ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
01 листопада 2011 року < Час проголошення > № 2а-14513/11/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Качура І.А. розглянув в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Оболонському районі м. Києва до Товариства з обмеженою відповідальністю ,,Агростимул ,, про припинення юридично ї особи.
Позовні вимоги заявлено про припинення юридичної особи.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від12.10.2011 р. відкрито скорочене провадження в адміністративній справі.
Позивач в обґрунтування позовних вимог покликається на те, що відповідачем не виконано обов'язку щодо повідомлення про зміну місцезнаходження з метою внесення відповідного запису в ЄДР. Так, згідно довідки єдиного державного реєстратора юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесено інформацію щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.
Відповідач на виконання вимог ухвали суду про відкриття провадження заперечень проти позову не надав, або заяви про визнання позову. Ухвала про відкриття провадження у справі, направлялась за наявною в матеріалах справи адресою згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, але корисподенція суду повернулася з відміткою пошти ,,вибув,,.
Проте, відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців”зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін (ч. 1 ст. 18 Закону). З огляду на зазначене, суд вважає, що відповідач повідомлений належним чином, за таких обставин, неприбуття в судове засідання представника відповідача не є перешкодою для розгляду справи.
Розглянувши подані документи і матеріали, повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, –
ВСТАНОВИВ:
Відповідач зареєстрований Оболонською районною державною адміністрацією м. Києва, за адресою: 04205, м. Київ, Оболонський, буд.23-а На податковий облік до ДПІ у Оболонському р-ні м. Києва відповідач с 03.06.2004р.( код (ЄДРПОУ 32979282).
Статтею 19 Господарського кодексу України передбачено, що суб'єкти господарювання мають право без обмежень самостійно здійснювати господарську діяльність, шо не суперечить законодавству. Суб'єкти господарювання підлягають державній реєстрації відповідно до цього Кодексу та закону.
Відповідно до п.1 ст.6 Закону України від 15.05.03р №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»Державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці: -проводить державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; -проводить державну реєстрацію змін до установчих документів юридичних осіб та державну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичних осіб –підприємців.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 цього Закону у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язаний подати (надіслати йому реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України від 15.05.03 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є:
- неподання протягом року органам державної податкової служби податної
декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи
вказаним її місцезнаходженням.
Згідно із ст. 67.2 Податкового кодексу України органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатись до суду про винесення судового рішення щодо причинения юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ч. 7 ст. 19 Закону не пізніше тринадцяти місяців з дня подачі (надіслання рекомендованим листом) останньої реєстраційної картки, що містить відомості про юридичну особу, юридична особа зобов'язана подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору реєстраційну картку встановленого зразка про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Згідно ст. 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних підприємців» місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).
Згідно ч. 3 ст. 9 того ж Закону місцезнаходження юридичної особи зазначається у бланку свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи. У разі внесення змін до відомостей юридичну особу, якщо ці зміни пов'язані із зміною місцезнаходження юридичної особи проводиться заміна свідоцтва про державну реєстрацію (ч. 6 ст. 9 Закону).
Отже, Законом покладено обов'язок на юридичну особу повідомити державного реєстратора про зміну свого місцезнаходження.
Згідно ст. 16 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»єдиний державний реєстр, створюється з метою забезпечення органів державної і також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних підприємців з Єдиного державного реєстру.
Органи державної влади і посадові особи зобов'язані здійснювати інспектування та перевірку діяльності суб'єктів господарювання неупереджено, об'єктивно і оперативно, дотримуючись норм законодавства, поважаючи права і законні інтереси суб'єктів господарювання (ч. 6 ст. 19 ГКУ).
Ст.10 Закону України від 04.12.90 № 509-ХІІ «Про державну податкову службу в У країні» передбачено державні податкові інспекції в районах у містах виконують зокрема такі функції:
- здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплату податків та зборів (обов'язкових платежів);
- забезпечують облік платників податків, інших платежів, правильність обчисленні своєчасність надходження цих податків, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізичних . платників податків та інших обов'язкових платежів;
- проводять перевірки фактів приховування і заниження сум податків та зборів (обов'язкових платежів) у порядку, встановленому цим Законом та іншими законами України.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»органи державної податкової служби мають право здійснювати документальні невиїзні перевірки І підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахування! сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а і планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичні особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають стати юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльне чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримує та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та Я установ (далі - платники податків);
Таким чином, неповідомлення платником зміни місцезнаходження унеможлив.! здійснення податковим органом функцій контролю за своєчасністю, достовірністю, повної нарахування та сплати податків та зборів. Крім того, факт незнаходження за адресою, вказано? реєстраційних документах може сприяти здійсненню певної незаконної діяльності суб'єктів господарювання або діяльності із застосуванням схем мінімізації чи ухилення від сплати податків.
Відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлю законами України, мають право, зокрема звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємниць діяльності.
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України від 15.05.03 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців»підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є:
- неподання протягом року органам державної податкової служби податної
декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи
вказаним її місцезнаходженням.
Відповідно до п.3 ст. 38 Закону державний реєстратор повинен не пізніше наступного робочого дня з дати надходження судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, внести до Єдиного державного реєстру запис щодо цього судового рішення та в той же день повідомити органи статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України та юридичну особу, щодо якої було прийнято судове рішення, про внесення до Єдиного державного реєстру такого запису.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
У зв’язку з наявністю документально підтвердженої підстави для припинення юридичної особи, позовні вимоги позивача обґрунтовані матеріалами справи, відповідають чинному законодавству і підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають (ст. 94 КАС України).
Керуючись ст. ст. 69, 71, 94, 97, 158-163, 1832 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Припинити юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю
«Агростимул»(код ЄДРПОУ 32979282).
У день набрання постановою законної сили направити її державному реєстратору Дніпровського району м. Києва для внесення запису щодо цього судового рішення, повідомлення органів, визначених у ч. 3 ст. 38 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців ” та вчинення дій щодо проведення процедури припинення державної реєстрації юридичної особи у встановленому законом порядку.
Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185 -187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.А.Качур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2011 |
Оприлюднено | 22.12.2011 |
Номер документу | 19994172 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Качур І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні