Господарський суд Чернігівської області
14000 м. Чернігів, проспект Миру 20 Тел. 698-166, факс 77-44-62
УХВАЛА
про повернення заяви про порушення справи про банкрутство
"23" грудня 2011 р. № 02-02/5028/2691/2011
Суддя Iвченко С.М., розглянувши матеріали заяви № < Текст > від 21.12.11, поданої
Головою ліквідкомісії боржника: Закритого акціонерного товариства "Чернігівська фабрика лозових виробів", код ЄДРПОУ 02972546, вул. Князя Чорного, 4, м.Чернігів,14000
Предмет спору: про визнання боржника банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Головою ліквідаційної комісії боржника подано заяву про порушення справи про банкрутство у порядку ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у зв"язку з тим, що вартості майна боржника недостатньо для задоволення вимог кредиторів.
Частиною 1 ст. 5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначено, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" якщо вартості майна боржника –юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися в господарський суд із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Згідно ч. 4 ст. 105 Цивільного кодексу України, комісія з припинення юридичної особи поміщає в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї. Цей строк не може становити менше двох місяців з дня публікації повідомлення про припинення юридичної особи.
Відповідно до вимог ч. 3 ст. 110 Цивільного кодексу України, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа ліквідується в порядку, встановленому Законом "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом.
У відповідності до ч. 1 ст. 111 Цивільного кодексу України ліквідаційна комісія після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, який містить відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог, а також про результати їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
Ст. 60 Господарського кодексу України, яка регулює загальний порядок ліквідації суб'єкта господарювання, передбачено, що ліквідаційна комісія оцінює наявне майно суб'єкта господарювання, який ліквідується і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його власнику або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені у встановленому законодавством порядку.
Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що тільки після оцінки вартості наявного майна боржника, в порядку ст. 60 Господарського кодексу України, публікації комісією з припинення юридичної особи повідомлення в порядку ст. 105 Цивільного кодексу України , письмового повідомлення кредиторів, у т.ч. органу державної податкової служби про ліквідацію товариства , складання проміжного ліквідаційного балансу та затвердження його органом, що прийняв рішення про ліквідацію , можливе з'ясувати питання про недостатність вартості майна боржника для задоволення вимог кредиторів та звернення до господарського суду з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника в порядку ст. 51 Закону, яка передбачає спрощену процедуру банкрутства .
Як вбачається з тексту заяви голови ліквідаційної комісії підприємства засновниками підприємства прийнято рішення про припинення діяльності шляхом ліквідації (протокол № 04/07 від 04.07.2011р.). Публікація повідомлення про прийняття засновниками рішення про припинення юридичної особи здійснена в Бюлетені Державної реєстрації № 177(12) від 29.04.11р. ( копія бюлетеню надана) . До заяви голови ліквідкомісії залучено баланс станом на 15.12.11р. та протокол №3 від 15.12.11р. загальних зборів акціонерів ЗАТ "Чернігівська фабрика лозових виробів" про затвердження проміжного балансу.
Однак , заява та додані до неї докази містять ряд недоліків , які перешкоджають з"ясуванню судом підстав для порушення справи про банкрутство , оскільки не містять викладу обставин, на яких ґрунтуються вимоги та доказів, що підтверджують ці обставини, а саме:
- у заяві зазначено лише про публікацію в офіційному друкованому органі оголошення про рішення щодо припинення юридичної особи, однак відсутні дані про письмове повідомлення всіх кредиторів , у т.ч. і органу державної податкової служби, у порядку ч.4 ст. 105 Цивільного кодексу України про прийняте рішення щодо припинення юридичної особи ;
- відсутні дані про надходження заяв про грошові вимоги від повідомлених у зазначеному вище порядку кредиторів
- наданий ліквідбаланс станом на 15.12.11р. не відповідає вимогам, що пред"являються до проміжного ліквідаційного балансу та передбачені ст. 111 Цивільного кодексу України, оскільки не містить відомостей про склад майна, переліку пред"явлених кредиторських вимог. У балансі станом на 15.12.11р. зазначено, що на початок звітного періоду боржник мав активи: основні засоби залишковою вартістю 1486 тис.грн.,гудвіл-38 тис.грн., відстрочені податкові активи-1тис.грн., дебіторську заборгованість : за товари,послуги-1тис.грн., по розрахунках з бюджетом - 29тис.грн., за виданими авансами - 23тис.грн., іншу поточну дебіторську заборгованість - 1 тис.грн., грошові кошти - 16тис.грн.. Також баланс вказує, що на початок звітного періоду пасив боржника складав: відстрочені податкові зобов"язання - 4тис.грн., по виданих векселях-770тис.грн.,кредиторська заборгованість за товари, послуги - 7тис.грн., по поточних розрахунках з бюджетом-4 тис.грн.. Перелік вказаних активів у балансі детально не зазначено, а також відсутні відомості щодо того чому на кінець звітного періоду всі активи відсутні (внаслідок яких операцій) і чи було задоволено вимоги кредиторів та у яких сумах за рахунок вказаних активів у ліквідаційній процедурі.
- рішення щодо затвердження проміжного ліквідбалансу від 15.12.11р.(протокол № 3) не містить жодних даних як щодо майнових активів боржника, так і щодо виявлених кредиторських вимог.
- відсутні дані щодо оцінки майна, а також довідки органів реєстрації щодо наявності чи відсутності майнових активів ( нерухомості, земельних ділянок, авто- та тракторної техніки, тощо) .
Вказані дані необхідні для встановлення наявності чи відсутності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство за правилами ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" . Вказані обставини, виходячи з вимог Закону, повинні бути в наявності та з'ясовані на момент порушення справи про банкрутство за спрощеною процедурою.
За аналогічних обставин Вищий господарський суд у постанові від 21 липня 2009 р. № 44/178-б дійшов висновку про те, що справа про банкрутство підприємства порушена неправомірно.
За таких обставин, коли подана головою ліквідкомісії боржника заява та додані до неї докази не містять зазначення обставин та доказів, необхідних для з"ясування підстав порушення справи про банкрутство за спрощеною процедурою , передбаченою ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" , суд доходить висновку про необхідність повернення заяви про порушення справи про банкрутство, оскільки відповідно до ч.1 ст.9 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" суддя не пізніше п'яти днів повертає заяву про порушення справи про банкрутство і додані до неї документи без розгляду, про що виносить ухвалу, зокрема, з інших підстав передбачених ст.63 Господарського процесуального кодексу України, з урахуванням вимог цього Закону.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.63 цього Кодексу суддя повертає заяву і додані до неї документи без розгляду, якщо у заяві не вказано обставин, на яких ґрунтується вимога, доказів , що підтверджують викладені в заяві обставини.
Повернення заяви без розгляду не перешкоджає повторному зверненню до суду у загальному порядку після усунення недоліків, що спричинили повернення заяви без розгляду.
Керуючись ч.1 ст.9 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" п. 3 ч.1 ст. 63 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву голови ліквідкомісії з доданими матеріалами повернути без розгляду.
Додаток на 18 арк.
Суддя Iвченко С.М.
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2011 |
Оприлюднено | 27.12.2011 |
Номер документу | 20155179 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні