Постанова
від 27.09.2011 по справі 2а-8649/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

27 вересня 2011 року < Час проголошення > № 2а-8649/11/2670

Окружний адміністрати вний суд міста Києва в складі судді Качур І.А. при секретарі Хрімлі К.О.

за участю представників ст орін:

від прокуратури: Б іда С.П. ;

від позивача2: не з' явивс я

від відповідача: не з' яви вся

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Зас тупника прокурора Оболонськ ого району м. Києва в інтереса х держави в особі Територіал ьного управління Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку в м. Києві та Киї вській області до Відкритого акціонерного товариства ,, Це нтростальконструкція ,, про с тягнення заборгованості у ро змірі 17 000 грн.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 27.09.20 11 року в 10 год. 21 хв. проголошено вступну та резолютивну части ни постанови. Виготовлення п останови у повному обсязі ві дкладено, про що повідомлено сторін після проголошення в ступної та резолютивної част ини постанови в судовому зас іданні з урахуванням вимог ч .2 ст. 167 КАС України.

В С Т А Н О В И В :

Прокуратура Оболонсько го району м. Києва (надалі - за явник) в інтересах держави в о собі Територіального управл іння Державної комісії з цін них паперів та фондового рин ку в м. Києві та Київській обла сті (надалі - позивач) зверну лась до суду із адміністрати вним позовом до Відкритого а кціонерного товариства ,, Цен тростальконструкція ,, про ст ягнення заборгованості у роз мірі 17 000 грн.

. В обґрунтування поз овних вимог заявник зазначав , що до нього надійшла інформа ція від позивача про допущен ня відповідачем порушень на ринку цінних паперів. Так від повідно до ст. 36 - 1 ,,Про прокур атуру,, прокурор самостійно в изначає підстави для предста вництва у судах. Враховуючи, щ о несплата відповідачем забо ргованості завдає матеріал ьну шкоду державі, заявником пред' явлено відповідний по зов.

Позивач позовні вимог и вмотивовував тим, що відпов ідачем не було виконано Розп орядження про усунення поруш ень законодавства про цінні папери від 12.04.10 №388- КУ, термін ви конання якого 30.04.10.

Відповідач у судове з асідання з' явився, був нале жним чином повідомлений про дату, час і місце судового роз гляду, що підтверджується ма теріалами справи. Заперечень проти позову, заяв про визнан ня або часткове визнання поз ову суду не надав.

Заслухавши поясне ння представника заявника, п озивача, розглянувши подані документи і матеріали, всебі чно і повно з' ясувавши факт ичні обставини, на яких ґрунт ується позов, оцінивши доказ и, які мають юридичне значенн я для розгляду справи і виріш ення спору по суті, суд приход ить до висновку, що позовні ви моги підлягають задоволенню , з огляду про наступне.

Розпорядженням позив ача про усунення порушень за конодавства про цінні папери № 388- КУ від 12.04.2010 р. встановлено фа кт порушення вимог п.40 Закону України ,, Про цінні папери та фондовий ринок ,, І,V Положення про надання регулярної інфо рмації відкритими акціонерн ими товариства та підприємст вами - емітентами цінних пап ерів, затвердженого Рішенням ДКЦПФР від 19.12.06 №1591 та зареєстр ованого в Міністерстві юстиц ії України від 05.02.07 за №97/13364 (далі - Положення №1591) та ,,Положення щодо підготовки висновків, я кі подаються Державній коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку при розкритті інфо рмації емітентами та професі йними учасниками фондового р инку,, затверджено рішенням Д КЦПФР від 19.12.2006 р.№1528, зареєстров аного в Міністерстві юстиції України 23.01.2007р №53/13320 (далі - Поло ження №1528). Зокрема, відповідач ем були допущені помилки в ел ектронній та паперовій формі звіту: в ,, Описі бізнесу,, не в п овному обсязі наведено аудит орський висновок, не вказано всієї необхідної інформаці ї щодо освіти та стажу роботи посадових осіб емітента, не в ірно заповнена інформація що до вартості чистих активів, н е повністю розкрито інформац ію про основні засоби, про осн овні види продукції та послу г; в аудиторському висновку д ані про статутний капітал не збігаються з балансом; висві тлена не вся інформація про і потечні цінні папери та вказ ана не вся особлива інформац ія; в аудиторському висновку не повністю розкрита інформ ація про основні засоби, виро бничі запаси, товари, про дебі торську заборгованість, щодо формування статутного капіт алу, про інші поточні зобов' язання, про інший додатковий капітал, про додатковий вкла дений капітал.

На виконання вказаног о Розпорядження відповідаче м 28.04.10 надано пакет документів , проте при перевірці якого по зивачем було з' ясовано, що п ункти 3, 5 не виконані, що свідчи ть

про невиконання Розпорядж ення про усунення порушень з аконодавства про цінні папер и.

Факт порушення відпов ідачем п.10 ст.8 Закону України ,, Про державне регулювання рин ку цінних паперів та фондово го ринку від 24.02.2011 року №352- КУ.

У зв' язку з вищевикла деним, до відповідача були за стосовані фінансові санкції , передбачені правилами розг ляду справ про порушення вим ог законодавства на ринку ці нних паперів та застосування санкцій, затвердженим Рішен ням ДКЦПФР від 11.12.2007 року №2272, у ви ді штрафу у розмірі 1000 неопода ткованих мінімумів доходів г ромадян, що становить 17, 000гн.

Постановою ДКЦПФР ві д 09.03.2011р. №341 - КУ на відповідача було накладено штраф за ухил ення від виконання розпорядж ення про порушення на ринку ц інних паперів.

Закон України “ Про де ржавне регулювання ринку цін них паперів в Україні,, 30 жовтн я 1996 року448/96-ВР визначає правові засади здійснення державног о регулювання ринку цінних п аперів та державного контрол ю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Укра їні.

Частиною першою стат ті п' ятої Закону України “ П ро державне регулювання ринк у цінних паперів в Україні ” в становлено, що державне регу лювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи з дійснюють контроль за діяльн істю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повнов ажень, визначених чинним зак онодавством.

Положеннями статті 7 За кону України “ Про державне р егулювання ринку цінних папе рів в Україні ” визначено осн овні завданнями Державної ко місії з цінних паперів та фон дового ринку, зокрема якими є : формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та фу нкціонування ринку цінних па перів та їх похідних в Україн і, сприяння адаптації націон ального ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; с прияння розвитку ринку цінни х паперів; узагальнення прак тики застосування законодав ства України з питань випуск у та обігу цінних паперів в Ук раїні, розроблення пропозиці й щодо його вдосконалення.

Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку в ідповідно до покладених на н еї завдань: встановлює поряд ок і реєструє саморегулівні організації, що створюються особами, які здійснюють проф есійну діяльність на ринку ц інних паперів; встановлює ви моги та стандарти щодо обов'я зкового розкриття інформаці ї емітентами та особами, які з дійснюють професійну діяльн ість на ринку цінних паперів , забезпечує створення інфор маційної бази даних про рино к цінних паперів відповідно до чинного законодавства; ро зробляє і організовує викона ння заходів, спрямованих на з апобігання порушенням закон одавства України про цінні п апери.

Відповідно до положень ста тті 8 Закону України “ Про держ авне регулювання ринку цінни х паперів в Україні” Державн а комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: зд ійснювати контроль за достов ірністю і розкриттям інформа ції, що надається емітентами та особами, які здійснюють пр офесійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулі вними організаціями, та її ві дповідністю встановленим ви могам; проводити самостійно чи разом з іншими відповідни ми органами перевірки та рев ізії фінансово-господарсько ї діяльності емітентів, осіб , які здійснюють професійну д іяльність на ринку цінних па перів, фондових бірж та самор егулівних організацій; надси лати емітентам, особам, які зд ійснюють професійну діяльні сть на ринку цінних паперів, ф ондовим біржам та саморегулі вним організаціям обов'язков і для виконання розпорядженн я про усунення порушень зако нодавства про цінні папери т а вимагати надання необхідни х документів відповідно до ч инного законодавства; надсил ати матеріали в правоохоронн і органи стосовно фактів пра вопорушень, за які передбаче на адміністративна та кримін альна відповідальність, якщо до компетенції комісії не вх одить накладення адміністра тивних стягнень за відповідн і правопорушення.; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за по рушення чинного законодавст ва на юридичних осіб та їх спі вробітників, аж до анулюванн я ліцензій на здійснення про фесійної діяльності на ринку цінних паперів.

Закон України “ Про державне регулювання ринку ц інних паперів в Україні ” 30 жо втня 1996 року448/96-ВР визначає прав ові засади здійснення держав ного регулювання ринку цінни х паперів та державного конт ролю за випуском і обігом цін них паперів та їх похідних в У країні.

Частиною першою статті п' ятої Закону України “ Про дер жавне регулювання ринку цінн их паперів в Україні встанов лено, що державне регулюванн я ринку цінних паперів здійс нює Державна комісія з цінни х паперів та фондового ринку . Інші державні органи здійсн юють контроль за діяльністю учасників ринку цінних папер ів у межах своїх повноважень , визначених чинним законода вством.

Положеннями статті 7 З акону України “ Про державне регулювання ринку цінних па перів в Україні визначено ос новні завданнями Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку, зокрема якими є: формування та забезпеченн я реалізації єдиної державно ї політики щодо розвитку та ф ункціонування ринку цінних п аперів та їх похідних в Украї ні, сприяння адаптації націо нального ринку цінних папері в до міжнародних стандартів; сприяння розвитку ринку цін них паперів; узагальнення пр актики застосування законод авства України з питань випу ску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропоз ицій щодо його вдосконалення .

Державна комісія з цін них паперів та фондового рин ку відповідно до покладених на неї завдань: встановлює по рядок і реєструє саморегулів ні організації, що створюють ся особами, які здійснюють пр офесійну діяльність на ринку цінних паперів; встановлює в имоги та стандарти щодо обов 'язкового розкриття інформац ії емітентами та особами, які здійснюють професійну діяль ність на ринку цінних папері в, забезпечує створення інфо рмаційної бази даних про рин ок цінних паперів відповідно до чинного законодавства; ро зробляє і організовує викона ння заходів, спрямованих на з апобігання порушенням закон одавства України про цінні п апери.

Відповідно до положень ст атті 8 Закону України “ Про дер жавне регулювання ринку цінн их паперів в Україні ” Держав на комісія з цінних паперів т а фондового ринку має право: з дійснювати контроль за досто вірністю і розкриттям інформ ації, що надається емітентам и та особами, які здійснюють п рофесійну діяльність на ринк у цінних паперів, і саморегул івними організаціями, та її в ідповідністю встановленим в имогам; проводити самостійно чи разом з іншими відповідни ми органами перевірки та рев ізії фінансово-господарсько ї діяльності емітентів, осіб , які здійснюють професійну д іяльність на ринку цінних па перів, фондових бірж та самор егулівних організацій; надси лати емітентам, особам, які зд ійснюють професійну діяльні сть на ринку цінних паперів, ф ондовим біржам та саморегулі вним організаціям обов'язков і для виконання розпорядженн я про усунення порушень зако нодавства про цінні папери т а вимагати надання необхідни х документів відповідно до ч инного законодавства; надсил ати матеріали в правоохоронн і органи стосовно фактів пра вопорушень, за які передбаче на адміністративна та кримін альна відповідальність, якщо до компетенції комісії не вх одить накладення адміністра тивних стягнень за відповідн і правопорушення; накладати адміністративні стягнення, ш трафні та інші санкції за пор ушення чинного законодавств а на юридичних осіб та їх спів робітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення проф есійної діяльності на ринку цінних паперів.

Аналізуючи матеріали спр ави та пояснення представник ів прокуратури та позивача в їх сукупності, суд дійшов вис новку, що Постанова Територі ального управління Державно ї комісії з цінних паперів та фондового ринку у місті Києв і № 341-КУ від 09.03.2011 р. за ухилення ві д виконання розпорядження пр о накладення на Відкрите акц іонерне товариство ,,Центрст альконструкція,, штрафу у роз мірі 1000 неоподатковуваних мін імумів доходів громадян, що с тановить 17, 000 грн. прийнята в по рядку та спосіб, визначений з аконодавством України, в том у числі Законом України “ Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні ”, в с удовому порядку не оскаржена , є обов' язковою для виконан ня.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 158 - 163 Код ексу адміністративного судо чинства України, Окружний ад міністративний суд міста Киє ва,

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний по зов задовольнити повністю.

2.Стягнути з Відкритого а кціонерного товариства “Цен тростальконструкція” (04074, м. Ки їв, вул. Автозаводська, 18, код ЄД РПОУ 21636216) штраф у розмірі 17, 000 (сім надцять тисяч ) гривень до дер жавного бюджету України, на р озрахунковий рахунок в УДК з а балансовий рахунок 3111 “ Надх одження до загального фонду державного бюджету, код бюдж етної класифікації 21081100 “ Адмі ністративні штрафи та інші с анкції,,, символ звітності 106.

3.Постанова може бути оска ржена в порядку ст.ст. 185-187 КАС Ук раїни.

Суддя І.А.Ка чур

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.09.2011
Оприлюднено22.12.2011
Номер документу19994051
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8649/11/2670

Постанова від 27.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Качур І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні