Рішення
від 07.12.2011 по справі 5015/6329/11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

5015/6329/11

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

          

07.12.11                                                                                           Справа№ 5015/6329/11

Суддя Н.Березяк  при секретарі О. Галамай розглянула матеріали справи  

За позовом: Державної екологічної інспекції у Львівській області, м. Львів

До відповідача: Приватного підприємства „Свобода і Ка”, с. Тростянець, Миколаївський район

Про стягнення 1 409,02 грн.

В судове засідання з'явились:

від позивача: Милян Ю.Я. - представник

від відповідача: не з'явився

Представнику позивача роз'яснено права та обов‘язки, передбачені ст.ст. 20, 22 ГПК України.

Суть спору: Подано позов Державної екологічної  інспекції у Львівській області до відповідача Приватного підприємства „Свобода і Ка” про  відшкодування збитків, завданих державі, внаслідок порушення вимог природоохоронного законодавства в розмірі  1 409,02 грн.

Ухвалою суду від 28.10.2011 року позовна заява була прийнята до розгляду та призначено судове засідання на 16.11.2011 року. Ухвалою суду від 16.11.201 р. розгляд справи відкладено на 07.12.2011 р. у зв'язку з неявкою сторін.

В судовому засіданні 07.12.2011 р. представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві, матеріалах справи та наданих в судовому засіданні поясненнях.

Відповідач в судові засідання не з'явився, відзиву на позов не подав, хоча належним чином був повідомлений про час і місце розгляду справи ухвалами суду, які направлялись йому рекомендованою кореспонденцією з повідомленням про вручення. За таких обставин суд вважає, що справа у відповідності до вимог ст.75 ГПК України, може бути розглянута за відсутності відповідача.

В судовому засіданні 07.12.2011 року оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Суд заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши  матеріали  справи, та оцінивши  докази в їх сукупності, встановив наступне:

Державною екологічною інспекцією в Львівській області проведено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства Приватним підприємством «Свобода і Ка». В ході перевірки встановлено, що ПП «Свобода і Ка»з 01.01.2011 року по 12.05.2011 року здійснювало самовільне водокористування поверхневими водами (відкритою водоймою місцевого значення) для любительського риборозведення, без дозволу на спец водокористування, що є порушенням чинного законодавства, а саме вимог ст.ст. 44,48,49,110 Водного кодексу України, в результаті чого державі заподіяно збитки на суму 1 409,02 грн.

Розрахунок проведено за Методикою розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, затвердженої Міністерством охорони навколишнього природного середовища № 389 від 20.07.2009р., зареєстрованої в Міністерстві юстиції України № 767/16783 від 14.06.2009р.

Про дане порушення складено відповідний акт № 36 від 12.05.2011 року (належно завірена копія в матеріалах справи).

Позивачем на адресу відповідача було направлено претензію №03-3891 від 29.07.2011 р. про відшкодування шкоди, завданої державі внаслідок порушення вимог природоохоронного законодавства, яка останнім залишена без відповіді та задоволення.

Проаналізувавши всі обставини та матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення.

При  прийнятті  рішення,  суд  виходив  з наступного :

Відповідно до ст. 35 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища”, державний контроль у галузі охорони навколишнього природного середовища здійснюється радами та їх виконавчими і розпорядчими органами, спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів, його органами на місцях та іншими спеціально уповноваженими державними органами.

Державному контролю підлягають використання і охорона земель, надр, поверхневих і підземних вод, атмосферного повітря, лісів та іншої рослинності, тваринного світу, морського середовища та природних ресурсів територіальних вод, континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, природних територій та об'єктів, що підлягають особливій охороні, стан навколишнього природного середовища

Спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів є Міністерство навколишнього природного середовища та ядерної безпеки. Наказом Міністерства, в областях, містах Києві та Севастополі, створено державні екологічні інспекції, які відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства №548 від 19.12.2006р., є спеціальним підрозділом Міністерства навколишнього природного середовища. На інспекції, серед інших, покладається завдання із здійснення державного контролю за додержанням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів, екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки, поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), небезпечними хімічними речовинами, пестицидами та агрохімікатами на відповідній території.  

Повноваження інспекції поширюються на територію відповідної області, міст Києва та Севастополя.

Державна екологічна інспекція у Львівській області, відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію в Львівській області, затвердженого наказом Мінприроди від 19.02.2007 року № 55, є спеціальним підрозділом Мінприроди, який підзвітний та підконтрольний в частині здійснення державного контролю Державній екологічній інспекції.

Інспекція відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний контроль за:

а) додержанням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, раціональним використанням, відтворенням та охороною природних ресурсів, екологічною та в межах своєї компетенції радіаційною безпекою, у сфері поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), небезпечними хімічними речовинами, пестицидами та агрохімікатами місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органами виконавчої влади, суб'єктами господарювання, фізичними особами; б) додержанням правил, нормативів, стандартів у сфері охорони навколишнього природного середовища, екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки, поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами); виконанням вимог висновків державної екологічної експертизи у сфері використання, відтворення та охорони природних ресурсів; додержанням умов виданих дозволів, лімітів та квот на спеціальне використання природних ресурсів, викиди та скиди забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, транскордонне переміщення об'єктів рослинного та тваринного світу.

         Інспекція має право: обстежувати в установленому порядку підприємства, установи і організації, військові та оборонні об'єкти, об'єкти органів внутрішніх справ, Служби безпеки України та Державної прикордонної служби у місцях їх постійної дислокації з метою перевірки додержання ними вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, раціональне використання раціональне використання, відтворення та охорону природних ресурсів, поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), небезпечними хімічними речовинами, пестицидами та агрохімікатами, екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки; складати акти перевірок і протоколи про адміністративні правопорушення та розглядати справи про адміністративні правопорушення у межах повноважень, визначених законом; уживати в установленому порядку заходів досудового врегулювання спорів та подавати позови про відшкодування втрат і збитків, завданих внаслідок порушення вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Згідно ст. 68 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища”, підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем встановлено порушення відповідачем вимог природоохоронного законодавства, про що складено акт № 36 від 12.05.2011 року (належно завірена копія в матеріалах справи). В результаті даного порушення державі заподіяно збитків на суму 1 409,02,00 грн.

У відповідності до п. 35 ст. 4 та п. 1 ст. 20 Закону України “Про Державний бюджет України на 2011 рік” грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, зараховуються до державного та місцевого бюджету. У зв'язку з тим, що шкода заподіяна на території Бродківської сільської ради, відповідач зобов'язаний відшкодувати її на спеціальний рахунок місцевого бюджету Бродківської сільської ради.

          Відповідно до ст. 32 ГПК України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

          Статтею 33 ГПК України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

          Відповідно до ст. 34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

          Відповідно до ст. 43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Відповідач в судове засідання не з'явився, доказів оплати боргу чи заперечень на позов суду не представив.

Враховуючи  відсутність заперечень з боку відповідача, суд вважає, що позовні вимоги обґрунтовані та підлягають до задоволення.

Судові витрати слід віднести на відповідача в сумі 102,00 грн. державного мита та  236,00 грн. витрат за інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Керуючись  3,4,41,42,43, 44;45,46,12,32,33,34,35,36,43,75,82,84,85  ГПК України, суд , -

В И Р І Ш И В:

1. Позовні вимоги задоволити.

2. Стягнути з Приватного підприємства «Свобода і Ка»(81614, Львівська область, Миколаївський район, с.Тростянець, вул.Зелена 1, код ЄДРПОУ 35096084) на користь держави в особі Державної екологічної інспекції в Львівській області (79026,вул. Стрийська, 98, м. Львів) збитки в розмірі 1 409,02 грн. на спеціальний рахунок Бродківської сільської ради (р/р 33118331700338, банк УДК у Миколаївському районі, ЄДРПОУ 23949770, МФО 825014, код платежу 24062100), в рахунок відшкодування збитків, заподіяних державі, внаслідок порушенням природоохоронного законодавства.

3. Стягнути з Приватного підприємства «Свобода і Ка»(81614, Львівська область, Миколаївський район, с.Тростянець, вул.Зелена 1, код ЄДРПОУ 35096084) на користь державного бюджету України (п/р 31119095700006 в ГУДКУ у Львівські області, МФО 825014, отримувач УДК Личаківського району м. Львова, код ЄДРПОУ 22389406, код 22090200, символ звітності банку 092) –102,00 грн. –державного мита.

          4. Стягнути з Приватного підприємства «Свобода і Ка» (81614, Львівська область, Миколаївський район, с.Тростянець, вул.Зелена 1, код ЄДРПОУ 35096084) на користь державного бюджету України (п/р 31218264700006 в ГУДК у Львівській області, МФО825014, отримувач: УДК у Личаківському районі м. Львова, код ЄДРПОУ 22389406, код платежу 22050003) –236,00 грн. - витрат за інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

5. Рішення суду може бути оскаржено протягом 10 днів до Львівського апеляційного господарського суду.

Наказ видати у відповідності до ст. 116 ГПК України.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 08.12.2011 року.

    

Суддя                                                                                             Березяк Н.Є.        

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення07.12.2011
Оприлюднено22.12.2011
Номер документу19896949
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5015/6329/11

Рішення від 07.12.2011

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Ухвала від 16.11.2011

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

Ухвала від 28.10.2011

Господарське

Господарський суд Львівської області

Березяк Н.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні