Постанова
від 26.10.2011 по справі 2а-7812/11/0170/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Севастопольська, 43,  м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна,  95013

        

ПОСТАНОВА

Іменем України

26 жовтня 2011 р. (12:20)

Справа №2а-7812/11/0170/18

   Окружний  адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Панова О.І., при секретарі Гнатенко І.О., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу   

за позовом   Феодосійської міжрайонної державної податкової інспекції  АР Крим           

до   Відкритого акціонерного товариства "Совєтський райагропромпостач"               

про надання дозвілу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна

представники сторін не зявились

Суть спору: позивач звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом, у якому просить надати дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу Відкритого акціонерного товариства "Совєтський райагропромпостач" за рахунок майна Відкритого акціонерного товариства "Совєтський райагропромпостач", що перебуває у податковій заставі згідно акту опису № 8 від 11.11.10 року.

З метою погашення заборгованості Феодосійською МДПІ скеровувались на адресу відповідача податкові вимоги № 1/57 від 09.11.10 року на суму 1619,46 грн. та № 2/64 від 10.12.10 року на суму 21408,01 грн., майно ВАТ "Совєтський райагропромпостач" було передано в податкову заставу, позивачем багаторазово подавались позови до суду про стягнення заборгованості перед бюджетом. Проте, зазначені заходи не принесли результату, податковий борг постійно зростає. Посилаючись на положення ст. 67 Конституції України, ст. 10 Закону України "Про Державну податкову службу в Україні", п. 95.1, п.95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, позивач просить позов задовольнити у повному обсязі.

У судове засідання 26.10.11 року представники сторін не забезпечили явку своїх представників. Позивач просив розглянути справу за відсутності його представника. Відповідач про причини не явки не повідомив суд, заперечень проти позову не надав.

Суд, приймаючи до уваги клопотання представника позивача, ненадання відповідачем доказів неможливості участі його представника у судовому засіданні з поважних причин, відсутність у матеріалах справи його клопотання про неможливість розгляду справи без участі його представника, керуючись ст. 128 КАС України, вважає можливим продовжити розгляд справи на підставі наявних доказів.

Розглянувши матеріали справи,  дослідивши надані докази, суд  

ВСТАНОВИВ:

        Відкрите акціонерне товариство «Совєтський райагропромпостач» (ідентифікаційний код 00905190) зареєстроване Совєтською райдержадміністрацією АР Крим 30.04.1996 року (а.с. 5).          Підприємство перебуває на обліку як платник податків в Феодосійській міжрайонній державній податковій інспекції АР Крим (а.с. 6).             

З матеріалів справи вбачається, що за відповідачем значиться  податковий борг на загальну суму 28952,86 грн., у тому числі:

-          28468,01 грн. з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності (декларації від 27.01.10 р. №437 та від 28.01.11 р. №221),

-    484,85 грн. з пені, що нарахована у зв'язку з несвоєчасною сплатою зобов'язань з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

З матеріалів справи вбачається, що з метою погашення заборгованості Феодосійською МДПІ АР Крим скеровувались на адресу відповідача податкові вимоги № 1/57 від 09.11.10 року на суму 1619,46 грн. та № 2/64 від 10.12.10 року на суму 21408,01 грн., майно ВАТ  «Совєтський райагропромпостач» було передано в податкову заставу.

Судом також з’ясовано, що станом на 26.10.11 року, у ВДВС Совєтського районного управління юстиції АР Крим на виконанні знаходяться: виконавчий лист Окружного адміністративного суду АР Крим у справі № 2а-1361/11/2/0170 від 12.04.11 року про стягнення з ВАТ  «Совєтський райагропромпостач»  боргу в сумі 26761,41 грн. (стягувач Феодосійська МДПІ АР Крим); виконавчий лист Окружного адміністративного суду АР Крим у справі № 2а-4805/11/0170/26 від 11.10.11 року про стягнення з ВАТ  «Совєтський райагропромпостач» боргу в сумі 16545,05 грн. (стягувач Феодосійська МДПІ АР Крим). Грошові кошти на користь Феодосійської МДПІ не перераховуються (повідомлення ВДВС Совєтського районного управління юстиції АР Крим вих.№1950/03 від 25.10.11 року).

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Суд вважає за необхідне зазначити, що правовідносини, стосовно наслідків несплати податкового боргу виникли під час дії Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21.12.2000 р.

Згідно з пунктом 1.3 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Відповідно до пп. 4.1.1. п. 4.1 ст. 4, пп. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, та зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації.

Підпунктом 17.1.1 п.17.1 ст.17 вищевказаного Закону визначено, що платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Відповідно до п. 5.2 ст. 5 вказаного вище Закону, податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту, а саме у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати.

Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені статтею 5 вказаного Закону, визнається сумою податкового боргу платника податків.

З огляду на викладене вище, суд вважає, що оскільки податкове зобов'язання відповідача не було сплачене в установлені строки, таке зобов'язання визнається судом податковим боргом.

Відповідно до п.8.1 ст. 8 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» активи платника податків, що має податковий борг, передаються в податкову заставу. Пунктом  8.2.2. ст. 8 зазначеного Закону передбачено, що право податкової застави поширюється на будь-які види активів платника податків, які перебували в його власності (повному господарському віданні) у день виникнення такого права, а також на будь-які інші активи, на які платник податків набуде прав власності у майбутньому, до моменту погашення його податкових зобов'язань або податкового боргу.

Виходячи з п. п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» активи платника податків можуть бути стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

1 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Податкового кодексу України з 01.01.2011 року Закон України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» втратив чинність.    

Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (далі – ПК України) визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Відповідно до п. 87.1 ст. 87 ПК України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Сплата грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснена також за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника) або за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів.   

Згідно із п. 88.1 та п. 88.2 ст. 88 ПК України, метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу. Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення.

Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Відповідно до п. 95.1 та п. 95.2 ст. 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Згідно з п. 95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом державної податкової служби.

До того ж,  згідно з п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податкові інспекції виконують, зокрема, таку функцію, а саме, подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

З акту опису активів, на які поширюється право податкової застави, від 11.11.10 року за № 8, вбачається, що активи платника податків: КАМАЗ-5320 (грузовий бортовий) 1988 року випуску, колір сірий, № двигуна 0272924, шасі ХТС 532000J0308839, номер 43-62 КРН, внесені в податкову заставу. (а.с. 14).

Відповідно до витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна № 29907200 від 30.12.10 року  об’єктом обтяжень є активи платника податків, зазначені в акті опису № 8 від 11.11.2010 р. Термін дії податкової застави до 30.12.2015 р. (а.с. 15).

Суд вважає за доцільне зазначити, що ні Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21.12.2000 р., ні Податковим кодексом України від 02.12.2010 р. N 2755-VI не передбачено обов’язок податкового керуючого на проведення експертизи майна при складанні акту опису.

На підставі викладеного, суд  дійшов висновку, що органом державної податкової служби при зверненні до суду з адміністративним позовом щодо надання дозволу на погашення суми податкового боргу у розмірі 28952,86 грн., за рахунок майна ВАТ  «Совєтський райагропромпостач» (ідентифікаційний код 00905190), що перебуває у податковій заставі згідно акту опису активів, на які поширюється право податкової застави, від 11.11.2010 року за № 8, а саме: КАМАЗ-5320 (грузовий бортовий) 1988 року випуску, колір сірий, № двигуна 0272924, шасі ХТС 532000J0308839, номер 43-62 КРН, дотримані вимоги статті 95 Податкового кодексу України, підстави для відмови у задоволенні позову відсутні, тому адміністративний позов підлягає задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 94, 158-161, п.1 ч.2 ст.162, 163 КАС України, суд -            

        ПОСТАНОВИВ:

1.   Адміністративний позов задовольнити.

2. Надати Феодосійській міжрайонній податковій інспекції АР Крим дозвіл на погашення суми податкового боргу у розмірі 28952,86 грн., за рахунок майна Відкритого акціонерного товариства «Совєтський райагропромпостач» (ідентифікаційний код 00905190), що перебуває у податковій заставі згідно акту опису активів, на які поширюється право податкової застави, від 11.11.2010 року за № 08, а саме: КАМАЗ-5320 (грузовий бортовий) 1988 року випуску, колір сірий, № двигуна 0272924, шасі ХТС 532000J0308839, номер 43-62 КРН.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

 

Суддя                                                                          Панов О.І.

           

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення26.10.2011
Оприлюднено28.12.2011
Номер документу20198244
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7812/11/0170/18

Постанова від 26.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Панов О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні