Постанова
від 27.10.2011 по справі 2а-12281/11/0170/6
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

27 жовтня 2011 р. Справа №2а-12281/11/0170/6

(12 г. 10 хв.)

Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Латиніна Ю.А. ,

при секретарі Усковій О. І.,

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Державної подат кової інспекції в м. Сімфероп олі АР Крим

до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Евростиль -НТ 777»

про стягнення заборговано сті

Суть спору: Державна податк ова інспекція в м. Сімферопол і АР Крим звернулась до Окруж ного адміністративного суду АР Крим з адміністративним п озовом про стягнення з Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Евростиль-НТ 777» забор гованості в сумі 9813,49 грн. з пода тку на додану вартість.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не сплач уються у визначені законом с троки узгоджені податкові зо бов' язання.

Позивач явку свого предста вника в судове засідання, яке відбулось 27.10.2011 року, не забезп ечив, надав суду клопотання п ро розгляд справи за його від сутності та підтримання позо вних вимог у повному обсязі. К рім того, позивач уточнив поз овні вимоги та просив стягну ти з відповідача заборговані сть з податку на додану варті сть у розмірі 3030,15 грн. у зв' язк у із тим, що відповідачем част ково сплачено заборгованіст ь.

Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повід омлений належним чином, клоп отання про розгляд справи за його відсутності до суду не н адав, про причини неявки суд н е повідомив.

Суд вважає за можливе розгл янути справу у відсутність п редставників сторін, керуючи сь ст. 128 КАС України, на підстав і наявних доказів.

Розглянувши матеріали спр ави, всебічно і повно з'ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні ви моги, об'єктивно оцінивши док ази, які мають юридичне значе ння для розгляду справи і вир ішення спору, суд

ВСТАНОВИ В:

Згідно з частиною 1 ста тті 2 КАС України завданням ад міністративного судочинств а є захист прав, свобод та інте ресів фізичних осіб, прав та і нтересів юридичних осіб у сф ері публічно-правових віднос ин від порушень з боку органі в державної влади, органів мі сцевого самоврядування, їхні х посадових і службових осіб , інших суб' єктів при здійсн енні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю та законами України.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності визначено Законом Ук раїни “Про державну податков у службу в України”, відповід но до ст.4 якого Державна подат кова адміністрація України є центральним органом виконав чої влади, якому підпорядков уються Державна податкова а дміністрація в АР Крим, якій, в свою чергу, підпорядкована Д ержавна податкова інспекція в м. Сімферополі АР Крим.

Відповідно до ст.8 Закону Ук раїни “Про державну податков у службу в Україні”Державна податкова адміністрація Укр аїни здійснює функції, зокре ма щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірніс тю, повнотою нарахування та с плати податків та зборів (обо в'язкових платежів), контролю за валютними операціями, кон тролю за додержанням порядку проведення готівкових розра хунків за товари (послуги) у вс тановленому законом порядку , а також контролю за наявніст ю свідоцтв про державну реєс трацію суб'єктів підприємниц ької діяльності та ліцензій на провадження видів господа рської діяльності, що підляг ають ліцензуванню відповідн о до закону, торгових патенті в; обліком платників податкі в, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжен ь податків, інших платежів.

Враховуючи обсяг пов новажень, наданих державній податковій службі законодав ством, суд дійшов висновку, що Державна податкова інспекці я в. м Сімферополі АР Крим у ві дносинах з фізичними та юрид ичними особами є суб' єктом владних повноважень та даний спір належить до розгляду у п орядку, передбаченому Кодекс ом адміністративного судочи нства України.

Виконавчим комітетом Сімф еропольської міської ради АР Крим 29.08.2006 року проведено держа вну реєстрацію юридичної осо би - Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Евростиль-Н Т 777», що підтверджується свід оцтвом про державну реєстрац ію серії А00 № 439437.

Згідно з довідкою ДПІ м. Сім ферополі АР Крим № 39977/2228/29-0 від 02.09.2 008 року відповідач з 31.08.2006 року пе ребуває на податковому облік у за № 4955 та, відповідно, є платн иком податків і зборів, перед бачених законодавством.

Відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів, вичерпний перелік пода тків та зборів, що справляють ся в Україні, та порядок їх адм іністрування, платників пода тків та зборів, їх права та обо в'язки, компетенцію контролю ючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб п ід час здійснення податковог о контролю, а також відповіда льність за порушення податко вого законодавства встановл ені Податковим кодексом Укра їни (далі по тексту - ПК Украї ни).

Пунктом 16.1 статті 16 ПК Україн и передбачено, що платник под атків зобов' язаний подават и до контролюючих органів у п орядку, встановленому податк овим та митним законодавство м, декларації, звітність та ін ші документи, пов'язані з обчи сленням і сплатою податків т а зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розміра х, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної с прави.

Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України п одаткова декларація, розраху нок (далі - податкова декларац ія) - документ, що подається пл атником податків (у тому числ і відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Ко дексом) контролюючому органу у строки, встановлені законо м, на підставі якого здійснює ться нарахування та/або спла та податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про с уми доходу, нарахованого (вип лаченого) на користь платник ів податків - фізичних осіб, су ми утриманого та/або сплачен ого податку.

Платник податків зобов'яза ний за кожний встановлений ц им Кодексом звітний період п одавати податкові деклараці ї щодо кожного окремого пода тку, платником якого він є, від повідно до цього Кодексу нез алежно від того, чи провадив т акий платник податку господа рську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 ст. 49 ПК України).

Відповідно до п. 54. 1 ст. 54 ПК Укр аїни крім випадків, передбач ених податковим законодавст вом, платник податків самост ійно обчислює суму податково го та/або грошового зобов'яза ння та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларац ії або уточнюючому розрахунк у, що подається контролюючом у органу у строки, встановлен і цим Кодексом.

Платник податків зобов'яза ний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, за значену у поданій ним податк овій декларації, протягом 10 ка лендарних днів, що настають з а останнім днем відповідного граничного строку, передбач еного цим Кодексом для подан ня податкової декларації, кр ім випадків, встановлених ци м Кодексом (п. 57.1 ст. 57 ПК України ).

Порядок оподаткування з по датку на додану вартість виз начений Розділом V Податково го кодексу України.

Згідно із ст. 203 цього Розділу податкова декларація подаєт ься за базовий звітний (подат ковий) період, що дорівнює кал ендарному місяцю, протягом 20 к алендарних днів, що настають за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця.

Платник податку зобов'язан ий самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, за значену у поданій ним податк овій декларації, протягом 10 ка лендарних днів, що настають з а останнім днем відповідного граничного строку, передбач еного пунктом 203.1 цієї статті д ля подання податкової деклар ації.

Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 ПК Ук раїни сума грошового зобов'я зання (з урахуванням штрафни х санкцій за їх наявності), сам остійно узгодженого платник ом податків або узгодженого в порядку оскарження, але не с плаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого гр ошового зобов'язання є подат ковим боргом.

На підставі зазначеного ви ще, відповідачем до ДПІ в м. Сі мферополі АР Крим в порядку п одаткової звітності була под ана податкова декларація з п одатку на додану вартість:

№ 9000479357 від 16.02.2011 року на суму 16357,00 грн.

Згідно з даними облікової к артки платника станом на 26.10.2011 р оку загальна сума самостійн о задекларованих та не сплач ених зобов' язань відповіда ча з податку на додану вартіс ть з урахуванням часткової с плати становить 3030,15 грн.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Подат кового кодексу України (далі - ПК України) платник податків зобов'язаний самостійно спл атити суму податкового зобов 'язання, зазначену у поданій н им податковій декларації, пр отягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем ві дповідного граничного строк у, передбаченого цим Кодексо м для подання податкової дек ларації, крім випадків, встан овлених цим Кодексом.

Згідно з п. 14.1.175 ст. 14 ПК України сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санк цій за їх наявності), самостій но узгодженого платником под атків або узгодженого в поря дку оскарження, але не сплаче ного у встановлений цим Коде ксом строк, а також пеня, нарах ована на суму такого грошово го зобов'язання є податковим боргом.

У разі коли платник податкі в не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в уст ановлені законодавством стр оки, орган державної податко вої служби надсилає (вручає) й ому податкову вимогу в поряд ку, визначеному для надсилан ня (вручення) податкового пов ідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59ПК У країни).

Податкова вимога надсилає ться не раніше першого робоч ого дня після закінчення гра ничного строку сплати суми г рошового зобов'язання (п. 59.3 ст. 59 ПК України).

Податкова вимога надсилає ться також платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суми податкових зобов'я зань у встановлені цим Кодек сом строки, без попереднього надсилання (вручення) податк ового повідомлення-рішення ( п. 59.4 ст. 59 ПК України).

Таким чином, несплачена пла тником податків сума податко вого боргу за податковими де клараціями є узгодженою з мо менту отримання ним податков ої вимоги.

Як вбачається з матер іалів справи, 18.03.2011 року на адре су відповідача було направле но податкову вимогу № 536 від 21.02.2 011 року, яка отримана останнім 22.0304.2011 року, про що свідчить відм ітка на поштовому повідомлен ні.

Враховуючи відсутніс ть незгоди відповідача з роз рахунком суми заборгованост і, вказана вимога є узгоджено ю, однак визначена у ній сума з аборгованості не сплачена.

Таким чином, станом на день розгляду справи загаль на сума заборгованості відпо відача з податку з доходів фі зичних осіб становить 3030,15 грн.

В порядку ст. 71 КАС Укра їни відповідачем не надані з аперечення на адміністратив ний позов, а також не надані до кази сплати заборгованості у повному обсязі, у зв' язку з ч им позовні вимоги в зазначен ій частині підлягають задово ленню.

Права органів держав ної податкової служби на час розгляду справи передбачені ст. 20 Податкового кодексу Укр аїни.

Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податк ового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати д о платників податків фінансо ві (штрафні) санкції, стягуват и до бюджетів та державних ці льових фондів суми грошових зобов'язань та/або податково го боргу у випадках, порядку т а розмірі, встановлених цим К одексом, стягувати суми прос троченої заборгованості суб 'єкта господарювання перед д ержавою (Автономною Республі кою Крим чи територіальною г ромадою міста) за кредитом (по зикою), залученим державою (Ав тономною Республікою Крим чи територіальною громадою міс та) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначен ому цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право звертатися до суду щодо стягнення кошті в платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих таког о платника, на суму податного боргу або його частини.

Враховуючи зазначене, суд в важає правомірним звернення позивача до суду з позовом що до стягнення з відповідача с уми податкового боргу.

Сума узгодженого податков ого зобов' язання з ПДВ не сп лачена.

Приймаючи до уваги те, що ві дповідач у порядку, передбач еному ст. 71 КАС України, не нада в доказів сплати заборговано сті з ПДВ в сумі 3030,15 грн., суд вва жає, що позовні вимоги підляг ають задоволенню у повному о бсязі.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються. Вр аховуючи, що позивач не здійс нював судових витрат по спра ві, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають .

Під час судового засідання , яке відбулось 27.10.10 р. були огол ошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповід но до ст. 163 КАС України постан ову складено 31.10.2010 року.

Керуючись ст. ст. 160-163, ст. 167 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити у повно му обсязі.

Стягнути з розрахункових р ахунків Товариства з обмежен ою відповідальністю «Еврост иль-НТ 777» (95000, м. Сімферополь, вул . Мелітопольська, 28, ЄДРПОУ 34581720, р /р 2600427993 «Райфайзен банк Ава ль» у м. Києві) у дохід Державн ого бюджету м. Сімферополя (ко д платежу 3014010100, п/р 31117029700087, ГУ ДК У в АР Крим, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740405) за боргованість з податку на до дану вартість у сумі 3030,15 грн. за січень 2011 року.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Севастопольського апеляці йного адміністративного суд у шляхом подачі через Окружн ий адміністративний суд АР К рим в 10-ти денний строк з дня пр оголошення (складення в повн ому обсязі) постанови заяви п ро апеляційне оскарження і п одання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги.

У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.

Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.

Суддя Латинін Ю.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.10.2011
Оприлюднено28.12.2011
Номер документу20198238
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12281/11/0170/6

Постанова від 27.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Латинін Ю.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні