ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
19 вересня 2011 року 16:30 № 2а-6595/11/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
Головуючого - судді Дегт ярьової О.В.,
при секретарі судового зас ідання Безсчасній Я.С.,
за участю представника поз ивача - ОСОБА_1 (дов іреність від 06.07.2011р. № 3519/9/10),
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Державної податкової інсп екції у Дніпровському районі міста Києва
до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Фармавіта груп»
про стягнення податкової забо ргованості у розмірі 988 497, 58 грн ., -
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн улась ДПІ у Дніпровському ра йоні м. Києва з позовом до ТОВ «Фармавітагруп»про стягнен ня податкової заборгованост і у розмірі 988 497, 58 грн.
В обґрунтування своїх позо вних вимог позивач посилався на те, що у відповідача наявна податкова заборгованість в розмірі 988 497, 58 грн.
У судовому засіданні 19 вере сня 2011 року представник позив ача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити.
Представник відповідача у судові засідання 30 червня 2011 р оку, 14 липня 2011 року, 15 серпня 2011 ро ку та 22 серпня 2011 року не з' явл явся , належним чином повідом лений судом про дату, час та мі сце судового засідання, пись мових заперечень чи будь-яки х заяв, клопотань від нього до суду не надходило, а тому суд на підставі ст. 71, ч. 4 ст. 128 Кодекс у адміністративного судочин ства України розглядає справ у за відсутності представник а відповідача та на підставі наявних у справі доказів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, всебічно і повно з' ясувавши всі факт ичні обставини справи, об' є ктивно оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, суд дійшов висно вку, що позовні вимоги підляг ають задоволенню з огляду на таке.
ТОВ «Фармавітагруп»(ідент ифікаційний код 32849832) було заре єстровано як юридичну особу 27 квітня 2004 року Дніпровською р айонною у м. Києві державною а дміністрацією відповідно до Свідоцтва про державну реєс трацію юридичної особи (сері я А00 № 776236).
Згідно Довідки про взяття н а облік платника податків ві д 29 січня 2010 року № 14830/14/29-09289 (Форма № 4-ОПП) ТОВ «Фармавітагруп»пер ебуває на обліку як платник п одатків в ДПІ у Дніпровськом у районі м. Києва з 17 травня 2004 ро ку.
ДПІ у Дніпровському районі м. Києва провела позапланову виїзну перевірку ТОВ «Фарма вітагруп»з питань дотриманн я вимог податкового та іншог о законодавства за період з 01. 07.2007р. по 31.12.2009р., за результатами я кої було складено акт від 16 кв ітня 2010 року № 1398/23-322-32849832.
В акті перевірки було встан овлено наступні порушення:
- порушення вимог п. 5.1, пп. 5.2.1 п. 5 .2, пп. 5.3.9, п. 5.3 ст. 5 Закону України « Про оподаткування прибутку п ідприємств», в результаті чо го було занижено податок на п рибуток у сумі 248 720, 00 грн., в тому числі: 2 квартал 2007 року в сумі 8 917, 00 грн., за 3 квартал 2007 року в сум і 23 671, 00 грн., за 4 квартал 2007 року в с умі 35 713, 00 грн., за 1 квартал 2008 року в сумі 33 170, 00 грн., за 2 квартал 2008 ро ку в сумі 39 849, 00 грн., за 3 квартал 20 08 року в сумі 51 200, 00 грн., за 4 кварт ал 2008 року в сумі 56 199, 00 грн., за 1 ква ртал 2009 рік в сумі 118 412, 00 грн., за 2 к вартал 2009 року в сумі 112 485, 00 грн., з а 3 квартал 2009 року в сумі 26 260, 00 гр н., за 4 квартал 2009 року в сумі 2 109 7 51, 00 грн. Зменшено збитків за 2009 р ік на суму 3 138 381, 00 грн.
- порушення вимог пп. 7.2.3 п. 7.2, пп . 7.3.1, 7.3.6 п.7.3, пп. 7.4.5 п. 7.4, пп. 7.5.2 п.7.5 ст. 7 Зак ону України «Про податок на д одану вартість» в результаті чого занижено податок на дод ану вартість на загальну сум у 361 816, 00 грн., в тому числі за бере зень 2008 року на суму 323 946, 00 грн., за квітень 2008 року на суму 2 250, 00 грн ., за травень 2008 року на суму 35 620, 00 грн.
20 грудня 2010 року ДПІ у Дніпров ському районі м. Києва на під ставі акта перевірки прийнял а податкові повідомлення - р ішення:
- податкове повідомлення-рі шення № 0000102303/3, яким донарахован о ТОВ «Фармавітагруп»суму по даткового зобов' язання з по датку на прибуток в розмірі 459 445, 00 грн., у тому числі 248 720, 00 грн. - основний платіж та 210 725, 00 грн. - штрафні (фінансові) санкції н а підставі підпунктів 17.1.3 п. 17.1 с т. 17 Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами»;
- податкове повідомлення-рі шення № 0000112303/3, яким донарахован о ТОВ «Фармавітагруп»суму по даткового зобов' язання з по датку на додану вартість в ро змірі 542 724, 00 грн., у тому числі 361 816 , 00 грн. - основний платіж та 2180 9 08, 00грн. - штрафні (фінансові) с анкції на підставі підпункті в 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закону України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами».
Корінці вказаних податков их повідомлень - рішень були надіслані відповідачу реком ендованим листом з повідомле нням про вручення та були ним отримані 24 грудня 2010 року, про щ о свідчить повідомлення про вручення поштового відправл ення, копія якого наявна в мат еріалах справи.
Крім того, ДПІ у Дніпровсько му районі м. Києва було провед ено перевірку своєчасності п одання платіжних доручень до установи банку, за результат и якої було складено акт від 31 грудня 2010 року № 2067.
В акті перевірки було встан овлено порушення пп. 5.3.1 п.5.3 ст. 5 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами», п. 5.2 р. 5 Рішення Київськ ої міської ради народних деп утатів від 18.03.2004р. № 81/1291 «Про затв ердження Положення про комун альний податку м. Києві»зі зм інами та доповненнями, що мал о вираз у несвоєчасному пода нні платіжних доручень.
31 грудня 2010 року ДПІ у Дніпров ському районі м. Києва на підс таві акта перевірки прийняла податкове повідомлення - рі шення № 0028211540/0, яким застосувала до ТОВ «Фармавітагруп»суму штрафу в розмірі 10 % узгоджено ї суми податкового зобов' яз ання з комунального податку, сплаченої із затримкою, в роз мірі 0, 72 грн. на підставі абзацу 2 пп. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами».
Корінець вказаного податк ового повідомлення - рішенн я був вручений уповноваженій особі відповідача 31 грудня 2010 року.
Відповідно до ст. 13 Закону Ук раїни «Про систему оподаткув ання» (в редакції на момент сп ірних правовідносин) в Украї ні справляються загальнодер жавні податки і збори (обов'яз кові платежі) та місцеві пода тки і збори (обов' язкові пла тежі).
Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 14 цього ж Зак ону до загальнодержавних под атків і зборів (обов' язкови х платежів) належить податок на додану вартість та подато к з прибутку підприємств.
Частиною першою передбаче но ст. 15 цього ж Закону передба чено, що до місцевих податків належать податок з реклами т а комунальний податок.
Згідно зі ст. 1 Декрету Кабін ету Міністрів України «Про м ісцеві податки і збори»(в ред акції на момент спірних прав овідносин), який визначає вид и місцевих податків і зборів , їх граничні розміри та поряд ок обчислення і спрямований на зміцнення бюджетів місцев ого самоврядування, до місце вих податків і зборів належи ть комунальний податок.
Статтею 15 вищезазначеного Д екрету передбачено, комуналь ний податок справляється з ю ридичних осіб, крім бюджетни х установ, організацій, плано во-дотаційних та сільськогос подарських підприємств. Його граничний розмір не повинен перевищувати 10 відсотків річ ного фонду оплати праці, обчи сленого виходячи з розміру н еоподатковуваного мінімуму доходів громадян.
Спеціальним законом з пита нь оподаткування, який устан овлював порядок погашення зо бов' язань юридичних або фіз ичних осіб перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми з податків і зборів (обов' язкових платежів), включаючи збір на обов' язкове держав не пенсійне страхування та в нески на загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання, нарахування і сплати п ені та штрафних санкцій, що за стосовуються до платників по датків контролюючими органа ми, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначав проц едуру оскарження дій органів стягнення на момент виникне ння спірних правовідносин бу в Закон України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»від 21 грудня 2000 року № 2181 - ІІІ (далі - Закон № 2181 - ІІІ).
Податковим зобов' язанням в розумінні Закону № 2181 - ІІІ в изнається зобов' язання пла тника податків сплатити до б юджетів або державних цільов их фондів відповідну суму ко штів у порядку та у строки, виз начені цим Законом або іншим и законами України (п. 1.2 ст. 1 Зак ону № 2181 - ІІІ).
Згідно з підпунктом «б»під пункту 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону № 2181 - І ІІ контролюючий орган зобов' язаний самостійно визначити суму податкового зобов' яза ння платника податків у разі якщо дані документальних пе ревірок результатів діяльно сті платника податків свідча ть про заниження або завищен ня суми його податкових зобо в' язань, заявлених у податк ових деклараціях.
Згідно з п. 6.1 ст. 6 Закону № 2181 - ІІ І у разі коли сума податковог о зобов' язання розраховуєт ься контролюючим органом від повідно до статті 4 цього Зако ну, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в як ому зазначаються підстава дл я такого нарахування, посила ння на норму податкового зак ону, відповідно до якої був зр облений розрахунок або перер ахунок податкових зобов' яз ань, сума податку чи збору (обо в' язкового платежу), належн ого до сплати та штрафних сан кцій за їх наявності, граничн і строки їх погашення, а також попередження про наслідки ї х несплати в установлений ст рок та граничні строки, перед бачені законом для оскарженн я нарахованого податкового з обов' язання (штрафних санкц ій за їх наявності).
Відповідно до підпункту 5.2.1 п . 5.2. ст. 5 Закону № 2181 - ІІІ податков е зобов' язання, нараховане контролюючим органом відпов ідно до пунктів 4.2. та 4.3. статті 4 цього Закону, вважається узг одженим у день отримання пла тником податків податкового повідомлення, з винятком вип адків, визначених підпунктом 5.2.2. цього пункту.
У разі визначення податков ого зобов' язання контролюю чим органом за підставами, за значеними у підпунктах «а»«в »підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов' яз аний погасити нараховану сум у податкового зобов' язання протягом десяти календарних днів від дня отримання подат кового повідомлення, крім ви падків коли протягом такого строку такий платник податкі в розпочинає процедуру апеля ційного узгодження (абзац тр етій підпункту 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закон у № 2181 - ІІІ).
Абзацом першим підпункту 5.2 .2 п. 5.2 ст. 5 Закону № 2181 - ІІІ передба чено, що платник податків має право звернутися до контрол юючого органу із скаргою про перегляд рішення, яка подаєт ься у письмовій формі, у разі к оли платник податків вважає, що контролюючий орган невір но визначив суму податкового зобов' язання або прийняв б удь-яке інше рішення, що супер ечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, вст ановленої законом.
З урахуванням строків давн ості платник податків має пр аво оскаржити до суду рішенн я контролюючого органу про н арахування податкового зобо в' язання у будь-який момент після отримання відповідног о податкового повідомлення. У цьому випадку зазначене рі шення контролюючого органу н е підлягає адміністративном у оскарженню (абзац перший пі дпункту 5.2.5. п. 5.2 ст. 5 Закону № 2181 - ІІ І).
Підпунктом 17.1.3 п. 17.1 ст. 17 Закону № 2181 - ІІІ встановлено, що у ра зі коли контролюючий орган с амостійно донараховує суму п одаткового зобов' язання пл атника податків за підставам и, викладеними у підпункті «б »підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов' язаний спла тити штраф у розмірі десяти в ідсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов' язання) за кожний з по даткових періодів, установле них для такого податку, збору (обов'язкового платежу), почин аючи з податкового періоду, н а який припадає така недопла та, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає от римання таким платником пода тків податкового повідомлен ня від контролюючого органу, але не більше п' ятдесяти ві дсотків такої суми та не менш е десяти неоподатковуваних м інімумів доходів громадян су купно за весь строк недоплат и, незалежно від кількості по даткових періодів, що минули .
Крім того, у разі коли платн ик податків не сплачує узгод жену суму податкового зобов' язання протягом граничних ст років, визначених цим Законо м, такий платник податку зобо в' язаний сплатити штраф при затримці до 30 календарних дні в, наступних за останнім днем граничного строку сплати уз годженої суми податкового зо бов' язання, у розмірі десят и відсотків погашеної суми п одаткового боргу (абзац друг ий підпункту 17.17 п. 17.1 ст. 17 Закону № 2181 - ІІІ).
При цьому, пунктом 17.3 ст. 17 цьо го ж Закону № 2181 - ІІІ передбаче но, що сплата (стягнення) штраф них санкцій, передбачених ці єю статтею, прирівнюється до сплати (стягнення) податку та оскарження їх сум.
Податковим боргом в розумі нні вищезгаданого Закону № 2181 - ІІІ визнається податкове зо бов' язання (з урахуванням ш трафних санкцій за їх наявно сті), самостійно узгоджене пл атником податків або узгодже не в адміністративному чи су довому порядку, але не сплаче не у встановлений строк, а так ож пеня, нарахована на суму та кого податкового зобов' яза ння (п. 1.3 ст. 1 та підпункт 5.4.1 п. 5.4 ст . 5 Закону № 2181 - ІІІ).
Враховуючи те, що податкові повідомлення - рішення, яки ми були визначені відповідач у суми податкового зобов' яз ання з податку на додану варт ість та з податку на прибуток та комунального податку, не б ули ним оскаржені в адмініст ративному або судовому поряд ку, сума податкового зобов' язання, визначена відповідач у в податкових повідомленнях - рішеннях, не була ним сплач ена протягом граничних строк ів, вказана сума визнається п одатковим боргом.
01 січня 2011 року набрав чиннос ті Податковий кодекс України .
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Подат кового кодексу України у раз і коли платник податків не сп лачує узгодженої суми грошов ого зобов' язання в установл ені законодавством строки, о рган державної податкової сл ужби надсилає (вручає) йому по даткову вимогу в порядку, виз наченому для надсилання (вру чення) податкового повідомле ння-рішення.
Підпунктом 59.3 ст. 59 Податково го кодексу передбачено, що по даткова вимога надсилається не раніше першого робочого д ня після закінчення гранично го строку сплати суми грошов ого зобов' язання.
Як вбачається з матеріалів справи, ДПІ у Дніпровському р айоні м. Києва було виставлен о відповідачу податкову вимо гу № 121 від 13 січня 2011 року на зага льну суму податкового боргу платника податків за узгодже ними грошовими зобов' язанн ями у розмірі 988 496, 86 грн., у тому ч ислі з податку на прибуток в р озмірі 459 409, 27 грн., та з податку н а додану вартість в розмірі 529 087, 59 грн., з яких 596 863, 86 грн. - основ ний платіж та 391 633, 00 грн. - штраф ні (фінансові) санкції.
Корінець податкової вимог и був направлений на адресу в ідповідача рекомендованим л истом з повідомленням про вр учення, однак повернувся не в рученим через незнаходження відповідача за місцезнаходж енням та податкова вимога бу ла розміщена на дошці податк ових оголошень, про що податк овим органом було складено а кт № 9 від 08 лютого 2011 року.
Таким чином, податковим орг аном було здійснено направле ння податкової вимоги, та з ур ахуванням положень п. 58.3 Подат кового кодексу України та п. 4. 7 Порядку направлення органа ми державної податкової служ би податкових вимог платника м податків, затвердженого На казом Державної податкової а дміністрації України від 24 гр удня 2010 року за № 1432/18727, вказана по даткова вимога вважається вр ученою відповідачу.
Доказів оскарження відпов ідачем податкових вимог суду також не надано.
На день розгляду справи сум а податкового боргу відповід ача з податку на додану варті сть складає 529 087, 59 грн., з податк у на прибуток складає 459 409, 27 грн . та з комунального податку ск ладає 0, 72 грн., що також підтвер джується даними зворотнього боку облікової картки відпо відача з податку на додану ва ртість, податку на прибуток п ідприємства та з комунальног о податку станом на момент ро згляду справи.
Згідно з підпунктом 3.1.1 п. 3.1. ст . 3 Закону № 2181 - ІІІ активи плат ника податків можуть бути пр имусово стягнені в рахунок п огашення його податкового бо ргу виключно за рішенням суд у.
Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу, згідно з підпунктом 2.3.1 п. 2.3 ст. 2 цього ж З акону, є виключно податкові о ргани.
Згідно з п. 11 ст. 10 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні»(в редакції н а момент виникнення спірних правовідносин) державні пода ткові інспекції в районах, мі стах без районного поділу, ра йонах у містах, міжрайонні та об' єднані державні податко ві інспекції подають до суді в позови до підприємств, уста нов, організацій та громадян про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами за рахун ок їх майна.
Пунктом одинадцятим ст. 11 ць ого ж Закону передбачено пра во органів державної податко вої служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, вст ановлених законами України с тягувати до бюджетів та держ авних цільових фондів суми н едоїмки, пені у випадках, поря дку та розмірах, встановлени х законами України.
В силу ст. 7 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2011 рік»від 23 грудня 2010 року № 28 57-VI податки і збори (обов' язко ві платежі), які справлялися д о 1 січня 2011 року та не встановл ені Податковим кодексом Укра їни як загальнодержавні і мі сцеві податки та збори, включ аючи розстрочені і відстроче ні суми грошових зобов' язан ь, суми податкового боргу з ур ахуванням штрафних санкцій т а пені, що обліковувалися ста ном на 31 грудня 2010 року, і суми, д онараховані за актами переві рок, за цими податками і збора ми (обов' язковими платежами ), сплачуються платниками под атку за правилами, встановле ними відповідними законодав чими актами України, або стяг уються у порядку, встановлен ому Податковим кодексом Укра їни, та зараховуються до: зага льного фонду державного бюдж ету - в частині податків і збор ів (обов' язкових платежів), я кі зараховувалися до державн ого бюджету; загального чи сп еціального фонду місцевих бю джетів - у частині податків і з борів (обов' язкових платежі в), які зараховувалися відпов ідно до загального чи спеціа льного фонду місцевих бюджет ів.
Підпунктом 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податк ового кодексу України передб ачено, що органи державної по даткової служби мають право стягувати до бюджетів та дер жавних цільових фондів суми грошових зобов' язань та/або податкового боргу у випадка х, порядку та розмірі, встанов лених цим Кодексом.
Зокрема, підпунктом 20.1.18 п. 20.1 с т. 20 Податкового кодексу Украї ни передбачено право органів державної податкової служби звертатися до суду щодо стяг нення коштів платника податк ів, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслугову ючих такого платника, на суму податкового боргу або його ч астини.
Джерелами погашення подат кового боргу платника податк ів є будь-яке майно такого пла тника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Код ексом, а також іншими законод авчими актами (п. 87.2 п. 87.1 ст. 87 Пода ткового кодексу України).
Орган державної податково ї служби здійснює за платник а податків і на користь держа ви заходи щодо погашення под аткового боргу такого платни ка податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у йог о власності, а в разі їх недост атності - шляхом продажу майн а такого платника податків, я ке перебуває у податковій за ставі (п. 95.1 ст. 95 Податкового код ексу України).
Згідно з підпунктом 95.2 ст. 95 По даткового кодексу України ст ягнення коштів та продаж май на платника податків провадя ться не раніше ніж через 60 кал ендарних днів з дня надіслан ня такому платнику податково ї вимоги.
Стягнення коштів з рахункі в платника податків у банках , обслуговуючих такого платн ика податків, здійснюється з а рішенням суду, яке направля ється до виконання органам д ержавної податкової служби, у розмірі суми податкового б оргу або його частини (п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України ).
Отже, враховуючи те, що захо ди з погашення податкового о ргану позивача не призвели д о погашення податкового борг у та з огляду на те, що відпові дачем не надано суду доказів , які б спростовували доводи п озивача, позовні вимоги про с тягнення з відповідача подат кового боргу з податку на дод ану вартість в розмірі 529 087, 59 гр н., з податку на прибуток в роз мірі 459 409, 27 грн. та з комунальног о податку в розмірі 0, 72 грн. є об ґрунтованими та підлягають з адоволенню.
Враховуючи положення ч. 4 ст . 94 Кодексу адміністративного судочинства України, а також відсутність судових витрат, здійснених позивачем, судов і витрати (судовий збір) стягн енню з відповідача не підляг ають.
Керуючись ст. 2, ст. 9, ст. ст. 69 - 71, с т. 94, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 186, ст. 254 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Державної податкової інспек ції у Дніпровському районі м іста Києва задовольнити повн істю.
2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «Ф армавітагруп»(ідентифікаці йний код 32849832, місцезнаходженн я: 02218, м. Київ, вул. Райдужна, 6) до Д ержавного бюджету України су му податкового боргу в загал ьному розмірі 988 497 (дев' ятсот вісімдесят вісім тисяч чоти риста дев' яносто сім) грн. 58 к оп., у тому числі 529 087 (п' ятсот д вадцять дев' ять тисяч вісім десят сім) грн. 59 коп. податково го боргу з податку на додану в артість, 459 409 (чотириста п' ятд есят дев' ять тисяч чотирист а дев' ять) грн. 27 коп. податков ого боргу з податку на прибут ок та 72 коп. податкового боргу з комунального податку.
Постанова набирає законно ї сили відповідно до ст. 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України.
Постанова може бути оскарж ена за правилами, встановлен ими в ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни відповідно.
Суддя О.В. Дегтярьова
Дата виготовлення та під писання повного тексту поста нови - 23 вересня 2011 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2011 |
Оприлюднено | 22.12.2011 |
Номер документу | 19994305 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Дегтярьова О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні