Постанова
від 06.12.2011 по справі 31/33
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУ Д УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"06" грудня 2011 р. Справа № 31/33

Вищий господарський суд У країни у складі колегії судд ів:

головуючого - Панової І.Ю.,

суддів - Білошкап О.В.,

Хандуріна М.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Сихів ському районі м. Львова на пос танову Львівського апеляцій ного господарського суду від 30.06.2011р. та ухвалу господарськог о суду Львівської області ві д 31.03.2011р. по справі № 31/33 про банкр утство Приватного підприємс тва "ГеоПолюс", -

в с т а н о в и в:

Ухвалою господарськог о суду Львівської області ві д 31.03.2011р., затверджено звіт лікв ідатора та ліквідаційний бал анс ПП "ГеоПолюс". Приватне під приємство "ГеоПолюс" ліквідо вано. Провадження по справі п ро банкрутство ПП "ГеоПолюс" п рипинено.

Постановою Львівського ап еляційного господарського с уду від 30.06.2011р. скаргу Державної податкової інспекції у Сихі вському районі м. Львова зали шено без задоволення. Ухвалу господарського суду Львівсь кої області від 31.03.2011р. залишено без змін.

Державна податкова інспек ція у Сихівському районі м. Ль вова звернулась до Вищого го сподарського суду України з касаційною скаргою, в якій пр осить постанову Львівського апеляційного господарськог о суду від 30.06.2011р. та ухвалу госп одарського суду Львівської о бласті від 31.03.2011р. по справі ска сувати та направити справу н а новий розгляд до суду першо ї інстанції, посилаючись на п орушення та неправильне заст осування судами попередніх і нстанцій норм матеріального та процесуального права.

Представники сторін в судо ве засідання не з'явились, про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, тому колегія суддів вважає м ожливим розглянути справу у їх відсутність.

Заслухавши доповідь судді Білошкап О.В., перевіривши мат еріали справи та обговоривши доводи касаційної скарги, ко легія суддів прийшла до висн овку, що касаційна скарга не п ідлягає задоволенню з наступ них підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, ухвалою господарськ ого суду Львівської області від 09.03.2010 р. порушено провадженн я по справі про банкрутство П П "ГеоПолюс" на підставі ст.51 За кону України "Про відновленн я платоспроможності боржник а або визнання його банкруто м", введено мораторій на задов олення вимог кредиторів.

Постановою суду першої інс танції від 19.05.2010 р. боржника виз нано банкрутом, відкрито лік відаційну процедуру, ліквіда тором банкрута призначено а рбітражного керуючого Шим чишина І.С.

30.11.2010 р. в газеті "Голос України " № 121 (4871) від 03.07.2010 р. опубліковане о голошення про визнання боржн ика банкрутом.

30.03.2011 р. ліквідатором банкрут а подано до суду на затвердже ння звіт та ліквідаційний ба ланс ПП "ГеоПолюс".

Затверджуючи звіт ліквіда тора, ліквідаційний баланс т а ліквідуючи юридичну особу - ПП "ГеоПолюс" , суд першої ін станції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, вихо див з того, що за результатами ліквідаційного балансу у ба нкрута відсутні майнові акти ви та грошові кошти, у зв'язку з чим юридична особа - банкр ут ПП "ГеоПолюс" підлягає лікв ідації, а провадження по спра ві - припиненню.

Однак, з такими висновками с удів попередніх інстанцій по годитися не можна з наступни х підстав.

Згідно ст. 43 ГПК України госп одарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім перекона нням, що ґрунтується на всебі чному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сук упності, керуючись законом.

Відповідно до діючого зако нодавства обґрунтованим виз нається рішення, в якому повн о відображені обставини, які мають значення для даної спр ави, висновки суду про встано влені обставини і правові на слідки є вичерпними, відпові дають дійсності і підтверджу ються достовірними доказами , дослідженими в судовому зас іданні.

Оскаржувані судові рішенн я вказаним вимогам закону не відповідають.

Згідно частини 2 статті 41 Гос подарського процесуального кодексу України, провадженн я у справах про банкрутство з дійснюється у порядку, перед баченому цим Кодексом з урах уванням вимог Закону України "Про відновлення платоспром ожності боржника або визнанн я його банкрутом".

Відповідно до ч.1 ст. 51 Закону України "Про відновлення пла тоспроможності боржника або визнання його банкрутство", я кщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо яког о прийнято рішення про лікві дацію, недостатньо для задов олення вимог кредиторів, так а юридична особа ліквідуєтьс я в порядку, передбаченому ци м Законом. У разі виявлення за значених обставин ліквідато р (ліквідаційна комісія) зобо в'язані звернутися в господ арський суд із заявою про пор ушення справи про банкрутств о такої юридичної особи.

За результатами розгляду з аяви про порушення справи пр о банкрутство юридичної особ и, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторі в, господарський суд визнає б оржника, який ліквідується, б анкрутом, відкриває ліквідац ійну процедуру, призначає лі квідатора. Обов'язки ліквіда тора можуть бути покладені н а голову ліквідаційної коміс ії (ліквідатора) незалежно ві д наявності в нього ліцензії .

Необхідними передумовами для звернення з заявою на під ставі ст.51 Закону України "Про відновлення платоспроможн ості боржника або визнання й ого банкрутство" є дотриманн я боржником ст.ст.105, 110 Цивільно го кодексу України, ч.5 ст.60 Госп одарського кодексу України.

Зокрема, статтею 105 ЦК Украї ни передбачено:

учасники юридичної особи, с уд або орган, що прийняв рішен ня про припинення юридичної особи, зобов'язані негайно пи сьмово повідомити про це орг ан, що здійснює державну реєс трацію, який вносить до єдино го державного реєстру відомо сті про те, що юридична особа п еребуває у процесі припиненн я;

учасники юридичної особи, с уд або орган, що прийняв рішен ня про припинення юридичної особи, призначають комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію, лікві датора тощо) та встановлюють порядок і строки припинення юридичної особи відповідно до цього Кодексу. Виконання ф ункцій комісії з припинення юридичної особи може бути по кладено на орган управління юридичної особи;

з моменту призначення комі сії до неї переходять повнов аження щодо управління справ ами юридичної особи. Комісія виступає в суді від імені юри дичної особи, яка припиняєть ся;

комісія з припинення юриди чної особи поміщає в друкова них засобах масової інформац ії, в яких публікуються відом ості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняє ться, повідомлення про припи нення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кр едиторами вимог до неї. Цей ст рок не може становити менше д вох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи;

комісія вживає усіх можлив их заходів щодо виявлення кр едиторів, а також письмово по відомляє їх про припинення ю ридичної особи.

Згідно частини 1 статті 110 Цив ільного кодексу України юрид ична особа ліквідується за р ішенням її учасників або орг ану юридичної особи, уповнов аженого на це установчими до кументами, в тому числі, у зв'я зку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягнення мети, для як ої її створено, а також в інших випадках, передбачених уста новчими документами.

Частиною 3 статті 110 Цивільно го кодексу України встановле но, що якщо вартість майна юри дичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредит орів, юридична особа ліквіду ється в порядку, встановлено му законом про відновлення п латоспроможності боржника а бо визнання його банкрутом.

Відповідно до частини 1 стат ті 111 Цивільного кодексу Украї ни ліквідаційна комісія післ я закінчення строку для пред 'явлення вимог кредиторами с кладає проміжний ліквідацій ний баланс, який містить відо мості про склад майна юридич ної особи, що ліквідується, пе релік пред'явлених кредитора ми вимог, а також про результа ти їх розгляду. Проміжний лік відаційний баланс затверджу ється учасниками юридичної о соби або органом, який прийня в рішення про ліквідацію юри дичної особи.

Статтею 60 Господарського ко дексу України, встановлено, щ о ліквідація суб'єкта господ арювання здійснюється лікві даційною комісією, яка утвор юється власником (власниками ) майна суб'єкта господарюван ня чи його (їх) представниками (органами), або іншим органом, визначеним законом, якщо інш ий порядок її утворення не пе редбачений цим Кодексом. Лік відацію суб'єкта господарюва ння може бути також покладен о на орган управління суб'єкт а, що ліквідується.

Орган (особа), який прийняв р ішення про ліквідацію суб'єк та господарювання, встановлю є порядок та визначає строки проведення ліквідації, а так ож строк для заяви претензій кредиторами, що не може бути м еншим, ніж два місяці з дня ого лошення про ліквідацію.

Ліквідаційна комісія або і нший орган, який проводить лі квідацію суб'єкта господарюв ання, вміщує в друкованих орг анах відповідно до закону по відомлення про його ліквідац ію та про порядок і строки зая ви кредиторами претензій, а я вних (відомих) кредиторів пов ідомляє персонально у письмо вій формі у встановлені цим К одексом чи спеціальним закон ом строки.

Одночасно ліквідаційна ко місія вживає необхідних захо дів щодо стягнення дебіторсь кої заборгованості суб'єкта господарювання, який ліквіду ється, та виявлення вимог кре диторів, з письмовим повідом ленням кожного з них про лікв ідацію суб'єкта господарюван ня.

Ліквідаційна комісія оцін ює наявне майно суб'єкта госп одарювання, який ліквідуєтьс я, і розраховується з кредито рами, складає ліквідаційний баланс та подає його власник у або органу, який призначив л іквідаційну комісію. Достові рність та повнота ліквідацій ного балансу повинні бути пе ревірені у встановленому зак онодавством порядку з обов'я зковою перевіркою органом де ржавної податкової служби, у якому перебуває на обліку су б'єкт господарювання.

Отже, враховуючи вищезазн ачені вимоги Закону, тільки п ісля оцінки вартості наявног о майна боржника, в порядку ст атті 60 Господарського кодекс у України, публікації оголош ення в порядку статті 105 ЦК Укр аїни для виявлення кредиторі в, повідомлення органу держа вної податкової служби про л іквідацію підприємства та ск ладання проміжного ліквідац ійного балансу можливо з'ясу вати питання про недостатніс ть вартості майна боржника д ля задоволення вимог кредито рів та можливе звернення до г осподарського суду, після за кінчення строку, який передб ачений статтею 105 ЦК України, з заявою про порушення провад ження у справі про банкрутст во боржника в порядку статті 51 Закону України "Про відновл ення платоспроможності борж ника або визнання його банкр утом", яка передбачає спрощен у процедуру банкрутства.

Як вбачається з матеріалі в справи, 01.10.2009р. засновником пі дприємства прийнято рішення про припинення підприємниць кої діяльності ПП "ГеоПолюс" у результаті ліквідації.

В Бюлетені Державної реєст рації №135 за 2009 рік була здійсне на публікації оголошення про ліквідацію підприємства.

Проте, з наданої копії Бюлет еня Державної реєстрації №135 з а 2009 рік не вбачається, коли сам е була здійснена публікація вказаного оголошення.

Крім того, суд першої інстан ції не звернув уваги та не над ав належної правової оцінки тим обставинам, що заявником не дотримано необхідних пер едумов, передбачених ст.ст.105, 11 0 Цивільного кодексу України , ч.5 ст.60 Господарського кодекс у України для звернення до су ду із заявою на підставі ст.51 З акону України "Про відновлен ня платоспроможності боржни ка або визнання його банкрут ство".

Зокрема, до заяви про поруше ння провадження по справі пр о банкрутство ПП "ГеоПолюс" не додано проміжний ліквідацій ний баланс підприємства, не н адані докази письмового пові домлення всіх можливих креди торів боржника про припиненн я юридичної особи, повідомле ння органу державної податко вої служби про ліквідацію, зд ійснення інвентаризації та о цінки вартості наявного майн а підприємства, що ліквідуєт ься.

Оскільки не був належним чи ном сформований пасив боржни ка, не можливо і з'ясувати пита ння про недостатність вартос ті майна боржника для задово лення вимог кредиторів та вж иття заходів щодо повернення дебіторської заборгованост і.

Тому висновок суду першої і нстанції про затвердження зв іту ліквідатора та ліквідаці йного балансу банкрута, лікв ідацію банкрута та припиненн я провадження по справі є пер едчасним.

Суд апеляційної інстанції не звернув уваги на вказані п орушення та залишивши без зм ін ухвалу суду, прийняту без д отримання вимог закону.

За таких обставин, колегія с уддів Вищого господарського суду України вважає необхід ним постанову Львівського ап еляційного господарського с уду від 30.06.2011р. та ухвалу господ арського суду Львівської обл асті від 31.03.2011р. скасувати, а спр аву направити на розгляд до г осподарського суду Львівськ ої області .

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 1115, 1117, 1119 - 11111 Госпо дарського процесуального ко дексу України, Вищий господа рський суд України, -

П О С Т А Н О В И В :

Касаційну скаргу Держ авної податкової інспекції у Сихівському районі м. Львова задовольнити.

Постанову Львівського апе ляційного господарського су ду від 30.06.2011р. та ухвалу господа рського суду Львівської обла сті від 31.03.2011р. по справі № 31/33 ска сувати.

Справу № 31/33 направити на роз гляд до господарського суду Львівської області.

Головуючий: Панова І.Ю.

Судді: Білошкап О.В.

Хандурін М.І.

СудВищий господарський суд України
Дата ухвалення рішення06.12.2011
Оприлюднено20.12.2011
Номер документу19942357
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —31/33

Ухвала від 18.11.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сидор Наталія Теодозіївна

Ухвала від 06.11.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сидор Наталія Теодозіївна

Ухвала від 28.10.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Артимович В.М.

Постанова від 06.12.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Білошкап О.В.

Ухвала від 07.11.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Білошкап О.В.

Ухвала від 08.09.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Білошкап О.В.

Постанова від 30.06.2011

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Мирутенко О.

Ухвала від 20.06.2011

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Мирутенко О.

Ухвала від 06.06.2011

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Мирутенко О.

Ухвала від 20.05.2011

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Мирутенко О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні