5178-2008А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 101
ПОСТАНОВА
Іменем України
17.06.2008Справа №2-7/5178-2008А
За позовом: Товариства з обмеженою відповідальні Виробничо-комерційної фірми «Контакт» (98400, м. Бахчисарай, вул. Будівельна, 23, ідентифікаційний код 20670470)
До відповідача: Управління Державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Автономній Республіці Крим в особі Сімферопольського відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи (95493, м. Сімферополь, вул. Київська, 158)
Про спонукання до виконання певних дій.
Суддя господарського суду АР Крим І. І. Дворний
Секретар судового засідання В. Є. Євген'єва
представники:
Від позивача – Міронов В. С., предст., дов. №7 від 20.02.2008 р.
Від відповідача – не з'явився (клопотання).
Суть адміністративної справи:
Товариство з обмеженою відповідальні Виробничо-комерційна фірма «Контакт» звернулося до Господарського суду АР Крим з позовом, в якому просить зобов'язати Управління Державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Автономній Республіці Крим в особі Сімферопольського відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи зробити обмін реєстраційних посвідчень і технічних паспортів, що прийшли в непридатність через тривале використання, - всього автотранспорту ТОВ ВКФ «Контакт».
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач ухиляється від видачі нових реєстраційних посвідчень та технічних паспортів належного позивачу автотранспорту через зміну назву підприємства та необхідність передачі автомобілів від однієї юридичної особи іншій. ТОВ ВКФ «Контакт» стверджує, що назва підприємства є незмінною з 1991 року, через що відмову відповідача вважає неправомірною.
02.06.2008 р. до ГС АР Крим від Товариства з обмеженою відповідальні Виробничо-комерційної фірми «Контакт» надійшла уточнена позовна заява, в якій позивач виклав перелік автотранспортних засобів, на які він просить зобов'язати відповідача замінити реєстраційні посвідчення та технічні паспорти.
Відповідач у судове засідання не з'явився, однак направив до суду заяву, в якій просить суд відкласти розгляд справи на більш пізніший строк у зв'язку з зайнятістю представника в іншому судовому процесі.
Проте, оскільки явка в судове засідання представників сторін – це право, а не обов'язок, а матеріали справи в достатній мірі характеризують взаємовідносини сторін, підстав для відкладення розгляду справи судом не вбачається.
Суд вважає за можливе розглянути справу на основі наявних доказів у порядку ч. 6 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухавши пояснення представника позивача, суд
встановив:
Наявні в матеріалах справи документи свідчать, що Товариство з обмеженою відповідальні Виробничо-комерційна фірма «Контакт» є власником наступних автотранспортних засобів:
- ЗАЗ, держ. номер 0348 КРБ; марка та модель: легковий, 11020610; 1994 р. в.; номер двигуна: 0241706; номер кузова і номер шасі: 0232276; технічний паспорт: 43172ВЩ;
- КРАЗ, держ. номер 2696 КРР; марка та модель: бортовий, 250; 1991 р. в.; номер двигуна: 30406; номер кузова і номер шасі: 0714006; технічний паспорт: КРС085150;
- ЗАЗ, держ. номер 3909 КРА; марка та модель: легковий, 1102; 1992 р. в.; номер двигуна: 0128458; номер кузова і номер шасі: ХТЕ 110206№123587; технічний паспорт: КРС 086022 ВЩ 94276;
- держ. номер 2781 ЦД; марка та модель: причеп бортовий; номер кузова і номер шасі: 0011274;
- ЗАЗ, держ. номер 1054 КРБ; марка та модель: легковий, 110206; 1994 р. в.; номер двигуна: 0241705; номер кузова і номер шасі: ХТЕ 110206R0231645; технічний паспорт: КР086145 ВЩ 944806;
- ЗАЗ, держ. номер 4506; марка та модель: легковий, 1102; 1992 р. в.; номер двигуна: б/н; номер кузова і номер шасі: ХТЕ 110206№0123107; технічний паспорт: КР 087309 ВЩ 94277;
- ГАЗ, держ. номер 5257; марка та модель: пасажирський, 3307; 1993 р. в.; номер двигуна: 98675; номер кузова і номер шасі: ХТН330700Р1547629; технічний паспорт: КРС 139121 ВЩ943036;
- держ. номер 4358 КРВ; марка та модель: легковий, 940; 1995 р. в.; номер двигуна: 230FB 128956908389; номер кузова і номер шасі: YV944805№1092975; технічний паспорт: КР086859 Крс007447;
- держ. номер 00822 КО; марка та модель: автобус, РАФ, 2203; 1986 р. в.; номер двигуна: 24Д86528р; номер кузова і номер шасі: 131309; технічний паспорт: КРС168871 Крс039892;
- держ. номер 00961 КО 6223 КРС; марка та модель: автобус, ТС-3965; 1965 р. в.; номер двигуна: 53М226111; номер кузова і номер шасі: 1394081; технічний паспорт: КРС202996 ВЩ944082;
- ВАЗ, держ. номер АК5754АА; марка та модель: авто, седан, 2107; 2004 р. в.; номер двигуна: V 1450В; номер кузова і номер шасі: ХТА21070041941505; технічний паспорт: ВЩ944082 НІС291584.
Дані факти підтверджують відповідні свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів та технічні талони транспортних засобів.
Порядок державної реєстрації та обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів та мотоколясок та видачі реєстраційних документів і номерних знаків встановлений Правилами державної реєстрації та обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів та мотоколясок, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. N 1388.
Відповідно до пункту 20 цих Правил замість втрачених або непридатних для користування свідоцтв про реєстрацію (технічних паспортів) і номерних знаків на підставі заяв власників або їх представників видаються дублікати свідоцтв про реєстрацію, а також нові номерні знаки. Дублікати таких свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, знятих з обліку, видаються після одержання відповідного підтвердження від підрозділу ДАІ за місцем їх попередньої реєстрації.
На підставі вказаного положення, у зв'язку із зношенням виданих раніше позивачу свідоцтв про реєстрацію та технічних паспортів, Товариство з обмеженою відповідальні Виробничо-комерційна фірма «Контакт» звернулося до Управління Державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Автономній Республіці Крим в особі Сімферопольського відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи з проханням замінити свідоцтва та технічні паспорти на нові.
Однак, листом №1/м/1-916 від 09.04.2008 р. відповідач повідомив, що для вирішення питання по суті позивачеві необхідно з'явитися до Сімферопольського ВРЕР з документами, необхідними для заміни технічних паспортів у зв'язку зі зміною найменування організації, та автотранспортом для огляду інспектором та експертом.
Проте, твердження відповідача про зміну найменування підприємства позивача не відповідають фактичним обставинам справи.
Так, дійсно, в раніше виданих позивачеві свідоцтвах про реєстрацію транспортних засобів та технічних талонах транспортних засобів власником автотранспортних засобів зазначено ВКФ «Контакт», у той час повною назвою позивача є Товариство з обмеженою відповідальні Виробничо-комерційна фірма «Контакт».
У той же час, з наявних в матеріалах довідок відділу статистики в Бахчисарайському районі №1183 від 03.12.2007 р. (з додатком на 6 аркушах) та №15 від 14.02.2008 р. вбачається, що ТОВ ВКФ «Контакт» з моменту реєстрації (1991 рік) не змінювало назву та ідентифікаційний код. Це, зокрема, підтверджується витягами з Єдиного державного реєстру про реєстрацію змін. Крім того, адреса підприємства, яка вказана в свідоцтвах про реєстрацію транспортних засобів, технічних талонах та в довідці з ЄДРПОУ є також незмінною та тотожною.
Отже, відповідачем фактично було відмовлено позивачеві у видачі нових реєстраційних свідоцтв та технічних паспортів без достатніх на то підстав, тобто неправомірно.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Це відповідає закріпленому статтею 8 Конституції України принципу верховенства права.
Відповідно ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.
Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до ч.3 ст.3 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема:
- підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
- з використанням повноваження з метою, якою це повноваження надано;
- обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
- пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).
Проте, судом встановлено, що дії Управління Державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Автономній Республіці Крим в особі Сімферопольського відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи по відмові позивачеві у видачі нових реєстраційних свідоцтв та технічних паспортів без наявності будь-яких обґрунтованих підстав для цього, не відповідають вищенаведеним приписам статті 3 КАС України.
Частиною 3 статті 105 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що адміністративний позов може містити вимоги про:
1) скасування або визнання нечинним рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень;
2) зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії;
3) зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень утриматися від вчинення певних дій;
4) стягнення з відповідача - суб'єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, завданої його незаконним рішенням, дією або бездіяльністю;
5) виконання зупиненої чи невчиненої дії;
6) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень.
У той же час, в частині 4 зазначеної статті акцентується, що позовна заява може містити, крім визначених частиною третьою цієї статті, інші вимоги на захист прав, свобод чи інтересів у сфері публічно-правових відносин.
Крім того, згідно з частиною 2 статті 162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про:
1) визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення;
2) зобов'язання відповідача вчинити певні дії;
3) зобов'язання відповідача утриматися від вчинення певних дій;
4) стягнення з відповідача коштів;
5) тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян;
6) примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян;
7) примусове видворення іноземця чи особи без громадянства за межі України;
8) визнання наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень.
Суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
З урахуванням наведеного суд вважає, що порушені права позивача підлягають захисту шляхом спонукання відповідача здійснити обмін реєстраційних посвідчень і технічних паспортів, що прийшли в непридатність через тривале використання.
Судовий збір у розмірі 3,40 грн. у порядку ч. 1 ст. 94, п. 1, 2 ч. 3 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, п.п. „б” п. 1 ст. 3 Декрету Кабінету Міністрів України “Про державне мито”, підлягає стягненню з Державного бюджету України на користь позивача.
У порядку п. 3 ст. 160, п. 4 ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України вступна та резолютивна частини постанови оголошені та підписані у судовому засіданні 17.06.2008 р. Повний текст постанови складений та підписаний 23.06.2008 р.
Приймаючі до уваги викладене, керуючись ст. ст. 158 – 163, п. 4 ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
1. Позов задовольнити.
2. Зобов'язати Управління Державної автомобільної інспекції Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Автономній Республіці Крим в особі Сімферопольського відділу реєстраційно-екзаменаційної роботи (95493, м. Сімферополь, вул. Київська, 158) здійснити обмін свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів і технічних паспортів транспортних засобів Товариства з обмеженою відповідальні Виробничо-комерційної фірми «Контакт» (98400, м. Бахчисарай, вул. Будівельна, 23, ідентифікаційний код 20670470), що прийшли в непридатність через тривале використання, а саме:
- ЗАЗ, держ. номер 0348 КРБ; марка та модель: легковий, 11020610; 1994 р. в.; номер двигуна: 0241706; номер кузова і номер шасі: 0232276; технічний паспорт: 43172ВЩ;
- КРАЗ, держ. номер 2696 КРР; марка та модель: бортовий, 250; 1991 р. в.; номер двигуна: 30406; номер кузова і номер шасі: 0714006; технічний паспорт: КРС085150;
- ЗАЗ, держ. номер 3909 КРА; марка та модель: легковий, 1102; 1992 р. в.; номер двигуна: 0128458; номер кузова і номер шасі: ХТЕ 110206№123587; технічний паспорт: КРС 086022 ВЩ 94276;
- держ. номер 2781 ЦД; марка та модель: причеп бортовий; номер кузова і номер шасі: 0011274;
- ЗАЗ, держ. номер 1054 КРБ; марка та модель: легковий, 110206; 1994 р. в.; номер двигуна: 0241705; номер кузова і номер шасі: ХТЕ 110206R0231645; технічний паспорт: КР086145 ВЩ 944806;
- ЗАЗ, держ. номер 4506; марка та модель: легковий, 1102; 1992 р. в.; номер двигуна: б/н; номер кузова і номер шасі: ХТЕ 110206№0123107; технічний паспорт: КР 087309 ВЩ 94277;
- ГАЗ, держ. номер 5257; марка та модель: пасажирський, 3307; 1993 р. в.; номер двигуна: 98675; номер кузова і номер шасі: ХТН330700Р1547629; технічний паспорт: КРС 139121 ВЩ943036;
- держ. номер 4358 КРВ; марка та модель: легковий, 940; 1995 р. в.; номер двигуна: 230FB 128956908389; номер кузова і номер шасі: YV944805№1092975; технічний паспорт: КР086859 Крс007447;
- держ. номер 00822 КО; марка та модель: автобус, РАФ, 2203; 1986 р. в.; номер двигуна: 24Д86528р; номер кузова і номер шасі: 131309; технічний паспорт: КРС168871 Крс039892;
- держ. номер 00961 КО 6223 КРС; марка та модель: автобус, ТС-3965; 1965 р. в.; номер двигуна: 53М226111; номер кузова і номер шасі: 1394081; технічний паспорт: КРС202996 ВЩ944082;
- ВАЗ, держ. номер АК5754АА; марка та модель: авто, седан, 2107; 2004 р. в.; номер двигуна: V 1450В; номер кузова і номер шасі: ХТА21070041941505; технічний паспорт: ВЩ944082 НІС291584.
3. Стягнути з Державного бюджету України (р/р 31115095700002 в банку одержувача: Управління держказначейства в АР Крим, МФО 824026, одержувач: Держбюджет, м. Сімферополь, ОКПО 34740405) на користь Товариства з обмеженою відповідальні Виробничо-комерційної фірми «Контакт» (98400, м. Бахчисарай, вул. Будівельна, 23, ідентифікаційний код 20670470) 3,40 грн. витрат зі сплати судового збору.
Виконавчий лист видати після вступу постанови в законну силу за заявою сторони, на користь якої ухвалено рішення.
Судом роз'яснено сторонам положення ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно якої Постанова суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.
У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, Постанова вступає в закону силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова може бути оскаржена в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Дійсну Постанову направити на адресу сторін рекомендованою кореспонденцією.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Дворний І.І.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2008 |
Оприлюднено | 10.09.2008 |
Номер документу | 1988183 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Дворний І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні