Постанова
від 15.06.2011 по справі 2а-3843/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01014 м.Київ, вул. К.Каменєва, 8 , корп. 1

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

місто Київ

15 червня 2011 року Справа №2а -3843/11/2670

Окружний адміністрат ивний суд міста Києва у склад і:

судді: Пісоцької О.В.,

за участю секретаря

судового засідання Швеця О.Ю.,

розглянувши у приміщенні суду у місті Києві у відкрито му судовому засіданні справу

за позовною заявою приватного підприємства «Техногаз Україна»

до Оболонської районної в мі сті Києві державної адмініст рації

про визнання нечинним та скас ування запису, визнання прот иправними дій та зобов' язан ня вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство « Техногаз Україна»(далі - ПП «Техногаз Україна», позивач) звернулося до Окружного адм іністративного суду міста Ки єва з позовною заявою до Обол онської районної в місті Киє ві державної адміністрації ( далі - Оболонська РДА, відпо відач), в якій, з урахуванням у точнень від 22 квітня 2011 року та від 15 червня 2011 року, просило:

- визнати нечинним та скасу вати запис Оболонської РДА в ід 01 листопада 2010 року №1069 143 003 025116;

- зобов' язати Оболонську Р ДА вчинити передбачені закон ом дії та відновити запис в Ре єстрі юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців ПП « Техногаз Україна»;

- визнати протиправними дії державного реєстратора Обол онської РДА Тавлуй Ліни Пав лівни.

Позивач вимоги просив задо вольнити у повному обсязі. Св ою позицію обґрунтовував тим , що відповідачем всупереч но рмам чинного законодавства в несено запис про відсутність юридичної особи за її місцез находженням. Звертав увагу с уду на відсутність у Оболонс ької РДА належним чином офор млених документів, які б підт верджували відсутність пози вача за його місцезнаходженн ям.

Відповідач у письмових поя сненнях повідомив, що проти п озову заперечує та вважає по зовні вимоги необґрунтовани ми. Зазначав про порушення по зивачем строків подачі держа вному реєстратору реєстраці йної картки про підтвердженн я відомостей про юридичну ос обу. Звертав увагу суду на те, що державним реєстратором бу ли вчинені всі необхідні дії , визначені Законом України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців», що спричинило в несення відповідного спірно го запису.

Згідно з частиною третьою статті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України 1 5 червня 2011 року о 14год. 54хв. у відк ритому судовому засіданні пр оголошено вступну та резолют ивну частини постанови про ч асткове задоволення позову.

Перевіривши матеріали спр ави та дослідивши докази, зас лухавши пояснення представн иків позивача суд встановив наступне

ПП «Техногаз Україна» у гр удні 2010 року отримав акт Держа вної податкової інспекції у Оболонському районі міста Ки єва від 10 листопада 2010 року про анулювання реєстрації платн ика податку на додану вартіс ть №272/29-306. Підставою для винесен ня такого рішення стала відс утність ПП «Техногаз Україна »за місцезнаходженням (за ад ресою: м. Київ, вул. Вербова, 6), пр о що 01 листопада 2010 року держав ним реєстратором Оболонсько ї РДА до Єдиного державного р еєстру юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців внесе но запис №1 069 143 0003 025116.

Разом з тим, до часу виникне ння спірних правовідносин ос танній запис до Єдиного держ авного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів стосовно ПП «Техногаз Укр аїна»проведено 22 жовтня 2009 рок у за №1 069 107 0002 025116 («Внесення змін д о відомостей про юридичну ос обу, що не пов' язані зі зміна ми в установчих документах») , а 17 листопада 2010 року державни м реєстратором Цукренко І.М . внесено запис «5»за №1 069 106 0004 025116, «Підтвердження відомосте й про юридичну особу».

Також листом від 27 жовтня 2010 р оку відповідач направив на а дресу позивача повідомлення про необхідність підтвердже ння відомостей про юридичну особу.

З' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтують ся позовні вимоги, оцінивши д окази, які мають юридичне зна чення для розгляду справи і в ирішення спору, суд дійшов на ступних висновків.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також - фізич них осіб - підприємців регул юються Законом України «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців»від 15 травня 2003 року № 755-IV (далі - Закон №755-IV).

Відповідно до статті 1 Закон у №755-IV Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців (далі - Єдини й державний реєстр) - автомати зована система збирання, нак опичення, захисту, обліку та н адання інформації про юридич них осіб та фізичних осіб - п ідприємців.

Згідно з частиною 5 статті 17 в казаного Закону в Єдиному де ржавному реєстрі містяться т акож відомості про відсутніс ть юридичної особи за її місц езнаходженням, про відсутніс ть підтвердження відомостей про юридичну особу, а також ві домості про зарезервовані на йменування юридичних осіб.

Відповідно до ст. 5 вказаног о Закону державна реєстрація юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців проводитьс я державним реєстратором вик лючно у виконавчому комітеті міської ради міста обласног о значення або у районній, рай онній у містах Києві та Севас тополі державній адміністра ції за місцезнаходженням юри дичної особи або за місцем пр оживання фізичної особи - під приємця.

Частиною 1 статті 6 Закону №755 -IV визначено, що державний реє стратор на території відпові дної адміністративно-терито ріальної одиниці має право, з окрема, проводити державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; п роводити резервування найме нувань юридичних осіб; прово дити державну реєстрацію змі н до установчих документів ю ридичних осіб та державну ре єстрацію зміни імені або міс ця проживання фізичних осіб - підприємців; проводити держ авну реєстрацію припинення ю ридичних осіб та державну ре єстрацію припинення підприє мницької діяльності фізични ми особами - підприємцями.

Згідно з частиною 1 статті 19 З акону №755-IV у разі, якщо зміна ві домостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному держ авному реєстрі, не пов'язана і з змінами, що вносяться до уст ановчих документів юридично ї особи, або не підлягає держа вній реєстрації, особа, уповн оважена діяти від імені юрид ичної особи (виконавчого орг ану), подає (надсилає рекоменд ованим листом з описом вклад ення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстр аційної справи юридичної осо би заповнену реєстраційну ка ртку про внесення змін до від омостей про юридичну особу, я кі містяться в Єдиному держа вному реєстрі.

Приписи частини 11 статті 19 За кону №755-IV закріплюють обов' я зок юридичної особи подавати (надсилати) щороку протягом м ісяця, що настає за датою держ авної реєстрації, починаючи з наступного року, державном у реєстратору для підтвердже ння відомостей про юридичну особу реєстраційну картку пр о підтвердження відомостей п ро юридичну особу.

Тобто Закон покладає на ю ридичну особу обов' язок под авати державному реєстратор у реєстраційну картку про пі дтвердження відомостей про ю ридичну особу протягом т ринадцятого місяця, що н астає за датою державної реє страції.

Враховуючи, що згідно з част иною 1 статті 4 Закону №755-IV держа вна реєстрація юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів - засвідчення факту створе ння або припинення юридичної особи, засвідчення факту наб уття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших ре єстраційних дій, які передба чені цим Законом, шляхом внес ення відповідних записів до Єдиного державного реєстру , такий строк обраховується з моменту внесення останньо го запису до Єдиного державн ого реєстру.

У разі надходження державн ому реєстратору від органу д ержавної податкової служби п овідомлення встановленого з разка про відсутність юридич ної особи за її місцезнаходж енням державний реєстратор з обов'язаний надіслати рекоме ндованим листом протягом п'я ти робочих днів з дати надход ження зазначеного повідомле ння юридичній особі повідомл ення щодо необхідності подан ня державному реєстратору ре єстраційної картки (частина 12 статті 19 Закону №755-IV). У разі неп одання юридичною особою прот ягом місяця з дати надходжен ня їй відповідного повідомле ння реєстраційної картки про підтвердження відомостей пр о юридичну особу державний р еєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру з апис про відсутність підтвер дження зазначених відомосте й датою, яка встановлена для ч ергового подання реєстрацій ної картки про підтвердження відомостей про юридичну осо бу частина 14 статті 19 Закону №75 5-IV).

У випадку ненадходження в у становлений частиною одинад цятою цієї статті строк реєс траційної картки про підтвер дження відомостей про юридич ну особу державний реєстрато р зобов'язаний надіслати рек омендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати, вст ановленої для подання реєстр аційної картки, юридичній ос обі повідомлення щодо необхі дності подання державному ре єстратору зазначеної реєстр аційної картки.

Як встановлено судом, остан ній запис (№3) перед виникнення м спірних правовідносин внес ено 22 жовтня 2009 року за №№1 069 107 0002 0 25116 «Внесення змін до відомост ей про юридичну особу, що не по в' язані зі змінами в устано вчих документах».

Отже, позивач, відповідно до частини 11 статті 19 Закону №755-IV, п овинен був подати реєстрацій ну картку про підтвердження відомостей про юридичну особ у до 22 листопада 2010 року. Оскіль ки державним реєстратором Цукренко І.М. 17 листопада 2010 р оку внесено запис «5»за №1 069 106 00 04 025116, «Підтвердження відомост ей про юридичну особу», відпо відач виконав покладений на нього Законом (частини 11, 14 стат ті 19 Закону №755-IV) обов' язок сто совно підтвердження відомос тей.

Отже, направлення 27 жовтня 201 0 року відповідачем на адресу позивача повідомлення про н еобхідність підтвердження в ідомостей про юридичну особу було передчасним.

Частиною першою статті 9 Код ексу адміністративного судо чинства України встановлено , що суд при вирішенні справи к ерується, зокрема, принципом законності.

Згідно з частиною другою ст атті 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України в а дміністративних справах про протиправність рішень, дій ч и бездіяльності суб'єкта вла дних повноважень обов'язок щ одо доказування правомірнос ті свого рішення, дії чи безді яльності покладається на від повідача, якщо він заперечує проти адміністративного поз ову.

Так, оцінивши за правилами, встановленими статтею 86 Коде ксу адміністративного судоч инства України, наявні в мате ріалах справи докази та пояс нення представників позивач а, суд дійшов висновку про нео бхідність, відповідно до ста тей 11, 162 вказаного Кодексу, змі нити спосіб захисту порушено го права ПП «Техногаз Україн а»шляхом визнання протиправ ним внесеного 01 листопада 2010 р оку державним реєстратором О болонської РДА запису «4»: «01.11. 2010, 1 069 143 0003 025116, Внесення інформаці ї щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою», - зобов' язавши державного ре єстратора внести запис про в ідміну державної реєстрації зазначеного запису.

Зміна судом способу захист у порушеного права позивача обумовлена тим, що скасуванн я реєстраційного запису чинн им законодавством не допуска ється, оскільки єдиним закон одавчо закріпленим способом внесення змін до Єдиного дер жавного реєстру є внесення з апису про відміну відповідно го запису.

Крім того, суд дійшов виснов ку про те, що задоволення част ини позову шляхом визнання п ротиправним відповідного за пису державного реєстратора усуває необхідність задовол ення вимоги позивача про виз нання окремих дій останнього протиправними, оскільки дії , які передували прийняттю ос каржуваного рішення (запису) , передбачені чинним законод авством.

Відповідно до частини перш ої статті 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, якщо судове рішення ухвале не на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повноваж ень, суд присуджує всі здійсн енні нею документально підтв ерджені судові витрати з Дер жавного бюджету України. Раз ом з тим, у судовому засіданні позивач не наполягав на відш кодуванні у порядку, передба ченому процесуальним законо давством, витрати, пов' язан і зі сплатою судового збору.

Керуючись статтями 7, 9, 11, 69-72, 86, 9 4, 158-163, 167 Кодексу адміністративн ого судочинства України Окру жний адміністративний суд мі ста Києва

ПОСТАНОВИВ:

Позов приватного підп риємства «Техногаз Україна» задовольнити частково.

Визнати протиправним запи с «4»державного реєстратора Оболонської районної у місті Києві державної адміністрац ії від 01 листопада 2010 року 1 069 143 000 3 025116.

Зобов' язати державного р еєстратора Оболонської райо нної в місті Києві державної адміністрації внести до Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб-п ідприємців запис про відміну державної реєстрації запису «4»: «01.11.2010, 1 069 143 0003 025116, Внесення інф ормації щодо відсутності юри дичної особи за вказаною адр есою», - стосовно приватного п ідприємства «Техногаз Украї на»(код за ЄДРПОУ 36698167).

В частині решти позовних ви мог відмовити.

Постанова набирає законно ї сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного с удочинства України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Суддя (підпис) О.В. Пісоцька

З оригіналом згідно.

Суддя О.В. Пісоцька

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.06.2011
Оприлюднено22.12.2011
Номер документу19993945
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3843/11/2670

Ухвала від 11.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

Постанова від 15.06.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні