УКРАЇНА
Господарський суд
Житомирської області
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - * 10002, м. Житомир, май дан Путятинський, 3/65, '481-620
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
від "06" грудня 2011 р. справа № 18/5007/123/11
Господарський суд Житоми рської області у складі:
судді Соловей Л.А.,
за участю представників сторін:
від позивача: ОСОБА _1, довіреність від 27.04.2011р.;
від відповідача: не з'яв ився;
розглянув справу за позов ом Регіонального відділення Фонду державного майна Укра їни по Житомирській області (м.Житомир) < В особі(назва) >
до Сільськосподарськ ого товариства з обмеженою в ідповідальністю "Бовсуни" (с.Б овсуни Лугинського району)
про стягнення 7625,01грн.
Позивачем пред'явлено позо в про стягнення з відповідач а 7625,01грн. завданих збитків.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і з підстав, зазначених у позо вній заяві.
Відповідач не скористався своїм правом надання письмо вого відзиву на позовну заяв у та правом на участь в судово му засіданні: повноважного п редставника в судові засідан ня не направив, хоча відповід ачу відомо про розгляд справ и, оскільки ухвали суду про по рушення провадження у справі та відкладення розгляду спр ави направлялись відповідач у завчасно, за юридичною адре сою, вказаною у довідці ЄДР, т а належним чином (про що свід чить розписка відповідача у повідомленні про вручення по штового відправлення, а.с.17, та реєстр про відправку рекоме ндованої кореспонденції за 1 6.11.2011р., а.с.27).
Приймаючи до уваги той факт , що неявка повідомленого нал ежним чином відповідача не перешкоджає повному та всебі чному розгляду справи, а тако ж те, що ухвалами від 24.10.2011р. та в ід 15.11.2011р. відповідача було попе реджено про можливість розгл яду справи за наявними докум ентами у разі нез'явлення пре дставника відповідача в судо ве засідання, господарський суд розглядає справу за наяв ними в ній матеріалами відпо відно до ст.75 ГПК України.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, господар ський суд
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з матеріал ів справи, 11 листопада 2010 року р егіональним відділенням ФДМ У по Житомирській області бу ла проведена перевірка утрим ання, зберігання та використ ання державного майна, яке пр и приватизації не увійшло до статутного капіталу КСП ім.М ічуріна, але залишилось на ба лансі його правонаступника - СТОВ "Бовсуни". Перевірка пров одилась на виконання наказу Фонду державного майна Украї ни від 16.12.2009р. №1998 "Про забезпечен ня збереження, контролю за ви користанням та реалізацією п ропозицій інвентаризаційни х комісій щодо державного ма йна, яке не увійшло до статутн их капіталів господарських т овариств у процесі приватиза ції, але залишилися у них на ба лансі". За результатами перев ірки складено відповідний а кт від 11.11.2010р. (а.с.6-7).
З матеріалів справи вбачає ться, що приватизація підпри ємства проводилась відповід но до Закону України "Про прив атизацію майна державних під приємств".
Наказом регіонального від ділення Фонду державного май на України по Житомирській о бласті від 21.09.1995 року №352-ДП було прийнято рішення про привати зацію майна Хмелерадгоспу ім .Мічуріна за адресою: Житомир ська область, Лугинський рай он, с.Бовсуни (а.с.8).
Під час приватизації Хмеле радгоспу ім.Мічуріна відпові дно до наказу регіонального відділення від 25.09.1995 №359-ПК затве рджено комісію з приватизаці ї даного підприємства (а.с.9).
Інвентаризація проводилас ь згідно Положення про інвен таризацію майна державних пі дприємств, що приватизуються (корпоратизуються), а також ма йна державних підприємств та організацій, яке передаєтьс я в оренду (повертається післ я закінчення строку дії дого вору оренди або його розірва ння) затвердженого постаново ю КМ України №158 від 02.03.1993, згідно якої інвентаризації підляга є все майно державних підпри ємств, що приватизуються, а та кож майно державних підприєм ств та організацій, яке перед ається в оренду, чи їх окремих структурних підрозділів, вк лючаючи об'єкти невиробничог о призначення, діючі об'єкти, о б'єкти та предмети, що передан і у прокат, оренду або перебув ають на реконструкції, модер нізації, консервації, у ремон ті, запасі або резерві незале жно від технічного стану, а та кож зараховані чи не зарахов ані з різних причин на баланс .
Наказом регіонального від ділення ФДМУ по Житомирській області від 27.09.1995р. №133-АО затвер джено Акт оцінки вартості ма йна Хмелерадгоспу ім.Мічурін а (а.с.10-11).
Згідно з актом оцінки варті сть цілісного майнового комп лексу зменшена на вартість м айна:
- для якого встановлено пі льги на суму 3131530 тис. крб.;
- для якого встановлений ос обливий режим приватизації н а суму 42096379 тис. крб.
- державного житлового фонд у вартістю 637955 тис.крб.
Пунктом 39 Методики оцінки в артості об'єктів приватизаці ї, затвердженої Постановою К МУ 18.01.1995 року №36, на підставі якої здійснювалась оцінка вартос ті майна підприємства, перед бачені умови зміни вартості майна. Так, вартість майна ціл існого майнового комплексу з меншується на вартість майна для якого встановлено пільг и. Відповідно до ст.3 Закону Ук раїни "Про приватизацію держ авного майна" у редакції, що ді яла на момент приватизації д ержавного підприємства, не п ідлягають приватизації об'єк ти державного земельного та житлового фондів, а також об'є кти соціально-культурного пр изначення, за винятком тих, як і належать підприємствам, що приватизуються.
Згідно відомості об'єктів с оціально-культурного призна чення, які перебувають на бал ансі хмелерадгоспу ім.Мічурі на, на балансі відповідача зн ачиться їдальня (залишкова в артість - 25857022 крб.), обладнання ї дальні (залишкова вартість - 49 6850 крб.), лазня (залишкова варті сть - 177057377 крб.), дитячий садок (за лишкова вартість - 2921358132 крб.), обл аднання дитячого садка (зали шкова вартість - 6760923 крб.) (а.с.12).
Отже, в процесі приватизаці ї до статутного капіталу хме лерадгоспу ім.Мічуріна не ув ійшло вищевказане майно, але залишилось на балансі товар иства як об'єкти державної вл асності та рахується у Реєст рі державного майна за Держа вою в особі регіонального ві дділення ФДМУ по Житомирські й області.
Враховуючи вищевикладені обставини, вищевказане майно не увійшло до статутного кап італу СТОВ "Бовсуни" та залиши лось у нього на балансі та в ко ристуванні підприємства, як державне майно.
При цьому баланс підприємс тва є лише формою бухгалтерс ького обліку, визначення скл аду і вартості майна та обсяг у фінансових зобов'язань на к онкретну дату. Баланс не визн ачає підстав знаходження май на у власності підприємства. Тобто незалежно від того на б алансі якого підприємства зн аходиться майно, воно не втра чає статусу державної власно сті.
Тимчасовим Положенням про Фонд державного майна Украї ни, затвердженим Постановою ВР України від 07.07.1992 №2558-ХІІ, та По ложенням про регіональне від ділення Фонду державного май на України, затвердженим Пос тановою КМ України від 15.06.1994р. № 412, передбачено, що ФДМУ, його ре гіональні відділення виступ ають органом управління щодо майна, яке в процесі приватиз ації не увійшло до статутних капіталів підприємств та за лишилося у них на балансі, як о б'єкти державної власності.
Згідно із пунктом 3 наказу Ф ДМУ та Міністерства економік и України від 19.05.99р. №908/68 "Про упра вління державним майном, яке не увійшло до статутних капі талів господарських товарис тв у процесі приватизації, ал е перебуває на їх балансі" гос подарські товариства, на бал ансі яких перебуває державне майно, яке не увійшло до стату тних капіталів у процесі при ватизації, несуть відповідал ьність за збереження такого майна відповідно до Цивільно го кодексу України.
Відповідно до п.1.4 Положення "Про управління державним ма йном яке не увійшло до статут них капіталів господарських товариств у процесі привати зації, але перебуває на балан сі" є такі способи управління державним майном: здійсненн я приватизації; передача май на в оренду; передача майна у к омунальну власність; передач а майна в управління централ ьних та місцевих органів вик онавчої влади; передача майн а господарським товариствам на умовах схову.
За результатами проведено ї регіональним відділенням Ф ДМУ по Житомирській області 11.11.2010 року перевірки встановле но, що на момент перевірки їда льня, обладнання їдальні (2 оди ниці), лазня та обладнання дит ячого садка (6 одиниць) відсутн є.
Балансоутримувач, відпові дно до положень чинного зако нодавства несе відповідальн ість за втрату, нестачу або по шкодження державного майна, яке перебуває у нього на бала нсі. А отже, СТОВ "Бовсуни" як ба лансоутримувач несе відпові дальність за відсутність дер жавного майна - їдальні, облад нання їдальні (2 одиниці), лазн і та обладнання дитячого сад ка (6 одиниць), яке перебуває у н ього на балансі.
Так, відповідно до ст.386 ЦК Ук раїни власник права якого по рушені, має право на відшкоду вання завданої йому майнової шкоди.
Згідно ст.611 Цивільного коде ксу України, в разі порушення зобов'язання настають право ві наслідки, встановлені дог овором або законом, зокрема, і відшкодування збитків. А зби тками є: втрати, яких особа за знала у зв'язку зі знищенням а бо пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила аб о мусить зробити для відновл ення свого порушеного права (реальні збитки) та доходи, які особа могла б реально одержа ти, якби її право не було поруш ено (упущена вигода) (ст.22 ЦК Укр аїни).
Відповідно до приписів ст.11 66 ЦК України майнова шкода, за вдана неправомірними рішенн ями, діями чи бездіяльністю о собистим немайновим правом ф ізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну ф ізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному о бсязі особою, яка її завдала.
В даному випадку відшкодув анню підлягають збитки, нане сені державі в зв'язку з незбе реженням балансоутримуваче м СТОВ "Бовсуни" державного ма йна.
Відповідно до ст.224 ГК Україн и збитки - це витрати, зроблені управненою стороною, втрата або пошкодження її майна, а та кож не одержані нею доходи, як і управнена сторона одержала б у разі належного виконання зобов'язання або додержання правил здійснення господарс ької діяльності другою сторо ною.
Розмір збитків визначено п озивачем відповідно до Поряд ку визначення розміру збиткі в від розкрадання, нестачі, зн ищення матеріальних цінност ей, затвердженого Постаново ю КМУ №116 від 22.01.1996 року. Згідно ро зрахунків позивача збитки ск ладають 7625,01грн. (а.с.4-5).
З метою врегулювання спору в досудовому порядку регіон альне відділення 18.05.2011 року нап равило на адресу відповідача претензію від 16.05.2011 за №03/1216 з вим огою в добровільному порядку сплатити збитки в розмірі 7625,01 грн., однак відповідач залиши в її без відповіді та задовол ення (а.с.13-14), яку відповідач зал ишив без відповіді та задово лення.
Таким чином, наявні достатн і підстави для стягнення з ві дповідача збитків за шкоду, з авдану державі незбереження м державного майна.
Стаття 33 ГПК України встано влює, що кожна сторона повинн а довести ті обставини, на я кі вона посилається як на під ставу своїх вимог і заперече нь. Докази подаються сторон ами та іншими учасниками су дового процесу.
Відповідач доказів справи збитків не надав, доводів поз ивача не спростував.
Враховуючи викладене, госп одарський суд вважає, що позо вні вимоги обґрунтовані, зая влені відповідно до вимог чи нного законодавства, підтве рджуються належними доказам и, наявними в матеріалах спра ви, та підлягають задоволенн ю.
Судові витрати по сплаті де ржавного мита та витрат за ін формаційно-технічне забезпе чення судового процесу покла даються на відповідача, оскі льки він спонукав позивача з вернутись до суду.
Керуючись ст.ст. 32, 33, 34, 43, 44, 49, 82- 85 ГПК України, господарський с уд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Сільськогоспо дарського товариства з обмеж еною відповідальністю "Бовсу ни" (11323, с.Бовсуни, Лугинський ра йон, Житомирська область, код 05418566)
на рахунок Державного Бюдж ету України №31110115700292, одержувач Г УДКУ у Житомирській області, код 22062384, МФО 811039 - 7625,01грн. збитків.
3. Стягнути з Сільськогоспо дарського товариства з обмеж еною відповідальністю "Бовсу ни" (11323, с.Бовсуни, Лугинський ра йон, Житомирська область, код 05418566)
- в дохід державного бюджету України 102,00грн. витрат по спла ті державного мита та 236,00грн. в итрат на інформаційно-техніч не забезпечення судового про цесу.
Рішення господарського су ду набирає законної сили піс ля закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.
Суддя Соловей Л.А.
< Текст >
Віддрукува ти: 3 прим.
1 - в справу;
2 - позивачу;
3 - відповідачу (рек. з повід.)
< Текст >
06.12.2011
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2011 |
Оприлюднено | 22.12.2011 |
Номер документу | 19908757 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Житомирської області
Соловей Л.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні