Постанова
від 26.08.2008 по справі 3/108-08-1918
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

3/108-08-1918

           

 ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В АІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

"26" серпня 2008 р. Справа № 3/108-08-1918

Одеський апеляційний господарський суд у складі  колегії суддів:

головуючого судді - Бойко Л.І.,

суддів: Величко Т.А., Поліщук Л.В.

при секретарі судового засідання Кубік О.В.

за участю представників сторін:

від позивача –Іванов Д.Д.

від відповідача –  Грушанський А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу  

Представництва по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради

на рішення господарського суду Одеської області від 03.07.2008р.

у справі № 3/108-08-1918

за позовом  Представництва по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради

до Приватного підприємства “На Ніжинській”

про внесення змін до договору оренди

                                                         встановив:

          Представництво по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради 08.05.2008 року звернулось до господарського суду Одеської області з позовом про внесення змін до договору оренди № 90/33 від 23.05.2006р. нежитлового приміщення, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Ніжинська, буд. 62, який укладений між Представництвом по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради та Приватним підприємством “На Ніжинській”, а саме в частині зміни розрахунку орендної плати, посилаючись на відмову відповідача від підписання додаткового погодження.

          Рішенням господарського суду Одеської області від 03.07.2008р. (суддя Д'яченко Т.Г.)  у позові відмовлено повністю за відсутністю підстав для задоволення позовних вимог.

     Не погодившись із рішенням суду, Представництво по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради звернулось з апеляційною скаргою, в якій просить його скасувати, прийняти нове рішення, яким позов задовольнити у повному обсязі, посилаючись на неповне з'ясування всіх обставин, що мають значення для справи та порушення норм матеріального права.

          Відповідач вважає рішення суду законним і обґрунтованим і просить залишити його без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

          Заслухавши пояснення представників сторін, обговоривши доводи апеляційної скарги та заперечень на неї, перевіривши матеріали справи на предмет правильності застосування судом норм матеріального та процесуального права, судова колегія вважає, що рішення суду ґрунтується на всебічному, повному з'ясуванні обставин, що мають значення для справи та оцінки доказів, виходячи з наступного.

          Як свідчать матеріали справи 23.05.2006р. між Представництвом по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради (Орендодавець) та Приватним підприємством “На Ніжинській” (Орендар) було укладено договір № 90/33 оренди нежитлового приміщення у новій редакції, згідно  умов якого Орендодавець передав, а Орендар прийняв у строкове платне користування нежилі підвальні приміщення, загальною площею 122,6 кв.м, розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Ніжинська, буд. 62.

          Відповідно до п. 2.2 Договору, орендар зобов'язався сплачувати орендну плату згідно розрахунку до договору, що становила за перший після підписання договору місяць 1028,10грн. Розмір орендної плати за кожний наступний місяць визначається шляхом коригування розміру орендної плати за минулий місяць на щомісячний індекс інфляції, що друкується Мінстатом України.

                Згідно п. 2.1 Договору орендна плата визначається на підставі ст. 19 Закону України “Про оренду державного та комунального майна” та рішення сесії Одеської міської ради від 09.11.2005р. № 4840-IV “Про оренду комунального майна, що є власністю територіальної громади м. Одеси”.

          Згідно п. 2.5 Договору, за повідомленням орендодавця розмір орендної плати змінюється у випадках зміни методики її розрахунку, цін і тарифів, та в інших випадках, передбачених законодавчими актами України та рішенням міської ради з дня їх вступу у законну силу.

          Відповідно до п. 4.1 Договору, приміщення було передано орендарю виключно для використання під розміщення дрібнооптового магазину.

                  26.06.2007р.  Представництво по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради звернулось до відповідача з пропозицією про внесення змін до договору оренди в частині розміру орендної плати, яка згідно додаткового погодження до вказаного договору повинна з 01.07.2007р. складати 1795,42 грн.

          ПП “На Ніжинській” відмовилось від підписання додаткового погодження до діючого договору оренди нежитлового приміщення № 90/33, що стало підставою для звернення позивача до суду з позовом про внесення змін до договору.

         Позивач пояснює це необхідністю перегляду умов договору щодо розміру орендної плати на виконання ст. 118 Закону України “Про державний бюджет України на 2007 рік”, відповідно до якої договори, укладені до 01.01.2007р., у шестимісячний термін підлягають обов'язковому перегляду в частині розміру орендної плати у відповідності до порядку, встановленого Методикою розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна, затвердженою постановою Кабінету міністрів України від 04.10.1995р. № 786 (зі змінами), а також Представництво по управлінню комунальною власністю Одеської міської ради посилається на виконання розпорядження Кабінету Міністрів україни від 23.05.2007р. № 301-р “Про індикативні ставки орендної плати за використання комунального майна”, згідно якого органам місцевого самоврядування рекомендовано застосувати у 2007 році орендні ставки за використання цілісних майнових комплексів державних підприємств та нерухомого державного майна, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.1995р. № 786, що передається в оренду в містах обласного значення, м. Києві та м. Севастополі.

      Статтею 193 Господарського кодексу України та статтею 526 Цивільного Кодексу України передбачено, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

          Відповідно до ст.175 Господарського кодексу України, майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов'язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов'язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утриматися від певної дії, а управнена сторона має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку. Майнові зобов'язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

          Приймаючи до уваги, що майно, яке виступає предметом договору, належить до комунальної власності, до спірних правовідносин застосовуються також норми Закону України “Про оренду державного та комунального майна”.

    Відповідно до ст. 19 Закону України “Про оренду державного та комунального майна” методика розрахунку, пропорції розподілу між відповідним бюджетом, орендодавцем і балансоутримувачем та порядок використання орендної плати визначаються: Кабінетом Міністрів України —для об'єктів, що перебувають у державній власності; органами, уповноваженими Верховною Радою Автономної Республіки Крим, - для об'єктів, що належать Автономній Республіці Крим; органами місцевого самоврядування - для об'єктів, що перебувають у комунальній власності.

          Рішенням Одеської міської ради від 09.11.2005р. № 4840-IV “Про нову редакцію Методики розрахунку граничних розмірів орендної плати за оренду майна, що знаходиться у комунальній власності територіальної громади м. Одеси” затверджено Методику розрахунку граничних розмірів орендної плати за оренду майна, що знаходиться у комунальній власності територіальної громади м. Одеси.

          Однак запропонований у додатковому погодженні позивачем розмір орендної плати розрахований на підставі орендних ставок, наведених в Постанові Кабінету Міністрів України від 04.10.1995р. № 786. Враховуючи, що доказів внесення відповідних змін до Методики розрахунку граничних розмірів орендної плати за оренду майна, що знаходиться у комунальній власності територіальної громади м. Одеси, затвердженої Рішенням Одеської міської ради від 09.11.2005р. № 4840-IV, якою у свою чергу змінено попередню методику, відповідно до положень якої розраховувався розмір орендної плати, позивач у встановленому законом порядку не надав, суд дійшов правильного висновку про відсутність достатніх підстав для зміни умов договору оренди.

     Посилання скаржника  на Розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.05.2007р. № 301-р “Про індикативні ставки орендної плати за використання комунального майна” як правову підставу для застосування орендних ставок, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.1995р. № 786 при передачі в орендне користування комунального майна, не заслуговують на увагу, оскільки це розпорядження є актом  підзаконного характеру по відношенню до норм чинного спеціального закону.

          Не заслуговують на увагу також посилання на наказ Фонду Державного майна України від 18.01.2007р. № 43 про затвердження порядку перегляду договорів оренди нерухомого державного майна, оскільки, по-перше, вказаний порядок регулює перегляд договорів оренди державного майна у зв'язку з прийняттям змін до вищезазначеної методики Кабінету Міністрів України № 786, а по-друге, згідно п.4 цього порядку, орендодавці мають письмово попередити орендарів не пізніше 28 лютого 2007р., та пропонувати орендарям у додаткових угодах першим місяцем оплати за новими ставками також визначати січень 2007р.

          Враховуючи вищевикладене та з огляду на положення ст. 10 Закону України “Про оренду державного та комунального майна”, якими гарантується захист інтересів орендатора в разі встановлення законодавством правил, які погіршують його становище, судова колегія дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно відмовив позивачу у позові.

          Отже, рішення суду відповідає обставинам справи і нормам чинного законодавства, тому підстави для його зміни чи скасування відсутні.

                     Керуючись ст. ст. 99, 101, 103-105 ГПК України колегія суддів

                                                       постановила:

        Рішення господарського суду Одеської області від 03.07.2008 року у справі № 3/108-08-1918 залишити без змін, апеляційну скаргу без задоволення.

          

          Постанова в порядку ст. 105 Господарського Процесуального Кодексу України набирає законної сили з дня її прийняття.

    Постанова апеляційної інстанції може бути оскаржена у касаційному порядку.

Головуючий суддя                                                                               Л.І. Бойко

Суддя                                                                                                      Т.А. Величко

Суддя                                                                                                     Л.В. Поліщук

СудОдеський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення26.08.2008
Оприлюднено11.09.2008
Номер документу1991421
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/108-08-1918

Постанова від 26.08.2008

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Бойко Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні