ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГА НСЬКОЇ ОБЛАСТІ
91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВ В, 3а. Тел. 55-17-32
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21.11.11 С права № 10/243/2011
За позовом Державно го підприємства "Придніпровс ька залізниця",
м. Дніпропетровськ
до Товариства з обмежен ою відповідальністю "Лайт Ст оун Компани",
м. Луганськ
про стягнення 16 835 грн. 00 коп.
Суддя Мінська Т.М.
представники сторін:
від позивача - ОСОБА_1 - юр исконсульт юридичного секто ру, довіреність № 30 від 01.01.2011;
від відповідача - ОСОБА_2 - представник за довіреніс тю № б/н від 21.11.2011.
Суть спору: позив ачем заявлено вимогу про стя гнення з відповідача штрафу за невірно зазначену у заліз ничній накладній № 51184877 маси ва нтажу у розмірі 16835 грн. 00 коп.
Розглянувши матері али справи, суд
в с т а н о в и в :
29.04.2011 зі станції Пе тровеньки Донецької залізни ці Відправником - ТОВ "Лайт Сто ун Компани" (Відповідач) згідн о залізничної накладної № 51184877 відправлено групу вагонів, в тому числі вагон № 67558189 з вантаж ем Антрацит (завантаження ні жче бортів у вологому стані), станція призначення - Криви й Ріг Придніпровської заліз ниці, одержувач ВАТ «ЮГОК».
Провізна плата за вка заний вагон 3367 грн. В залізничн ій накладній в графі спосіб в изначення маси вказано - на вагонних вагах 150 тон., прав ильність вказаних в наклад ній відомостей підтверджен о посадовою особою Відповід ача Поповим М.А.
02.05.2011 при проходженні через станцію Нижньодніпров ськ - Вузол Придніпровської залізниці вагону № 67558189 під час перевірки маси вантажу відп овідно до ст. 24 Статуту залізн иць було виявлено: за наклад ною маса нетто - 69000 кг., фактичн о виявилось нетто - 72060 кг., що бі льше ніж зазначено в переві зних документах на 3060 кг., а так ож більше вантажопідйомност і на 3060 кг., про що складено ак т загальної форми № 836 від 02.05.2011, т а комерційний акт АА № 034629/139 ві д 02.05.2011. В комерційному акті за значено, що маркування вапно м, вагон технічно справний, за вантаження нижче бортів на 20 -25 см. Зважування проводилось на справних 150 тонних вагонни х електронно-тензометричних вагах станції НД-Вузол, що про йшли держповірку 20.01.2011.
За досилочною накладною № 47828637 вагон № 67558189 зі станції Нижн ьодніпровськ - Вузол Придні провської залізниці відпра влено з масою вантажу 69000 кг, т а решта вантажу 3060 кг у вагоні № 64928559 відправлено за досилочн ою накладною №45039377. На станції п ризначення в розділі "Є" вказа ного комерційного акту зробл ено відмітку розходжень з да ним комерційним актом немає.
Позивач звернувся з цим позовом на підставі ст. 118, 122 Статуту залізниць Україн и.
Відповідач відзивом № 133 від 21.11.2011 проти позову запер ечує з таких підстав:
Між Відповідачем та Держа вним підприємством «Донецьк а залізниця»укладено догові р № 512/743 від 01.08.2008 про організаці ю перевезення вантажів і про ведення розрахунків за пере везення та надання залізнице ю послуги, який переукладени й в новій редакції 27.07.2011 та допо внений п. 9 щодо організації е лектронного документообігу між залізницею та вантажовл асником.
30.06.2011 між Відповідачем т а ДП «Головний інформаційно - обчислювальний центр»Держ авної адміністрації залізни чного транспорту України»ук ладений договір № ГІОЦ-389-ЦСК/11 про надання інформаційних по слуг електронного цифрового підпису. Відповідач ствердж ує, що лише з 30.06.2011 він набув прав о внесення даних про масу ван тажу до накладних.
Крім того, Відповідач згідно договору про надання послуг № 6/04-О від 11.04.2011, укладено го з ПП НПО «Вуглересурс», як в иконавець зобов'язався надав ати для ПП НПО «Вуглересурс »як замовника послуги, пов' язані з відправленням вугіл ьної продукції. Згідно замов лення ПП НПО «Вуглересурс»Ві дповідачем 29.04.2011 проведено зав антаження вугілля Антрацит т а передано до станції Петро веньки завантажені вагони у кількості 14 штук масою вантаж у 968,1 тон. Зважування маси ванта жу у вагонах визначалось ста нцією відправлення Петрове ньки Донецької залізниці на вагонних механічних ричажн их вагах станції (зважування здійснено із зупинкою ваго нів на вагах) і результати зв ажування вказані в залізнич ній накладній № 51184877 від 29.04.2011.
Відповідач стверджу є, що правильність зазначенн я маси вантажу у спірному ва гоні підтверджується довід кою станції Петровеньки До нецької залізниці від 05.09.2011 № 1 5.
По груповій залізнич ній накладній № 51184877 було відпр авлено 29.04.2011 всього 14 вагонів. Вс і 14 вагонів були зважені стан цією Петровеньки Донецької залізниці. Результати зваж ування записані в книзі зваж ування вантажів на вагонних вагах. За зважування 14 вагоні в Донецька залізниця стягнул а сплату у сумі 1318 грн. 80 коп. згі дно форми ДФУ -92 додаток № 3 до п . 2.6. «Правил розрахунків та пе ревезення вантажів» по нако пичувальній картці № 29040114 від 2 9.04.2011 цю суму Донецька залізниц я списала з особового рахунк у Відповідача.
Таким чином, на думку відповідача, станція відпра влення підтвердила правиль ність зазначення в накладній маси вантажу.
Довідка № 15 від 15.09.2011, під писана Петровеньки Донецько ї залізниці, видана Відповід ачу в тому, що по станції Петро веньки Донецької залізниці , 29.04.2011 був прийнятий до переве зення вагон № 67558189 по відправл енню згідно накладній № 51184877 Пе тровеньки Донецької залізни ці - Кривий Ріг Придніпровськ ої залізниці. Зважування про водилось на станційних ваго нних вагах. Вага вантажу відп овідала вазі вантажу, вказан ій в перевізному документі.
В судовому засіданні Позивачем надано лист № 637 від 11.08.2011, підписаний Петровен ьки Донецької залізниці, що зважування вагону № 67558189 по відправленню № 51184877 Петровень ки Донецької залізниці - Крив ий Ріг Придніпровської заліз ниці проводилось вантажо відправником на станційних 1 50 - тонних вагонних вагах без участі працівників залізни ці. Контрольне переважуванн я не здійснювалось.
Оцінивши всі обставин и справи, суд вважає, позовні в имоги обґрунтованими з огля ду на наступне:
Згідно зі статтею 3 З акону України "Про залізничн ий транспорт", законодавство про залізничний транспорт з агального користування скла дається з Закону України "Про транспорт", цього Закону, Стат уту залізниць України, який з атверджується Кабінетом Мін істрів України, та інших акті в законодавства України.
А відповідно до статт і 5 Статуту залізниць України , затвердженого Постановою К абінету Міністрів України в ід 06.04.1998 N 457, до компетенції Мініс терства транспорту України віднесено затвердження нор мативних документів на підст аві цього Статуту, які є обов'я зковими для всіх юридичних і фізичних осіб на території України.
Статтею 6 Статуту зал ізниць визначає, що накладна - основний перевізний докуме нт встановленої форми, оформ лений відповідно до цього Ст атуту та Правил і наданий з алізниці відправником разом з вантажем. Накладна є обов'яз ковою двосторонньою письмо вою формою угоди на перевезе ння вантажу, яка укладається між відправником та залізни цею на користь третьої сторо ни - одержувача. Відповідно до ст. 23 Статуту залізниць Відпр авники повинні надати станці ї навантаження на кожне відп равлення вантажу заповнену накладну (комплект перевізн их документів). Статтею 37 Стат уту залізниць передбачено, щ о під час здавання вантажів д ля перевезення відправник повинен зазначити їх масу у накладній - основному пере візному документі, який підт верджує укладення договору п еревезення вантажу.
Відправником ванта жу згідно залізничної накла дної № 51184877 є саме Відповідач. Зг ідно вищевикладених положен ь Статут залізниць саме на Ві дправника вантажу покладає ться обов' язок правильног о зазначення маси вантажу в н акладній. Доводи Відповідача , що лише з 30.06.2011 він набув право в несення даних про масу ванта жу до накладних, спростовуют ься вищевказаним, а п. 9 Догово ру від 27.07.2011 із Донецькою залізн ицею та договір № ГІОЦ-389-ЦСК/11 в ід 30.06.2011 між Відповідачем та ДП «Головний інформаційно - обч ислювальний центр»Державно ї адміністрації залізничног о транспорту України» стосує ться питання електронног о заповнення документів : накладної та інших докумен тів.
Також спростовуютьс я доводи Відповідача, що зваж ування спірного вагону пров одилось станцією відправлен ня згідно відповідного догов ору. Наданими Відповідачем д окументами лише підтверджен о, що зважування спірного ваг ону проводилось на вагах ста нції відправлення. Згідно до говору № 512/743 від 01.08.2008 про організ ацію перевезення вантажів і проведення розрахунків за пе ревезення та надання залізни цею послуги, додаткової угод и № 1 залізниця надає послугу з важування і перевірка на п рохання одержувача (відправ ника) маси вантажів при п рийманні, видачі і перенаван таженні у випадках, не передб ачених Правилами. Отже, станц ія відправлення 29.04.2011 згідно до говору здійснила лише зважу вання спірного вагону, а пере вірка маси вантажу не здійсн ювалась, що вбачається із лис та № 637 від 11.08.2011, підписаний Петр овеньки Донецької залізниці . Вказане не спростовує Довід ка № 15 від 15.09.2011, підписана Петров еньки Донецької залізниці, видана Відповідачу, оскільк и в даній довідці не зазначе но про перевірку маси ванта жу станцією відправлення, а лише про зважування на вага х залізниці.
Залізниця має право п еревіряти правильність цих в ідомостей, а також періодичн о перевіряти кількість та м асу вантажу, що зазначаються у накладній (с. 24 Статуту заліз ниць).
А статтею 122 Статуту за лізниць установлено відпові дальність вантажовідправни ка у вигляді штрафу за непра вильне зазначення в накладні й маси вантажу.
Частиною першою стат ті 26 Закону України "Про заліз ничний транспорт" передбачен о, що обставини, які можуть сл ужити підставою для майново ї відповідальності перевіз ників, відправників і одержу вачів вантажу, багажу, вантаж обагажу, пасажирів, засвідчу ються актами. Аналогічну нор му містить стаття 129 Статуту з алізниць, відповідно до якої обставини, що можуть бути під ставою для матеріальної відп овідальності залізниці, вант ажовідправника, вантажоодер жувача, пасажирів під час зал ізничного перевезення, засві дчуються комерційними актам и або актами загальної форми , складеними станціями заліз ниць. За правилами цієї статт і комерційний акт складаєтьс я, зокрема, для засвідчення не відповідності найменування , маси і кількості місць вант ажу, багажу чи вантажобагажу даним, зазначеним у транспор тних документах.
Статтею 129 Статуту зал ізниць передбачено, що поряд ок складання комерційних ак тів та актів загальної форм и встановлюється Правилами . Правила складання актів за тверджені наказом Міністерс тва транспорту України від 28.0 5.2002 року N 334.
Неправильне зазначен ня в накладній маси вантажу з асвідчено комерційним актом , що є належним доказом факту неправильного зазначення ві дправником маси вантажу у ро зумінні ст. 129 Статуту залізни ць України та п. 5.5 Правил оформ лення перевізних документів , затверджених наказом Мінтр ансу України від 21.11.00 № 644. Зазна чені в комерційному акті ві домості не спростовуються і ншими матеріалами справи.
Відповідальність вантажовідправника за вказа ні дії передбачена згідно ст атей 118, 122 Статуту залізниць Ук раїни у вигляді штрафу у розм ірі п'ятикратної провізної п лати за всю відстань перевез ення, який за даним позовом с кладає 3367 грн. х 5 = 16835 грн.
За таких обставин фак т неправильного зазначення в ідповідачем відомостей у нак ладній підтверджено матері алами справи, тому позивачем правомірно нараховано і ви значено штраф 16835 грн.
Відповідно до ст.ст.44, 49 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача в повному обсязі.
Відповідно до ст. 85 ГПК Ук раїни у судовому засіданні оголошено вступну і резолют ивну частини рішення.
На підставі викладеного і, керуючись ст. ст. 44, 49, 82, 84, 85 ГПК України, суд
в и р і ш и в:
1. Позов задовол ьнити повністю.
2. Стягнути з Това риства з обмеженою відповіда льністю "Лайт Стоун Компани", 91005 м. Луганськ, вул. Фрунзе, 113 - а , ідентифікаційний код 34020344 на користь Державного підприєм ства “Придніпровська залізн иця”, м. Дніпропетровськ, пр. К арла Маркса, 108, ідентифікацій ний код 01073828 штраф в сумі 16835 грн . 00 коп., витрати на сплату держа вного мита в сумі 168 грн. 35 коп. та на інформаційно-технічне за безпечення судового процесу в сумі 236 грн., видати наказ поз ивачу після набрання рішення м законної сили.
Рішення господарськог о суду набирає законної сили після закінчення строку на п одання апеляційної скарги, я кщо апеляційну скаргу не бул о подано. У разі подання апеля ційної скарги рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після розгляду сп рави апеляційним судом.
Повне рішення складено і підписано 24.11.2011.
Суддя Т.М.Мінська
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2011 |
Оприлюднено | 27.12.2011 |
Номер документу | 19893063 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Мінська Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні