Рішення
від 02.09.2008 по справі 5020-12/167
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД М. СЕВАСТОПОЛЯ

5020-12/167

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

Іменем України

РІШЕННЯ

"02" вересня 2008 р. справа № 5020-12/167

 За позовом: Севастопольського міжрайонного природоохоронного прокурора в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в м. Севастополі

до приватного підприємства «Віннер Форд Севастополь»

    приватного підприємства «Промислово-комерційна фірма «СРС»  

про відшкодування шкоди, заподіяної державі порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в сумі 16020,00  грн.,

                                                                                                                         Суддя Харченко І.А.,

Представники сторін

Від позивача –не з'явився;

Від відповідачів  - не з'явились;

Прокурор –не з'явився;

Суть спору:

26.05.2008 Севастопольський міжрайонний природоохоронний прокурор звернувся в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в м. Севастополі до суду з позовною заявою (вх. №189-пр) до приватного підприємства «Віннер Форд Севастополь», приватного підприємства «Промислово-комерційна фірма «СРС»про відшкодування шкоди, заподіяної державі порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в сумі 16020,00  грн.

Ухвалою від 28.05.2008 позовна заява прийнята до розгляду та порушено провадження у справі №5020-12/167.

Учасники процесу явку повноважних представників до судового засідання не забезпечили. Про дату, місце та час засідання повідомлено належним чином – рекомендованою кореспонденцією.    

Справа розглядається за наявними в неї матеріалами у порядку статті 75 Господарського процесуального кодексу України.

Відповідач приватне підприємство «Віннер Форд Севастополь»позовні вимоги визнав у повному обсягу в сумі 16020 грн., пояснив, що земельна ділянка, на якої допущено забруднення, знаходиться у нього в користуванні на підставі рішення Севастопольської міської Ради №512 від 01.08.2006,  просить розглянути питання про надання розстрочки виконання рішення строком на шість місяців (арк.с. 47-48).

Розгляд справи відкладався, строк вирішення спору продовжувався в порядку статей 69, 77 Господарського процесуального кодексу України.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази,  суд -

в с т а н о в и в:

Відповідно до статті 121 Конституції України на прокуратуру покладається представництво інтересів громадян та держави в судах у випадках, передбачених законом. Згідно статті 2 Господарського процесуального кодексу України, прокурор має право звертатися до господарського суду в інтересах держави. Рішенням Конституційного суду України №3-рп/99 від 0804.99 про офіційне тлумачення статті 2 ГПКУ визначено, що прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає, у чому саме є порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтує в позовної заяві необхідність їх захисту та визначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах. Згідно пункту 2 резолютивної частини Рішення Конституційного суду України під поняттям „орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах”, визначеним у частини другої статті 2 ГПК України, слід розуміти орган державної влади або орган місцевого самоврядування, якому законом надані повноваження органа виконавчої влади.

29.05.2007 Державною екологічною інспекцією в м. Севастополі проведена перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства приватним підприємством «Віннер Форд Севастополь», приватним підприємством «Промислово-комерційна фірма «СРС», за результатами якої складено Акт, згідно з яким встановлено порушення правил складування, зберігання, розміщення, транспортування, утилізації, ліквідації та використання відходів: допущено не санкціоновано розміщення промислових відходів на ґрунті, що призвело до засмічення земель, не забезпечено ведення первинного обліку утворення та розміщення відходів, утворення та розташування відходів здійснюється при відсутності інвентаризації та паспортизації відходів, дозволу та лімітів на утворення та розташування відходів у навколишньому природному середовищі, крім того, змішення чи захоронення відходів, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія, робиться без спеціального дозволу. Все вищеперелічене є порушенням статей 17, 33 Закону України «Про відходи»(а.с. 10-12).

05.06.2007 постановою державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища м. Севастополя Державної екологічної інспекції в м. Севастополі №000097 за зазначені порушення громадянин Стьопін О.Ю., директор ПП «Промислово-комерційна фірма «СРС», притягнений до адміністративної відповідальності в порядку статей 2421, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення у вигляді накладання штрафу в сумі 136,00 грн., з якою він ознайомлений, про що свідчить його підпис на зворотному боці Постанови, штраф Стьпіним О.Ю. в сумі 136,00 грн. сплачений повністю (арк.с. 13, 20).

Позивачем розрахований розмір збитків, заподіяних державі відповідачами, внаслідок засмічення земельної ділянки, який склав 16020 грн. (арк.с. 9).

Згідно зі статтею 20 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” право на звернення до господарського суду з позовами про відшкодування збитків і втрат, заподіяних в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, надано спеціально уповноваженим органам державного управління у галузі охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів.

Згідно пункту „б” частини першої статті 40 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов'язкових екологічних вимог: здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища.

Статтями 3, 35, 46 Закону України „Про охорону земель” встановлено, що основними принципами державної політики у сфері охорони земель, зокрема, є: пріоритет вимог екологічної безпеки у використанні землі як просторового базису, природного ресурсу і основного засобу виробництва; відшкодування збитків, заподіяних порушенням законодавства України про охорону земель.

Власники і землекористувачі, в тому числі орендарі, земельних ділянок при здійсненні господарської діяльності зобов'язані, зокрема: забезпечувати захист земель від ерозії, виснаження, забруднення, засмічення, засолення, осолонцювання, підкислення, перезволоження, підтоплення, заростання бур'янами, чагарниками і дрібноліссям.

Розміщення, збирання, зберігання, оброблення, утилізація та видалення, знешкодження і захоронення відходів здійснюються відповідно до вимог Закону України „Про відходи”.

Згідно зі статтею 1 «Про відходи»розміщення відходів - це зберігання та захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об'єктах.

Спеціально відведенні місця чи об'єкти - це місця чи об'єкти (місця розміщення відходів, сховища, полігони, комплекси, споруди, ділянки надр тощо), на використання яких отримано дозвіл спеціально уповноважених органів на видалення відходів чи здійснення інших операцій з відходами. Від характеру місця розміщення відходів застосовуються коефіцієнти "1" або "3".

Статтею 33 «Про відходи»визначено, що зберігання та видалення відходів здійснюються відповідно до вимог екологічної безпеки та способами, що забезпечують максимальне використання відходів чи передачу їх іншим споживачам (за винятком захоронення).

На кожне місце чи об'єкт зберігання або видалення відходів складається спеціальний паспорт, в якому зазначаються найменування та код відходів (згідно з державним класифікатором відходів), їх кількісний та якісний склад, походження, а також технічні характеристики місць чи об'єктів зберігання чи видалення і відомості про методи контролю та безпечної експлуатації цих місць чи об'єктів. Видалення відходів здійснюється відповідно до встановлених законодавством вимог екологічної безпеки з обов'язковим забезпеченням можливості утилізації чи захоронення залишкових продуктів за погодженням з державною санітарно-епідеміологічною службою України. Зберігання та видалення відходів здійснюються в місцях, визначених органами місцевого самоврядування з врахуванням вимог земельного та природоохоронного законодавства, за наявності спеціальних дозволів, у яких визначені обсяги відходів відповідно до встановлених лімітів та умови їх зберігання. Визначені для зберігання та видалення відходів місця чи об'єкти повинні використовуватися лише для заявлених на одержання дозволу відходів. Забороняється змішування чи захоронення відходів, для утилізації яких в Україні існує відповідна технологія. Забороняється несанкціоноване скидання і розміщення відходів у підземних горизонтах, на території міст та інших населених пунктів, на територіях природно-заповідного фонду, на землях природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, в межах природоохоронних зон та зон санітарної охорони  водних  об'єктів, у інших місцях, що може створювати небезпеку для навколишнього   природного середовища та здоров'я людини, захоронення відходів у надрах допускається у виняткових випадках за результатами спеціальних досліджень з дотриманням стандартів, норм і правил, передбачених законодавством України.

Згідно з пунктом „з” частини першої статті 17, пункту „а” частини першої статті 42 Закону України «Про відходи», суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов'язані не допускати зберігання та видалення відходів у несанкціонованих місцях чи об'єктах.

Особи, винні в порушенні законодавства про відходи, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільну чи кримінальну відповідальності, за порушення встановленого порядку поводження з відходами, що призвело або може призвести до забруднення навколишнього природного середовища, прямого чи опосередкованого шкідливого впливу на здоров'я людини та економічних збитків.

Згідно положень статті 68 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність. Відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища несуть особи, винні, зокрема, у самовільному спеціальному використанні природних ресурсів. Підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України. Застосування заходів дисциплінарної, адміністративної або кримінальної відповідальності не звільняє винних від компенсації шкоди, заподіяної забрудненням навколишнього природного середовища та погіршенням якості природних ресурсів.

Відповідно до статті 69 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення та незалежно від збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів.

Заподіяна шкода навколишньому природному середовищу підтверджується наданими позивачем доказами по справі: актом перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства та постановою про накладення адміністративного стягнення. Документи підписані представником відповідача без заперечень.

Згідно розрахунку позивача шкода, заподіяна державі внаслідок засмічення відповідачем земель складає 16020 грн., яка підлягає стягненню повністю.

Заподіяння відповідачем збитків державі підтверджується матеріалами справи.

Відповідач приватне підприємство «Віннер Форд Севастополь»позовні вимоги визнав у повному обсягу в сумі 16020 грн.

Як вбачається з матеріалів справи, земельна ділянка, на якої було допущено порушення вимог Закону України «Про відходи»знаходиться на підставі рішення Севастопольської міської Ради №512 від 01.08.2006 в користуванні приватного підприємства «Віннер Форд Севастополь», який визнав позовні вимоги в повному обсягу.

При вищезазначених обставинах, позовні вимоги підлягають задоволенню частково.

Витрати по сплаті державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу суд покладає на відповідача приватне підприємство «Віннер Форд Севастополь»відповідно до статей 44, 49 Господарського процесуального кодексу України.

Крім того, суд вважає можливим задовольнити клопотання відповідача ПП «Віннер Форд Севастополь»та надати йому розстрочку виконання рішення з урахуванням тяжкого фінансового становища строком на шість місяців.

На підставі викладеного, керуючись статтями 20, 40, 68, 69 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища”, статтями 3, 35, 46 Закону України „Про охорону земель”, статтями 1, 17, 33, 42 Закону України „Про відходи”, статтями 22, 44, 49, 69, 77, 82-85, 115, 116 Господарського процесуального кодексу України,  суд, –

Вирішив:

1.          Позов задовольнити частково.

2.          Стягнути з приватного підприємства «Віннер Форд Севастополь»(99040, м. Севастополь, Камишове шосе, 2-в, ідентифікаційний код 25140972) на користь Державної екологічної інспекції в м. Севастополі (99011, м. Севастополь, вул. Совєтська, 61, ідентифікаційний код 34945496) суму заподіяної шкоди в розмірі 16020,00 грн., перелічивши їх на п/р 33111331700006, отримувач: місцевий бюджет Гагарінського району м. Севастополя, банк одержувача:  ГУ ДКУ в м. Севастополі, МФО 824509, код ЄДРПОУ 24035612.

    Розстрочити виконання рішення строком на шість місяців. Оплату робити в строки:

·          вересень 2008 року            2670 грн.

·          жовтень 2008 року             2670 грн.

·          листопад 2008 року           2670 грн.

·          грудень 2008 року             2670 грн.

·          січень 2009 року                2670 грн.

·          лютий 2009 року               2670 грн.

3.          Стягнути з приватного підприємства «Віннер Форд Севастополь»(99040, м. Севастополь, Камишове шосе, 2-в, ідентифікаційний код 25140972) в доход Державного  бюджету України (п/р №31113095700007 в УДК м. Севастополя, МФО 824509, ОКПО 24035598) державне мито в сумі 160,20 грн.

4.          Стягнути з приватного підприємства «Віннер Форд Севастополь»(99040, м. Севастополь, Камишове шосе, 2-в, ідентифікаційний код 25140972) в доход Державного  бюджету України (п/р №31216259700007 в УДК м. Севастополя, МФО 824509, ОКПО 24035598, код платежу 22050000, одержувач Ленінський район) витрати по оплаті інформаційно-технічного забезпечення судового процесу в сумі 118,00 грн.

   Накази видати  після набрання рішенням законної сили.

5.          В частині позовних вимог про стягнення з приватного підприємства «Промислово-комерційна фірма «СРС»суму заподіяної шкоди в розмірі 16020,00  грн. –відмовити.

Примірники рішення надіслати на адресу сторін рекомендованою кореспонденцією.

Суддя                                                                                                                                І.А. Харченко

Рішення оформлено і підписано,

в порядку ст. 84 ГПК України

08.09.2008.

СудГосподарський суд м. Севастополя
Дата ухвалення рішення02.09.2008
Оприлюднено12.09.2008
Номер документу2003016
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5020-12/167

Рішення від 02.09.2008

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Харченко І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні