Рішення
від 21.11.2011 по справі 10/243/2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГА НСЬКОЇ ОБЛАСТІ

91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВ В, 3а. Тел. 55-17-32


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21.11.11 С права № 10/243/2011

За позовом Державно го підприємства "Придніпровс ька залізниця",

м. Дніпропетровськ

до Товариства з обмежен ою відповідальністю "Лайт Ст оун Компани",

м. Луганськ

про стягнення 16 835 грн. 00 коп.

Суддя Мінська Т.М.

представники сторін:

від позивача - ОСОБА_1 - юр исконсульт юридичного секто ру, довіреність № 30 від 01.01.2011;

від відповідача - ОСОБА_2 - представник за довіреніс тю № б/н від 21.11.2011.

Суть спору: позив ачем заявлено вимогу про стя гнення з відповідача штрафу за невірно зазначену у заліз ничній накладній № 51184877 маси ва нтажу у розмірі 16835 грн. 00 коп.

Розглянувши матері али справи, суд

в с т а н о в и в :

29.04.2011 зі станції Пе тровеньки Донецької залізни ці Відправником - ТОВ "Лайт Сто ун Компани" (Відповідач) згідн о залізничної накладної № 51184877 відправлено групу вагонів, в тому числі вагон № 67558189 з вантаж ем Антрацит (завантаження ні жче бортів у вологому стані), станція призначення - Криви й Ріг Придніпровської заліз ниці, одержувач ВАТ «ЮГОК».

Провізна плата за вка заний вагон 3367 грн. В залізничн ій накладній в графі спосіб в изначення маси вказано - на вагонних вагах 150 тон., прав ильність вказаних в наклад ній відомостей підтверджен о посадовою особою Відповід ача Поповим М.А.

02.05.2011 при проходженні через станцію Нижньодніпров ськ - Вузол Придніпровської залізниці вагону № 67558189 під час перевірки маси вантажу відп овідно до ст. 24 Статуту залізн иць було виявлено: за наклад ною маса нетто - 69000 кг., фактичн о виявилось нетто - 72060 кг., що бі льше ніж зазначено в переві зних документах на 3060 кг., а так ож більше вантажопідйомност і на 3060 кг., про що складено ак т загальної форми № 836 від 02.05.2011, т а комерційний акт АА № 034629/139 ві д 02.05.2011. В комерційному акті за значено, що маркування вапно м, вагон технічно справний, за вантаження нижче бортів на 20 -25 см. Зважування проводилось на справних 150 тонних вагонни х електронно-тензометричних вагах станції НД-Вузол, що про йшли держповірку 20.01.2011.

За досилочною накладною № 47828637 вагон № 67558189 зі станції Нижн ьодніпровськ - Вузол Придні провської залізниці відпра влено з масою вантажу 69000 кг, т а решта вантажу 3060 кг у вагоні № 64928559 відправлено за досилочн ою накладною №45039377. На станції п ризначення в розділі "Є" вказа ного комерційного акту зробл ено відмітку розходжень з да ним комерційним актом немає.

Позивач звернувся з цим позовом на підставі ст. 118, 122 Статуту залізниць Україн и.

Відповідач відзивом № 133 від 21.11.2011 проти позову запер ечує з таких підстав:

Між Відповідачем та Держа вним підприємством «Донецьк а залізниця»укладено догові р № 512/743 від 01.08.2008 про організаці ю перевезення вантажів і про ведення розрахунків за пере везення та надання залізнице ю послуги, який переукладени й в новій редакції 27.07.2011 та допо внений п. 9 щодо організації е лектронного документообігу між залізницею та вантажовл асником.

30.06.2011 між Відповідачем т а ДП «Головний інформаційно - обчислювальний центр»Держ авної адміністрації залізни чного транспорту України»ук ладений договір № ГІОЦ-389-ЦСК/11 про надання інформаційних по слуг електронного цифрового підпису. Відповідач ствердж ує, що лише з 30.06.2011 він набув прав о внесення даних про масу ван тажу до накладних.

Крім того, Відповідач згідно договору про надання послуг № 6/04-О від 11.04.2011, укладено го з ПП НПО «Вуглересурс», як в иконавець зобов'язався надав ати для ПП НПО «Вуглересурс »як замовника послуги, пов' язані з відправленням вугіл ьної продукції. Згідно замов лення ПП НПО «Вуглересурс»Ві дповідачем 29.04.2011 проведено зав антаження вугілля Антрацит т а передано до станції Петро веньки завантажені вагони у кількості 14 штук масою вантаж у 968,1 тон. Зважування маси ванта жу у вагонах визначалось ста нцією відправлення Петрове ньки Донецької залізниці на вагонних механічних ричажн их вагах станції (зважування здійснено із зупинкою ваго нів на вагах) і результати зв ажування вказані в залізнич ній накладній № 51184877 від 29.04.2011.

Відповідач стверджу є, що правильність зазначенн я маси вантажу у спірному ва гоні підтверджується довід кою станції Петровеньки До нецької залізниці від 05.09.2011 № 1 5.

По груповій залізнич ній накладній № 51184877 було відпр авлено 29.04.2011 всього 14 вагонів. Вс і 14 вагонів були зважені стан цією Петровеньки Донецької залізниці. Результати зваж ування записані в книзі зваж ування вантажів на вагонних вагах. За зважування 14 вагоні в Донецька залізниця стягнул а сплату у сумі 1318 грн. 80 коп. згі дно форми ДФУ -92 додаток № 3 до п . 2.6. «Правил розрахунків та пе ревезення вантажів» по нако пичувальній картці № 29040114 від 2 9.04.2011 цю суму Донецька залізниц я списала з особового рахунк у Відповідача.

Таким чином, на думку відповідача, станція відпра влення підтвердила правиль ність зазначення в накладній маси вантажу.

Довідка № 15 від 15.09.2011, під писана Петровеньки Донецько ї залізниці, видана Відповід ачу в тому, що по станції Петро веньки Донецької залізниці , 29.04.2011 був прийнятий до переве зення вагон № 67558189 по відправл енню згідно накладній № 51184877 Пе тровеньки Донецької залізни ці - Кривий Ріг Придніпровськ ої залізниці. Зважування про водилось на станційних ваго нних вагах. Вага вантажу відп овідала вазі вантажу, вказан ій в перевізному документі.

В судовому засіданні Позивачем надано лист № 637 від 11.08.2011, підписаний Петровен ьки Донецької залізниці, що зважування вагону № 67558189 по відправленню № 51184877 Петровень ки Донецької залізниці - Крив ий Ріг Придніпровської заліз ниці проводилось вантажо відправником на станційних 1 50 - тонних вагонних вагах без участі працівників залізни ці. Контрольне переважуванн я не здійснювалось.

Оцінивши всі обставин и справи, суд вважає, позовні в имоги обґрунтованими з огля ду на наступне:

Згідно зі статтею 3 З акону України "Про залізничн ий транспорт", законодавство про залізничний транспорт з агального користування скла дається з Закону України "Про транспорт", цього Закону, Стат уту залізниць України, який з атверджується Кабінетом Мін істрів України, та інших акті в законодавства України.

А відповідно до статт і 5 Статуту залізниць України , затвердженого Постановою К абінету Міністрів України в ід 06.04.1998 N 457, до компетенції Мініс терства транспорту України віднесено затвердження нор мативних документів на підст аві цього Статуту, які є обов'я зковими для всіх юридичних і фізичних осіб на території України.

Статтею 6 Статуту зал ізниць визначає, що накладна - основний перевізний докуме нт встановленої форми, оформ лений відповідно до цього Ст атуту та Правил і наданий з алізниці відправником разом з вантажем. Накладна є обов'яз ковою двосторонньою письмо вою формою угоди на перевезе ння вантажу, яка укладається між відправником та залізни цею на користь третьої сторо ни - одержувача. Відповідно до ст. 23 Статуту залізниць Відпр авники повинні надати станці ї навантаження на кожне відп равлення вантажу заповнену накладну (комплект перевізн их документів). Статтею 37 Стат уту залізниць передбачено, щ о під час здавання вантажів д ля перевезення відправник повинен зазначити їх масу у накладній - основному пере візному документі, який підт верджує укладення договору п еревезення вантажу.

Відправником ванта жу згідно залізничної накла дної № 51184877 є саме Відповідач. Зг ідно вищевикладених положен ь Статут залізниць саме на Ві дправника вантажу покладає ться обов' язок правильног о зазначення маси вантажу в н акладній. Доводи Відповідача , що лише з 30.06.2011 він набув право в несення даних про масу ванта жу до накладних, спростовуют ься вищевказаним, а п. 9 Догово ру від 27.07.2011 із Донецькою залізн ицею та договір № ГІОЦ-389-ЦСК/11 в ід 30.06.2011 між Відповідачем та ДП «Головний інформаційно - обч ислювальний центр»Державно ї адміністрації залізничног о транспорту України» стосує ться питання електронног о заповнення документів : накладної та інших докумен тів.

Також спростовуютьс я доводи Відповідача, що зваж ування спірного вагону пров одилось станцією відправлен ня згідно відповідного догов ору. Наданими Відповідачем д окументами лише підтверджен о, що зважування спірного ваг ону проводилось на вагах ста нції відправлення. Згідно до говору № 512/743 від 01.08.2008 про організ ацію перевезення вантажів і проведення розрахунків за пе ревезення та надання залізни цею послуги, додаткової угод и № 1 залізниця надає послугу з важування і перевірка на п рохання одержувача (відправ ника) маси вантажів при п рийманні, видачі і перенаван таженні у випадках, не передб ачених Правилами. Отже, станц ія відправлення 29.04.2011 згідно до говору здійснила лише зважу вання спірного вагону, а пере вірка маси вантажу не здійсн ювалась, що вбачається із лис та № 637 від 11.08.2011, підписаний Петр овеньки Донецької залізниці . Вказане не спростовує Довід ка № 15 від 15.09.2011, підписана Петров еньки Донецької залізниці, видана Відповідачу, оскільк и в даній довідці не зазначе но про перевірку маси ванта жу станцією відправлення, а лише про зважування на вага х залізниці.

Залізниця має право п еревіряти правильність цих в ідомостей, а також періодичн о перевіряти кількість та м асу вантажу, що зазначаються у накладній (с. 24 Статуту заліз ниць).

А статтею 122 Статуту за лізниць установлено відпові дальність вантажовідправни ка у вигляді штрафу за непра вильне зазначення в накладні й маси вантажу.

Частиною першою стат ті 26 Закону України "Про заліз ничний транспорт" передбачен о, що обставини, які можуть сл ужити підставою для майново ї відповідальності перевіз ників, відправників і одержу вачів вантажу, багажу, вантаж обагажу, пасажирів, засвідчу ються актами. Аналогічну нор му містить стаття 129 Статуту з алізниць, відповідно до якої обставини, що можуть бути під ставою для матеріальної відп овідальності залізниці, вант ажовідправника, вантажоодер жувача, пасажирів під час зал ізничного перевезення, засві дчуються комерційними актам и або актами загальної форми , складеними станціями заліз ниць. За правилами цієї статт і комерційний акт складаєтьс я, зокрема, для засвідчення не відповідності найменування , маси і кількості місць вант ажу, багажу чи вантажобагажу даним, зазначеним у транспор тних документах.

Статтею 129 Статуту зал ізниць передбачено, що поряд ок складання комерційних ак тів та актів загальної форм и встановлюється Правилами . Правила складання актів за тверджені наказом Міністерс тва транспорту України від 28.0 5.2002 року N 334.

Неправильне зазначен ня в накладній маси вантажу з асвідчено комерційним актом , що є належним доказом факту неправильного зазначення ві дправником маси вантажу у ро зумінні ст. 129 Статуту залізни ць України та п. 5.5 Правил оформ лення перевізних документів , затверджених наказом Мінтр ансу України від 21.11.00 № 644. Зазна чені в комерційному акті ві домості не спростовуються і ншими матеріалами справи.

Відповідальність вантажовідправника за вказа ні дії передбачена згідно ст атей 118, 122 Статуту залізниць Ук раїни у вигляді штрафу у розм ірі п'ятикратної провізної п лати за всю відстань перевез ення, який за даним позовом с кладає 3367 грн. х 5 = 16835 грн.

За таких обставин фак т неправильного зазначення в ідповідачем відомостей у нак ладній підтверджено матері алами справи, тому позивачем правомірно нараховано і ви значено штраф 16835 грн.

Відповідно до ст.ст.44, 49 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача в повному обсязі.

Відповідно до ст. 85 ГПК Ук раїни у судовому засіданні оголошено вступну і резолют ивну частини рішення.

На підставі викладеного і, керуючись ст. ст. 44, 49, 82, 84, 85 ГПК України, суд

в и р і ш и в:

1. Позов задовол ьнити повністю.

2. Стягнути з Това риства з обмеженою відповіда льністю "Лайт Стоун Компани", 91005 м. Луганськ, вул. Фрунзе, 113 - а , ідентифікаційний код 34020344 на користь Державного підприєм ства “Придніпровська залізн иця”, м. Дніпропетровськ, пр. К арла Маркса, 108, ідентифікацій ний код 01073828 штраф в сумі 16835 грн . 00 коп., витрати на сплату держа вного мита в сумі 168 грн. 35 коп. та на інформаційно-технічне за безпечення судового процесу в сумі 236 грн., видати наказ поз ивачу після набрання рішення м законної сили.

Рішення господарськог о суду набирає законної сили після закінчення строку на п одання апеляційної скарги, я кщо апеляційну скаргу не бул о подано. У разі подання апеля ційної скарги рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після розгляду сп рави апеляційним судом.

Повне рішення складено і підписано 24.11.2011.

Суддя Т.М.Мінська

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення21.11.2011
Оприлюднено27.12.2011
Номер документу19893063
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/243/2011

Рішення від 21.11.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Мінська Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні