17а/99-2044
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"21" серпня 2008 р.Справа № 17а/99-2044
12:20
м. Тернопіль
Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Андрусик Н.О.
при секретарі судового засідання Грохольській В.В.
Розглянув матеріали адміністративної справи
За позовом Виконуючого обов'язки прокурора Зборівського району в інтересах держави в особі Козівської міжрайонної державної податкової інспекції, смт. Козова Тернопільської області
до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Агріка», смт. Залізці Зборівського району Тернопільської області
за участю представників сторін:
позивача: Гишка В.П., головний державний податковий інспектор, довіреність № 415/2/10 від 18.01.08р.;
відповідача: не з'явився;
прокурор: Тиховліс Г.М., посвідчення №2 від 24.01.08р., прокурор відділу Тернопільської облпрокуратури
В судовому засіданні представнику позивача та прокурору роз'яснено належні їм процесуальні права та обов'язки згідно ст.ст. 49, 51, 61, 130 Кодексу адміністративного судочинства України.
У зв'язку з поданою позивачем та прокурором заявою про відмову від технічної фіксації судового процесу, звукозапис судового засідання не здійснюється.
Виконуючий обов'язки прокурора Зборівського району 26.05.2008р. звернувся до господарського суду з адміністративним позовом в інтересах держави в особі Козівської міжрайонної державної податкової інспекції, смт. Козова Тернопільської області до Товариства з обмеженою відповідальністю “Агрофірма “Агріка”, смт. Залізці Зборівського району Тернопільської області, про стягнення 11102,91 грн. заборгованості по податку на додану вартість, що виникла впродовж 2005-2008рр.
В обґрунтування позову прокурор посилається на те, що в порушення норм податкового законодавства, зокрема, Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” відповідач не повністю сплачував узгоджені суми податкового зобов'язання, що призвело до виникнення податкового боргу.
На підтвердження своїх доводів прокурором надано копії карток особового рахунку платника податків; корінці податкових повідомлень-рішень №0000061600/0 від 24.01.2008р.; №0000091500/0/3932 від 08.09.05р.; довідку №3909/15-023 від 06.09.05р. «Про результати камеральної перевірки уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань по податку на додану вартість «ТОВ «Агрофірма Агріка»; розрахунок штрафних санкцій; розрахунок боргу по податку на додану вартість ТОВ “Агрофірма “Агріка” станом на 21.05.2008р.; інші матеріали.
Як вбачається із матеріалів справи, спірні правовідносини за своїм характером є адміністративно-правовими, а отже розглядаються в порядку і за правилами Кодексу адміністративного судочинства України (надалі –КАС України), що набрав чинності з 01.09.2005р., у відповідності до п.6 Прикінцевих та перехідних положень якого, до початку діяльності окружного адміністративного суду адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішуються відповідним господарським судом за правилами КАС України.
Ухвалою суду від 27.05.2008 р. відкрито провадження в порядку ст. 107 КАС України у справі з призначенням попереднього судового засідання на 17.06.08р. У зв'язку з відрядженням судді Андрусик Н.О. за межі Тернопільської області, згідно ухвали заступника голови господарського суду Тернопільської області Андрушків Г.З. від 17.06.08р., попереднє судове засідання відкладено на 01.07.2008р.
Представник позивача та прокурор в попередньому судовому засіданні підтримали позовні вимоги повністю.
Зважаючи на те, що сторонами не врегульовано спір, у порядку, визначеному частиною третьою статті 111 КАС України, судом проведені дії викладені у п. 4 ст. 111 КАС України, покликані забезпечити всебічне та об'єктивне вирішення справи протягом розумного строку, тому у відповідності до статті 121 КАС України, судом закінчено підготовче провадження та призначено справу № 17а/99-2044 до судового розгляду на 21.08.2008р.
Позивач та прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю. Окрім того, зазначили, що податкові повідомлення-рішення №0000061600/0 від 24.01.2008р. та №0000091500/0/3932 від 08.09.05р. не оскаржувалися відповідачем у встановленому законом порядку.
Відповідач в судове засідання не з'явився, витребуваних судом документів, в тому числі заперечень на позов, не подав, хоча про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином у встановленому законом порядку (повідомлення про вручення №1746287, №1842774, №1804538). Будь-яких клопотань стосовно відкладення розгляду справи не заявив.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши доводи представника позивача, думку прокурора, судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Агріка»зареєстровано як суб'єкт підприємницької діяльності –юридична особа Зборівською районною адміністрацією 24.04.2003 року; включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців із присвоєнням ідентифікаційного коду –31878307, про що свідчить довідка Управління статистики у Зборівському районі Тернопільської області №184 від 13.06.08р.
Як вбачається з наявної в матеріалах справи копії свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість №26494459, відповідач з 30.04.2003р. є платником податку на додану вартість.
Козівська міжрайонна державна податкова інспекція, як контролюючий орган, що здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та погашення податкових зобов'язань, встановила, зокрема, згідно даних облікових карток, що ведуться інспекцією на кожного платника податків, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Агріка»несвоєчасно та не в повному обсязі сплачує узгоджені суми податкового зобов'язання, у зв'язку з чим, станом на 21.05.2008р. по особовому рахунку платника рахується заборгованість по податку на додану вартість в сумі 11102,91 грн., яка платником самостійно не погашається.
- 06.09.05р. податковою інспекцією проведено камеральну перевірку уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань по податку на додану вартість ТОВ «Агрофірма «Агріка»за період з 01.03.04р. по 31.03.2004р. За результатами даної перевірки податковим органом складено довідку №3909/15-023 та встановлено порушення вимог податкового законодавства, передбачених п.п. 7.4.1., 7.4.5. ст. 7 Закону України "Про податок на додану вартість" (віднесення до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), що не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями), відтак, 08.09.2005 року податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №0000091500/0/3932, яким платнику податків зменшено бюджетне відшкодування з податку на додану вартість на суму 10936,00 грн.
Вказане податкове повідомлення-рішення 13.09.05р. надіслано відповідачу рекомендованою кореспонденцією, однак повернуто відділенням поштового зв'язку із зазначенням причини невручення «По закінченню терміну зберігання». У зв'язку з наведеним податковим органом у відповідності до п.п. 6.2.4 п. 6.2. ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” дане податкове повідомлення-рішення №0000091500/0/3932 від 08.09.05р. було розміщено на дошку податкових оголошень, встановлену на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу, про що свідчить реєстр вивішеного на дошку оголошень не врученого повідомлення-рішення по ТОВ «Агрофірма «Агріка»від 08.09.05р. на суму 10936,00 грн.
Як вбачається з матеріалів справи, згідно податкового повідомлення-рішення №0000061600/0 від 24.01.08р., прийнятого на підставі акту перевірки №49/1600/31878307 від 30.01.08р., відповідачу, за порушення п.п. 4.1.4. п. 4.1. ст. 4 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” визначено податкове зобов'язання по податку на додану вартість в сумі 170,00 грн.
Повідомлення-рішення №0000061600/0 від 24.01.08р. отримано відповідачем 08.02.2008р., про що свідчить підпис уповноваженої особи (Шеліга С.М.) на повідомленні про вручення поштового відправлення №439880 (копія знаходиться в матеріалах справи) та не оскаржено у встановленому законом порядку.
З долучених прокурором карток особового рахунку відповідача, розрахунку нарахованого боргу по податку на додану вартість заявлених позовних вимог ТОВ “Агрофірма “Агріка” та розрахунку штрафних (фінансових) санкцій по завищенню від'ємного значення ПДВ, вбачається, що заборгованість відповідача по податку на додану вартість становить, з урахуванням переплати в сумі 3,09 грн., станом на 21.05.2008р., 11102,91 грн.
Оцінивши зібрані у справі докази, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та належним чином доведеними з огляду на наступне.
Згідно вимог ст. 121 Конституції України, Закону України “Про прокуратуру”, ст. 60 КАС України на органи прокуратури покладається представництво інтересів громадян та держави в судах у випадках, визначених Законом. Прокурор має право звернутися до господарського суду з позовом в інтересах держави або громадянина. В силу ст. ст. 20, 36-1 Закону України “Про прокуратуру” при здійсненні прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів прокурор має право звертатись до суду з заявою про захист прав і законних інтересів громадян, держави, а також підприємств та інших юридичних осіб при наявності порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
Відповідно до ст. 20 Закону України "Про систему оподаткування" та ст. 10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” № 509-ХІІ від 04.12.1990р., із наступними змінами та доповненнями, контроль за правильністю справляння та своєчасністю надходження податків та зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів та державних цільових фондів здійснюється державними податковими органами та іншими державними органами в межах повноважень, визначених законом.
Статтею 67 Конституції України кожну особу зобов'язано сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів) регулюється нормами спеціального закону з питань оподаткування, яким є Закон України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000р. №2181-ІІІ (далі - Закон №2181).
Згідно з п. 1.3 ст. 1 Закону №2181 податковий борг (недоїмка) - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Підпунктом 4.2.2. пункту 4.2. статті 4 Закону №2181 встановлено, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків, у разі, якщо платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію або дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях, або контролюючий орган внаслідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметичні або методологічні помилки у поданій платником податків податковій декларації, які призвели до заниження або завищення суми податкового зобов'язання.
Згідно п. 11 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України. Фінансові (штрафні) санкції, суми недоїмки, пені, накладені (застосовані) органами державної податкової служби України, сплачуються платниками добровільно або стягуються у судовому порядку.
Згідно п.п. 17.1.1. п.17.1. ст. 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
У відповідності до п.п. 7.4.1., п.п. 7.4.5., п. 7.4. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду; не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями, тощо.
У відповідності до п.5.1 ст. 5 Закону №2181 податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації, а згідно п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону № 2181 податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення. Податкове повідомлення надсилається платнику податків в порядку, передбаченому Порядком направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків, затвердженому наказом ДПА України № 253 від 21.06.2001р.
Пунктом 6.2.4. пункту 6.2. статті 6 Закону №2181 передбачено, що у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Як вбачається із матеріалів справи та не заперечено належними та допустимими доказами відповідачем, податкові зобов'язання по податку на додану вартість нараховані контролюючим органом і відображені ним у податкових повідомленнях-рішеннях №0000061600/0 від 24.01.2008р.; №0000091500/0/3932 від 08.09.05р. є узгодженими в порядку та на умовах, визначених Законом №2181.
Станом на день розгляду спору, повідомлення-рішення у встановленому порядку не скасовані і не визнані недійсними, відтак, є чинними.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України „Про систему оподаткування” платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни. Обов'язок юридичної особи щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) припиняється із сплатою податку, збору (обов'язкового платежу) або його скасуванням або списанням податкової заборгованості відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (ч. 3 ст. 9 вищеназваного Закону).
Матеріали справи свідчать, що узгоджені суми податкового зобов'язання платником податків залишаються в повній мірі не сплаченими. Станом на день розгляду справи в суді за відповідачем рахується борг перед бюджетом і державними цільовими фондами у розмірі 11102,91 грн. (з урахуванням переплати в сумі 3,09 грн. станом на 01.01.2006р.).
У відповідності до п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону №2181 узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у визначені законом строки визнається сумою податкового боргу платника податків.
Приймаючи до уваги, що відповідач станом на день розгляду спору заперечень на заявлені позовні вимоги не подав, суму податкового боргу не сплатив, заходи з погашення податкового боргу застосовані податковою інспекцією в порядку передбаченому нормами Закону 2181 позитивних результатів не дали, а тому позов про стягнення 11102,91 грн. податкового боргу підлягає до задоволення як правомірний та документально доведений на підставі пп. 3.1.1. п. 3.1. ст. 3. Закону 2181, відповідно до якого активи платника податку можуть бути стягнуті в примусовому порядку виключно за рішенням суду.
У відповідності до приписів ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
За згодою прокурора та представника позивача в судовому засіданні 21.08.2008 р. відповідно до ст. 167 КАС України оголошено лише вступну та резолютивну частини постанови господарського суду та повідомлено про те, що повний текст постанови суду буде складено 26 серпня 2008 року.
Враховуючи наведене, керуючись ст.ст. 1-3, 17, 49, 51, 59, 60, 61, 69, 70, 71, 87, 89, 94, 128, 130, 138, 158-163, п. 4 ст. 167, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд –
п о с т а н о в и в :
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Агріка», смт. Залізці Зборівського району Тернопільської області, вул. Бродівська, 1, ідент. код 31878307:
- 11102,91 грн. податкового боргу по податку на додану вартість, які перерахувати на р/р №31112029700237, код одержувача 23588616, УДК в Зборівському районі, банк - ГУДКУ в Тернопільській області, МФО 838012.
Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили за заявою стягувача.
Постанова набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня її проголошення, якщо заява про апеляційне оскарження постанови не буде подана. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана, в двадцятиденний строк після надання заяви про апеляційне оскарження, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Суддя Н.О. Андрусик
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2008 |
Оприлюднено | 12.09.2008 |
Номер документу | 2003012 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Андрусик Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні