Постанова
від 23.11.2011 по справі 2а-17303/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

23 листопада 2011 року 14:46 № 2а-17303/11/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі: г оловуючого судді Кармазіна О .А., при секретарі судового зас ідання Руденко Н.В.,

за участю представників сторін:

від заявника: ОСОБА_1 (довіреність № 8911/9/10 від 26.10.2011 р.)

від відповідача: не з' я вився

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за поданням: Державної податкової інсп екції у Дніпровському районі міста Києва

до Приватного підприємства « Веста»

про зупинення видаткових опер ацій на рахунках платника по датків,-

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адмініс тративного суду м. Києва 21.11.2011 р . о 16-30 год. звернулась Державна податкова інспекція у Дніпр овському районі міста Києва з поданням про зупинення в идаткових операцій на рах унках Приватного підприємст ва «Веста»на підставі положе нь ст. 1833 КАС України та п. 91.3., 91.4. По даткового кодексу України.

Зокрема, подання мотивован о наявністю у відповідача ст аном на 17.11.2011 року податкового б оргу та невиконанням ним вим ог податкового керуючого щод о надання відомостей та доку ментальних матеріалів, необх ідних для опису майна у подат кову заставу.

Оскільки станом на 21.11.2011 року відповідач не виконав зазна чених вимог, заявником склад ено акт про ненадання витреб уваних документів, що, на думк у заявника, є підставою для за доволення подання та зупинен ня видаткових операцій на ра хунках відповідача.

Тобто, заявником заявлено в имогу, щодо якої ст. 1833 КАС Укра їни передбачено особливості провадження у справах за зве рненням органів державної по даткової служби.

Ухвалою суду від 21.11.2011 р. відкр ито провадження у справі та п ризначено розгляд подання на 23.11.2011 року на 14-00 годин.

Ухвала суду направлено від повідачу засобами кур' єрсь кого зв' язку УДППЗ «Укрпошт а». При цьому, при спробі перед ати відповідачу телефоногра му за наявними у податкових д еклараціях та інших документ ах номерами телефонів, перед ача інформації не відбулася внаслідок відсутності абоне нта.

В судовому засіданні предс тавник заявника підтримав по дання ДПІ та просив його задо вольнити.

Відповідач в судове засіда ння не з' явився, поважних пр ичин неявки не повідомив, пра вом на участь у судовому засі данні не скористався.

Виходячи з того, що судом бу ло вжито всіх можливих заход ів щодо повідомлення відпові дача, враховуючи положення ч . 4 ст. 33, ч. 11 ст. 35, абз. 2 ч. 3 ст. 167 КАС Ук раїни, виходячи з того, що відп овідач в судове засідання не з' явився, поважних причин н еявки не повідомив, приймаюч и також до уваги скорочені ст роки розгляду подання та те, щ о відповідно до ч. 7 ст. 1833 КАС Укр аїни неявка сторін у судове з асідання за даною категорією справ не перешкоджає розгля ду подання, суд ухвалив розгл ядати справу без участі відп овідача на підставі наявних у справі доказів.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни в судовому засіданні 23.11.2011 ро ку проголошено вступну та ре золютивну частини постанови .

Розглянувши подані заявни ком матеріали, заслухавши по яснення представників заявн ика, з' ясувавши всі фактичн і обставини, на яких ґрунтуєт ься подання, оцінивши докази , які мають значення для розгл яду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступ не.

Приватне підприємство «Ве ста» є юридичною особою, як а зареєстрована Дніпровсько ю районною у м. Києві державно ю адміністрацією 28.12.1999 року (код з ЄДР 30678826; адреса: 02094, м. Київ, вул. Краківська, 36/10.

Підприємство взято на пода тковий облік в ДПІ у Дніпровс ькому районі м. Києва 29.12.1999 р. за № 04118.

Згідно з п/п. 14.1.156 ПК України пі д податковим зобов' язанням розуміється сума коштів, яку платник податків, у тому числ і податковий агент, повинен с платити до відповідного бюдж ету як податок або збір на під ставі, в порядку та строки, виз начені податковим законодав ством (у тому числі сума кошті в, визначена платником подат ків у податковому векселі та не сплачена в установлений з аконом строк).

Відповідно до п. 54.1. Податков ого кодексу України платник податків самостійно обчислю є суму податкового та/або гро шового зобов'язання та/або пе ні, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточн юючому розрахунку, що подаєт ься контролюючому органу у с троки, встановлені цим Кодек сом.

Така сума грошового зобов'я зання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до п. 49.18.1. ПК Украї ни податкові декларації, крі м випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базов ий звітний (податковий) періо д, що дорівнює, зокрема календ арному місяцю (у тому числі в р азі сплати місячних авансови х внесків) - протягом 20 календа рних днів, що настають за оста ннім календарним днем звітно го (податкового) місяця.

Згідно з п. 203.1. ПК України пода ткова декларація з ПДВ подає ться за базовий звітний (пода тковий) період, що дорівнює ка лендарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настают ь за останнім календарним дн ем звітного (податкового) міс яця.

Відповідно до п. 56.11. Податков ого кодексу України не підля гає оскарженню грошове зобов 'язання, самостійно визначен е платником податків.

В контексті наведених норм податкового законодавства с удом встановлено, що 19.07.2011 року відповідачем подано деклара цію з ПДВ за червень 2011 року, як а зареєстрована в ДПІ за № 172330 т а згідно з якою відповідачем задекларовано податкові зоб ов' язання з ПДВ (до сплати) у розмірі 9508 грн.

Зазначена сума податковог о зобов' язання є узгодженою та не підлягає оскарженню.

Відповідно до п. 57.1. ПК Україн и платник податків зобов'яза ний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, за значену у поданій ним податк овій декларації, протягом 10 ка лендарних днів, що настають з а останнім днем відповідного граничного строку, передбач еного цим Кодексом для подан ня податкової декларації, кр ім випадків, встановлених ци м Кодексом.

Відповідно до п. 203.2. ПК Україн и платник податку зобов'язан ий самостійно сплатити суму податкового зобов'язання з П ДВ, зазначену у поданій ним по датковій декларації, протяго м 10 календарних днів, що наста ють за останнім днем відпові дного граничного строку, пер едбаченого пунктом 203.1 цієї ст атті для подання податкової декларації.

Відповідно до п. 31.1. ПК Україн и строком сплати податку та з бору визнається період, що ро зпочинається з моменту виник нення податкового обов'язку платника податку із сплати к онкретного виду податку і за вершується останнім днем стр оку, протягом якого такий под аток чи збір повинен бути спл ачений у порядку, визначеном у податковим законодавством .

Таким чином, визначена відп овідачем сума податкових зоб ов' язань (за мінусом перепл ати) повинна була бути сплаче на протягом 10-ти календарних д нів після 20.07.2011 року.

Як встановлено під час розг ляду справи, у визначений зак оном строк податкове зобов' язання не було сплачено.

Відповідно до п. 31.1. кодексу, п одаток чи збір, що не був сплач ений у визначений строк, вваж ається не сплаченим своєчасн о.

Відповідно до п/п. 14.1.175. ПК Укра їни, податковим боргом є сума узгодженого грошового зобов 'язання (з урахуванням штрафн их санкцій за їх наявності), ал е не сплаченого платником по датків у встановлений цим Ко дексом строк, а також пеня, нар ахована на суму такого грошо вого зобов'язання.

Відтак, враховуючи, що сума податкового зобов' язання (з а мінусом переплати, визначе ної в обліковій картці відпо відача) не була сплачена своє часно, вона набула статусу по даткового боргу.

Пунктом 59.1. ПК України передб ачено, що у разі коли платник п одатків не сплачує узгоджено ї суми грошового зобов'язанн я в установлені законодавств ом строки, орган державної по даткової служби надсилає (вр учає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для над силання (вручення) податково го повідомлення-рішення. Від повідно до п. 59.3. ПК України под аткова вимога надсилається н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати суми грошово го зобов'язання. Згідно з п. 59.4. К одексу податкова вимога надс илається також платникам под атків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зо бов'язань у встановлені цим К одексом строки, без попередн ього надсилання (вручення) по даткового повідомлення-ріше ння.

Як встановлено під час розг ляду справи, у зв' язку з існу ванням у відповідача податко вого боргу, заявником з дотри манням наведених вище норм з аконодавства, 08.08.2011 року прийня то податкову вимогу № 1752 від 08.08. 2011 р., з визначеною у ній сумою п одаткового боргу у розмірі 6978 грн.

Зазначена вимога направле на поштовим зв' язком і пове рнута до ДПІ з відміткою пошт и від 20.08.2011 року про повернення поштового відправлення без в ручення у зв' язку з відсутн істю відповідача за податков ою адресою, тобто з незалежни х від податкового органу при чин, а отже в силу 58.3. ПК України вважається врученою відпові дачу 20.08.2011 року.

Станом на 17.11.2011 року за відпов ідачем (згідно даних обліков ої картки) рахується податко вий боргу у загальному розмі рі 7 998 грн., який збільшився на 10 20 грн. за рахунок несплачених своєчасно податкових зобов' язань за податковим повідомл енням-рішенням № 0030331520 від 09. 08.2011 р.

Відповідно до ст. 91 ПК Україн и керівник органу державної податкової служби за місцем реєстрації платника податкі в, що має податковий борг, приз начає такому платнику податк ів податкового керуючого.

В даному випадку, у зв' язку з існуванням у відповідача п одаткового боргу, наказом ві д 05.10.2011 р. № 2682 відносно взаємовід носин податкового боргу по Д ПІ видано наказ про призначе ння податкових керуючих.

У взаємозв' язку з вищенав еденим, суд зазначає, що у разі несплати у строки, встановле ні цим Кодексом, суми грошово го зобов'язання, самостійно в изначеної платником податкі в у податковій декларації ви никає право податкової заста ви, а саме з дня, що настає за ос таннім днем зазначеного стро ку (п/п. 89.1.1 ПК України). Тобто, пра во податкової застави виника є у день, коли сума податкових зобов' язань набула статусу податкового боргу.

Податковою заставою є спос іб забезпечення сплати платн иком податків грошового зобо в'язання та пені, не сплачених таким платником у строк, визн ачений цим Кодексом. Податко ва застава виникає на підста вах, встановлених цим Кодекс ом (п/п. 14.1.155. ПК України).

В контексті наведеного ПК У країни встановлено, що з мето ю забезпечення виконання пла тником податків своїх обов'я зків, визначених цим Кодексо м, майно платника податків, як ий має податковий борг, перед ається у податкову заставу. П раво податкової застави вини кає згідно з цим Кодексом та н е потребує письмового оформл ення (п. 88.1., 88.2.).

Відповідно до п. 89.3. ПК Україн и майно, на яке поширюється пр аво податкової застави, офор млюється актом опису. Опис ма йна у податкову заставу здій снюється на підставі ріше ння керівника органу держ авної податкової служби, яке пред'являється платнику под атків, що має податковий борг .

Акт опису майна, на яке поши рюється право податкової зас тави, складається податковим керуючим у порядку та за форм ою, що затверджені центральн им органом державної податко вої служби.

В даному випадку заявником дотримано зазначених вимог та ухвалено рішення № 1752 від 08.08. 2011 року про опис майна у податк ову заставу, яке було надісла но відповідачу та не вручене у зв' язку з відсутністю за м ісцезнаходженням відповіда ча, тобто з незалежних від под аткового органу причин.

В контексті спірних віднос ин слід також зазначити, що платник податків, крім ін шого, зобов' язаний: не перешкоджати законній діяль ності посадової особи контро люючого органу під час викон ання нею службових обов'язкі в та виконувати законні вимо ги такої посадової особи (п. 16.1. 9. ПК України), якою в даному вип адку є податковий керуючий; п одавати до податкового орган у документи та інформацію, по в' язані із сплатою податків (п.16.1.5., п.16.1.7. ПК України), що в даном у випадку стосується і докум ентів та інформації, необхід них для здійснення опису май на.

04.11.2011 року заявником направле но відповідачу запит щодо на дання протягом п' яти днів і нформації по балансу підприє мства та з пропозицією самос тійно визначити майно для ск ладання акту опису активів. З азначений запит отримано від повідачем 14.11.2011 року, що підтвер джується поштовим повідомле нням про вручення.

Як вбачається з матеріалів справи, на час розгляду справ и доказів надання заявнику в итребуваних документів та ін формації не надано.

Відповідно до п. 89.4. ПК Україн и у разі якщо платник податкі в не допускає податкового ке руючого для здійснення опису майна такого платника подат ків у податкову заставу та /або не подає документів, необхідних для такого опи су, податковий керуючий с кладає акт відмови платника податків від опису майна у по даткову заставу.

В даному випадку податкови м керуючим 21.11.2011 р. о 12-00 складено а кт відмови платника податків від опису майна у податкову з аставу, де зафіксовано, що від повідач не надав документів, необхідних для опису майна у податкову заставу.

Згідно з п. 89.4. ПК України орга н державної податкової служб и звертається до суду щодо зупинення видаткових операц ій на рахунках платника пода тків, заборону відчуження таким платником податків ма йна та зобов'язання такого пл атника податків допустити по даткового керуючого для опис у майна у податкову заставу.

При цьому, ст. 1833 КАС України щ одо особливостей провадженн я у справах за зверненням под аткових органів, встановлено , що податковий орган може зве рнутися до суду з поданням про зупинення видаткових оп ерацій платника податків на рахунках платника податків , яке подається до суду протя гом двадцяти чотирьох годин з моменту встановлення обста вин, що зумовлюють звернення до суду. Як зазначено вище, по датковий орган звернувся до суду 21.11.2011 р. о 16-30.

Відтак, аналіз наведених но рм законодавства в їх сукупн ості та у взаємозв' язку із в становленими вище судом обст авинами, дають суду підстави для висновку, що в даному випа дку має місце ненадання відп овідачем податковому органу витребуваних документів, що є порушенням вищенаведених вимог податкового законодав ства, що, з урахуванням того, щ о податковим органом дотрима но процедури, які є передумов ою звернення до суду з поданн ям про зупинення видаткових операцій, свідчить про ная вність підстав для задоволен ня подання та зупинення вида ткових операцій відповідача з урахуванням наступного.

Так, відповідно до п. 89.4. ПК Ук раїни зупинення видаткових о перацій на рахунках платника податків та заборона відчуж ення таким платником податкі в майна діють до дня складенн я акта опису майна платника п одатків у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що мож е бути описано у податкову за ставу, або погашення податко вого боргу в повному обсязі. П одатковий керуючий не пізніш е робочого дня, що настає за дн ем складення зазначених у ць ому пункті актів, зобов'язани й надіслати банкам та іншим ф інансовим установам рішення про складення таких актів. Та ке рішення є підставою для по новлення видаткових операці й на рахунках платника подат ків.

У той же час, відповідно до п . 91.4. ПК України орган державної податкової служби звертаєть ся до суду щодо зупинення в идаткових операцій на рахунк ах платника податків та зо бов'язання такого платника п одатків виконати законні вим оги податкового керуючого, п ередбачені цим Кодексом. С трок, на який можуть бути зупи нені видаткові операції, виз начається судом, але не більш е двох місяців. Зупинення в идаткових операцій на рахунк ах платника податків може бу ти достроково скасовано за р ішенням податкового керуючо го або суду.

Таким чином, ПК України визн ачено загальне правило, відп овідно до якого строк зупине ння видаткових операцій визн ачається судом та не може пер евищувати двох місяців.

У взаємозв' язку з вищенав еденим, суд зазначає, що згідн о з приписами п/п. 20.1.15 ПК України зупинення видаткових операц ій не поширюється на операці ї з видачі заробітної плати т а сплати податків, зборів, єди ного внеску на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування, а також визначени х контролюючим органом грошо вих зобов'язань платника под атків.

Враховуючи наведене та на явність підстав для задоволе ння подання, при визначенні с троку зупинення видаткових о перацій, суд, беручи до уваги о бставини справи, суму податк ового боргу та виходячи з при нципу розумної достатності, вважає за необхідне зупинити видаткові операції по рахун ках відповідача на строк п о 20 грудня 2011 року включно, кр ім операцій, на які в силу зако ну не поширюються ці обмежен ня.

На підставі вищевикладено го, керуючись статтями 2, 7, 100, 158 - 163 , 1833 та 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України, Ок ружний адміністративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В:

Подання Державної пода ткової інспекції у Дніпровсь кому районі м. Києва задоволь нити.

Зупинити по 20 грудня 2011 рок у включно видаткові опера ції (крім операцій з видачі за робітної плати та сплати под атків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове держ авне соціальне страхування, а також визначених контролюю чим органом грошових зобов'я зань платника податків) на ра хунках Приватного підприє мства «Веста» (код з ЄДР 30678826 ; адреса: 02094, м. Київ, вул. Краківс ька, 36/10):

- № 26001301571 у Філії - Дніпровське відділення акціонерного тов ариства "Державний ощадний б анк України", МФО 320337.

Постанова підлягає негайн ому виконанню.

Постанова набирає законн ої сили в загальному порядку , встановленому статтею 254 Код ексу адміністративного судо чинства України. Апеляційний перегляд постанови суду пер шої інстанції, прийнятої в по рядку 1833 КАС України, зді йснюється за загальною проце дурою, визначеною статтями 185- 187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.А. Кармазін

Повний текст п останови складено та підписа но 25.11.2011 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.11.2011
Оприлюднено22.12.2011
Номер документу19994426
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-17303/11/2670

Ухвала від 21.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

Постанова від 23.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кармазін О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні