Постанова
від 03.03.2011 по справі 2а-604/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025 м.Київ, вул. Десятинна, 4/ 6

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

місто Київ

03 березня 2011 року Справа №2а-6 04/11/2670

Окружний адміністрати вний суд міста Києва у складі :

судді: Пісоцької О.В.,

за участю секретаря

судового засідання Швеця О.Ю.,

розглянувши у приміщенн і суду у місті Києві у відкрит ому судовому засіданні справ у

за позовною заявою заступника прокурора Обо лонського району міста Києва в інтересах держави в особі Д ержавного підприємства «Нац іональна енергетична компан ія «Укренерго»

до відкритого акціонерного товариства «Поділ-Арта»

про стягнення заборгованост і,

ВСТАНОВИВ:

Заступник прокурора О болонського району міста Киє ва (далі - прокуратура) в інтер есах держави в особі Державн ого підприємства «Національ на енергетична компанія «Укр енерго»(далі - ДП «НЕК «Укре нерго», позивач) звернувся до Окружного адміністративног о суду міста Києва з позовною заявою до відкритого акціон ерного товариства «Поділ-Арт а»(далі - ВАТ «Поділ-Арта», ві дповідач), в якій просить стяг нути з відповідача суму забо ргованості по сплаті штрафни х санкцій за порушення закон одавства у галузі електроене ргетики у розмірі 5100грн. 00коп.

У судовому засіданні предс тавники прокуратури та позив ача позовні вимоги просили з адовольнити, обґрунтовуючи ї х порушенням відповідачем ви мог Правил користування елек тричною енергією, Правил тех нічної експлуатації електро установок споживачів та Прав ил улаштування електроустан овок, а також несплатою зазна ченого вище штрафу.

Відповідач письмового по яснень (заперечень) стосовно заявленого позову до суду не надав, прибуття повноважних представників у судове засі дання не забезпечив, тоді як п ро час та місце розгляду спра ви повідомлений належним чин ом.

Відповідно до статті 128 Коде ксу адміністративного судоч инства України справа вирішу ється на підставі наявних в н ій доказів.

Згідно з частиною третьою с татті 160 Кодексу адміністрати вного судочинства України 03 б ерезня 2011 року о 16год. 33хв. у відк ритому судовому засіданні пр оголошено вступну та резолют ивну частини постанови про з адоволення позовних вимог.

Перевіривши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників прокуратури та п озивача, з' ясувавши всі фак тичні обставини, на яких ґрун туються позовні вимоги, оцін ивши докази, які мають юридич не значення для розгляду спр ави і вирішення спору, суд дій шов наступних висновків.

Державний енергетичний нагляд за режимами споживан ня електричної і теплової ен ергії відповідно до статті 9 З акону України «Про електроен ергетику», статті 14 Закону Укр аїни «Про теплопостачання»т а пункту 1 Положення про держа вний енергетичний нагляд за режимами споживання електри чної і теплової енергії, затв ердженого Постановою Кабіне ту Міністрів України від 07 серпня 1996 року №929, здійснює Державна інспекція з енерг етичного нагляду за режимами споживання електричної і те плової енергії (далі - Держе нергонагляд), яка безпосеред ньо підпорядкована Міністер ству палива та енергетики Ук раїни в частині виконання фу нкцій, покладених на Держене ргонагляд, та діє у складі Дер жавного підприємства «Націо нальна енергетична компанія «Укренерго».

Отже, ДП «НЕК «Укренерго»є с уб' єктом, якому делеговані управлінські функції та влад ні повноваження, а тому може б ути позивачем чи відповідаче м в адміністративній справі.

Закон України «Про електро енергетику»визначає правов і, економічні та організацій ні засади діяльності в елект роенергетиці і регулює відно сини, пов'язані з виробництво м, передачею, постачанням і ви користанням енергії, забезпе ченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та зах истом прав споживачів і прац івників галузі та регулює ві дносини, що виникають у зв'язк у з виробництвом, передачею, п остачанням і використанням е нергії, державним наглядом з а безпечним виконанням робіт на об'єктах електроенергети ки незалежно від форм власно сті, безпечною експлуатацією енергетичного обладнання і державним наглядом за режима ми споживання електричної і теплової енергії.

Статтею 9 Закону України «Пр о електроенергетику»встано влено, що Держенергонагляд з дійснює нагляд за електрични ми і тепловикористовуючими у становками та тепловими мере жами споживачів та суб'єктів електроенергетики (частина четверта). Державні інспе ктори з енергетичного нагляд у за режимами споживання еле ктричної та теплової енергії мають право, зокрема: отримув ати від споживачів та суб'єкт ів електроенергетики інформ ацію, необхідну для виконанн я покладених на них завдань в ідповідно до нормативно-прав ових актів; давати споживача м та суб'єктам електроенерге тики обов'язкові для виконан ня приписи про усунення пору шень нормативно-правових акт ів; вимагати від споживачів т а суб'єктів електроенергетик и додержання встановлених но рмативно-правовими актами ре жимів споживання електрично ї і теплової енергії; застосо вувати в установленому закон одавством України порядку са нкції до суб'єктів господарс ької діяльності за порушення нормативно-правових актів т а складати протоколи про адм іністративні правопорушенн я (частина п' ята).

Відповідно до статті 27 Зако ну правопорушення в електрое нергетиці тягне за собою вст ановлену законодавством Укр аїни цивільну, адміністратив ну і кримінальну відповідаль ність. (частина перша). Суб'єкт и господарської діяльності н есуть відповідальність за пр авопорушення в електроенерг етиці, в тому числі за ухиленн я від виконання або несвоєча сне виконання рішень чи прип исів Національної комісії ре гулювання електроенергетик и України, Державної інспекц ії з експлуатації електрични х станцій і мереж, Державної і нспекції з енергетичного наг ляду за режимами споживання електричної та теплової енер гії та порушення умов ліценз ій - штраф у розмірі до п'яти ти сяч неоподатковуваних мінім умів доходів громадян (абзац другий частини третьої). Наці ональна комісія регулювання електроенергетики України, державні інспектори з експлу атації електричних станцій і мереж, державні інспектори з енергетичного нагляду за ре жимами споживання електричн ої та теплової енергії на під ставі акта перевірки, оформл еного в установленому порядк у, за наявності порушень, пере дбачених цією статтею, видаю ть у межах своєї компетенції суб'єктам господарської дія льності постанови про наклад ення штрафів за встановленою формою (частина четверта). Оск арження дій щодо накладення штрафів провадиться у судово му порядку (частина п' ята). Су ми стягнених штрафів зарахов уються до Державного бюджету України (частина шоста).

Положення про порядок накл адення на суб'єктів господар ської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердж ене постановою Кабінету Міні стрів України від 21 липня 1999 ро ку № 1312 (далі - Положення), визн ачає порядок накладення Наці ональною комісією регулюван ня електроенергетики, держав ними інспекторами з експлуат ації електричних станцій і м ереж, державними інспекторам и з енергетичного нагляду за режимами споживання електри чної та теплової енергії на с уб'єктів господарської діяль ності незалежно від форм вла сності штрафів за порушення законодавства про електроен ергетику.

Положення встановлює, що шт рафи за порушення законодавс тва про електроенергетику на кладаються на суб'єктів госп одарської діяльності за ухил ення від виконання або несво єчасне виконання рішень чи п риписів Національної комісі ї регулювання електроенерге тики, Державної інспекції з е ксплуатації електричних ста нцій і мереж, Державної інспе кції з енергетичного нагляду за режимами споживання елек тричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій (а бзац третій пункту 2).

Крім того, на суб'єктів госп одарської діяльності наклад ати штрафи мають право, зокре ма, державні інспектори з ене ргетичного нагляду за режима ми споживання електричної та теплової енергії (абзац четв ертий пункту 3). Рішення про на кладення штрафу приймається на підставі акта перевірки с уб'єкта господарювання (пунк т 7) та оформляється постаново ю НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних ст анцій та мереж і постановою (р озпорядженням) Держенергона гляду (пункт 8). Суб'єкт господа рювання сплачує штраф за пор ушення законодавства в галуз і електроенергетики протяго м 30 днів з дня прийняття поста нови (розпорядження) про його накладення У разі несплати ш трафу у зазначений термін ві н стягується в судовому поря дку (пункт 10).

За результатами перевірки відповідача Державною і нспекцією з енергетичного на гляду за режимами споживання електричної та теплової ене ргії в місті Києві (далі - Інс пекція), яка діє у складі ДП «Н ЕК «Укренерго»виявлено пору шення ВАТ «Поділ-Арта»вимог законодавства у галузі елект роенергетики, а саме: не забез печено наявність Правил (ПТУ ТУіМ) на підприємстві, не дооп рацьована теплова схема коте льної (не затверджена керівн иком підприємства, відсутня специфікація схеми), в приміщ енні котельної відсутні засо би первинного пожежогасіння , відповідальна особа не атес тована згідно Правил ПТУТУіМ , порушення вимог експлуатац ії котлів, відсутні акти випр обовування запобіжних клапа нів на котлах з зазначенням т иску спрацювання, не надано п роектну документацію на топк ову (мінікотельну), порушення вимог наявності та змісту ін струкції з експлуатації уста ткування, відсутнє положення про взаємовідносини операти вного персоналу споживача з персоналом електропередава льної організації, відсутній затверджений роботодавцем п ерелік посад та професій еле ктротехнічних та електротех нологічних працівників, яким необхідно мати відповідну г рупу з електробезпеки, відсу тня особа, відповідальна за е лектрогосподарство та особа , яка її заміщує, відсутній пла н-графік на проведення щоріч ного навчання на виробництві та періодичного навчання в С НЗ персоналу, який забезпечу є виробничі процеси в електр оенергетиці, відсутнє положе ння про навчання з питань тех нічної експлуатації електро установок, охорони праці, не п роведені профілактичні випр обовування КЛ-0,4кВ, не проводи ться перевірка наявності кол а між заземленими (зануленим и) установками й елементами з аземленої (зануленої) устано вки, відсутня однолінійна сх ема електропостачання підпр иємства, не проведено випроб овування електрообладнання РУ, не проведені випробовува ння трансформаторів 6/0,4кВ від повідно до табл. 1 додатка 1 ПТЕ ЕС, не проведені випробовува ння та вимірювання заземлюва льних пристроїв, необхідно п ереоформити договір про пост ачання електричної енергії м іж постачальником електричн ої енергії та споживачем, не п ереоформлений Акт розмежува ння балансової належності ел ектромереж та експлуатаційн ої відповідальності сторін. Вказане порушення зафіксова не в акті перевірки від 28 груд ня 2009 року № 08/10-11-1698.

У зв' язку з виявленим пору шенням Інспекцією винесено п риписи від 10 червня 2010 року №08/26-0 111-Т та від 11 червня 2010 року №08/26-0027 п ро зобов' язання відповідач а усунути згадані порушення.

Перевіркою Інспекції вста новлено невиконання відпові дачем вищевказаних приписів , про що складено акти перевір ки від 14 вересня 2010 року №08/26-0126 та від 14 вересня 2010 року №08/26-0128.

За невиконання вимог припи сів від 10 червня 2010 року №08/26-0111-Т т а від 11 червня 2010 року №08/26-0027 пост ановою Інспекції від 20 жовтня 2010 року №145 на відповідача накл адено штраф у розмірі 5100грн. 00к оп.

З матеріалів справи вбачає ться, що постанову про наклад ення штрафу, акти від 10 червня 2010 року №08/26-0111-Т та від 11 червня 2010 р оку №08/26-0027, приписи та акти пере вірки отримувались представ ником відповідача. Відповіда ч в установленому законодавс твом порядку постанову про н акладення штрафу не оскаржув ав.

Враховуючи, що винесені Інс пекцією приписи від 10 червня 2 010 року №08/26-0111-Т та від 11 червня 2010 р оку №08/26-0027, постанова від 20 жовтн я 2010 року №145 про накладення штр афу є чинними, а також - те, що штраф до Державного бюджету України у розмірі 5100грн. 00коп. в ідповідачем не сплачений, су д вважає, що вимога позивача п ро стягнення з відповідача з азначеної суми штрафу є обґр унтованою та підлягає задово ленню.

Відповідно до частини перш ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на яких ґрун туються її вимоги та запереч ення, крім випадків, встановл ених статтею 72 цього Кодексу.

Так, на підставі наведеного , оцінивши за правилами, встан овленими статтею 86 Кодексу ад міністративного судочинств а України, наявні в матеріала х справи докази та пояснення представників прокуратури т а позивача, суд вважає, що позо в є обґрунтованим та підляга є задоволенню у повному обся зі.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) згідно з ч астиною 4 статті 94 Кодексу адм іністративного судочинства України стягненню з відпові дача не підлягають.

Керуючись статтями 7, 9, 11, 69-72, 86, 9 4, 158-163, 167 Кодексу адміністративн ого судочинства України Окру жний адміністративний суд мі ста Києва

ПОСТАНОВИВ:

Позов заступника проку рора Оболонського району міс та Києва в інтересах держави в особі Державного підприєм ства «Національна енергетич на компанія «Укренерго»задо вольнити.

Стягнути з відкритого акц іонерного товариства «Поділ -Арта» (04071м. Київ, вул. Межигірсь ка, 21, оф. 1, 3; код за ЄДРПОУ 31990499) в до хід Державного бюджету Украї ни (р/р 31115106700001, одержувач - УДК у К иївській області, банк одерж увача - ГУ ДКУ у Київській об ласті, МФО 821018, код за ЄДРПОУ 24074109, код бюджетної класифікації 2 1081100) штраф у розмірі 5100грн. 00коп. (п ' ять тисяч сто гривень 00коп.) .

Постанова набирає законно ї сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного с удочинства України.

Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Суддя О.В. Пісоцька

Дата ухвалення рішення03.03.2011
Оприлюднено22.12.2011
Номер документу19994528
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-604/11/2670

Ухвала від 09.08.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Постанова від 03.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пісоцька О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні