Постанова
від 19.08.2008 по справі а10/205-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А10/205-08

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  КИЇВСЬКОЇ   ОБЛАСТІ

01032, м.Київ - 32, вул. Комінтерну, 16.тел. 230-31-77

І м е н е м     України

ПОСТАНОВА

"19" серпня 2008 р.                                                             Справа № А10/205-08          

          за позовом  Корпорації «Укрвторресурси», с. Озерна Білоцерківського району Київської області

до Вишгородської районної державної адміністрації Київської області, м. Вишгород.

за участю третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на боці відповідача: Старопетрівської сільської ради Вишгородського району Київської області (третя особа 1), Управління земельних ресурсів Вишгородського району (третя особа 2 )

про зобов'язання суб'єкта владних повноважень вчинити певні дії

Суддя Тищенко О.В.

за участю представників:

позивача :Кородейнікова І.Л.  (довіреність від 05.04.2008р. №25), Дибова Г.П. (довіреність від 05.04.2008р. №24 )

відповідача не з'явився

третя особа 1не з'явився

третя особа 2не з'явився

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

В травні 2008 року до господарського суду Київської області надійшла позовна заява Корпорації «Укрвторресурси»до Вишгородської районної державної адміністрації Київської області, м. Вишгород про зобов'язання суб'єкта владних повноважень вчинити певні дії, а саме зобов‘язати Вишгородську державну адміністрацію Київської області погодити Корпорації «Укрвторресурси»заяву про наміри у складі розділу «Оцінка впливів на навколишнє середовище»проекту будівництва протягом 10 днів з дня набрання рішенням суду законної сили.

Позовні вимоги обґрунтовані наступним.

Як зазначає позивач у заяві, в 2001 році у останнього з‘явився намір побудувати сміттєпереробний та сміттєсортувальний завод з полігоном для розміщення  твердих брикетованих побутових відходів на землях Старопетрівської сільської ради Вишгородського району Київської області.

Відповідно до п. 3 додатку «Е»ДБН А.2.2-1-2003 «Проектування. Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС) при проектуванні і будівництві підприємств, будинків і споруд», затверджених Наказом Держбуду України від 15.12.03р. № 214 та Постанови КМУ від 27.07.95р. № 554 «Про затвердження Переліку видів діяльності та об‘єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку»збір, обробка, зберігання, поховання, знешкодження і утилізація всіх промислових і побутових відходів відноситься до видів діяльності, що становлять підвищену екологічну небезпеку

Згідно зі ст. 51 Закону України № 1264-ХІІ від 25.06.1991р. «Про охорону навколишнього природного середовища», проекти господарської та іншої діяльності повинні мати матеріали оцінки її впливу на навколишнє природне середовище і здоров‘я людей. Оцінка здійснюється з урахуванням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, екологічної ємкості даної території, стану навколишнього природного середовища в місті, де планується розміщення об‘єктів, екологічних прогнозів, перспектив соціально-економічного розвитку регіону, потужності та видів сукупного впливу шкідливих факторів та об‘єктів на навколишнє природне середовище.

Підприємства, установи та організації, які розміщують, проектують, будують, реконструюють, технічно переозброюють, вводять в дію підприємства, споруди та інші об‘єкти, а також проводять дослідну діяльність, що за їх оцінкою може негативно вплинути на стан навколишнього природного середовища, подають спеціально уповноваженому центральному органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів та його органам на місцях спеціальну заяву про це.

Пунктом 1.6 ДБН А.2.2-1-2003 «Проектування. Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС) при проектуванні і будівництві підприємств, будинків і споруд»(далі ДБН А.2.2-1-2003) передбачено, що порядок виконання та підготовки матеріалів ОВНС повинен відповідати загальній технологічній схемі інвестиційного процесу будівництва: замовник визначає виконавця ОВНС; замовник і виконавець ОВНС складають, погоджують і публікують Заяву про наміри за формою, наведеною у додатку «Г»(ДБН А.2.2-1-2003), із зазначенням переліку очікуваних впливів планової діяльності.  Крім того, вищезазначеними ДБН А.2.2-1-2003 також наводиться зразок заяви про наміри у додатку «Г»до ДБН А.2.2-1-2003. В цій заяві зазначено, що вона підлягає погодженню органом місцевого самоврядування, а також з органами державного екологічного та санітарного нагляду

Як стверджує позивач, останнім  було погоджено заяву про наміри з Головним державним санітарним лікарем Вишгородського району. Державне управління охорони навколишнього природного середовища у Київській області повідомило про те, що погодить заяву про наміри після погодження її з Головою Вишгородської районної державної адміністрації. Проте заява не була погоджена Відповідачем. 18.04.2008 року Вишгородська райдержадміністрація надала Позивачу відповідь вих. № 7-25/836 від 18.04.2008р., в якій вказала про те, що потужність комплексу є завеликою для Вишгородського району, а погодження заяви про наміри передчасною

Позивач вважає відповідь № 7-25/836 від 18.04.2008р., безпідставною та необгрунтованою, оскільки потужність комплексу була визначена Програмою поводження з твердими побутовими відходами в Київській області на 2007-2011 роки, затвердженою Рішенням Київської обласної ради п‘ятого скликання № 116-10-V від 30.03.07.

На підставі викладеного, позивач просить суд зобов‘язати Відповідача погодити йому заяву про наміри у складі проекту Оцінка впливів на навколишнє середовище протягом 10 днів з дня набрання рішення суду законної сили.

Ухвалою Господарського суду Київської області від 12.05.2008 року відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд справи призначено на 10.06.2008р.

У судовому засіданні 10.06.08р. позивач підтримав свої позовні вимоги в повному обсязі, надав суду письмові пояснення та уточнення позовних вимог.

Відповідач в судове засідання не з‘явився, проте 13.06.2008р. через загальний відділ господарського суду Київської області відповідач подав до суду заяву, якою просив розгляд справи, призначений на 10.06.2008р.  відкласти у зв'язку із неможливістю представника прибути в судове засідання через розгляд інших справ в іншому суді.

В судовому засіданні 10.06.2008р. оголошувалась перерва до 26.06.2008р.

13.06.2008р. через загальний відділ господарського суду Київської області відповідач подав до суду Клопотання про залучення до участі у справі Старопетрівської сільської ради Вишгородського району Київської області та Новопетрівської сільської ради Вишгородського району.

В судовому засіданні 26.06.08. представники Позивача подали заяву про зміну позовних вимог, якою просили суд визнати неправомірними дії Вишгородської районної державної адміністрації щодо відмови Корпорації «Укрвторресурси»у погодженні заяви про наміри (підрозділ 14.1.) розділу 14 «Оцінка впливу на навколишнє середовище»проекту «Будівництво сортувально-переробного комплексу твердих побутових відходів продуктивністю 300 тис. тонн на рік з полігоном захоронення твердих брикетованих побутових відходів ємністю більше 1,0 млн. тонн на землях запасу Старопетрівської сільради Вишгородського району Київської області»; визнати право Корпорації «Укрвторресурси»на розроблення розділу 14 «Оцінка впливу на навколишнє середовище»проекту «Будівництво сортувально-переробного комплексу твердих побутових відходів продуктивністю 300 тис. тонн на рік з полігоном захоронення твердих брикетованих побутових відходів ємністю більше 1,0 млн. тонн на землях запасу Старопетрівської сільради Вишгородського району Київської області», а саме –на виконання і підготовку матеріалів Оцінки впливу на навколишнє середовище (ОВНС).

Ухвалою Господарського суду Київської області від 26.06.2008р. у зв'язку із неявкою в судове засідання відповідача розгляд справи відкладався на 19.08.2008р. на 15:00год.

Крім того, вищевказаною ухвалою суду, на підставі ч.2 ст.53 КАС України залучено до участі у справі в якості  третіх осіб, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на боці відповідача: Старопетрівської сільської ради Вишгородського району Київської області (третя особа 1), Управління земельних ресурсів Вишгородського району;

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі, з урахуванням заяви про зміну позовних вимог, оскільки вважає їх правомірними та обґрунтованими.

Відповідач та треті особи в судове засідання повторно без поважних причин не з'явилися, письмові заперечення на позов не надали, хоча про час, дату, та місце слухання справи були повідомлені належним чином.

В силу вимог ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен при вирішенні судом питання щодо його цивільних прав та обов'язків має право на судовий розгляд упродовж розумного строку.

Обов'язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи є порушенням ч. 1 ст. 6 даної Конвенції (§66 –69 рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005р. у справі “Смірнова проти України”).

Враховуючи зазначене, суд приходить до висновку про можливість розгляду справи за відсутності представників відповідача та третіх осіб.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення позивача, господарський суд -

ВСТАНОВИВ:

На підставі п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.04 № 265 «Про затвердження Програми поводження з твердими побутовими відходами», Київською обласною радою п‘ятого скликання  рішенням   № 116-10-V від 30.03.07 р. було затверджено Програму поводження з твердими побутовими відходами в Київській області на 2007-2011 роки. 12.03.07р. Програма була схвалена розпорядженням Київської обласної державної адміністрації від 12.03.07. № 150.

Пунктом 4.2.4. Програми поводження з твердими побутовими відходами в Київській області на 2007-2011 роки (далі Програма) передбачено, що будівництво сортувально-переробного комплексу потужністю саме 300 тис. тонн на рік на території Вишгородської райдержадміністрації здійснюється Корпорацією «Укрвторресурси». Пункт 4.4.1.5. Програми також передбачає будівництво полігону площею 10,0 га Корпорацією «Укрвторресурси». Таким чином, передбачувана потужність заводу та площа полігону були визначені Київської обласною радою.

Відповідно до ст. 73 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997р. «Про місцеве самоврядування в Україні»акти ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов‘язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об‘єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.  

Відповідно до п. 3 додатку «Е»ДБН А.2.2-1-2003 «Проектування. Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС) при проектуванні і будівництві підприємств, будинків і споруд», затверджених Наказом Держбуду України від 15.12.03р. № 214, та Постанови КМУ від 27.07.95р. № 554 «Про затвердження Переліку видів діяльності та об‘єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку» збір, обробка, зберігання, поховання, знешкодження і утилізація всіх промислових і побутових відходів відноситься до видів діяльності, що становлять підвищену екологічну небезпеку.

Згідно зі ст. 51 Закону України № 1264-ХІІ від 25.06.1991р. «Про охорону навколишнього природного середовища», проекти господарської та іншої діяльності повинні мати матеріали оцінки її впливу на навколишнє природне середовище і здоров‘я людей. Оцінка здійснюється з урахуванням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, екологічної ємкості даної території, стану навколишнього природного середовища в місті, де планується розміщення об‘єктів, екологічних прогнозів, перспектив соціально-економічного розвитку регіону, потужності та видів сукупного впливу шкідливих факторів та об‘єктів на навколишнє природне середовище.

Підприємства, установи та організації, які розміщують, проектують, будують, реконструюють, технічно переозброюють, вводять в дію підприємства, споруди та інші об‘єкти, а також проводять дослідну діяльність, що за їх оцінкою може негативно вплинути на стан навколишнього природного середовища, подають спеціально уповноваженому центральному органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів та його органам на місцях спеціальну заяву про це.

Пунктом 1.6 ДБН А.2.2-1-2003 «Проектування. Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС) при проектуванні і будівництві підприємств, будинків і споруд»(далі ДБН А.2.2-1-2003) передбачено, що порядок виконання та підготовки матеріалів ОВНС повинен відповідати загальній технологічній схемі інвестиційного процесу будівництва:

замовник визначає виконавця ОВНС;

замовник і виконавець ОВНС складають, погоджують і публікують Заяву про наміри за формою, наведеною у додатку «Г»(ДБН А.2.2-1-2003), із зазначенням переліку очікуваних впливів планової діяльності.

Вищезазначеними ДБН А.2.2-1-2003 також наводиться зразок заяви про наміри у додатку «Г»до ДБН А.2.2-1-2003. В цій заяві зазначено, що вона підлягає погодженню органом місцевого самоврядування, а також з органами державного екологічного та санітарного нагляду.

Судом встановлено, що Позивачем було погоджено заяву про наміри з Головним державним санітарним лікарем Вишгородського району, про що є відповідна відмітка в заяві. Державне управління охорони навколишнього природного середовища у Київській області повідомило, що погодить заяву про наміри після погодження її Вишгородською райдержадміністрацією Київської області.

В проекті міститься розділ 14: «Оцінка впливу на навколишнє середовище (ОВНС)»та п. 14.1 Заява про наміри. Для того, щоб затвердити розділ проекту «Оцінка впливів на навколишнє середовище (ОВНС)»та провести державну експертизу проекту, Позивачу необхідно відповідно до п. 1.6 ДБН А.2.2-1-2003 «Проектування. Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС) при проектуванні і будівництві підприємств, будинків і споруд», затверджених Наказом Держбуду України від 15.12.03. № 214 та введених в дію з 01.04.04р., погодити заяву про наміри з  Вишгородською райдержадміністрацією як органом, який уповноважений розпоряджатися землями державної власності та землями, які перебувають за межами населеного пункту, згідно зі ст. 17 Земельного кодексу України (до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин належить розпорядження землями державної власності в межах, визначених Земельним кодексом України) та п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу України, де передбачено, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність) в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів –відповідні органи виконавчої влади. Відповідно до ст. 1 Закону України № 586-ХІV від 09.04.99р. «Про місцеві державні адміністрації», місцеві державні адміністрації є місцевими органами виконавчої влади і входять до системи органів виконавчої влади.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку про наявність у Відповідача законних повноважень для погодження Позивачу заяви про наміри (пункт 14.1 розділу 14 «Оцінка впливу на навколишнє середовище (ОВНС)»проекту будівництва).

Суд звертає увагу на те, що відмова Позивачу у погодженні заяви про наміри чинить останньому перешкоди для подальшої послідовної розробки розділу 14 «Оцінка впливу на навколишнє середовище (ОВНС)»та інших розділів проекту, створює передумови для безпідставного зволікання з погодженням і затвердженням всього проекту «Будівництво сортувально-переробного комплексу твердих побутових відходів продуктивністю 300 тис. тонн на рік з полігоном захоронення твердих брикетованих побутових відходів ємністю більше 1,0 млн. тонн на землях запасу Старопетрівської сільради Вишгородського району Київської області», у тому числі по виконанню і підготовці матеріалів Оцінки впливу на навколишнє середовище (ОВНС), може стати причиною затримки отримання передбаченої законом дозвільної документації та проведення будівельних робіт, а відтак створює загрозу невиконання Позивачем п. 4.2.4 Програми поводження з твердими побутовими відходами в Київській області на 2007-2011 роки, затвердженої рішенням Київської обласної ради п‘ятого скликання № 116-10-V від 30.03.07. Також, дії Відповідача заважають Позивачу освоювати отриману в оренду земельну ділянку відповідно до цільового призначення, зазначеного в розділі 5 договору оренди, укладеного між Позивачем та Відповідачем.

Згідно п. 11 розділу 5 «Умови використання земельної ділянки»договору оренди,  земельна ділянка передається Позивачу в оренду під розміщення сміттєпереробного та сміттєспалювального заводу та складу твердих побутових відходів.  

Частиною 1 ст. 96 ЗК України передбачено, що землекористувачі зобов‘язані забезпечувати використання землі за цільовим призначенням. Відповідно до ст. 143 ЗК України, однією із підстав для примусового припинення прав на земельну ділянку може бути використання земельної ділянки не за цільовим призначенням.

Крім того, Типовими регіональними правилами забудови, затвердженими Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 10.12.2001р. № 219, та п. 5.1 Правил забудови території Київської області, затверджених рішенням Київської обласної ради від 19.06.03. № 096-08-ХХІV, передбачені такі загальні процедури з оформлення документів на будівництво:

вибір та погодження місця розташування об‘єкта;

підготовка та надання вихідних даних на проектування;

оформлення права володіння чи користування земельною ділянкою;

проектування та погодження проектної документації;

отримання дозволу на виконання будівельних робіт;

прийняття в експлуатацію об‘єкта.

Судом встановлено, що Позивачем було отримано необхідні для даної стадії проектування (розробки проекту) погодження та позитивні висновки, у тому числі –висновки і погодження самого Відповідача.

Так, 26.06.01. Київська обласна державна адміністрація  своїм листом   № 11-20-3438 надала Позивачу дозвіл на збір матеріалів попереднього погодження місця розташування земельної ділянки під розміщення сміттєпереробного заводу та полігону твердих побутових відходів у Вишгородському районі.

12.07.2001 року Відділ містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Вишгородської райдержадміністрації (структурний підрозділ Відповідача) своїм листом № 128-А погодив розміщення сміттепереробного заводу та полігону твердих побутових відходів  Корпорації «Укрвторресурси»на земельній ділянці площею 10,0 га за рахунок земель держгоспу ім. Ватутіна в адміністративних межах Старопетрівської сільської ради.

Рішенням Вишгородської районної ради Київської області від 19.07.2001 року було відведено земельну ділянку площею 15 га малопродуктивної ріллі держгоспу ім. Ватутіна, що знаходиться в районі сміттєзвалища в кормові угіддя-пасовища.

Актом вибору та обстеження земельної ділянки від 23.07.2001р. було визнано земельну ділянку придатною під розміщення сміттєпереробного заводу та полігону твердих побутових відходів. Акт було підписано комісією у складі голови комісії –заступника голови Вишгородської районної державної адміністрації Крета П.Ф., начальника районного відділу земельних ресурсів –Сергієнко В.І., начальника відділу будівництва і архітектури та житлово-комунального господарства – Ніколенко С.М., головного державного санітарного лікаря району –Павлюка О.М., начальника обласного управління пожежної охорони –Мельник В., начальника районної регіональної екологічної інспекції –Наконечного Н.В., начальника Вишгородського РЕМ –Пінчука А.Я., Старопетрівського сільського голови –Козиря В.М., директора Д.С.П. ім. Ватутіна –Кутєпова В.М., начальника Вишгородського районного ККП –Бондаровського О.П.

Дирекція Держгоспу ім. Ватутіна своїм листом від 23.07.2001р.  № 365 погодилась на вилучення земельної ділянки площею 10,0 га пасовищ для розташування сміттєпереробного заводу та полігону твердих побутових відходів для Корпорації «Укрвторресурси»в адміністративних межах Старопетрівської сільської ради.

30.07.2001 р. Старопетрівський сільський голова надав висновок   № 355  про погодження матеріалів вибору земельної ділянки.

15.08.2001р. Головний державний санітарний лікар Вишгородського району Київської області видав висновок № 19, яким визнав земельну ділянку поблизу с. Старі Петрівці Вишгородського району Київської області придатною для проектування вищезазначеного заводу та полігону.

15.08.01. Київська облсанепідстанція також видала висновок № 02/04-156-1694 про відведення земельної ділянки під будівництво.

18.08.2001р. Вишгородська філія по експлуатації газового господарства ВАТ по газопостачанню та газифікації «КИЇВОБЛГАЗ»своїм листом № 509-6 попередньо погодила місце розміщення заводу та полігону твердих побутових відходів на території Старопетрівської сільської ради.

Державне управління екології та природних ресурсів в Київській області Міністерства екології та природних ресурсів України своїм листом № 06-13/2286 від 28.08.01. також попередньо погодило вибір земельної ділянки площею 10,0 га під розміщення заводу та полігону твердих побутових відходів за рахунок земель держгоспу ім. Ватутіна в адміністративних межах Старопетрівської сільської Ради.

29.08.01. Управління містобудування та архітектури Київської обласної державної адміністрації своїм листом № 369 також погодило проекти відводу земельних ділянок під розміщення заводу.

03.11.2004р. Вишгородський районний відділ земельних ресурсів Київського обласного головного управління земельних ресурсів Деркомзему України довідкою № 2140 підтвердив те, що за корпорацією «Укрвторресурси»рахується земельна ділянка площею 10,0 га, яка відноситься до категорії земель промисловості.

25.11.2004р. Вишгородською районною державною адміністрацією Київської області було прийнято рішення № 714 про передачу в оренду земельної ділянки площею 10,0 га Корпорації «Укрвторресурси» під розміщення сміттєпереробного заводу та полігону твердих побутових відходів в адміністративних межах Старопетрівської сільської ради. Відповідно до п. 6.4 Типових регіональних правил забудови, затверджених Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 10.12.2001 року № 219, та ст. 24 Закону України «Про планування та забудову територій»рішення про надання земельної ділянки із земель державної чи комунальної власності для розміщення об‘єкта містобудування в порядку, визначеному земельним законодавством, одночасно є дозволом на будівництво цього об‘єкта. Відповідно до п. 5.9 Правил забудови території Київської області, затверджених рішенням Київської обласної ради від 19.06.03. № 096-08-ХХІV, рішення відповідної ради щодо погодження місця розташування об‘єкта та архітектурно-планувальне завдання є також підставою для виконання проектно-вишукувальних робіт.

02.12.04 р. Вишгородська районна державна адміністрація уклала з Позивачем договір оренди земельної ділянки площею 10,0 га строком на 49 років під розміщення сміттєпереробного та сміттєспалювального заводу та складу твердих побутових відходів, яка знаходиться на території Старопетрівської сільської ради Вишгородського району Київської області за межами населеного пункту.

08.09.2006р. Вишгородська районна державна адміністрація Київської області –Відповідач по справі -  своїм листом № 7-22/1421 надала Позивачу дозвіл на будівництво сміттєпереробного заводу та полігону твердих побутових відходів на землях Старопетрівської сільської ради Вишгородського району Київської області поза межами населеного пункту на земельній ділянці загальною площею 10,0 га, що належить Позивачу згідно з договором оренди.

14.04.2007р. за результатами проведеного обстеження земельної ділянки загальною площею 10,0 га під розміщення сортувально-переробного комплексу та полігону твердих побутових відходів Корпорації «Укрвторресурси» за межами населеного пункту с. Старі Петрівці Вишгородського району Київської області було підписано Акт, яким земельну ділянку було визнано придатною для розміщення вищезазначеного об‘єкта будівництва.  

Листами від 26.06.2007р. № 11/1210, № 3/1209 Управління культури і туризму Київської обласної державної адміністрації повідомило, що вважає за можливе погодити проект відведення земельної ділянки площею близько 10,0 га для розміщення сміттєпереробного комплексу в адміністративних межах Старопетрівської сільської ради Вишгородського району Київської області.

Висновком № 02/04-683 від 26.06.2007р. Київська обласна санітарно-епідеміологічна станція  визнала земельну ділянку 10,0 га на землях запасу Старопетрівської сільської ради придатною для будівництва сміттєпереробного заводу та полігону твердих побутових відходів Корпорації «Укрвторресурси».

Таким чином, Позивач вибрав та погодив місце розташування об‘єкту та оформив право користування земельною ділянкою.            

Відповідно до Правил забудови території Київської області, затверджених рішенням Київської обласної ради від 19.06.03 р. № 096-08-ХХІV, до складу вихідних даних на проектування входять: завдання на проектування; архітектурно-планувальне завдання (АПЗ); технічні умови на інженерне забезпечення об‘єкта проектування (ТУ).

Згідно з п. 5.14 вищезазначених Правил, завдання (планове завдання) на проектування об‘єкта розробляє замовник за участю проектної організації. Завдання на проектування погоджується проектною організацією і затверджується замовником.

Згідно з п. 4 Порядку надання архітектурно-планувального завдання та технічних умов щодо інженерного забезпечення об‘єкта архітектури і визначення розміру плати за їх видачу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.99р. № 2328, АПЗ та ТУ розробляються і надаються замовнику:

якщо він є власником (користувачем) земельної ділянки –в разі надання місцевою держадміністрацією або виконавчим органом місцевої ради дозволу на виконання проектно-вишукувальних робіт на зазначеній ділянці за умови, що наміри замовника не суперечать затвердженій містобудівній документації, місцевим правилам забудови. До цього дозволу додається викопіювання з генерального або ситуаційного плану відповідної території та план земельної ділянки.

24.10.2006р. директором ТОВ «Проектний інститут «Гіпробум»було погоджено розроблене Корпорацією «Укрвторресурси»завдання на розробку проекту будівництва сортувально-переробного комплексу твердих побутових відходів з полігоном захоронення твердих брикетованих побутових відходів ємністю більше 1,0 млн. тонн.

24.11.2006р. ДП «Проектний інститут «Київський Промбудпроект»своїм листом № 15-01/795 від 24.11.06. погодив розташування сортувально-переробного комплексу твердих побутових відходів з полігоном захоронення твердих брикетованих відходів (ТБПВ) Корпорації «Укрвторресурси»на землях запасу Старопетрівської сільради Вишгородського району і «Завдання на проектування», розроблене ТОВ «Проектний інститут «Гіпробум».

20.12.2006 р. ЗАТ «А.Е.С. Київобленерго»уклало з Корпорацією «Укрвторресурси»договір № П-КОЕ-4346 про приєднання до електричних мереж.

29.01.2007р. ВАТ по газопостачанню та газифікації «Київоблгаз»було розроблено технічні умови на газопостачання котельні сортувально-переробного комплексу твердих побутових відходів з полігоном для захоронення твердих брикетованих побутових відходів на землях запасу Старопетрівської сільської ради Вишгородського району.

13.02.07р. з начальником Головного управління містобудування, архітектури та розвитку інфраструктури Київської облдержадміністрації було погоджено Завдання на розробку Київським Промбудпроектом містобудівного обґрунтування розміщення сортувально-переробного комплексу твердих побутових відходів на землях запасу Старопетрівської сільської ради Вишгородського району. Це ж Завдання у 2006р. було погоджено і Вишгородською райдержадміністрацією –Відповідачем по справі.

Листом № 9/6/3748 від 04.07.2007р. Управління нормативно-технічної роботи та ліцензування ГУ МНС України в Київській області Державного пожежного нагляду повідомило, що не заперечує проти розміщення сміттєпереробного комплексу твердих побутових відходів потужністю 300 тис. тонн на рік з полігоном для захоронення твердих брикетованих побутових відходів на земельній ділянці площею 10,0 га на землях запасу Старопетрівської сільської ради Вишгородського району.

02.08.2007р. Начальником управління містобудування і архітектури та розвитку інфраструктури Київської облдержадміністрації було погоджено архітектурно-планувальне завдання № 220/07, а начальником відділу містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Вишгородської райдержадміністрації (структурного підрозділу Відповідача) затверджено архітектурно-планувальне завдання № 220/07 на розробку проектної документації по розміщенню сміттєпереробного заводу та складу твердих побутових відходів.

21.08.07. експертна комісія з питань теплопостачання Київської обласної державної адміністрації своїм листом № 1/7 погодила проектування котельні потужністю до 3,2 МВт для теплозабезпечення будівель сортувально-переробного комплексу твердих побутових відходів на землях Старопетрівської сільради Вишгородського району.

29.08.07. Північне державне регіональне геологічне підприємство «ПІВНІЧГЕОЛОГІЯ»Державної геологічної служби Міністерства охорони навколишнього природного середовища України своїм Гідрогеологічним висновком № 04/140 погодило проект «Будівництво сортувально-переробного комплексу твердих побутових відходів продуктивністю 300 тис. тонн на рік з полігоном захоронення твердих брикетованих побутових відходів ємністю більше 1,0 млн. тонн на землях запасу Старопетрівської сільради Вишгородського району Київської області», розроблений ТОВ «Проектний інститут «ГІПРОБУМ» в 2007 році.

Таким чином, суд встановив, що  Позивачем було погоджено з відповідними органами, у тому числі з Відповідачем, будівництво вищезазначеного об‘єкту саме такої потужності та зібрані необхідні для будівництва документи на стадії підготовки передпроектної документації, а саме:

оформлено право землекористування на правах довгострокової оренди;

отримано дозвіл на підготовку проектно-кошторисної документації та будівництво сміттєпереробного заводу потужністю саме 300 тис. тонн на рік та складу твердих побутових відходів на землях запасу Старопетрівської сільської ради Вишгородського району Київської області поза межами населеного пункту на земельній ділянці загальною площею 10,0 га, що належить Позивачу згідно договору оренди. На сьогоднішній день Дозвіл є чинним.

затверджено архітектурно-планувальне завдання № 220/07 на розробку проектної документації по розміщенню сміттєпереробного заводу та полігону для захоронення твердих брикетованих побутових відходів.

Також, судом встановлено, що всі погоджувальні документи станом на день розгляду справи є чинними, а також те, що Позивач вчинив усі необхідні дії по укладенню згідно з вимогами законодавства договору оренди земельної ділянки під будівництво об‘єкта і на сьогоднішній день Позивач є законним землекористувачем земельною ділянкою з необхідним для будівництва об‘єкта цільовим призначенням, а також, отримавши дозвіл на будівництво, на законних підставах здійснює розробку проекту будівництва, у тому числі –розділу 14 «Оцінка впливів на навколишнє середовище (ОВНС)»проекту.

На даний час Позивач розпочав чергову стадію проектування: погодження і затвердження проекту, в тому числі розділу «Оцінка впливу на навколишнє середовище (ОВНС)», та проведення комплексної державної експертизи проекту, згідно із Порядком затвердження інвестиційних програм і проектів будівництва та проведення їх державної експертизи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 31.10.2007р.  № 1269.

Доказів існування рішень органів державної влади про заборону Позивачу проводити роботу по будівництву сортувально-переробного комплексу твердих побутових відходів продуктивністю 300 тисяч тонн на рік з полігоном для захоронення твердих брикетованих побутових відходів (ТБПВ) ємністю більше 1,0 млн тон суду не надано.

Чинне законодавство України, в тому числі ДБН А.2.2-1-2003 «Проектування. Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС) при проектуванні і будівництві підприємств, будинків і споруд»не передбачають випадків, на підставі яких Відповідач міг би відмовити Позивачу у погодженні заяви про наміри на даній стадії проектування. Крім того, ДБН А.2.2-1-2003 «Проектування. Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС) при проектуванні і будівництві підприємств, будинків і споруд», передбачають, що ДБН є обов‘язковими для органів державного управління, контролю і експертизи, місцевого й регіонального самоврядування, підприємств, організацій і установ незалежно від форм власності і відомчої належності та фізичних осіб, котрі здійснюють свою діяльність у межах України.

Суд не погоджується з доводами Відповідача про те, що «потужність комплексу є завеликою для Вишгородського району, а погодження заяви про наміри передчасною», оскільки потужність комплексу була визначена Програмою поводження з твердими побутовими відходами в Київській області на 2007 –2011 роки, затвердженою Рішенням Київської обласної ради п‘ятого скликання № 116-10-V від 30.03.07. Крім того, Відповідач одноосібно не має права давати оцінку об‘єкту будівництва, адже Позивач вже пройшов погодження проектної документації зі спеціалізованими органами, які оцінили ситуацію та надали Позивачу відповідні дозвільні та погоджувальні документи.

Відповідно до ч. 2 ст. 19  Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.

Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Ч.1 ст. 9 КАС України передбачено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі ст.  7 КАС України принципами здійснення правосуддя в адміністративних судах є:

1) верховенство права;

2) законність;

3) рівність усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом;

4) змагальність сторін, диспозитивність та офіційне з'ясування всіх обставин у справі;

5) гласність і відкритість адміністративного процесу;

6) забезпечення апеляційного та касаційного оскарження рішень адміністративного суду;

7) обов'язковість судових рішень.

Згідно ч. 1 статті 11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Компетенція адміністративних судів поширюється зокрема на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності (п.1 ст. 17 КАС України).

Стаття 69  КАС України передбачає, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.

Відповідно до статті 70 КАС України   належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Докази, одержані з порушенням закону, судом при вирішенні справи не беруться до уваги. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Як вбачається з положень ч.1, 2 ст.  71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, частина 2 ст.71 КАС України встановлює презумпцію вини суб'єкта владних повноважень, рішення, дії чи бездіяльність, якого оскаржується . Це означає, що обставини справ про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, які повідомлені позивачем відповідають дійсності, доки відповідач не спростує їх.

Частина 4 ст. 71 КАС України передбачає, що суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Згідно п.1 ч. 2 ст.162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень.

З огляду на вищевикладене, суд вважає позовні вимоги Корпорації «Укрвторресурси»щодо визнання неправомірними дії Вишгородської районної державної адміністрації по відмові Корпорації «Укрвторресурси»у погодженні заяви про наміри (підрозділ 14.1) розділу 14 «Оцінка впливу на навколишнє середовище»проекту «Будівництво сортувально-переробного комплексу твердих побутових відходів продуктивністю 300 тис. тонн на рік з полігоном захоронення твердих брикетованих побутових відходів ємністю більше 1,0 млн. тонн на землях запасу Старопетрівської сільради Вишгородського району Київської області» та визнання права Корпорації «Укрвторресурси»на розроблення розділу 14 «Оцінка впливу на навколишнє середовище»проекту «Будівництво сортувально-переробного комплексу твердих побутових відходів продуктивністю 300 тис. тонн на рік з полігоном захоронення твердих брикетованих побутових відходів ємністю більше 1,0 млн. тонн на землях запасу Старопетрівської сільради Вишгородського району Київської області», а саме –на виконання і підготовку матеріалів Оцінки впливу на навколишнє середовище (ОВНС) обґрунтованими і підтвердженими належними та допустимими доказами, а, отже, такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 98 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує  питання щодо судових витрат у постанові суду або ухвалою.

На підставі ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України  судові витрати покладаються на відповідача.

Керуючись ст. 19  Конституції України, ст. ст. 2, 9, 10, 70, 71, 87, 94, 104, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними дії Вишгородської районної державної адміністрації  по відмові Корпорації «Укрвторресурси»(09183, Київська область, Білоцерківський район, с.Озерна, вул..Липки,6, код ЄДРПОУ 31212067 ) у погодженні заяви про наміри (підрозділ 14.1) розділу 14 «Оцінка впливу на навколишнє середовище»проекту «Будівництво сортувально-переробного комплексу твердих побутових відходів продуктивністю 300 тис. тонн на рік з полігоном захоронення твердих брикетованих побутових відходів ємністю більше 1,0 млн. тонн на землях запасу Старопетрівської сільради Вишгородського району Київської області»

3. Визнати право Корпорації «Укрвторресурси»(09183, Київська область, Білоцерківський район, с.Озерна, вул..Липки,6, код ЄДРПОУ 31212067) на розроблення розділу 14 «Оцінка впливу на навколишнє середовище» проекту «Будівництво сортувально-переробного комплексу твердих побутових відходів продуктивністю 300 тис. тонн на рік з полігоном захоронення твердих брикетованих побутових відходів ємністю більше 1,0 млн. тонн на землях запасу Старопетрівської сільради Вишгородського району Київської області», а саме –на виконання і підготовку матеріалів Оцінки впливу на навколишнє середовище (ОВНС).

4. Стягнути з Державного бюджету України на користь Корпорації «Укрвторресурси»(09183, Київська область, Білоцерківський район, с.Озерна, вул..Липки,6, код ЄДРПОУ 31212067 ) 3,40 грн. судового збору.

Суддя                                                                                          Тищенко О.В.

Дата ухвалення рішення19.08.2008
Оприлюднено10.09.2008
Номер документу1988210
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а10/205-08

Постанова від 19.08.2008

Господарське

Господарський суд Київської області

Тищенко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні