ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
05 жовтня 2011 р. (15:05) Справа №2а-13420/10/0170/18
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючого суд ді Панова О.І., при секретарі Г натенко І.О., розглянув у відкр итому судовому засіданні адм іністративну справу за адмін істративним позовом
Товариства з обмеженою від повідальністю "Стройдель"
до Управління Пенсійного Ф онду України в Київському ра йоні м. Сімферополя АР Крим
про визнання протиправним и та скасування вимоги та роз порядження
за участю представників ст орін:
від позивача: ОСОБА_1, дов іреність № б/н від 01.10.10, ОСОБА _2, довіреність № б/н від 10.08.10,
від відповідача: не з'явився ,
Суть спору: Товариство з об меженою відповідальністю "Ст ройдель" звернулося до Окруж ного адміністративного суду Автономної Республіки Крим із адміністративним позовом до Управління ПФУ в Київсько му районі м. Сімферополя АР Кр им про визнання вимоги № 1800 від 13.09.2010р. (з урахуванням вимоги пр о сплату недоїмки № Ю-1558 від 03.08.2 010р.) протиправними і їх скасув ання з моменту прийняття; виз нання розпорядження № 80 від 03. 08.2010р. в частині вимог щодо нада ння "ИНДАНИ" з типом "початкова " на 12 фізичних осіб за 2004 рік (п. 1 Розпорядження) протиправни м та скасувати його з моменту прийняття у зв'язку з відсутн істю підстав для подання так их даних.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду Автономної Республіки Крим від 19.10.10 відкр ито провадження по справі, за кінчено підготовче провадже ння та призначено справу до с удового розгляду.
В судовому засіданні 25.11.10 р. п озивач уточнив позовні вимог и та просив суд визнати вимог у № 1800 від 13.09.2010р. протиправною і скасувати її з моменту прийн яття в частині нарахування с трахових внесків на загальн ообов' язкове державне пен сійне страхування за ставкам и 32,3% (21645,78 грн.) та 2% (1340,00 грн.) на загал ьну суму 22985,78 грн. на винагороду , сплачену фізичним особам у р озмірі 67000,00 грн. за цивільно-пра вовими договорами з надання послуг; визнати розпорядженн я № 80 від 03.08.2010р. в частині вимог н адати "ИНДАНИ" з типом "початко ва" на 12 фізичних осіб за 2004 рік (п. 1 Розпорядження) протиправ ним та скасувати його з момен ту прийняття у зв'язку з відсу тністю підстав для подання т аких даних (а.с.66).
Позовні вимоги обґру нтовані тим, що відповідачем в порушення норм Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання», Закону України «Про ос новні засади державного нагл яду (контролю) у сфері господа рської діяльності», Постанов и Правління Пенсійного фонду України від 21.03.2003 р. № 6-5, «Про поря док оформлення результатів п еревірок, що здійснюються ор ганами Пенсійного фонду Укра їни» проведена позапланова п еревірка, складено акт перев ірки № 185 від 03.08.2010 р., винесені оск аржувані вимога та розпорядж ення.
У судовому засіданні 05.10.11 р. п редставники позивача повніс тю підтримали позовні вимоги та просили їх задовольнити.
Відповідач не забезпечив я вку свого представника у суд ове засідання 10.05.11 р. надав зап еречення до позову, про причи ни неявки суд не повідомив. (а. с. 59-60, 89).
Суд, приймаючи до уваги не надання відповідачем доказі в неможливості участі його п редставника у судовому засід анні з поважних причин, відсу тність у матеріалах справи й ого клопотання про неможливі сть розгляду справи без учас ті його представника, керуюч ись ст. 128 КАС України, вважає мо жливим продовжити розгляд сп рави на підставі наявних док азів.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників позивача, всебіч но і повно з'ясувавши всі факт ичні обставини, на яких ґрунт ується позов, об'єктивно оцін ивши докази, які мають значен ня для розгляду справи і вирі шення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмежен ою відповідальністю "Стройде ль" є юридичною особою, що підт верджується свідоцтвом про д ержавну реєстрацію юридично ї особи від 27.07.10р., виданим вико нкомом Сімферопольської міс ькради серії А01 № 632309 (а.с. 151) та дов ідкою Головного управління с татистики в АРК серії АА № 234957 (і дентифікаційний код 32468093) (а.с. 152) .
03.08.10 посадовими о собами відповідача була пров едена позапланова перевірка позивача з питань своєчасно сті, достовірності, повноти н арахування та страхових вне сків на загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння за період з 01.12.05 р. по 30.06.10 р., по вноти та своєчасності перер ахування авансових платежів з 22.12.05 р. по 03.08.10 р., достовірності в ідомостей, наданих до систем и персоніфікованого обліку д аних (далі - СПОД) за 2004 р. - чер вень 2010 р.
В ході перевірки посадовим и особами УПФУ в Київському р айоні м. Сімферополя АР Крим б ули виявлені порушення п.1 ст.1 9 та п.2 ст.20 Закону України «Про загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування» №1 058 від 09.07.03 р. (далі - Закон №1058), п.п .4.1, п.п.4.2 та п.п4.4 п.4 Інструкції «Пр о порядок обчислення і сплат и страхувальниками та застра хованими особами внесків на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України», з атвердженою Постановою Пенс ійного Фонду України № 21-1 від 19 .12.03 (далі- Інструкція №21), п.1 ст.4 За кону України «Про збір на заг альнообовязкове державне п енсійне страхування» №400/97 від 26.06.97 р., в результаті чого:
-донараховано ФОТ та інші в иплати, на які нараховуються внески за ставкою 33,2% та 4% за 2009 - 61040,00 грн.
-донараховано загальний по даткооблогаемий дохід, з яко го утримуэться 1-2% за 2009 - 61040,00 грн .
-донараховано встарахові в нески - 21373,61 грн., у тому числі: з а ставками 33,2% та 4% за 2009,2010 - 20035,81; за ставками 1-2% за 2006,2009 - 1337,80 грн.
-зменшено страхові внески з а ставками 31,8%, 33,2%, 4% за 2006, 2009, 2010 - 85,96 г рн.
03.08.10 за результатам поз апланової перевірки відпові дачем було складено акт пере вірки № 185 (а.с.8-14), з яким було озна йомлено головного бухгалтер а ТОВ «Стройдеталь» ОСОБА _1 та йому надано другий прим ірник акту перевірки, про що с відчить відповідні підписи н а аркуші 13 акту. Крім того зі зм істу цього аркушу вбачається що головний бухгалтер ТОВ «С тройдеталь» ОСОБА_1 підпи сав акт перевірки із зауваже ннями із повідомленням про о скарження результатів перев ірки (а.с. 14).
Крім того зі змісту ак ту перевірки вбачається, що п еревіркою достовірності фо рмування та надання відомост ей про застраховану особу вс тановлені порушення п.4 ч.2 ст. 17 Закону №1058, п.п. 1 , 8 Порядку форм ування та подання органам Пе нсійного фонду України відом остей про застраховану особу , що використовуються в систе мі загальнообов'язкового дер жавного пенсійного страхува ння, затвердженого Постаново ю Пенсійного фонду України N 7-6 від 10.06.2004, зареєстрованого в Мі ністерстві юстиції України 1 0 серпня 2004 р. за N 1000/9599, вимог Поряд ку формування та подання стр ахувальниками звіту щодо сум нарахованих внесків на зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування органам Пе нсійного фонду України, затв ердженого Постановою Пенсі йного фонду України N 26-1від 05.11.2009 , зареєстрованого в Міністер стві юстиції України 24 листоп ада 2009 р. за N 1136/17152, в результаті чо го складено розпорядження п ро усунення порушень від 03.08.10 р . №80 (р.3 Висновок акту перевірки ).
03.08.10 УПФУ в Київському р айоні м. Сімферополя на підст аві акту перевірки № 185 від 03.08.10 б уло винесено вимогу про спла ту боргу №Ю-1558 зі сплати недої мки по страховим внескам на с уму 21287,65 грн. (а.с.18) та розпорядже ння №80 «Про усунення порушень , виявлених в ході документал ьної перевірки» п. 1 якого було зобов' язано позивача в 30-ти денний строк з дня підписанн я акту перевірки надати форм у «ИНДАНИ» с типом «початков а» на 12 працівників за 2004 р. (а.с.19) .
Вищезазначена вимога та розпорядження були оскар жені позивачем до відповідач а. Рішенням від 12.08.10 р. вих. №12872/5, ві дповідач залишив вимогу та р озпорядження без змін (а.с.20-23).
Позивачем було подан о скаргу до ГУ ПФУ в АРК на ріш ення від 12.08.10 р. вих..№12872/5 (а.с.24-27), за р езультатами розгляду скарги , ГУ ПФУ в АРК винесло рішення №6504/06-16 від 28.09.10 р., яким скаргу поз ивача було задоволено частко во, а саме: результати акту пер евірки №185 від 03.08.10 р. в частині до нараховання ФОТ та інші випл ати, на які нараховуються стр ахові внески за ставкою 33,2% та 4 % за 2009 в сумі 61040,00 грн.; донарахов ання загального податкообло гаемого доходу, з якого утрим уэться 1-2% за 2009 в сумі 61040,00 грн., дон араховання страхових внескі в за 2009 р. за ставками 33,2% в сумі 2 0035,81 та за ставками 1-2% за 2009 в сумі 1337,80 грн. замінено, зазначивши, щ о в ході перевірки донарахов аний ФОТ та інші виплати, на як і нараховуються страхові вн ески за ставкою 33,2% та 4% за 2009 в су мі 67000 грн.; донарахований загал ьний податкооблогаемий дохі д, з якого утримуэться 1-2% за 2009 в сумі 67000 грн., донараховані стр ахові внески за 2009 р. за ставка ми 33,2% та за ставками 1-2%.
Вимогу №Ю-1558 від 03.08.10 та р ішення від 12.08.10 р. №12872/5 скасовано та зобовязано відповідача н аправити на адресу позивача нову вимогу, розрахувавши су му донарахованих страхових в несків з урухування викладен ого (а.с.28-30).
На підставі вищенаведеног о, відповідачем було винесен о нову вимогу про сплату борг у №Ю-1800 від 13.09.10 р., яка також оскар жувалась позивачем в адмініс тративному порядку та була з алишена без змін.
Крім того, судом встановлен о, що позивач оскаржував до ПФ У розпорядження №80 від 03.08.10 р. (а.с .31-32), яке було залишено без змін ПФУ, про що було повідомлено п озивача листом від 15960/05-10 від 14.09.10 р.(а.с.33).
Проаналізувавши матеріали справи та пояснення предста вників позивача, оцінивши до кази по справі у їх сукупност і, суд приходить до висновку п ро те, що позовні вимоги є обґр унтованими та підлягають зад оволенню, виходячи з наступн ого.
Принципи, основи та механіз м функціонування системи заг альнообов' язкового держав ного пенсійного страхування визначені в Законі України “ Про загальнообов'язкове держ авне пенсійне страхування” в ід 09.07.03р. №1058-IV (далі - Закон №1058) із ві дповідними змінами та доповн еннями.
Згідно ст. 1 Закону №1058 страхо ві внески - це кошти відрахува нь на соціальне страхування та збір на обов'язкове держав не пенсійне страхування, спл ачені згідно із законодавст вом, яке діяло раніше; кошти, с плачені на загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання згідно цього Закону. Стр ахувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують стра хові внески на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування.
Стаття 3 Закону №1058 визначає, що Пенсійний фонд і юридичні особи є суб'єктами системи пе нсійного забезпечення в Укра їні.
Відповідно до ч. 2 ст. 5 Закону №1058 виключно цим законом визн ачаються: коло осіб, які підля гають загальнообов'язковому державному пенсійному страх уванню; платники страхових в несків, їх права та обов'язки: порядок нарахування, обчисле ння та сплати страхових внес ків, стягнення заборгованост і за цими внесками.
Відповідно до ч. 1 ст.11 Закону №1058 загальнообов'язковому де ржавному пенсійному страхув анню підлягають громадяни Ук раїни, іноземці (якщо інше не в становлено міжнародними дог оворами, згода на обов'язкові сть яких надана Верховною Ра дою України) та особи без гром адянства, які працюють на під приємствах, в установах, орга нізаціях, створених відповід но до законодавства України, незалежно від форм власност і, виду діяльності та господа рювання, у філіях, представни цтвах, відділеннях та інших в ідокремлених підрозділах ци х підприємств та організацій , в об'єднаннях громадян, у фіз ичних осіб - суб'єктів підприє мницької діяльності та інших осіб на умовах трудового дог овору (контракту) або працюют ь на інших умовах, передбачен их законодавством, або викон ують роботи на зазначених пі дприємствах, в установах, орг анізаціях чи у фізичних осіб за договорами цивільно-прав ового характер) .
Відповідно до ч. 1 ст.14 Закону №1058 страхувальниками відпові дно до цього Закону є роботод авці: підприємства, установи , організації, створені відпо відно до законодавства Украї ни, незалежно від форм власно сті, виду діяльності та госпо дарювання, об'єднання громад ян, профспілки, політичні пар тії (у тому числі філії, предст авництва, відділення та інші відокремлені підрозділи заз начених підприємств, установ , організацій, об'єднань грома дян, профспілок, політичних п артій, які мають окремий бала нс і самостійно ведуть розра хунки із застрахованими особ ами), фізичні особи - суб'єкти п ідприємницької діяльності т а інші особи (включаючи юриди чних та фізичних осіб - суб'єкт ів підприємницької діяльнос ті, які обрали особливий спос іб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фікс ований сільськогосподарськ ий податок, придбали спеціал ьний торговий патент), які вик ористовують працю фізичних о сіб на умовах трудового дого вору (контракту) або на інших у мовах, передбачених законода вством, або за договорами цив ільно - правового характер) - д ля осіб, зазначених у пунктах 1.10.15 статті 11 цього Закону.
Судом встановлено, що позив ач зареєстрований як платник збору на загальнообов'язков е державне пенсійне страхува ння в Управлінні Пенсійного фонду України в Київському р айоні м. Сімферополя АР Крим за реєстраційним номером 14-04-896 5. Таким чином, позивач є страх увальником та платником стра хових внесків на загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування.
Відповідно до статті 1 Закон у України “Про здійснення ко нтролю за сплатою збору на об ов'язкове державне пенсійне страхування та збору на обов 'язкове соціальне страхуванн я” № 700-XIV від 21.05.1999 року органи Пен сійного фонду України стосов но сплати та цільового викор истання збору на обов'язкове державне пенсійне страхуван ня мають право проводити пла нові та позапланові виїзні п еревірки фінансово-господар ської діяльності суб'єктів п ідприємницької діяльності.
Згідно з ч. 2 п. 12.2. Інструкції п ро порядок обчислення і спла ти страхувальниками та застр ахованими особами внесків на загальнообов'язкове державн е пенсійне страхування до Пе нсійного фонду України, затв ердженої Постановою правлін ня Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1, зареєст рованої в Міністерстві юстиц ії України 16 січня 2004 р. за № 64/8663 (д алі - Інструкція) органи Пен сійного фонду України мають право не частіше одного разу на календарний рік проводит и планові, а також у випадках, передбачених законодавство м, позапланові перевірки на б удь-яких підприємствах, в уст ановах і організаціях та у фі зичних осіб - суб'єктів підпри ємницької діяльності бухгал терських книг, звітів, коштор исів та інших документів, пов 'язаних з нарахуванням, обчис ленням та сплатою страхових внесків, отримувати необхідн і пояснення, довідки і відомо сті (у тому числі письмові) з п итань, що виникають під час та ких перевірок.
Відповідно до статті 2 Указу Президента про деякі заходи з дерегулювання підприємниц ької діяльності N 817/98 від 23.07.1998 ро ку плановою виїзною перевір кою вважається перевірка фін ансово-господарської діяльн ості суб'єкта підприємницько ї діяльності, яка передбачен а у плані роботи контролюючо го органу і проводиться за мі сцезнаходженням такого суб'є кта чи за місцем розташуванн я об'єкта власності, стосовно якого проводиться така план ова виїзна перевірка. Планов а виїзна перевірка проводить ся за сукупними показниками фінансово-господарської дія льності суб'єкта підприємниц ької діяльності за письмовим рішенням керівника відповід ного контролюючого органу не частіше одного разу на кален дарний рік у межах компетенц ії відповідного контролюючо го органу.
Пунктом “г” статті 3 Указу П резидента про деякі заходи з дерегулювання підприємниць кої діяльності зазначається , що позаплановою виїзною пер евіркою вважається перевірк а, яка не передбачена в планах роботи контролюючого органу і проводиться, якщо суб'єкт пі дприємницької діяльності по дав у встановленому порядку скаргу про порушення законод авства посадовими особами ко нтролюючого органу під час п роведення планової чи позапл анової виїзної перевірки.
З матеріалів справи вбачає ться, що посадовими особами в ідповідача було проведено по запланову перевірку позивач а, на підставі направлення №401 від 02.08.10 р. та відповідно до пер еліку питань, що підлягають п еревірці при здійсненні поз апланових документальних пе ревірок платників, серед яки х зокрема є «виплата винагор од фізичним особам за викона ння робіт за договорами циві льно-правового характеру» (а .с.7,15). Враховуючи вищенаведене , суд вважає додаткові доводи позивача щодо відсутності у посадових осіб відповідача повноважень перевіряти в ход і перевірки виплату винагоро д фізичним особам за виконан ня робіт за договорами цивіл ьно-правового характеру необ ґрунтованими.
Відповідно до частини 3 стат ті 20 Закону № 1058- IV обчислення ст рахових внесків територіаль ними органами Пенсійного фон ду у випадках, передбачених ц им Законом, здійснюється на п ідставі складених актів пере вірки правильності нарахува ння та сплати страхових внес ків, звітності, що подається с трахувальником, бухгалтерсь ких та інших документів, що пі дтверджують суму заробітної плати (доходу), на які відпові дно до цього Закону нарахову ються страхові внески.
Згідно з частиною 3 статті 106 Закону № 1058- IV територіальні ор гани Пенсійного фонду за фор мою та в строки, встановлені п равлінням Пенсійного фонду У країни надсилають страхувал ьникам, які мають недоїмку ви могу про її сплату.
Пунктом 8.2. Інструкції перед бачено, що органи Пенсійного фонду надсилають страхуваль никам вимогу про сплату недо їмки якщо дані документальни х перевірок результатів діял ьності страхувальника свідч ать про донарахування сум ст рахових внесків.
Відповідно до п. 3.7. Постанов и Пенсійного фонду України « Про порядок оформлення резул ьтатів перевірок, що здійсню ються органами Пенсійного фо нду України» N 21-1 від 01.12.2008, за ная вності в акті перевірки дона рахованих сум страхових внес ків платнику протягом п'яти р обочих днів з дня завершення перевірки надається (надсил ається) розпорядчий документ про усунення порушень. Розпо рядчим документом є вимога, ф орма якої передбачена додатк ами 9 або 10 до Інструкції про по рядок обчислення і сплати ст рахувальниками та застрахов аними особами внесків на заг альнообов'язкове державне пе нсійне страхування до Пенсій ного фонду України, затвердж еної постановою правління Пе нсійного фонду України від 19.1 2.2003 N 21-1, зареєстрованої в Мініст ерстві юстиції України 16.01.2004 за N 64/8663.
За наявності в акті факту ви явлення порушень щодо достов ірності формування відомост ей про застраховану особу на дається (надсилається) розпо рядження про усунення поруше нь у визначені строки, виявле них під час здійснення перев ірки.
За результатами Акту п еревірки № 185-Ю від 03.08.10 року Упра влінням ПФУ в Київському рай оні м. Сімферополя АРК позива чу надіслано вимогу про спла ту боргу від 13.08.10 року № 1800 в сумі 23336,43 гривень та розпорядження про усунення порушень, виявл ених в ході документальної п еревірки №80 від 03.08.10 р., яким зокр ема зобов' язано позивача в 30-ти денний строк з дня підпис ання Акту перевірки нада ти до УПФУ форми «ИНДАНИ» з ти пом «початкова» на 12 працівни ків за 2004 р., які є предметом спо ру.
Встановлюючи правомірніст ь зазначеної вимоги та части ни розпорядження, судом вста новлено наступне.
Відповідно до Акту пере вірки № 185 від 03.08.10 року та рішен ня ГУ ПФУ в АРК №6504/06-16 від 28.09.10 р. по зивачем занижена загальна су ма фактичних витрат на оплат у праці та інших виплат, пов' язаних з відносинами трудово го найму, оскільки підприємс твом не включена сума виплат и за договорами про надання п ослуг, що має наслідком заниж ення страхових внесків на за гальну суму 22985,78 грн., в тому чис лі по ставці 33,2% - 21645,78 гривень, по с тавці 2% -1340,00 гривень.
Судом встановлено, що 05.01.04 рок у між ТОВ «Стройдель» та фізи чними особами ОСОБА_4, ОС ОБА_5, ОСОБА_3, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА _9, ОСОБА_10, ОСОБА_11 укл адено договори про надання п ослуг №1/04, № 6/04, №2/04, №4/04, №5/04, №7/04, №8/04, №9/04 , №3/04, вартість послуг за якими відповідно становить 5956,25 грн., 271,25 грн., 5981,25 грн., 5956,25 грн., 5956,25 грн., 5545,25 грн., 5956,25 грн., 5916,25 грн., 6036,25 грн.
01.07.04 р. між ТОВ «Стройдель» та фізичною особою ОСОБА_12 у кладено договір про надання послуг №10/04, вартість послуг з а яким становить 5910,00 грн.(а.с.122).
01.09.04 р. між ТОВ «Стройдель» та фізичною особою ОСОБА_13 у кладено договір про надання послуг №11/04, вартість послуг з а яким становить 15780,00 грн.(а.с.119).
01.11.04 р. між ТОВ «Стройдель» та фізичною особою ОСОБА_14 у кладено договір про надання послуг №12/04, вартість послуг з а яким становить 5000,00 грн.(а.с.121).
Вищезазначені фізичні осо би виконали вимоги договорі в, що підтверджується звітам и про надання послуг та актам и здачі-надання послуг (а.с.135-218).
Позивач здійснив відповід ні розрахунки за надання пос луг, що встановлено в судовом у засіданні та не заперечуєт ься сторонами.
Відповідно до п. 2.1.8. Інструкц ії зі статистики заробітної плати затвердженої наказом Д ержкомстату України від 13.01.2004 р оку N 5 та зареєстрованої в Мін істерстві юстиції України 27 с ічня 2004 року за N 114/8713 до складу фо нду основної заробітної плат и включається оплата праці (в ключаючи гонорари) працівник ів, які не перебувають у штаті підприємства (за умови, що роз рахунки проводяться підприє мством безпосередньо з праці вниками), за виконання робіт з гідно з договорами цивільно- правового характеру, включаю чи договір підряду (за винятк ом фізичних осіб - суб'єктів пі дприємницької діяльності).
Згідно із частиною 1 статті 901 Цивільного кодексу України N 435-IV від 16.01.2003 року за договором п ро надання послуг одна сторо на (виконавець) зобов'язуєтьс я за завданням другої сторон и (замовника) надати послугу, я ка споживається в процесі вч инення певної дії або здійсн ення певної діяльності, а зам овник зобов'язується оплатит и виконавцеві зазначену посл угу, якщо інше не встановлено договором. Цивільний кодекс України відносить договір н адання послуг до договорів ц ивільно - правового характер у.
Згідно з п.1 статті 19 Закону № 1058- IV страхові внески до соліда рної системи нараховуються д ля роботодавця - на суми факти чних витрат на оплату праці (г рошового забезпечення) праці вників, що включають витрати на виплату основної і додатк ової заробітної плати та інш их заохочувальних та компенс аційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визна чаються згідно з нормативно- правовими актами, прийнятими відповідно до Закону Україн и "Про оплату праці", виплату в инагород фізичним особам за виконання робіт (послуг) за уг одами цивільно-правового хар актеру, що підлягають обклад енню податком на доходи фізи чних осіб, а також на суми опла ти перших п'яти днів тимчасов ої непрацездатності, яка зді йснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги по т имчасовій непрацездатності .
Чинне законодавство чітко розмежовує договірні зобов' язання по виконанню робіт та по наданню послуг. Той факт, щ о фізичні особи, з якими позив ач уклав цивільно-правові уг оди, надавали йому послуги, а н е виконували роботи чи працю вали на підставі трудової уг оди (контракту), в судовому зас іданні визнається обома стор онами. Такі ж висновки щодо ха рактеру правовідносин позив ача з особами, з якими укладен о угоди «про надання послуг» , випливають як із складеного відповідачем акту перевірки № 185 від 03.08.10 року, так і зі змісту таких угод.
Згідно ст. 11 Закону № 1058, загал ьнообов'язковому державному пенсійному страхуванню під лягають, зокрема, особи, які ви конують роботи на підприємс твах, в установах, організаці ях чи у фізичних осіб за догов орами цивільно-правового хар актеру. Проте, Закон не встан овлює такого обов' язку щодо осіб, які надають послуги за договорами цивільно-правово го характеру.
Згідно із ч.1 ст. 19 Конституці ї України, правовий порядок в Україні ґрунтується на заса дах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений роби ти те, що не передбачено закон одавством. Тому суд вважає, що в позивача не виникло обов' язку нараховувати страхові в нески на суми винагороди, що в иплачувалася ним фізичним ос обам за надані послуги на під ставі цивільно-правової угод и.
Суд також зазначає, що харак терною ознакою послуг є відс утність результату майновог о характеру, невіддільність від джерела або від одержува ча, синхронність надання й од ержання, неможливість зберег ти, споживчість послуги при ї ї наданні.
Таким чином, у разі, якщо сум и винагород виплачуються осо бам за надання послуг за дого ворами цивільно-правового ха рактеру, внески на загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування не нараховуютьс я та не сплачуються.
Зазначені винагороди випл ачувались за послуги після п рийняття замовником робіт зг ідно зазначених вище договор ів та складання актів здачі-н адання послуг.
Винагорода по зазначеним д оговорам за своєю правою при родою відповідає визначенню поняття послуги, так як не має результату майнового характ еру та не може бути відділена від одержувача. Враховуючи, щ о предметом вищенаведених до говорів є послуги, а не роботи , тож винагорода, за зазначени ми договорами не підлягає за гальнообов'язковому державн ому пенсійному страхуванню.
Суд не бере до уваги посилан ня відповідача на норму п. 1 ч. 1 ст. 19 Закону №1058, оскільки така н адає страхувальнику право на рахувати страхові внески на суму винагороди, виплачену ф ізичній особі за надані йому послуги на підставі цивільн о-правової угоди. Однак, ця нор ма не визначає кола осіб, які п ідлягають загальнообов' яз ковому страхуванню, оскільки це питання врегульоване нор мою ст. 11 цього Закону.
Такої ж позиції притримуєт ься Пенсійний фонд України, я кий зазначив у листі від 01.09.2006 р оку № 11127/03-02, що у разі виплати сум винагород особам за надання послуг за договорами цивіль но-правового характеру, внес ки на загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я не нараховуються та не спла чуються.
Тому донарахування страхо вих внесків на суми винагоро ди за цивільно-правовими дог оворами про надання послуг ф ізичними особами, які не пере бувають в штаті позивача на з агальну суму 22985,78 грн. (за ставка ми 32,3% - 21645,78 грн., за ставками 2% - 1340,00), в инесення вимоги № 1800 від 13.09.10 р. в цій частині, не ґрунтується н а законі. Враховуючи такий ви сновок суду, безпідставним є і винесення розпорядження п ро усунення порушень, виявле них в ході документальної пе ревірки №80 від 03.08.10 р., у частині з обов' язання позивача в 30-ти д енний строк з дня підписання Акту перевірки надати до УПФУ форми «ИНДАНИ» з типом « початкова» на 12 працівників з а 2004 р.
Отже, позовні вимоги є обґру нтованими та підлягають задо воленню.
Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб' єктом вл адних повноважень, суд прису джує всі здійснені нею докум ентально підтверджені судов і витрати з Державного бюдже ту України.
В судовому засіданні 05.10.11 проголошено вступну та ре золютивну частини постанови . Виготовлення постанови у по вному обсязі відкладено на 10.1 0.11, про що повідомлено після пр оголошення вступної та резол ютивної частини постанови в судовому засіданні з урахува нням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України .
Керуючись ст.ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинс тва, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов за довольнити.
2.Визнати протиправною та ск асувати вимогу Управління Пе нсійного фонду України у Киї вському районі м. Сімферопол я № Ю-1800 від 13.09.10 року про сплату Т овариством з обмеженою відпо відальністю "Стройдель" борг у в сумі 22985,78 грн., а саме у частин і нарахування страхових вне сків на загальнообов' язко ве державне пенсійне страху вання за ставками 32,3% (21645,78 грн.) та 2% (1340,00 грн.) на загальну суму 22985,78 г рн. на винагороду, сплачену фі зичним особам у розмірі 67000,00 гр н. за цивільно-правовими дого ворами з надання послуг.
3.Визнати п.1 Розпорядження У правління Пенсійного фонду У країни у Київському районі м . Сімферополя № 80 від 03.08.2010р. про типравним та скасувати в час тині вимог до Товариства з об меженою відповідальністю "Ст ройдель" про надання "ИНДАНИ" з типом "початкова" на 12 фізични х осіб за 2004 рік.
4. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю "Стройдель" 3,40 грн. суд ових витрат.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Панов О.І.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 05.10.2011 |
Оприлюднено | 28.12.2011 |
Номер документу | 20198208 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Панов О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні