Рішення
від 19.12.2011 по справі 20/5005/14228/2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

13.12.11р. Справа № 20/5005/14228/2011

За позовом Відкритого акціонерного товариства "Зап орізький металургійний комб інат "Запоріжсталь", м. Запоріж жя

до відповідача-1: Державн ого підприємства "Придніпров ська залізниця", м. Дніпропетр овськ

відповідача-2: Приватн ого підприємства «Арагон»,м. Донецьк

про стягнення 11044,00 грн.

суддя Пархоменко Н.В.

Представники:

від позивача: ОСОБА_1 , д овіреність №20-259 від 29.11.2011р.

від відповідача: -1 ОСОБА_2 , юрисконсульт , дов. №489 від 01.01.11р .

від відповідача :-2 представ ник не з' явився.

СУТЬ СПОРУ:

Позивач просить стягнут и з відповідачів вартість ва гової нестачі антрациту у су мі 11044,00 грн. , що надійшов на с танцію Запоріжжя-Ліве 02 серпн я 2011р. у вагонах №67858647, №67912949,№63745574 за з алізничною накладною №53872552.

Відповідач-1 позов запереч ує, мотивуючи тим, що вантажо відправник зобов' язаний пе ресвідчитися, що перевезення у даному вагоні не призведе д о втрати вантажу, для чого йом у залізницею надається безоп латний час користування ваго нами до 30 хвилин. При цьому, ваг он у технічному відношенні с правний, а відправник неспра вності у комерційному віднош енні бачити міг, проте завант ажив продукцію, тому і повине н нести відповідальність від повідно до ст. 31 Статуту заліз ниць України.

Відповідач-2 свого представ ника у судове засідання не на правив , надав відзив на позов ну заяву (вх.81533/1/ від 23.11.2011р.) в яком у просить відмовити у задово ленні позовних вимог , в обґр унтування своїх заперечень посилаються на ті підстави, щ о повністю дотримались норм які регламентують перевезен ня вантажів залізницею, та не порушували ст.31 Статуту заліз ниць України.

В судовому засіданні 13.12.2011р. о голошена вступна та резолюти вна частина рішення.

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставників позивача-1, відпов ідача, господарський суд, -

встановив:

На станцію Запоріжжя-Ліве 02 серпня 2011р. у вагонах №67858647, №67912949, №63745574 за залізничною накладною №53872552 на адресу ВАТ "Запорізьки й металургійний комбінат "За поріжсталь" надійшла продукц ія (антрацит)

Вагони було завантажено ан трацитом у вологому стані ни жче бортів, вантаж марковано тирсою. Відправник - відпов ідач-2 Приватне підприємство - «Арагон». Зазначені вагон и були прийняті позивачем із заявкою до залізниці на комі сійну видачу вантажу з насту пним складанням комерційних актів.

При комісійній видачі зал ізницею спірного вантажу оде ржувачеві (Позивачеві) на ста нції Запоріжжя-Ліве Придніпр овської залізниці виявлено н евідповідність фактичної ма си вантажу даним, зазначеним у залізничній накладній: у ва гоні № 67858647 менше на 2 700 кг, про що с кладено комерційний акт АА № 019350/532 від 02.08.11р., у вагоні № 67912949 менш е на 8 450 кг, про що складено коме рційний акт АА № 019351/533 від 02.08.11р., у вагоні № 63745574 менше на 3950 кг, про щ о складено комерційний акт А А № 019352/534 від 02.08.11р.

В комерційному акті АА № 019350/53 2 від 02.08.11р., зазначено,що вагон « технічно справний, нещільне прилягання кришок 1,2,7, люків пр аворуч до арміровочних листі в поперечних балок, зазор дов жиною 50 см. шириною 5 см. кожний , раніше закладені картоном т а монтажною піною. Двері ціль нометалеві, люка зачинені, те чі вантажу немає. На деталях вагону є сліди вантажу, що пер евозився». Про технічний ста н вагону складено акт форми Г У-106 №224 від 01.08.2011р. В комерційному відношенні: «навантаження ни жче рівня бортів 10см., нерівно мірне, вантаж марковано тирс ою. Є воронкоподібне поглибл ення, в місцях поглиблень мар кування порушено». Зазначено , що відправник, в порушення с т. 31 Статуту залізниць, не визн ачив придатність вагону для перевезення вантажу, в поруш ення ТУ Р.2 п.3,п.5 не застосував п ередбачені заходи, що виключ ають втрату вантажу на шляху прямування.

В комерційному акті АА № 019351/53 3 від 02.08.11р., зазначено,що вагон « технічно справний, нещільне прилягання кришок 1,2,3, люків пр аворуч до арміровочних листі в поперечних балок, зазори до вжиною 50 см. шириною 5 см. кожний , раніше закладені картоном т а монтажною піною. Двері ціль нометалеві, люка зачинені, те чі вантажу немає. На деталях вагону є сліди вантажу, що пер евозився». Про технічний ста н вагону складено акт форми Г У-106 №223 від 01.08.2011р. В комерційному відношенні: «навантаження ни жче рівня бортів 10см., нерівно мірне, вантаж марковано тирс ою. Є воронкоподібне поглибл ення , в місцях поглиблень мар кування порушено». Зазначено , що відправник, в порушення с т. 31 Статуту залізниць, не визн ачив придатність вагону для перевезення вантажу, в поруш ення ТУ Р.2 п.3,п.5 не застосував п ередбачені заходи, що виключ ають втрату вантажу на шляху прямування.

В комерційному акті АА № 019350/53 4 від 02.08.11р., зазначено,що вагон « технічно справний, нещільне прилягання кришок 1,7, люків пр аворуч та 3,4 люків з обох боків , до арміровочних листів попе речних та хребтових балок , з азор довжиною 80 см. шириною 4 см . кожний , раніше закладені кар тоном та паклею. Двері цільно металеві, люка зачинені, течі вантажу немає. На деталях ва гону є сліди вантажу, що перев озився». Про технічний стан в агону складено акт форми ГУ-1 06 №222 від 01.08.2011р. В комерційному ві дношенні: «навантаження нижч е рівня бортів 10см., нерівномі рне, вантаж марковано тирсою . Є воронкоподібне поглиблен ня , в місцях поглиблень марку вання порушено». Зазначено , щ о відправник, в порушення ст. 3 1 Статуту залізниць, не визнач ив придатність вагону для пе ревезення вантажу, в порушен ня ТУ Р.2 п.3,п.5 не застосував пер едбачені заходи, що виключаю ть втрату вантажу на шляху пр ямування.

Відповідачем-1 до мат еріалів справи долучено копі і актів від 01.08.11р. № 222; №223;№224 про те хнічний стан спірних вагоні в, в яких зафіксовано техніч ну справність спірних вагоні в, проте виявлено нещільне пр илягання кришок люків, з азори довжиною раніше закл адені картоном та паклею. Мо жлива втрата вантажу,відправ ник щілини у вагоні бачити мі г, але не вжив заходів, для вик лючення втрат вантажу на шля ху прямування.

Згідно з п. 5 Правил переве зення вантажів у вагонах від критого типу - перед навантаж енням вантажів, які містять д рібні фракції, відправник зо бов'язаний пересвідчитися, щ о перевезення у наданому ваг оні не призведе до втрати ван тажу. Якщо втрата можлива че рез конструктивні зазори, в ідправник зобов'язаний вжит и додаткових заходів щодо їх ущільнення, для чого йому з алізницею надається безопл атний час користування ваго нами до 30 хвилин на всю одно часно подану групу вагонів. У разі навантаження у вагони відкритого типу вантажів, як і містять дрібні фракції, від правник повинен вжити захо дів щодо запобігання видува нню або просипанню дрібних часток вантажу під час перев езення.

Відповідно до ст. 31 Статуту з алізниця зобов'язана подават и під завантаження справні, п ридатні до перевезення відпо відного вантажу вагони.

Придатність рухомого скла ду для перевезення вантажу в комерційному відношенні виз начається відправником, якщо завантаження здійснюється й ого засобами, і у разі невідпо відності вагону для перевезе ння вантажу він мав право від мовитися від вагону.

Комерційна справність - ц е такий стан вагонів, який заб езпечує збереження вантажів , які перевозяться. Придатніс ть рухомого складу для перев езення даного вантажу в коме рційному відношенні означає таку його справність, від яко ї залежить забезпечення збер еження конкретного вантажу.

Відповідач -2 не надав доказ ів завантаження вантажу у сп равний у комерційному віднош енні вагон чи відмову у прийн ятті вагону від залізниці пі д навантаження.

Загальні підстави для відп овідальності за завдану майн ову шкоду встановлені у с т. 1166 ЦК України, якою встановле но, що майнова шкода, завдана н еправомірними рішеннями, дія ми чи бездіяльністю особисти м немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також ш кода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкод овуються в повному обсязі ос обою, яка її завдала. При цьому особа, яка завдала шкоди, звіл ьняється від її відшкодуванн я, якщо вона доведе, що шкоди з авдано не з її вини.

Статтями 2, 3, 6, 37 Статуту заліз ниць України (далі - Статут) ви значаються обов' язки, права і відповідальність залізниц ь, підприємств, які користуют ься залізничним транспортом , регламентуються організаці я та основні умови перевезен ня вантажів. Дія Статуту поши рюється на перевезення заліз ничним транспортом, у тому чи слі й вантажів. Під час здаван ня вантажів для перевезення відправником має бути зазнач ена у накладній їх маса, яка ви значається останнім. Накладн а - основний перевізний доку мент, який надається залізни ці відправником разом з вант ажем, вона є обов' язковою дв осторонньою письмовою формо ю угоди на перевезення ванта жу, яка укладається між відпр авником та залізницею на кор исть третьої сторони - одерж увача.

Уклавши з залізницею догов ір перевезення вантажу, Відп равник (Відповідач-2) визнав ти м самим обмеження та особлив ості, встановлені Статутом, щ одо меж відповідальності пер евізника і вантажовідправни ка та погодився з ними.

Згідно зі ст. 129 Статуту обста вини, що можуть бути підставо ю для матеріальної відповіда льності залізниці, вантажові дправника, вантажоодержувач а, пасажирів під час залізнич ного перевезення засвідчуєт ься комерційними актами або актами загальної форми, які с кладаються станціями залізн иць. Комерційний акт складає ться для засвідчення в тому ч ислі невідповідності маси ва нтажу натурою з даними, зазна ченими у транспортних докуме нтах.

Вартість недостачі вантаж у складає 11044,12 грн., ( вагон №67858647- 1375, 86грн., вагон №67912949 - 6926,72грн.; №63745574 - 2 741,54грн.) що підтверджується р озрахунком Позивача (стор. 11 с прави) , рахунком-фактури ТОВ "МД Холдинг" № 021.01005 від 30.07.11р., плат іжним дорученням Позивача пр о сплату вантажу (стор.12 справ и).

З урахуванням викладеного , суд вважає, що відповідальні сть за недостачу вантажу має нести Відповідач-2, який пору шив вимоги ст. 31 Статуту, а саме , як вантажовідправник наван тажив вантаж у вагон, не перев іривши його у комерційному в ідношенні, тоді як технічна с правність спірного вагону пі дтверджується належними док азами.

У позові до Відповідача-1 ві дмовити.

Відповідно ст. 49 Господарсь кого процесуального кодексу України судові витрати від носяться на Відповідача-2.

Керуючись статтями 49, 82-85, 116-1 17 Господарського процесуаль ного кодексу України, господ арський суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Приватного підп риємства «Арагон »(83000, м. Донец ьк, вул. Радянської Армії,91 , код ЄДРПОУ 32757071) на користь Відкри того акціонерного товариств а "Запорізький металургійний комбінат "Запоріжсталь" (69008, м. З апоріжжя, вул. Південне шосе, 7 2; ЄДРПОУ 00191230) 11044 (одинадцять ти сяч сорок чотири ) грн. 12коп. ., - вартості нестачі ва нтажу, 110 ( сто десять ) грн. 44 ко п.. витрат по сплаті держав ного мита, 236 (двісті тридцят ь шість грн.) 00 коп. - витрат на інформаційно-технічне забез печення судового процесу.

У позові до Відповідача-1 - відмовити.

Видати наказ після набр ання рішенням законної сили.

Рішення господарського су ду набирає законної сили піс ля закінчення строку поданн я апеляційної скарги, якщо ап еляційну скаргу не було пода но. У разі подання апеляційно ї скарги рішення , якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи а пеляційним господарським су дом.

Суддя Н.В. Пархоменко

Повне рішення складено

16.12.2011р.

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення19.12.2011
Оприлюднено26.12.2011
Номер документу20063075
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —20/5005/14228/2011

Рішення від 19.12.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Пархоменко Наталія Володимирівна

Ухвала від 24.11.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Пархоменко Наталія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні