ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГА НСЬКОЇ ОБЛАСТІ
91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВ В, 3а. Тел. 55-17-32
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01.12.11 Справа № 28/193пд/2011
Суддя Семендяєва І .В., при секретарі судового засідання Мартинцевій Н.М., ро зглянувши матеріали за позо вом
1-го позивача Виконавчого комітету Луганської міської ради, м. Луганськ
2-го позивача Луганської міської ради, м. Луганськ
до Малого приватного під приємства "Бахар", м. Луганс ьк
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позив ача Управління держкомзем у у м. Луганськ Луганської обл асті, м. Луганськ
про внесення змін до догов ору на право тимчасового кор истування землею (в тому числ і на умовах оренди)
за участю представників сторін:
від 1-го позивача: представн ик не прибув;
від 2-го позивача: ОСОБА_1 , довіреність № 01/03-30./5457/0/2-10 від 24.11.2010, г оловний спеціаліст-юрисконс ульт відділу контрольно-юрид ичної роботи Управління Луга нської міської ради з питань земельних ресурсів;
від відповідача: представн ик не прибув;
від 3-ої особи: представник н е прибув.
в с т а н о в и в:
суть спору: позивачам и заявлені вимоги про внесен ня змін до договору на право т имчасового користування зем лею (в тому числі на умовах оре нди) від 19.03.1997, реєстрація від 19.03.1 997 № 1872:
- викласти п. 2.1. розділу ІІ "П лата за землю" договору у нові й редакції: "2.1. Річна орендна пл ата встановлюється у розмірі земельного податку із засто суванням договірного коефіц ієнту 3";
- доповнити розділ ІІ "Плата за землю" договору новим пунк том 2.2 наступного змісту: "2.2 Річ на орендна сплачується рівни ми частками за базовий подат ковий (звітний) період, який до рівнює календарному місяцю, у грошовій безготівковій фор мі щомісячно протягом 30 кален дарних днів, що настають за ос таннім календарним днем (зві тного) податкового місяця";
- доповнити розділ ІІ "Плата за землю" договору новим пунк том 2.3 наступного змісту: "У раз і зміни нормативної грошової оцінки земельної ділянки пр отягом терміну дії договору, пропорційно змінюється й ро змір орендної плати без внес ення відповідних змін в дого вір. Про зміну нормативної гр ошової оцінки земель м. Луган ська орендодавець письмово п овідомляє орендаря або робит ь про це оголошення в місцево му засобі масової інформації ";
- викласти абзац 11 пп. б) п. 3.2. ро зділу 3 "Права та обов' язки ст орін" в новій редакції: "своєча сно вносити обумовлену догов ором плату за землю. У разі нев несення плати за землю у стро ки, визначені цим договором н а право тимчасового користув ання землею (у тому числі на ум овах оренди), з орендаря стяг ується пеня у розмірі пені, за несвоєчасну сплату земельно го податку від несплаченої с уми за кожний день простроче ння";
- зміни до договору на право тимчасового користування зе млею (у тому числі на умовах ор енди) від 19.03.1997, реєстрація 19.03.1997 № 1872, підлягають державній реєс трації у порядку, встановлен ому діючим законодавством.
Відповідач відзив на позов ну заяву не надав, в судове зас ідання не прибув, про час та мі сце слухання справи був нале жним чином повідомлений, сво їми процесуальними правами, передбаченими ст. 22 ГПК Україн и, не скористався.
Суд, враховуючи думку 2-го по зивача, вважає за можливе роз глянути справу в даному судо вому засіданні за відсутност і представників 1-го позивача та відповідача, явка яких не в изнавалась судом обов' язко вою.
Розглянувши матеріали сп рави, вислухавши представник ів сторін, які прибули у судов е засідання, встановивши фак тичні обставини справи, оцін ивши надані докази, господар ський суд Луганської області дійшов наступного.
Підставою свого позову п озивачі - Виконавчий комітет Луганської міської ради та Л уганська міська рада - зазна чають наступне.
Рішенням Луганської міс ької ради від 29.04.2010 № 65/150 Управлін ню нерухомим майном Луганськ ої міської ради було доручен о провести ґрунтовний аналіз договорів, що посвідчують пр аво оренди земельних ділянок , які розташовані на територі ї м. Луганська, на предмет відп овідності їх вимогам діючого законодавства, за результат ами аналізу направити від ім ені Луганської міської ради пропозиції відповідним земл екористувачам про внесення з мін, спрямованих на приведен ня їх у відповідність з вимог ами діючого законодавства.
На виконання зазначеног о рішення був проведений ана ліз договору на право тимчас ового користування землею (у тому числі на умовах оренди) в ід 19.03.1997, реєстрація 19.03.1997 № 1872, який укладено між виконавчим ком ітетом Луганської міської ра ди та МПП "Бахар", за результат ами чого позивачами було вст ановлено наступне.
Рішенням виконавчого комі тету Луганської міської ради від 19.02.1997 № 70/32 Малому приватному підприємству "БАХАР" була над ана на умовах оренди терміно м на 49 років земельна ділянка площею 0,7482 га за адресою: м. Луга нськ, вул. Руднєва, 2а, під розмі щення будівель майстерень.
Між виконавчим комітетом Л уганської міської ради та МП П "Бахар" укладено договір на п раво тимчасового користуван ня землею (в тому числі на умов ах оренди) від 19.03.1997, реєстрація від 19.03.1997 № 1872.
01.01.2011 набув чинності Податк овий кодекс України (надалі - К одекс), яким змінено деякі пол оження щодо орендної плати з а землю.
Так, пунктом 288.5 статті 288 Коде ксу встановлено, що розмір ор ендної плати встановлюється в договорі оренди, але річна с ума платежу не може бути менш ою трикратного розміру земел ьного податку та не може пере вищувати 12 відсотків нормати вної грошової оцінки».
Згідно п. 2.1. розділу "Плата з а землю" спірного договору пл ата за землю вноситься земле користувачем у вигляді оренд ної плати в розмірі земельно го податку щоквартально рівн ими частками з моменту прийн яття рішення.
Позивачі вважають, що п. 2.1. до говору необхідно викласти в наступній редакції: "2.1. Річна о рендна плата встановлюється у розмірі земельного податк у із застосуванням договірно го коефіцієнту 3".
Згідно з пунктом 287.3 статті 287 Податкового кодексу Україн и податкове зобов'язання щод о плати за землю визначене у п одатковій декларації на пото чний рік, сплачується рівним и частками власниками та зем лекористувачами земельних д ілянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податк овий період, який дорівнює ка лендарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, щ о настають за останнім кален дарним днем податкового (зві тного) місяця.
В зв'язку з чим, на думку поз ивачів, необхідно доповнити розділ ІІ "Плата за землю" дого вору новим пунктом 2.2 наступно го змісту: "2.2 Річна орендна спл ачується рівними частками за базовий податковий (звітний ) період, який дорівнює календ арному місяцю, у грошовій без готівковій формі щомісячно п ротягом 30 календарних днів, що настають за останнім календ арним днем (звітного) податко вого місяця".
Відповідно до п. 129.4 ст. 129 Подат кового кодексу України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пун кту 129.1 цієї статті, нараховуєт ься на суму податкового борг у (включаючи суму штрафних са нкцій за їх наявності та без у рахування суми пені) із розра хунку 120 відсотків річних облі кової ставки Національного б анку України, діючої на день в иникнення такого податковог о боргу або на день його (його частини) погашення, залежно в ід того, яка з величин таких ст авок є більшою, за кожний кале ндарний день прострочення у його сплаті. Пеня, визначена п ідпунктом 129.1.2 пункту 129.1 цієї ст атті, нараховується із розра хунку 120 відсотків річних облі кової ставки Національного б анку України, діючої на день з аниження. Пеня, визначена під пунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї стат ті, нараховується із розраху нку 120 відсотків річних обліко вої ставки Національного бан ку України, діючої на день вип лати (нарахування) доходів на користь платників податків - фізичних осіб.
В підпункті б пункту 3.2 розді лу 3 "Права та обов' язки сторі н" договору зазначено, що земл екористувач повинен своєчас но вносити обумовлену догово ром плату за землю, за несвоєч асне внесення плати за землю стягується пеня в розмірі 0,3 в ідсотка від суми недоїмки за кожен день прострочення"
За таких підстав, позивачі вважають за необхідне викла сти абзац 11 пп. б) п. 3.2. розділу 3 "П рава та обов' язки сторін" в н овій редакції: "своєчасно вно сити обумовлену договором пл ату за землю. У разі невнесенн я плати за землю у строки, визн ачені цим договором на право тимчасового користування зе млею (у тому числі на умовах ор енди), з орендаря стягується пеня у розмірі пені, за несвоє часну сплату земельного пода тку від несплаченої суми за к ожний день прострочення".
Стаття 18 Закону України "Про оцінку земель" передбачає, що нормативна грошова оцінка з емельних ділянок, розташова них у межах населених пункті в незалежно від цільового пр изначення, проводиться не рі дше ніж один раз на 5-7 років.
Підпункт а) п. 3.1. "Права та обов ' язки сторін" договору пере дбачає, що виконком Луганськ ої міської ради має право змі нювати орендну плату при змі ні економічної оцінки земель та ставки земельного податк у, визначити розмір орендної плати на подальший період в у становленому порядку.
У зв' язку з чим позивачі вв ажають за необхідне доповнит и розділ ІІ "Плата за землю" до говору новим пунктом 2.3 наступ ного змісту: "У разі зміни норм ативної грошової оцінки земе льної ділянки протягом термі ну дії договору, пропорційно змінюється й розмір орендно ї плати без внесення відпові дних змін в договір. Про зміну нормативної грошової оцінки земель м. Луганська орендода вець письмово повідомляє оре ндаря або робить про це оголо шення в місцевому засобі мас ової інформації".
З метою приведення спірног о договору на право тимчасов ого користування землею (в то му числі на умовах оренди) від 19.03.1997, реєстрація від 19.03.1997 № 1872, у ві дповідність до вимог діючого законодавства, Луганською м іською радою було надіслано пропозицію про внесення змін до Договору (лист від 11.07.2011 № 01/03-13/3 999/0/2-11) з проектом договору про в несення змін до спірного дог овору на право тимчасового к ористування землею (в тому чи слі на умовах оренди).
Вказаний лист було направл ено Відповідачу поштою реком ендованим листом з повідомле нням. Відповідач відповідь н е надав, тому позивачі зверну лися з даним позовом до суду.
Оцінивши обставини справ и у їх сукупності, суд вважає п озовні вимоги такими, що підл ягають до задоволення.
Відповідно до ч. 8 ст. 93 Земель ного кодексу України відноси ни, пов' язані з орендою земл і, регулюються законом.
Згідно ст. 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов' язані з орендою землі, р егулюються Земельним кодекс ом України, Цивільним кодекс ом України, цим Законом, закон ами України, іншими норматив но-правовими актами, прийнят ими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Відповідно до ст.16 Закону Ук раїни „Про оренду землі” та с т. 124 Земельного кодексу Украї ни передача в оренду земельн их ділянок, що перебувають у д ержавній або комунальній вла сності, здійснюється на підс таві рішення відповідного ор гану виконавчої влади або ор гану місцевого самоврядуван ня шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Право оренди землі оформля ється договором, який реєстр ується відповідно до закону (ст.126 Земельного кодексу Укра їни).
Право на оренду земельної д ілянки виникає після укладен ня договору оренди і його дер жавної реєстрації (ст.125 Земел ьного кодексу України).
Статтею 13 Закону України "П ро оренду землі" визначено, що договір оренди землі - це дого вір, за яким орендодавець зоб ов'язаний за плату передати о рендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов 'язаний використовувати земе льну ділянку відповідно до у мов договору та вимог земель ного законодавства.
Істотними умовами договор у оренди землі, відповідно до ст. 15 Закону України "Про оренд у землі" є: об'єкт оренди (кадас тровий номер, місце розташув ання та розмір земельної діл янки); строк дії договору орен ди; орендна плата із зазначен ням її розміру, індексації, фо рм платежу, строків, порядку ї ї внесення і перегляду та від повідальності за її несплату ; умови використання та цільо ве призначення земельної діл янки, яка передається в оренд у; умови збереження стану об' єкта оренди; умови і строки пе редачі земельної ділянки оре ндарю; умови повернення земе льної ділянки орендодавцеві ; існуючі обмеження (обтяженн я) щодо використання земельн ої ділянки; визначення сторо ни, яка несе ризик випадковог о пошкодження або знищення о б'єкта оренди чи його частини ; відповідальність сторін; ум ови передачі у заставу та вне сення до статутного фонду пр ава оренди земельної ділянки . За згодою сторін у договорі о ренди землі можуть зазначати ся інші умови, зокрема якісни й стан земельних угідь, поряд ок виконання зобов'язань сто рін, порядок страхування об'є кта оренди, порядок відшкоду вання витрат на здійснення з аходів щодо охорони і поліпш ення об'єкта оренди, проведен ня меліоративних робіт, а так ож обставини, що можуть вплин ути на зміну або припинення д ії договору оренди, тощо.
Загальні підстави внесенн я змін до договору визначені у Цивільному кодексі Україн и, ст. 651 якого визначено, що змі на або розірвання договору д опускається лише за згодою с торін, якщо інше не встановле но договором або законом. Дог овір може бути змінено або ро зірвано за рішенням суду на в имогу однієї із сторін у разі істотного порушення договор у другою стороною та в інших в ипадках, встановлених догово ром або законом. Істотним є т аке порушення стороною догов ору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона знач ною мірою позбавляється того , на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі од носторонньої відмови від дог овору у повному обсязі або ча стково, якщо право на таку від мову встановлено договором а бо законом, договір є відпові дно розірваним або зміненим.
Відповідно до ст. 30 Закону Ук раїни "Про оренду землі" змін а умов договору оренди землі здійснюється за взаємною зг одою сторін. У разі недосягне ння згоди щодо зміни умов дог овору оренди землі спір вирі шується в судовому порядку.
У відповідності до ст. 274.1 По даткового кодексу України ст авка податку на земельні діл янки, нормативну грошову оці нку яких проведено, встановл юється у розмірі 1 відсотка ві д їх нормативної грошової оц інки.
Як передбачено ст. 632 ЦК Украї ни ціна в договорі встановлю ється за домовленістю сторін . У випадках, встановлених зак оном, застосовуються ціни /та рифи, ставки тощо/, які встанов люються або регулюються упов новаженими органами державн ої влади або органами місцев ого самоврядування.
Як вбачається з матеріалі в справи, позивачі виявили на мір внести зміни до укладено го договору на право тимчасо вого користування землею (у т ому числі на умовах оренди) ві д 19.03.1997, які розглядаються судом . Відповідна пропозиція пози вачем було направлена відпов ідачу 19.07.2011 /а.с. 15-18/.
Відповіді на пропозицію вн есення змін до договору орен ди земельної ділянки відпові дачем надано не було.
Розмір орендної плати, яку відповідач має сплачувати з а договором оренди земельної ділянки, безпосередньо зале жить від грошової оцінки зем ельної ділянки.
Відповідно до ст. 7 Закону Ук раїни "Про плату за землю" став ки земельного податку з земе ль, грошову оцінку яких встан овлено, визначається у розмі рі одного відсотка від їх гро шової оцінки.
Згідно ст. 5 Закону України "П ро оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ді лянок використовується для в изначення розміру земельног о податку, державного мита пр и міні, спадкуванні та дарува нні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, вт рат сільськогосподарського і лісогосподарського виробн ицтва, а також при розробці по казників та механізмів еконо мічного стимулювання раціон ального використання та охор они земель.
У зв'язку з тим, що з 01.01.2011 набра в чинності Податковий кодекс України, позивач обґрунтова но посилається на положення статей 274 та 288 цього Кодексу, як ими аналогічним чином врегул ьовано правовідносини обчис лення та сплати орендної пла ти за землю, а саме:
- розмір орендної плати вста новлюється у договорі оренди , але річна сума платежу не мож е бути меншою трикратного ро зміру земельного податку та не може перевищувати 12 відсот ків нормативної грошової оці нки (ст. 288);
- ставка податку на земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встан овлюється у розмірі 1 відсотк а від їх нормативної грошово ї оцінки (ст. 274).
Згідно з пунктом 287.3 статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю визначене у по датковій декларації на поточ ний рік, сплачується рівними частками власниками та земл екористувачами земельних ді лянок за місцезнаходженням з емельної ділянки за податков ий період, який дорівнює кале ндарному місяцю, щомісяця пр отягом 30 календарних днів, що настають за останнім календа рним днем податкового (звітн ого) місяця.
Відповідно до п. 129.4 ст. 129 Пода ткового кодексу України пеня , визначена підпунктом 129.1.1 пун кту 129.1 цієї статті, нараховуєт ься на суму податкового борг у (включаючи суму штрафних са нкцій за їх наявності та без у рахування суми пені) із розра хунку 120 відсотків річних облі кової ставки Національного б анку України, діючої на день в иникнення такого податковог о боргу або на день його (його частини) погашення, залежно в ід того, яка з величин таких ст авок є більшою, за кожний кале ндарний день прострочення у його сплаті. Пеня, визначена п ідпунктом 129.1.2 пункту 129.1 цієї ст атті, нараховується із розра хунку 120 відсотків річних облі кової ставки Національного б анку України, діючої на день з аниження. Пеня, визначена під пунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї стат ті, нараховується із розраху нку 120 відсотків річних обліко вої ставки Національного бан ку України, діючої на день вип лати (нарахування) доходів на користь платників податків - фізичних осіб.
Стаття 18 Закону України "Пр о оцінку земель" передбачає, щ о нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташова них у межах населених пункті в незалежно від цільового пр изначення, проводиться не рі дше ніж один раз на 5-7 років.
Суд дійшов висновку, що пози вачем доведено обґрунтовані сть та обгрунтованість внесе ння змін до договору на право тимчасового використання зе млею (в тому числі на умовах ор енди) в частині зміни п. 2.1, допо внення договору п. 2.2., зміни абз ацу 11 пп. б) п. 3.2. розділу 3 договор у.
Відповідно до ст. 33 Закону Ук раїни "Про місцеве самовряду вання в Україні" до відання ви конавчих органів сільських, селищних, міських рад належа ть підготовка і внесення на р озгляд ради пропозицій щодо встановлення ставки земельн ого податку, розмірів плати з а користування природними ре сурсами, справляння плати за землю, здійснення контролю з а додержанням земельного та природоохоронного законода вства.
Згідно ст. 23 Закону України "П ро оренду землі" орендна плат а за земельні ділянки держав ної і комунальної власності, які передані в оренду для сіл ьськогосподарського викори стання, переглядається один раз на три роки в порядку, вста новленому законом або догов ором оренди.
Відповідно до змісту стате й 759, 762 Цивільного кодексу Укра їни, законом можуть бути пере дбачені особливості укладан ня та виконання договору най му (оренди), і договором або за коном може бути встановлено періодичний перегляд, зміну (індексацію) розміру плати за користування майном.
Отже, чинним законодавство м передбачена можливість змі ни умов договору оренди земл і за рішенням суду на вимогу о днієї із сторін у випадках, вс тановлених договором або зак оном.
Оскільки орендна плата за з емельні ділянки державної та комунальної власності є рег ульованою ціною, то законода вча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для пе регляду розміру орендної пла ти, встановленої умовами дог овору.
Суд враховує про те, що пози вач зробив належну пропозиці ю відповідачу про внесення з мін у діючий спірний договір .
Рішенням Луганської місь кої ради від 29.04.2010 № 65/150 Управлінн ю нерухомим майном Лугансько ї міської ради було доручено провести ґрунтований аналіз договорів, що посвідчують пр аво оренди земельних ділянок , які розташовані на територі ї м. Луганська, на предмет відп овідності їх вимогам діючого законодавства, за результат ами аналізу направити від ім ені Луганської міської ради пропозиції відповідним земл екористувачам про внесення з мін, спрямованих на приведен ня їх у відповідність з вимог ами діючого законодавства.
З метою приведення спірног о договору оренди земельної ділянки у відповідність з ви могами чинного законодавств а України та чинних норматив но-правових актів Луганської міської ради, за підписом Луг анського міського голови бул о надіслано відповідачу цю п ропозицію про внесення змін до договору № И01/03-13/3999/0/2-11 від 11.07.2011, а також проект договору про вн есення змін. В даному листі за значено, що у разі згоди з проп озиціями в подальшому буде п рийматися відповідне рішенн я Луганської міської ради.
Отже, Управління нерухомим майном Луганської міської р ади виконало умови доручення , наданого рішенням ради від 29 .04.2010 № 65/150, а саме надіслало пропо зицію відповідачу про внесен ня змін до спірного договору , такими діями не перевищило в иключної компетенції місько ї ради щодо вирішення відпов ідно до закону питань регулю вання земельних відносин.
Щодо вимоги позивачів про доповнення договору новим п унктом 2.3. наступного змісту: "2. 3 У разі зміни нормативної гро шової оцінки земельної ділян ки протягом терміну дії дого вору, пропорційно змінюється й розмір орендної плати без в несення відповідних змін в д оговір. Про зміну нормативно ї грошової оцінки земель м. Лу ганська орендодавець письмо во повідомляє орендаря або р обить про це оголошення в міс цевому засобі масової інформ ації", суд зазначає наступне.
Дана умова договору передб ачає, що розмір орендної плат и змінюється без внесення ві дповідних змін договору, шля хом повідомлення орендодавц ем орендаря або шляхом повід омлення через засоби масової інформації.
Дана умова договору не відп овідає приписам чинного зако нодавства України.
Так, відповідно до ч. 1 ст. 651 Ци вільного кодексу України змі на або розірвання або розірв ання договору допускається л ише за згодою сторін, якщо інш е не встановлено договором а бо законом.
Дана норма за своїм характе ром є диспозитивною, яка допу скає односторонню зміну умов договору, що може бути передб ачено безпосередньо у догово рі.
Втім, відповідно до ст. 30 Зако ну України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаєм ною згодою сторін. У разі н едосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі с пір вирішується в судовому п орядку.
Ця норма має імперативний х арактер і не допускає варіац ій поведінки суб' єктів прав а.
Відповідно до ч. 8 ст. 93 Земель ного кодексу України відноси ни, пов'язані з орендою землі, регулюються законом.
За загальним правилом заст осування нормативних актів д о правовідносин передбачаєт ься, що якщо правовідносини р егулюються загальним та спец іальним законами, до відноси н повинен застосовуватися сп еціальний закон.
Земельні відносини - це ві дносини, які регулюються Кон ституцією Украни, Земельним кодексом України, а також при йнятими відповідно до них но рмативно - правовими актами (ч. 1 ст. 3 Земельного кодексу Ук раїни).
Отже, спеціальним законом, який регулює земельні відно сини, є, у тому числі, Земельни й кодекс України та Закон Укр аїни "Про оренду землі".
Як зазначено вище, ві дповідно до ст. 30 Закону Украї ни "Про оренду землі" зміна умо в договору оренди землі здій снюється за взаємною згодою сторін.
Таким чином, одностор оння зміна умов договору оре нди, у тому числі договору на п раво тимчасового користуван ня землею, не допускається.
За таких обставин, у задов оленні вимоги позивача про д оповнення договору новим пун ктом 2.3. наступного змісту: "2.3 У р азі зміни нормативної грошов ої оцінки земельної ділянки протягом терміну дії договор у, пропорційно змінюється й р озмір орендної плати без вне сення відповідних змін в дог овір. Про зміну нормативної г рошової оцінки земель м. Луга нська орендодавець письмово повідомляє орендаря або роб ить про це оголошення в місце вому засобі масової інформац ії" слід відмовити.
Судом залучено в якості тр етьої особи, яка не заявляє са мостійних вимог на предмет с пору, на стороні позивача Упр авління Держкомзему у м. Луга нськ Луганської області.
Згідно з постановою КМУ від 09.09.2009 № 1021 "Про затвердження поря дків ведення Поземельної кни ги і Книги записів про держав ну реєстрацію державних акті в на право власності на земел ьну ділянку та на право пості йного користування земельно ю ділянкою, договорів оренди землі" повноваження ведення книги записів відкривається та ведеться у паперовому виг ляді - територіальним орган ом Держкомзему.
Отже, підлягають державній реєстрації третьою особою з міни, які вносяться до догово ру на право тимчасового кори стування землею (в тому числі на умовах оренди).
З підстав викладених вище , позовні вимоги підлягають з адоволенню частково.
Відповідно до ст.ст.44, 49 Гос подарського процесуального кодексу України судові витр ати покладаються на відповід ача пропорційно задоволеним вимогам та стягуються на кор исть Луганської міської ради , оскільки платником цих витр ат відповідно до платіжних д оручень №№ 481, 482 від 20.09.2011 є Управл іння Луганської міської ради з питань земельних ресурсів , яке входить до складу Луганс ької міської ради.
У судовому засіданні 01.12.2011 бу ли оголошені вступна та резо лютивна частини рішення.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.44, 49, 82, 84, 85 Господарс ького процесуального кодекс у України, господарський суд Луганської області
В И Р І Ш И В:
1. Позов 1-го позивача В иконавчого комітету Лугансь кої міської ради, 2-го позивача Луганської міської ради до М алого приватного підприємст ва "Бахар" про внесення змін до договору на право тимчасово го користування землею (в том у числі на умовах оренди) від 1 9.03.1997, реєстрація від 19.03.1997 № 1872, задо вольнити частково.
2. Викласти п. 2.1. розділу ІІ "Пл ата за землю" договору у новій редакції: "2.1. Річна орендна пла та встановлюється у розмірі земельного податку із застос уванням договірного коефіці єнту 3".
3. Доповнити розділ ІІ "Плат а за землю" договору новим пун ктом 2.2 наступного змісту: "2.2 Рі чна орендна сплачується рівн ими частками за базовий пода тковий (звітний) період, який д орівнює календарному місяцю , у грошовій безготівковій фо рмі щомісячно протягом 30 кале ндарних днів, що настають за о станнім календарним днем (зв ітного) податкового місяця".
4. Викласти абзац 11 пп. б) п. 3.2. ро зділу 3 "Права та обов' язки ст орін" в новій редакції: "своєча сно вносити обумовлену догов ором плату за землю. У разі нев несення плати за землю у стро ки, визначені цим договором н а право тимчасового користув ання землею (у тому числі на ум овах оренди), з орендаря стяг ується пеня у розмірі пені, за несвоєчасну сплату земельно го податку від несплаченої с уми за кожний день простроче ння".
5. Зміни до договору на прав о тимчасового користування з емлею (у тому числі на умовах о ренди) від 19.03.1997, реєстрація 19.03.1997 № 1872, підлягають державній реєс трації у порядку, встановлен ому діючим законодавством.
Днем внесення змін до до говору вважати дату набрання законної сили рішення госпо дарського суду у справі.
Дане рішення є підставо ю для реєстрації змін до дого вору на право тимчасового ко ристування землею (в тому чис лі на умовах оренди) відповід ними органами.
6. У задоволенні позову 1-го п озивача Виконавчого комітет у Луганської міської ради, 2-го позивача Луганської міської ради до Малого приватного пі дприємства "Бахар" в частині в имог про доповнення договору на право тимчасового корист ування землею (в тому числі на умовах оренди) від 19.03.1997, реєстр ація від 19.03.1997 № 1872, новим пунктом 2.3, відмовити.
7. Стягнути з Малого прива тного підприємства "Бахар", м. Луганськ, вул. Садова, 54, іде нтифікаційний код 23489127, на кори сть Луганської міської ра ди, м. Луганськ, вул. Коцюбин ського, 14, ідентифікаційний ко д 26070794, державне мито у сумі 63 грн . 75 коп. та витрати на інформаці йно-технічне забезпечення су дового процесу у сумі 177 грн. 00 к оп., видати наказ Луганській м іській раді.
Відповідно до ст.85 Господар ського процесуального кодек су України рішення господарс ького суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не бу ло подано. У разі подання апел яційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає за конної сили після розгляду с прави апеляційним господарс ьким судом.
Дата підписання рішення: 05.12.2011.
Суддя І.В . Семендяєва
Надр. 5 прим.
1-до справи
2- 1-му позивачу:
3- 2-му позивачу:
3- відповідачу ( рекомендова ною з повідомленням )
4-третій особі ( рекомендова ною з повідомленням )
Вих. № 813
4 прим.
05.12.2011
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2011 |
Оприлюднено | 22.12.2011 |
Номер документу | 19893855 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Семендяєва І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні