРПОУ 33857179) на корист ь Публічного акціонерного то вариства "Укртелеком" в особі Центру технічно ї експлуатації №6 Філії спеці алізованого еле ктрозв`язку - 01030, м. Київ, б-р Т.Шев ченка,18, код ЕДРПОУ 21560766 (р/р 26006160711100 в ДОД Райффайзен Банк Аваль, МФ О 305653) витрати по сплаті держми та - 85,00 грн (вісімдесят п ' ять грн 00 коп) та витрати на інформаційно-технічне забез печення судового процесу - 236,00 грн (двісті тридцять ш ість грн 00 коп).

Наказ видати після набр ання рішенням законної сили.

Рішення набирає законн ої сили після закінчення дес ятиденного строку з дня його підписання та в цей термін мо же бути оскаржено до Дніпроп етровського апеляційного го сподарського суду.

Суддя Л.П. Широбокова

Повне рішення складе но 18 листопада 2011 року

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення18.11.2011
Оприлюднено22.12.2011
Номер документу19873085
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —35/5005/13552/2011

Рішення від 18.11.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Широбокова Людмила Петрівна

Ухвала від 01.11.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Широбокова Людмила Петрівна

Ухвала від 12.10.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Широбокова Людмила Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні