< Список >
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦ ІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
15 грудня 2011 року Справа № 5002-23/2877-2011
Севастопольсь кий апеляційний господарськ ий суд у складі колегії судді в:
головуючого судді Масло вої З.Д.,
суддів Латин іна О.А.,
Гр адової О.Г.,
за участю представників сторін:
прокурора: старший прок урор відділу прокуратури м. С евастополя - 15.12.2011 р. Ш ульга Антон Миколайович, по свідчення № 574 від 18.11.2008 р., 01.12.2011 р. не з'явився,
позивача: Ялтинський гі рсько-лісовий природний запо відник - 01.12.2011 р., 15.12.2011 р. ОСОБА _3, дов. № 01-09/37 від 26.01.2011 р.,
відповідача: товариств о з обмеженою відповідальніс тю "Левант" - 01.12.2011 р., 15.12.2011 р. ОСОБА_4, дов. № 223 від 01.12.2011 р.
третьої особи: Республі канський комітет Автономної Республіки Крим з лісового і мисливського господарства - 15.12.2011 р. ОСОБА_5, дов. № 10-06/28 в ід 04.01.2011 р., 01.12.2011 р. не з'явився ,
третьої особи: дочірне п ідприємство "Кримавтодор" ві дкритого акціонерного товар иства "Державна акціонерна к омпанія" Автомобільні дороги України - 01.12.2011 р., 15.12.2011 р. не з' явився,
третьої особи: Служба ав томобільних доріг в Автономн ій Республіці Крим - 01.12.2011 р., 15.1 2.2011 р. не з'явився,
третьої особи: Рада Міністрів Автономної Респ убліки Крим - 01.12.2011 р., 15.12.2011 р. О СОБА_7, дов. № 01-01/2687 від 22.11.2011 р.
розглянувши апеляційну с каргу товариства з обмеже ною відповідальністю "Левант " на рішення господарського с уду Автономної Республіки Кр им (суддя Доброрез І.О.) від 27 ве ресня 2011 року у справі № 5002-23/2877-2011
за позовом Сімфер опольського міжрайонного пр иродоохоронного прокурора (в ул. Дзержинського, 6,Сімферопо ль,95034)
в інтересах держави в особі Ялтинського гірсько-лісовог о природного заповідника (ву л. Долоське шосе, с. Совєтське, Ялта, 98651, код ЄДРПОУ 00992355)
до товариства з об меженою відповідальністю "Ле вант" (вул. Леніна-Морська, буд . 21/1, Ялта, 98600, код ЄДРПОУ 31416490)
3-ті особи: Республіканс ький комітет Автономної Респ убліки Крим з лісового і мисл ивського господарства (вул. Г авена, 2, Сімферополь, 95000, код ЄДР ПОУ 33713790)
дочірне підприємство "Крим автодор" відкритого акціонер ного товариства "Державна ак ціонерна компанія" Автомобіл ьні дороги України (вул. Кечке метська, 184/1, Сімферополь, 95022, код ЄДРПОУ 31829422)
Служба автомобільних дорі г в Автономній Республіці Кр им (вул. Кечкеметська, 184/1,Сімфе рополь,95022, код ЄДРПОУ 24407290)
Рада Міністрів Автоном ної Республіки Крим (пр. Кіро ва, 13, Сімферополь, 95000)
прокурору м. Севастополя дл я відома (вул. Павліченко, 1, Сев астополь, 99011)
про спонукання до знесення самовільно побудованої спор уди та стягнення шкоди в сумі 1034,00 грн.
ВСТАНОВИВ:
07 липня 2011 року Сімферопол ьський міжрайонний природоо хоронний прокурор в інтереса х держави в особі Ялтинськог о гірсько-лісового природног о заповідника на підставі ст .ст. 7, 16 Закону України „Про при родно-заповідний фонд Україн и” від 16.06.1992 р. № 2456-XII, п. „д” ч.1 ст.12, ст . 69 Закону України „Про охорон у навколишнього природного с ередовища” від 25.06.1991 р. № 1264-XII звернувся до господарського суду АР Крим з позовною заяво ю до ТОВ "Левант" в якій просив зобов'язати відповідача зн ести самовільно побудовану к онструкцію зовнішньої рекла ми (два залізобетонних стовп а під які залито залізобетон ний фундамент) в районі автод ороги Ялта - Севастополь, 9 км +990 м. (квартал 5 відділу 6,7 Алупкі нського лісництва Ялтинсько го гірсько-лісового природно го заповідника) та стягнути з ТОВ „Левант” на користь місц евого бюджету шкоду, заподія ну порушенням природоохорон ного законодавства в розмірі 1034,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що ТОВ „Левант” на підста ві скасованого рішення викон кому Лівадійської селищної р ади № 4 від 28.01.2010 р. самовільно в становило конструкції зовні шньої реклами на території А лупкінського лісництва в ква рталі 5 виділу 6, 7 Ялтинського г ірсько-лісового природного з аповідника, у зв'язку з чим б уло пошкоджено до ступеню пр ипинення росту два дерева та заскладовано виділ ґрунту п лощею 4 кв. м. (т.1 а.с. 4-6).
Рішенням господарського с уду Автономної Республіки Кр им від 27 вересня 2011 року у справ і № 5002-23/2877-2011 позовні вимоги Сімфе ропольського міжрайонного п риродоохоронного прокурора задоволені.
Рішення мотивоване доведе ністю факту самовільного вст ановлення ТОВ „Левант” без п огодження з Радою мініст рів АРК конструкції зовнішнь ої реклами на території Алуп кінського лісництва в кварта лі 5 виділу 6, 7 Ялтинського гірс ько-лісового природного запо відника за межами населеного пункту (т.2 а.с. 87-91).
Не погодившись з рішенням суду, ТОВ „Левант” звернулос ь до Севастопольського апеля ційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить рішення суду скасув ати, прийняти нове рішення, як им відмовити у задоволені по зовних вимог (т.2 а.с. 98-105).
Доводи апеляційної скарг и ТОВ „Левант” мотивовані по рушенням судом 1-ої інстанції норм матеріального та проце суального права:
- судом помилково встановл ений факт відсутності у ТОВ „ Левант” дозвільної документ ації на встановлення констру кцій зовнішньої реклами, так як дозвільна документація б ула узгоджена із Службою авт омобільних доріг АРК та ДП „К римавтодор”,
- судом помилково встановле ний факт знаходження стовпів рекламної конструкції на те риторії Ялтинського гірсько -лісового природного заповід ника, у той час коли ця констру кція розташована на земельні й ділянці Служби автомобільн их доріг АРК,
- не встановлений факт сприч инення Ялтинському гірсько-л ісовому природному заповідн ику шкоди, яка не встановлена актом органу, який має повнов аження на здійснення такого розрахунку, та не доведений ф акт негативного впливу на ст ан заповідного фонду.
Від Ялтинського гірськ о-лісового природного запові дника надійшов відзив, в яком у позивач заперечував проти доводів апеляційної скарги, так як опори для рекламоносі ю типу банерної розтяжки зна ходяться на території запові дного фонду, а у ТОВ „Левант” в ідсутні дозволи на здійсненн я будівництва на території з аповідника рекламної констр укції.
Від Ради міністрів АРК на дійшов відзив, в якому третя о соба заперечувала проти дово дів апеляційної скарги у зв' язку з тим, що ТОВ „Левант” пос илається на неналежний доказ правомірності розміщення зо внішньої реклами - схему гео дезичної зйомки границь земе льної ділянки Державної служ би автомобільних доріг, в той час як документами, які підтв ерджують право власності Ялт инського гірсько-лісового пр иродного заповідника на земе льну ділянку, на якій ТОВ „Лев ант” зведено опори для рекла моносію типу банерної розтяж ки є планово-картографічні м атеріали.
У судовому засіданні 15 груд ня 2011 року представник ТОВ „Ле вант” підтримав доводи апеля ційної скарги, з підстав викл адених в ній, представники пр окуратури, Ради міністрі в АРК, Республіканського ком ітету АРК з лісового і мислив ського господарства та Ялтин ського гірсько-лісового прир одного заповідника проти дов одів апеляційної скарги запе речували з підстав, викладен их в позовній заяві прокурор а та письмових відзивах.
У судове засідання 15 грудня 2011 року ДП "Кримавтодор" ВАТ "Де ржавна акціонерна компанія" Автомобільні дороги України та Служби автомобільних дор іг в Автономній Республіці К рим не з'явилися, про час і мі сце судового засідання повід омлені своєчасно та належним чином ухвалою суду від 01.12.2011 р., в своїх телеграмах просили су д розглянути апеляційну скар гу у відсутності свого предс тавника з причин відсутності коштів на відрядження.
Явка в судове засідання згі дно статті 22 Господарського п роцесуального кодексу Украї ни - це право, а не обов'язок сторін, справа може розгляда тися без їх участі, якщо нез' явлення цих представників не перешкоджає вирішенню спору .
Враховуючи те, що матеріали справи в достатній мірі хара ктеризують взаємовідносини сторін, судова колегія вважа є за можливе переглянути ріш ення суду першої інстанції з а відсутності не з'явившихс я представників 3-іх сторін.
Розглянувши справу повтор но в порядку статті 101 Господа рського процесуального коде ксу України, обговоривши дов оди апеляційної скарги, пере віривши правильність застос ування судом першої інстанці ї норм процесуального права та відповідність висновків с уду обставинам справи, судов а колегія вважає апеляційну скаргу не підлягаючою задово ленню з наступних підстав.
Рішенням виконкому Ліваді йської селищної ради № 4 від 28.01 .2010 р. ТОВ „Левант” надано дозві л на розміщення рекламних но сіїв за адресами:
- Ялта, смт Лівадія, а втодорога М-18, Сімферополь-Ялт а-Севастополь 87 км+ 990 м.
- Ялта, смт Лівадія, авт одорога Ялта-Севастополь, 9км +970 м.
Зобов'язано ТОВ „Леван т” надати технічні умови на р озміщення рекламних носіїв, здійснити погодження на розм іщення зовнішньої реклами з заінтересованими установам и (т.1 а.с. 53).
Рішенням № 336 від 23.12.2010 р. виконк омом Лівадійської селищної р ади скасовано рішення № 4 від 2 8.01.2010 р. з посиланням на те, що рек ламоносії знаходяться за меж ами населеного пункту смт Лі вадія (т.1 а.с. 87).
Сімферопольською міжрайон ною природоохоронною прокур атурою при проведенні переві рки додержання природоохоро нного законодавства за зверн енням Ялтинського гірсько-лі сового природного запо відника, встановлено провед ення самовільних робіт ТОВ „Левант” по зведенню констр укцій зовнішньої реклами в м ежах об'єкту природно-запові дного фонду у вигляді двох за лізобетонних стовбів з фунда ментом в кварталі 5 виділу 6, 7 Ал упкінського лісництва Ялтин ського гірсько-лісового прир одного заповіднику за адресо ю м. Ялта, смт. Лівадія, в р айоні автодороги Ялта - Севас тополь, 87 км+990 м., яка здійснена н а підставі рішення виконавчо го комітету Лівадійської сел ищної ради від 28.01.2010р. № 4, яке ска соване рішенням виконкому Лі вадійської селищної ради № 336 від 23.12.2010 р.
При здійсненні зазначених робіт пошкоджено до ступеню припинення росту два дерева , заскладовано відвал ґрунту площею 4 кв.м., що складає 1034 грн. шкоди (т.1 а.с. 13).
Вказані обставини підтвер джені доповідною запискою лі сничого, схемою-планом самов ільного використання земель заповідника кв. 5, в. № 6, 7 площею 4 кв. м., приписом директора ЯГЛ ПЗ № 01-09/180 від 29.03.2011 р. про зупинення робіт, заявою на ім'я проку рора (т.1 а.с. 9, 11-13).
Згідно розрахунку шкоди, сп ричиненої самовільним зайня ттям території Ялтинського гірсько-лісового природного заповідника в кварталі № 5 вид ілу 6, 7 Алупкінського лісництв а, здійсненого працівниками ЯГЛПЗ, загальна шкода, яка спр ичинена діями ТОВ „Левант” с кладає 1034 грн. =
98 грн. (2 дерева х 49 грн. (так са для обчислення розміру ві дшкодування шкоди, заподіяно ї природним комплексам терит орій та об'єктів природно-зап овідного фонду внаслідок пош кодження деревних видів росл ин до ступеня припинення рос ту, додаток № 1 до постанови КМ У № 521 від 21.04.1998 р.) +
136 грн. (4 м2 х 34 грн. (такса для обчислення розміру відшкоду вання шкоди, заподіяної прир одним комплексам територій т а об'єктів природно-заповідн ого фонду внаслідок самовіль ного використання їх земель у вигляді складування матері алів, додаток № 9 до постанови КМУ № 521 від 21.04.1998 р.) +
800 грн. (4 м2 х 200 грн. (такс а для обчислення розміру від шкодування шкоди, заподіяної природним комплексам терито рій та об'єктів природно-запо відного фонду внаслідок само вільного використання їх зем ель у вигляді будівництво по стійної споруди, додаток № 9 до постанови КМУ № 521 від 21.04.1998 р.) (т.1 а.с. 13).
Також порушення ТОВ „Лева нт” вимог чинного земельного законодавства підтверджуют ься Актом перевірки земел ьної ділянки, який складен о в ході спільної перевірки, п роведеної працівниками Ялти нського гірсько-лісового при родного заповідника, секторо м держінспекції управління Д ержкомзему в м. Ялта та Респуб ліканського комітету АРК з л ісового і мисливського госпо дарства, в ході якої встановл ено, що працівниками ТОВ „Лев ант” (т.2 а.с. 74):
- установлені два залізобе тонних стовпа (опори), під яким и залитий залізобетонний фун дамент (перший 1,50 м. х 1,54 м., другий 1,40 м. х 1,40 м.),
- здійснено зняття та перені с ґрунтового покрову загальн ою площею 4,0 м2, без спеціальног о погодження,
- пошкоджено до ступеню прип инення росту два дерева (сосн а Кримська),
У зв'язку з тим, що зведен і опори рекламоносіїв банерн ої розтяжки перекрили дорогу протипожежного призначення , Ялтинським гірсько-лісовим природним заповідником вине сено припис № 01-09/180 від 29.03.2011 р. про припинення ТОВ „Левант ” будівельних робіт до встан овлення обставин справи та п рийняття дій (т.1 а.с. 10). Зазначен е розпорядження ТОВ „Левант” не виконано.
Згідно листа № 91 від 24.03.2010 р. філ ії Ялтинського ДЕУ ДП „Крима втодор” 87 км + 990 м. автодороги Сі мферополь-Ялта-Севастополь п ісля перейменування автодор іг є 9 км + 690 автодороги Ялта-Сев астополь (т.1 а.с. 56).
Відповідно до п.1 та п. 4 ст. 16 За кону України „Про рекламу” в ід 03.07.1996 р. № 270/96-ВР розміщення зовнішньої реклами у населе них пунктах проводиться на п ідставі дозволів, що надають ся виконавчими органами сіль ських, селищних, міських рад, а поза межами населених пункт ів - на підставі дозволів, що н адаються обласними державни ми адміністраціями, а на тери торії Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автоно мної Республіки Крим, в поряд ку, встановленому цими орган ами на підставі типових прав ил, що затверджуються Кабіне том Міністрів України.
Розміщення зовнішньої рек лами у межах смуги відведенн я автомобільних доріг провод иться відповідно до цього За кону за погодженням з органа ми державного управління авт омобільними дорогами або їх власниками та відповідними д ержавними органами з безпеки дорожнього руху.
Згідно пунктів 1 та 36 Поста нови КМУ від 29.12.2003 р. № 2067 "Пр о затвердження Типових прави л розміщення зовнішньої рекл ами" розміщення зовнішньо ї реклами в межах об'єкт ів природно-заповідного фонд у дозволяється за погод женням з відповідним цент ральним або місцевим орга ном виконавчої влади у с фері охорони культур ної спадщини та об'єктів пр иродно-заповідного фонду .
Посилання ТОВ „Левант” на т е, що ним було узгоджено будів ництво рекламної конструкці ї з Республіканським комітет ом АРК з охорони культурної с падщини, не знімає з нього обо в'язку одержати згоду Ялтин ського ГЛПЗ (т.1 а.с. 57).
Відповідно до наданих суду сторонами доказів, вбачаєть ся, що стовпи, на яких закріпле на банерна рекламна конструк ція, знаходяться поза межа ми земельної ділянки площ ею 9,1732 га, яка за державним акто м ЯЯ № 000772 від 05.11.2007 р. надана Служб і автомобільних доріг в АРК д ля обслуговування автомобіл ьної дороги державного значе ння Сімферополь-Ялта-Севасто поль, що також вимагало одерж ання згоди заповідника та до зволу Ради Міністрів АРК (т.1 а.с. 11, 58-61, 64, 66, 133, т.2 а.с. 50, 75).
Слід також зазначити, що від повідно наданого ТОВ „Левант ” плану фундаментів відстань від опор рекламної банерної конструкції становить 2 1,750 метрів, у той час, коли смуга землевідводу автомобільної дороги державного значення Сімферополь-Ялта-Севастопол ь складає 13 метрів (т.1 а.с. 64, т.2 а.с . 50).
Згідно п. 4 ст. 20 Земельного ко дексу України зміна цільовог о призначення земель, зайнят их лісами, провадиться з урах уванням висновків органів ви конавчої влади з питань охор они навколишнього природног о середовища та лісового гос подарства.
Відповідно ст. 1861 Земельного кодексу України та Положенн я про Республіканський коміт ет АРК з лісового і мисливськ ого господарства (постанова Ради Міністрів АРК № 3 83 від 11.07.2006 р.), Реском АРК з лісово го і мисливського господарст ва погоджує можливість зміни цільового призначення земел ь, покритих лісами, погоджує м ісце розташування, а також пр оекти землеустрою по відводу земельних ділянок у разі вик упу, надання, зміни цільового призначення земельних ділян ок лісогосподарського призн ачення. Тобто, узгодження з Ре скомом АРК з лісового і мисли вського господарства можлив ості розміщення реклами не п ередбачена діючим законодав ством.
Статтею 33 ГПК України встан овлено, що кожна сторона пови нна довести ті обставини, на я кі вона посилається як на під ставу своїх вимог і заперече нь.
Судова колегія не приймає д о уваги надані ТОВ „Левант” д окази знаходження стовпів оп ор рекламної конструкції бан ерної розтяжки на землях тра нспорту, а не на території зап овідника у зв'язку з наступ ним (т.2 а.с. 28).
Як доказ знаходження стовп ів опор рекламної конструкці ї банерної розтяжки на земля х транспорту ТОВ „Левант” на дано схему геодезичної зй омки меж земельної ділянк и дільниці Державної служби автомобільних доріг для авто дороги Ялта-Севастополь 9км.+69 0 м., яка виготовлена ТОВ „Герк улесъ”.
Відповідно ст. 1 Закону Укра їни „Про топографо-геодезичн у і картографічну діяльність ” № 353-XIV від 23.12.1998 р. кадастрові зйо мки - комплекс робіт, спрямова них на вивчення необхідних т опографічних елементів місц евості щодо пунктів геодезич ної мережі (зокрема меж земел ьних ділянок з їх найменуван нями, кількісними та якісним и показниками) і нанесення їх на планшет для створення пла нів (карт), що служать основою для кадастрів.
Топографо-геодезична і кар тографічна діяльність - наук ова, виробнича і управлінськ а діяльність, спрямована на в изначення параметрів фігури , гравітаційного поля Землі, к оординат точок земної поверх ні та їх змін у часі, створення і використання державної ге одезичної і гравіметричної м ереж України, мережі постійн о діючих станцій супутниково го спостереження, топографіч них, тематичних карт (планів), створення та оновлення карто графічної основи для державн их кадастрів, банків (баз) геоп росторових даних та геоінфор маційних систем.
Топографо-геодезичні та ка ртографічні роботи - процес с творення геодезичних, топогр афічних і картографічних мат еріалів, даних, топографо-гео дезичної та картографічної п родукції.
Результати топографо-геод езичної і картографічної дія льності - геодезичні, топогра фічні, картографічні матеріа ли, продукція, інформація тощ о.
Згідно ст.5 цього ж Закону су б'єктами топографо-геодезичн ої і картографічної діяльнос ті є, зокрема, юридичні та фізи чні особи відповідно до цьог о Закону та інших нормативно -правових актів.
Пунктом 33 ч.3 ст. 9 Закону Украї ни від 01.06.2000 р. № 1775-III "Про ліцензува ння певних видів господарськ ої діяльності" передбачено, щ о види господарської діяльно сті як проведення робіт із зе млеустрою, землеоціночних ро біт та земельних торгів підл ягають ліцензуванню.
Відповідно ст.1 Закону Украї ни „Про землеустрій” від 22.05.2003 р . № 858-IV види робіт із земле устрою - обстежувальні, вишук увальні, топографо-геодез ичні, картографічні, проек тні та проектно-вишукувальні роботи, що виконуються з мето ю складання документації із землеустрою Землеустрій - су купність соціально-економіч них та екологічних заходів, с прямованих на регулювання зе мельних відносин та раціонал ьну організацію території ад міністративно-територіальн их утворень, суб'єктів господ арювання, що здійснюються пі д впливом суспільно-виробнич их відносин і розвитку проду ктивних сил.
Таким чином для здійснення топографо-геодезичних та ка ртографічних робіт необхідн а наявність у ПП „Геркулесъ” відповідної ліцензії, доказ ів наявності якої суду не над ано. У зв'язку з чим судом не приймається як належний дока з схема геодезичної зйомки , я ка виконана ТОВ „Геркулесъ”.
Відповідно ст. ст. 13, 66 Констит уцій України, природні ресур си, що знаходяться в межах тер иторії України, є об'єктами пр ава власності народу України і повинні використовуватися відповідно до закону.
Частинами 1-4 ст. 7 Закону Укра їни від 16.06.1992 р. № 2456-XII "Про природно -заповідний фонд України" передбачено, що землі природ но-заповідного фонду - це діля нки суші і водного простору з природними комплексами та о б'єктами, що мають особливу пр иродоохоронну, екологічну, н аукову, естетичну, рекреацій ну та іншу цінність, яким відп овідно до закону надано стат ус територій та об'єктів прир одно-заповідного фонду.
Землі природно-заповідног о фонду України, а також землі територій та об'єктів, що мают ь особливу екологічну, науко ву, естетичну, господарську ц інність і є відповідно до ста тті 6 цього Закону об'єктами ко мплексної охорони, належать до земель природно-заповідно го фонду та іншого природоох оронного або історико-культу рного призначення.
На землях природно-заповід ного фонду та іншого природо охоронного або історико-куль турного призначення заборон яється будь-яка діяльність, я ка негативно впливає або мож е негативно впливати на стан природних та історико-культ урних комплексів та об'єктів чи перешкоджає їх використа нню за цільовим призначенням .
Межі територій та об'єктів п риродно-заповідного фонду вс тановлюються в натурі відпов ідно до законодавства. До вст ановлення меж територій та о б'єктів природно-заповідного фонду в натурі їх межі визнач аються відповідно до проекті в створення територій та об'є ктів природно-заповідного фо нду.
Ялтинський ГЛПЗ створений в 1973 році, згідно Постанови Р ади Міністрів Українсь кої РСР від 20.02.1973 Року № 84 «Про ор ганізацію нових державних за повідників і розширення Чорн оморського державного запов ідника»на базі Ялтинського д ержлісгоспу на території Ялт инської міської ради АР Крим , з метою збереження природни х комплексів та проведення н ауково - дослідних і господар ських робіт з охорони та відт ворення рідкісних цінних тва рин і рослин (т.1 а.с. 126-128).
Заповідник створено з мето ю збереження в природному ст ані унікального гірничо - ліс ового природного комплексу п івденного гірського Криму з усією сукупністю їх компонен тів, вивчення в ньому природн их процесів і явищ, розробки н аукових основ охорони навкол ишнього середовища, Ефективн ого використання природних р есурсів та екологічної безпе ки, поліпшення ґрунтозахисни х, водоохоронних, бальнеолог ічних і естетичних властивос тей гірських лісів, посиленн я їх охорони.
Наказом Міністерства екол огії та природних ресурсів У країни від 18.12.2000 р. № 255 затвердже но Положення про Ялтинський ГЛПЗ (т.1 а.с. 110).
Згідно з п. 1.2. Положення Заповідник є природоохоронн ою, науково-дослідною устано вою загальнодержавного знач ення, входить до складу приро дно-заповідного фонду Україн и та охороняється як націона льне надбання, щодо якого вст ановлено особливий режим охо рони, відтворення і використ ання (т.1 а.с. 111-120).
Відповідно до п. 1.3 Положе ння ділянки землі з усіма п риродними ресурсами повніс тю вилучаються з господар ського використання і над аються заповіднику згідно з чинним законодавством.
Статтею 43 Закону України "Пр о природно-заповідний фонд" в ід 16.06.1992 р. № 2456-XII визначено п оняття земель природно-запов ідного фонду - це ділянки суші і водного простору з природн ими комплексами та об'єктам и, що мають особливу природ оохоронну, екологічну, науко ву, естетичну, рекреаційну та іншу цінність, яким відповід но до закону надано статус те риторій та об'єктів природно -заповідного фонду.
Межі заповідника чітко вст ановлені згідно матеріалів о станнього затвердженого баз ового лісовпорядкування, про веденого Державним лісовпор ядним виробничим об'єднанням "Ліспроект" у 1987 році (т.1 а.с. 133).
Граничні точки та прямовис ні лінії меж ЯГЛПЗ зображені на планово-картографічних м атеріалах (планшетах масштаб у 1:10000) із вказанням номерів точ ок теодолітного ходу та довж ин ліній у горизонтальному п роложенні. Всі данні по ЯГЛПЗ , щодо контурів границь запов ідника, вказані в геодезично му журналі складеному лісовп орядною експедицією. (т.1 а.с. 138-14 0).
Крім того, є затверджений та погоджений Проект організац ії та розвитку Ялтинського Г ЛПЗ 1988 року, який містить дані щ одо меж та призначення земел ь природно-заповідного фонду ЯГЛПЗ (т.1 а.с. 134-137).
Згідно ст.16 Закону України "П ро природно-заповідний фонд" від 16.06.1992 р. № 2456-XII на території пр иродних заповідників заборо няється будь-яка господарськ а та інша діяльність, що супер ечить цільовому призначенню заповідника, порушує природ ний розвиток процесів та яви щ або створює загрозу шкідли вого впливу на його природні комплекси та об'єкти, а саме: будівництво споруд, шлях ів, лінійних та інших об'єктів транспорту і зв'язку, не пов'я заних з діяльністю природних заповідників, та інше.
Відповідно до частини 6 стат ті 122 і пункту 12 розділу X «Перех ідні положення»Земельного кодексу України розпоря дником територій поза нас еленими пунктами Лівадійсь кої селищної ради від імені д ержави є Рада міністрів А РК.
Як встановлено судом, Рад а міністрів АРК не погоджув ала ТОВ «Левант»установку ре кламної конструкції за межам и населених пунктів Лівадійс ької селищної ради в районі а втодороги Ялта - Севастопол ь (9 км + 690).
На підставі викладеного, до води, викладені у відзиві на п озов спростовуються. З огляд у на встановлені судом факти та наведені норми діючого за конодавства, що регулює прир одоохоронну діяльність, суд дійшов висновку, що позовні в имоги про зобов'язання ТОВ „Л евант” знести самовільно поб удовану конструкцію зовнішн ьої реклами двох залізобетон них стовпа з фундаментом, яка розташована за адресою: м. Ялт а, смт. Лівадія, в районі автод ороги Ялта - Севастополь, 9 км+690 м (квартал 5 виділу 6, 7 Алупкінсь кого лісництва Ялтинського г ірсько-лісового природного з аповіднику), підлягають задо воленню.
Пунктом „д” ч.1 ст. 12 ЗУ від 25.06.1991 р. № 1264-XII встановлено, що громадяни України зобов'яза ні компенсувати шкоду, запод іяну забрудненням та іншим н егативним впливом на навколи шнє природне середовище.
Згідно ст.ст. 68, 69 Закону Украї ни від 25.06.1991, № 1264-XII "Про охорону нав колишнього природного серед овища" порушення законодавст ва України про охорону навко лишнього природного середов ища тягне за собою встановле ну цим Законом та іншим закон одавством України дисциплін арну, адміністративну, цивіл ьну і кримінальну відповідал ьність. Шкода, заподіяна внас лідок порушення законодавст ва про охорону навколишнього природного середовища, підл ягає компенсації в повному о бсязі.
Статтею 65 цього ж Закону пер едбачено, що розміри шкоди, за подіяної внаслідок порушенн я законодавства про природно -заповідний фонд, визначають ся на основі кадастрової еко лого-економічної оцінки вклю чених до його складу територ ій та об'єктів, що проводиться відповідно до цього Закону, т а спеціальних такс, які затве рджуються Кабінетом Мініс трів України.
Згідно постанові КМУ № 521 від 21.04.1998 р. „Про затвердження такс для обчислення розміру відш кодування шкоди, заподіяної порушенням природоохоронно го законодавства у межах тер иторій та об'єктів природно-з аповідного фонду України” ро зміри шкоди, заподіяної внас лідок порушення законодавст ва про природно-заповідний ф онд, визначаються на основі к адастрової еколого-економіч ної оцінки включених до його складу територій та об'єктів , що проводиться відповідно д о цього Закону, та спеціальни х такс, які затверджуються Ка бінетом Міністрів Украї ни.
Згідно додатків 1 та 9 до цієї Постанови КМУ такса для о бчислення розміру відшкодув ання шкоди, заподіяної приро дним комплексам територій та об'єктів природно-заповідно го фонду внаслідок самовільн ого використання їх земель у вигляді самовільного викори стання земельних ділянок під будівництво постійної спору ди за 1 кв. метр площі складає 200 грн., а за складування будь-я ких матеріалів - 34 грн. за 1 кв. метр площі.
Тобто, загальна шкода, яка с причинена діями ТОВ „Левант” складає 1034 грн. =
98 грн. (2 дерева х 49 грн. (так са для обчислення розміру ві дшкодування шкоди, заподіяно ї природним комплексам терит орій та об'єктів природно-зап овідного фонду внаслідок пош кодження деревних видів росл ин до ступеня припинення рос ту, додаток № 1 до постанови КМ У № 521 від 21.04.1998 р.) +
136 грн. (4 м2 х 34 грн. (такса для обчислення розміру відшкоду вання шкоди, заподіяної прир одним комплексам територій т а об'єктів природно-заповідн ого фонду внаслідок самовіль ного використання їх земель у вигляді складування матері алів, додаток № 9 до постанови КМУ № 521 від 21.04.1998 р.) +
800 грн. (4 м2 х 200 грн. (такс а для обчислення розміру від шкодування шкоди, заподіяної природним комплексам терито рій та об'єктів природно-запо відного фонду внаслідок само вільного використання їх зем ель у вигляді будівництво по стійної споруди, додаток № 9 до постанови КМУ № 521 від 21.04.1998 р.)
Пунктом 4.8 Положення про Я лтинський ГЛПЗ його працівни ки мають право складати прот околи про порушення вимог пр иродоохоронного законодавс тва. Припис № 01-09/180 від 29.03.2011 р. (т.1 а.с . 10), акт перевірки земельної ді лянки (т.2 а.с. 74), розрахунок шкод и (т.1 а.с. 13) виконані працівника ми Ялтинського ГЛПЗ, тому є бе зпідставними твердження ТОВ „Левант” про те, що судом 1-ої і нстанції не встановлений фак т спричинення Ялтинському гі рсько-лісовому природному за повіднику шкоди, повинна вст ановлюватись органом, що має повноваження на здійснення таких функцій (т.1 а.с. 9-13, 111-120).
На підставі вищевикладено го, судова колегія погоджуєт ься з висновками суду 1-ої інст анції, рішення суду є законни м, прийнятим при правильному застосуванні норм матеріаль ного та процесуального права , підстави для задоволення ап еляційної скарги відсутні.
Керуючись ст. 101, п.1 ст. 103, ст. 105 Го сподарського процесуальног о кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скарг у товариства з обмеженою від повідальністю "Левант" залиш ити без задоволення.
2. Рішення господарськ ого суду Автономної Республі ки Крим від 27 вересня 2011 року у справі № 5002-23/2877-2011 залишити без зм ін.
Головуючий суддя < Підпис > З.Д. Маслова
Судді < Підпис > О.А.Латинін
< Підпис > О.Г. Градова
Розсилк а:
1. Сімферопольському між районному природоохоронном у прокурору (вул. Дзержинсь кого, 6,Сімферополь,95034)
2. Ялтинському гірсько-лісо вому природному заповіднику (вул. Долоське шосе, с. Совєт ське, м. Ялта, 98651)
3. товариству з обмеженою ві дповідальністю "Левант" (ву л. Леніна/Морська, буд. 21/1, Ялта, 9 8600)
4. Республіканському к омітету Автономної Республі ки Крим з лісового і мисливсь кого господарства (вул. Га вена, 2,Сімферополь,95000)
5. дочірньому підприємству "Кримавтодор" відкритого акц іонерного товариства "Держав на акціонерна компанія „Авто мобільні дороги України” (вул. Кечкеметська, 184/1,Сімферо поль,95022)
6. Службі автомобільни х доріг в Автономній Республ іці Крим (вул. Кечкеметськ а, 184/1,Сімферополь,95022)
7. Раді Міністрів Автоно мної Республіки Крим (пр. К ірова, 13, Сімферополь, 95000)
8. Прокурору міста Севасто поля (вул. Павліченко, 1,Сев астополь,99011)
Суд | Севастопольський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 15.12.2011 |
Оприлюднено | 23.12.2011 |
Номер документу | 20024088 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Маслова Зінаїда Дмитрівна
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Маслова Зінаїда Дмитрівна
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Маслова Зінаїда Дмитрівна
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Маслова Зінаїда Дмитрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні