ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
29 вересня 2011 року < Час проголошення > № 2а-6818/11/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва в складі судді Качур І.А., при секретарі Хрімлі К.О. за участю представників сторін:
від позивача: ОСОБА_1 (дов.від 10.01.11 №3)
від відповідача: не з’явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Солом’янському районі м. Києва до Приватного підприємства ,, Олан,, про стягнення заборгованості у розмірі 211 021, 89 грн.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 29.09.2011 року в 10 год. 43 хв. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено, про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч.2 ст. 167 КАС України.
В С Т А Н О В И В :
Державна податкова інспекція у Солом’янському районі міста Києва (надалі позивач) звернулась до суду з позовом до Приватного підприємства ,,Олан” (далі відповідач) про стягнення податкової заборгованості у розмірі 211 021, 89 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у відповідача обліковується податковий борг у розмірі 211 021, 89 грн, перед бюджетом, який виник внаслідок не подачі ним декларації з податку на прибуток В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив суд їх задовольнити.
Відповідач до суду не з’явився, судом направлялась ухвала про відкриття провадження у справі та повістки про виклик відповідача в судове засідання за адресою, яка зазначена в ЄДРПОУ. Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України “ Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ” зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін (ч. 1 ст. 18 Закону). З огляду на зазначене, суд вважає, що відповідач повідомлений належним чином, за таких обставин, неприбуття в судове засідання представника відповідача не є перешкодою для розгляду справи. Заперечень проти позову, заяви про визнання позову чи будь –яких інших пояснень по суті заявлених позовних вимог відповідачем не наддавались.
Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з’ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з огляду про наступне.
Приватне підприємство “Олан,, зареєстроване як платник податків у ДПІ у Солом’янському районі м. Києва.
Відповідно п.16.4 ст. 16 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств (в редакції Закону України N 283/97-ВР від 22.05.97) від 28.12.1994 року з наступними змінами і доповненнями податок за звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду.
Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну. Форми декларацій з цього податку встановлюються центральним податковим органом за узгодженням з комітетом Верховної Ради України, що відповідає за проведення податкової політики.
Згідно пп. 4.1.4 п.4.1. ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року з наступними змінами і доповненнями, податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: а) календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; б) календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); в) календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року; г) календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним. Якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три квартали або рік розраховується наростаючим підсумком на підставі показників базових податкових періодів, з яких складаються такі квартал, півріччя, три квартали або рік (без урахування авансових внесків) згідно з відповідним законом з питань оподаткування, така декларація подається у строки, визначені цим пунктом для такого базового податкового періоду. Для цілей підпункту 4.1.4 цього пункту під терміном "базовий податковий період" слід розуміти перший податковий період звітного року, визначений відповідним законом з питань оподаткування, зокрема календарний квартал для цілей оподаткування прибутку підприємств.
Платник податку звільняється від обов'язку подавати податкову декларацію за звітний (податковий) період протягом поточного року у разі, якщо його податкові зобов'язання були відображені у річній податковій декларації на поточний рік відповідно до закону з питань окремого податку, збору (обов'язкового платежу).
Відповідно до п.п. 17.1.1. Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
Матеріалами справи встановлено, Державною податкової інспекцією у Солом’янському районі міста Києва проводились документальні невиїзні перевірки Приватного підприємства ,,Олан,, щодо своєчасності подання податкової звітності .
За результатами перевірок були складені акти №1253/15-1-32114922 від 31.01.2011 року; №7213/15-1-32114922 від 29.04.2010 року та винесені податкові повідомлення –рішення: №00094771501/0 від 02.02.2011 року на суму 510, 00 грн. та №0014721501/0 на суму 170, 00 грн.
В ході проведення документальних невиїзних перевірок, позивачем встановлені порушення пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 Закону України “ Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами ”(надалі –Закон України №2181), п.16.4 ст.16 Закону України ,,Про оподаткування прибутку підприємств,, (надалі - Закон 334/94), а саме не було подано декларацію з податку на прибуток.
Частина суми податкового боргу була погашена відповідачем за рахунок переплати у розмірі 51, 00 грн., таким чином заборгованість з податку на прибуток становить 629, 00 грн.
Як вбачається із матеріалів справи, позивачем відповідно до Закону України ,,Про державну податкову службу в Україні,, (надалі –Закон №509-ХІІ) з подальшими змінами та доповненнями, були проведені невиїзні документальні перевірки щодо декларацій на податок на додану вартість відповідача, за результатами яких було складено акти №581/1520/32114922 від 24.12.2009 року; №587/1520/32114922 від 30.12.2009 року. На підставі вищевказаних актів перевірки винесені податкові повідомлення –рішення:№0001581520/0 від 24.12.2009 року на суму 50 124, 04 грн.; №0001601520/0 від 30.12.2009 року на суму 160 268, 85 грн.
Перевірками були встановлені порушення пп.7.4.5. п.7.4.ст.7 Закону України ,,Про податок на додану вартість,, внаслідок чого завищено суму податкового кредиту, що призвело до зменшення суми ПДВ задекларованої сплати на 47737, 19 грн. Другою невиїзною документальною перевіркою щодо декларацій на податок на додану вартість встановлені аналогічні порушення, при цьому сума податку на додану вартість збільшується до сплати в бюджет на 152637, 00 грн. Таким чином, заборгованість з податку на додану вартість становить 210392, 89 грн.
При цьому, податкові повідомлення –рішення в адміністративному або судовому порядку відповідачем не оскаржені та не скасовані у спосіб та відповідно до процедури, визначеної ст.ст.5,6 Закону України №2181- ІІІ. Тобто, сума зобов’язання визначена в вищевказаних повідомленнях –рішеннях є узгодженою та в зв’язку з несплатою до бюджету в строки визначені законодавством набула статусу податкового боргу.
Податковим боргом в розумінні п. 1.3 ст. 1 Закону України „ Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами ” від 21.12.2000 року з наступними змінами і доповненнями, є податкове зобов’язання (з урахуванням штрафних санкцій), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному або судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов’язання.
Отже, станом на 28.03.2011 року загальна заборгованість відповідача становить 211 021, 89 грн.
Доказів виконання зобов’язання щодо сплати податкової заборгованості в сумі 211 021, 89 грн. суду не подано, доводи ДПІ про наявність такої заборгованості відповідачем не спростовані.
Відповідно до ст.20 Податкового Кодексу України та п.11 ст. 10 Закону №509-ХІІ органи державної податкової служби подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
За наведених обставин, позовні вимоги щодо стягнення податкового боргу обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Враховуючи, що спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають (ст. 94 КАС України).
Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
1.Позовні вимоги задовольнити.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю “Олан”, код (ЄДРПОУ 32114922), податкову заборгованість в розмірі 211 021, 89 грн. на користь Держави:
- заборгованість у розмірі 629,00 грн. на р/р № 31118009700010, одержувач ВДК у Солом'янському районі м. Києва, ідентифікаційний код 26077951, банк одержувача: УДК у м. Києві, МФО 820019, код платежу 11021000.
- заборгованість у розмірі 210392,89 грн. на р/р № 31110029700010, одержувач ВДК у Солом'янському районі м. Києва, ідентифікаційний код 26077951, банк одержувача: УДК у м. Києві, МФО 820019, код платежу 14010100.
3. Постанова може бути оскаржена за правилами встановленими ст. ст. 185-187 КАС.
Суддя І.А. Качур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2011 |
Оприлюднено | 22.12.2011 |
Номер документу | 19994052 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Качур І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні