Постанова
від 31.05.2011 по справі 2а-5489/11/0170/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Рес публіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

31 травня 2011 р. (16:53) Справа №2а-5489/11/0170/18

Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючої судді Панова О.І., при секрета рі Гнатенко І.О., розглянувши у відкритому судовому засідан ні адміністративну справу

за позовом Військового про курору Сімферопольського га рнізону в інтересах ОСОБА_1

до Військової частини 3009 вну трішніх військ МВС України

про стягнення 4489,23 грн.,

за участю представників ст орін:

від прокуратури - Свіренк о Роман Олегович, посвідчен ня № 370;

від позивача - ОСОБА_1, п аспорт серії СА НОМЕР_2;

від відповідача - ОСОБА _3, довіреність № 67 від 13.01.11,

Суть спору: До Окружного ад міністративного суду АР Крим звернувся Військовий прокур ор Сімферопольського гарніз ону в інтересах ОСОБА_1 (да лі - позивач) з адміністрати вним позовом до Військової ч астини 3009 (далі - відповідач) п ро стягнення грошової компен сації за не отримане речове м айно на суму 4489,23 грн.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 16.05.11р. відкрито провадження по справі, після закінчення під готовчого провадження справ у призначено до судового роз гляду.

Позивач та прокурор в судов ому засіданні підтримали поз овні вимоги у повному обсязі .

Представник відповідача у судовому засіданні 29.04.2011р прот и задоволення позову запереч ував з підстав відсутності ф інансування, однак наявність та розмір заборгованості пі дтвердив.

Вислухавши пояснення прок урора, позивача та представн ика відповідача, дослідивши матеріали справи та оцінивши докази по справі в їх сукупно сті, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень, шляхом справедливого, неупереджено го та своєчасного розгляду а дміністративних справ.

Відповідно до п. 2 частини 2 ст атті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поши рюється на спори з приводу пр ийняття громадян на публічну службу, її проходження, звіль нення з публічної служби.

Пунктом 15 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення п ублічної служби, до якої відн оситься діяльність на держав них політичних посадах, проф есійна діяльність суддів, пр окурорів, військова служба, а льтернативна (невійськова) с лужба, дипломатична служба, і нша державна служба, служба в органах влади Автономної Ре спубліки Крим, органах місце вого самоврядування.

З матеріалів справи вбачає ться, що позивач проходив слу жбу в Управлінні Кримського територіального командуван ня внутрішній військ МВС Укр аїни у військовому званні пі дполковник, при цьому знаход ився на речовому забезпеченн і у військовій частині 3009. Нака зом командувача внутрішніх в ійськ МВС України від 02.09.10р. № 89о /с ОСОБА_1 звільнений з вій ськової служби на підставі п ункту “б” частини 6 ст.26 Закону України “Про військовий обо в' язок і військову службу” за станом здоров' я з правом носіння військової форми од ягу.

Наказом начальника управл іння Кримського територіаль ного командування внутрішні й військ МВС України №192 від 24.09.1 0 року по стройовій частині, ОСОБА_1 був виключений зі сп исків частини та направлений для постановки на військови й облік до Сімферопольського ОМВК м. Сімферополя АР Крим.

Згідно з довідкою про випла ту грошової компенсації замі сть предметів форменого обму ндирування ОСОБА_1, видано ї начальником речової служби військової частини 3009 ВВ МВС У країни, загальна сума вартос ті речового майна, що підляга є видачі позивачу становить 4489,23 грн.

Позивач неодноразово звер тався до командування в/част ини 3009 з проханням видати йому існуючу заборгованість з ви плати грошової компенсації з амість речового майна після звільнення, але командування в/частини 3009 ВВ МВС України від мовило позивачу у задоволенн і його законних вимог, поясню ючи це обмеженим фінансуванн ям.

Суд враховує, що рішення, ді ї суб' єкта владних повноваж ень не можуть бути упереджен ими, тобто здійснюватися дис кримінаційно через власний, у тому числі фінансовий, корп оративний інтерес. Приймаюч и рішення по справі або вчиню ючи дію, суб' єкт владних пов новажень не може ставати на с торону будь-якої з осіб та не м оже проявляти себе заінтерес ованою стороною у справі, вих одячи з будь-якого нелегітим ного інтересу, тобто інтерес у, який не випливає із завдань цього суб' єкта, визначених законом.

Суд також враховує, що суб' єкт владних повноважень зобо в' язаний діяти добросовісн о, тобто з щирим наміром щодо р еалізації владних повноваже нь та досягнення поставлених цілей і справедливих резуль татів.

Відповідно до ст. 17 Конститу ції України, держава забезпе чує соціальний захист грома дян України, які перебувают ь на службі у Збройних Силах України та в інших військови х формуваннях, а також членів їхніх сімей.

Частиною 1 ст. 9 Закону Україн и “Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей” встановл ено, що держава гарантує війс ьковослужбовцям достатнє ма теріальне, грошове та інші ви ди забезпечення в обсязі, що в ідповідає умовам військової служби, стимулює закріпленн я кваліфікованих військових кадрів.

Відповідно до ст. 12 Закону Ук раїни “Про соціальний і прав овий захист військовослужбо вців та членів їх сімей” війс ьковослужбовці користуютьс я усіма правами і свободами л юдини та громадянина, гарант іями цих прав і свобод, закріп леними в Конституції України та законах України, з урахува нням особливостей, встановле них цим та іншими законами.

У зв'язку з особливим характ ером військової служби, яка п ов'язана із захистом Вітчизн и, військовослужбовцям надаю ться визначені законом пільг и, гарантії та компенсації.

Нормативно-правові акти ор ганів державної влади та орг анів місцевого самоврядуван ня, які обмежують права і піль ги військовослужбовців та чл енів їх сімей, є недійсними.

Згідно з ст. 2 Закону України “Про соціальний і правовий з ахист військовослужбовців т а членів їх сімей” ніхто не вп раві обмежувати військовосл ужбовців та членів їх сімей у правах та свободах, визначен их законодавством України.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України “Про соціальний і пр авовий захист військовослуж бовців та членів їх сімей”, де ржава гарантує військовослу жбовцям достатнє матеріальн е, грошове та інші види забезп ечення в обсязі, що відповіда є умовам військової служби, с тимулює закріплення кваліфі кованих військових кадрів. П унктом 27 Положення про порядо к речового забезпечення війс ьковослужбовців Збройних Си л України та інших військови х формувань у мирний час, затв ердженого постановою КМ Укра їни от 28 жовтня 2004 року № 1444, встан овлено, що військовослужбовц і, звільнені у запас або відст авку з правом носіння військ ової форми одягу, за бажанням можуть отримати речове майн о, яке вони не отримали під час звільнення, або грошову комп енсацію за нього за цінами на день підписання наказу про з вільнення. Зазначеним особам , звільненим у запас або відст авку після закінчення строку контракту, за належне їм, але не отримане протягом дії кон тракту речове майно виплачує ться грошова компенсація про порційно часу, що минув з дня в иникнення права на отримання цього майна до дати закінчен ня контракту, або видається р ечове майно на суму грошової компенсації.

Щодо посилання відповідач а на відсутність бюджетних к оштів на виплату заборговано сті за речове майно, то суд заз начає, що за умови відсутност і у державному бюджеті кошті в на виплату даних грошових к оштів створює ситуацію право вої невизначеності стосовно джерела коштів, з яких має вип лачуватися зазначені кошти. Однак, в той же час, на думку су ду, це не може бути підставою д ля порушення прав громадян н а соціальний захист, в тому чи слі й на отримання компенсац ії за речове майно, яку передб ачено законом.

Реалізація особою права, що пов'язане з отриманням бюдже тних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовід носин нормативно-правових ак тів національного законодав ства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних а сигнувань, тобто посилання о рганами державної влади на в ідсутність коштів як на прич ину невиконання своїх зобов' язань судом не приймається д о уваги. Так, у справі "Кечко пр оти України" Європейський Су д з прав людини констатував, щ о не приймає аргумент щодо бю джетних асигнувань, оскільки органи державної влади не мо жуть посилатись на відсутніс ть коштів як на причину невик онання своїх зобов'язань.

Приймаючи до уваги, що у суд овому засіданні відповідач н е надав суду належного обґру нтування своїх заперечень, к рім відсутності фінансуванн я, суд дійшов до висновку що по зовні вимоги підлягають задо воленню у повному обсязі.

Під час судового засідання , яке відбулось 31.05.2011 р. були огол ошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповід но до ст. 163 КАС України постано ву складено 06.06.11 р.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 158-163 КАС Украї ни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимоги задов ольнити.

2. Стягнути з військово ї частини 3009 внутрішніх війсь к МВС України (95015, АР Крим, м. Сім ферополь, вул. Субхі, 1, п/р 335221001000125, код ЄДРПОУ 23313842, УДК в АР Крим, МФ О 824026, ідентифікаційний код 233138401 270) на користь ОСОБА_1 (95000, АД РЕСА_1, ідентифікаційний но мер НОМЕР_1) грошову компе нсацію замість належного до видачі речового майна у сумі 4489,23 грн.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Панов О.І.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення31.05.2011
Оприлюднено22.12.2011
Номер документу19987269
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5489/11/0170/18

Постанова від 31.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Панов О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні