ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
07 вересня 2011 р. (12:54)
Справа №2а-6046/11/0170/2
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Яковлєва С.В., при секретарі Дрягіні В.П
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Державної податкової інспекції в м. Ялта АР Крим
до Приватного підприємства «Перун Комфорт»
про стягнення заборгованості в сумі 263,90 грн.,
за участю представників:
від позивача – не з’явився
від відповідача – не з’явився;
Суть спору: Державна податкова інспекція в м. Ялта АР Крим (далі позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом про стягнення з Приватного підприємства «Перун Комфорт» (далі відповідач) заборгованості в сумі 263,90грн., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідачем своєчасно не подані декларації з податку на прибуток та податкова звітність з комунального податку, у зв’язку з чим відповідачу нараховані штрафні санкції.
Позивач явку свого представника у судове засідання, яке відбулось 07.09.2011 року, не забезпечив, про час, день та місце його проведення повідомлений належним чином, 07.09.2011 року від нього надійшло клопотання про розгляд справи за відсутності його представника, у зв’язку з неможливістю явки.
Відповідач заперечення на позов до суду не надав, явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце його проведення був повідомлений належним чином, клопотання про розгляд справи за його відсутності до суду не надав, про причини неявки суд не повідомив.
Суд, враховуючи клопотання позивача, приймаючи до уваги ненадання відповідачем доказів неможливості його участі у судовому засіданні з поважних причин, відсутність у матеріалах справи клопотання про неможливість розгляду справи без участі його представника, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим продовжити розгляд справи на підставі наявних доказів.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідач 05.09.2007 року зареєстрований Виконавчим комітетом Ялтинської міської ради АР Крим як юридична особа.
Згідно зі статтею 4 Закону України «Про систему оподаткування» (в редакції, яка діяла на момент проведення перевірок та прийняття позивачем податкових повідомлень-рішень) платниками податків і зборів (обов’язкових платежів) були юридичні особи, на яких відповідно до Законів України був покладений обов’язок сплачувати податки і збори.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (що діяв на момент проведення перевірок та прийняття позивачем податкових повідомлень-рішень) було встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку вказує у податковій декларації.
Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків був зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації.
Порядок, підстави та строки сплати податку на прибуток, надання податкової звітності був встановлений Законом України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 28.12.1994 року N 333/94, п.п. 11.1 якого були передбачені такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.
Таким чином, відповідач був зобов’язаний щоквартально протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем податкового кварталу, подавати до податкової інспекції декларації з податку на прибуток.
Згідно з п.п. 16.1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» платники податку самостійно визначали суми податку, що підлягають сплаті.
Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. (п.п. 16.4 зазначеного Закону).
Згідно з п.п. 20.1. ст. 20 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» відповідальність за правильність нарахування, своєчасність сплати податку та дотримання податкового законодавства ніс платник податку у порядку та розмірах, визначених законом.
Позивачем 23.09.2010 року проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності подання відповідачем податкової звітності, за результатами якої складений акт № 3630/35353156/15-1 від 23.09.2010 року.
Зазначеною перевіркою встановлено порушення відповідачем п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (що діяв на момент проведення перевірки та прийняття позивачем податкового повідомлення-рішення), ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (що діяв на момент проведення перевірки та прийняття позивачем податкового повідомлення-рішення), а саме: неподання декларації з податку на прибуток підприємств за І півріччя 2010 року у строки визначені законодавством.
На підставі акту перевірки позивачем 16.11.2010 року прийнято податкове повідомлення-рішення № 0003861501/0, в якому відповідачу визначено суму податкового зобов’язання за штрафними (фінансовими) санкціями з податку на прибуток в розмірі 170,00грн.
Згідно з підпунктом 6.2.4. пункту 6.2. статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» було встановлено, що у разі, коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщував податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги або повідомлення вважався днем її вручення.
За таких обставин, у зв’язку з неможливістю вручення зазначене податкове повідомлення-рішення 30.12.2010 року розміщене на дошці оголошень.
Крім того, види місцевих податків і зборів, їх граничні розміри та порядок обчислення і спрямований на зміцнення бюджетів місцевого самоврядування, до набрання 01.01.2011 року законної сили Податковим кодексом України, були визначені Декретом Кабінету Міністрів України «Про місцеві податки і збори» від 20.05.1993 року № 56-93, відповідно до ч. 1 якого комунальний податок належав до місцевих податків.
Згідно зі ст. 15 Декрету комунальний податок справлявся з юридичних осіб, крім бюджетних установ, організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств. Його граничний розмір не повинен був перевищувати 10 відсотків річного фонду оплати праці, обчисленого виходячи з розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
Органи місцевого самоврядування самостійно встановлювали і визначали порядок сплати місцевих податків і зборів відповідно до переліку і в межах установлених граничних розмірів ставок.
Місцеві податки і збори перераховувались до бюджетів місцевого самоврядування в порядку, що був визначений Радами народних депутатів, якими вони встановлювались. Стягнення не внесених в установлений термін місцевих податків і зборів здійснювалось згідно з чинним на той час законодавством.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (що діяв на момент проведення перевірки та прийняття позивачем податкового повідомлення-рішення) було встановлено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку вказує у податковій декларації.
Позивачем 27.09.2010 року проведено невиїзну документальну перевірку дотримання вимог податкового законодавства відповідачем, за результатами якої складений акт № 3680/35353156/15-3 від 27.09.2010 року.
Зазначеною перевіркою встановлено порушення відповідачем п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» (що діяв на момент проведення перевірки та прийняття позивачем податкового повідомлення-рішення), а саме: неподання розрахунку з комунального податку у строки, визначені законодавством.
На підставі акту перевірки позивачем 11.11.2010 року прийнято податкове повідомлення-рішення № 0007431503/0, у якому відповідачу визначено суму податкового зобов’язання за штрафними (фінансовими) санкціями з комунального податку в розмірі 170,00 грн.
У зв’язку з неможливістю вручення зазначене податкове повідомлення-рішення 24.12.2010 року розміщене на дошці оголошень.
Відповідно до ч. 2 ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
На час розгляду справи набрав чинності Податковий кодекс України, відповідно до п.п. 14.1.175. п. 14.1. ст. 14 якого податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Таким чином, враховуючи узгодження в порядку, встановленому законом, який діяв на момент виникнення у відповідача заборгованості, станом на день розгляду справи, з урахуванням часткової сплати, відповідач має податковий борг в загальній сумі 263,90 грн.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» одним із завдань органів податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов’язкових платежів).
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Приймаючи до уваги те, що відповідач не надав заперечення проти позову та, у порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, не надав доказів сплати заборгованості в сумі 263,90 грн., суд вважає, що позовні вимоги належить задовольнити у повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з розрахункових рахунків Приватного підприємства «Перун Комфорт» (98600, АР Крим, м. Ялта, смт. Гурзуф, вул. Ялтинська, 14, кв. 8; ЄДРПОУ 35353156)
- на користь Державного бюджету м. Ялта податковий борг з податку на прибуток у розмірі 153,90 грн. (р/р 31118009700039 ГУ ДКУ в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ЗКПО 34740850);
- на користь місцевого бюджету м. Ялта податковий борг з комунального податку в розмірі 108,48 грн. (р/р 33211828700041 ГУ ДКУ в АР Крим м. Сімферополь, МФО 824026, ЗКПО 34740850).
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Яковлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 07.09.2011 |
Оприлюднено | 23.12.2011 |
Номер документу | 19986969 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні