ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
01 грудня 2011 р. Справа №2а-12073/11/0170/10
Окружний адміністр ативний суд Автономної Респу бліки Крим у складі:
головуючого судді - Кудряшової А.М. ,
при секретарі судового зас ідання - Левченко Д.С.,
за участю представників ст орін:
від позивача - ОСОБА_1, д овіреність від 07.06.2011 року;
від відповідача - ОСОБА _2, довіреність від 21.01.2011 року;
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Товариства з обм еженою відповідальністю "Ене рго-Ван"
до Державної податкової ін спекції в м. Сімферополі АРК
про визнання протиправним и дій та спонукання до викона ння певних дій,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою від повідальністю "Енерго-Ван" 03 ж овтня 2011 року звернулось до Ок ружного адміністративного с уду АР Крим із адміністратив ним позовом до Державної под аткової інспекції в м. Сімфер ополі АР Крим із вимогам про в изнання протиправними дій, а саме: дій щодо невизнання у як ості податкової звітності по даткової декларації позивач а з податку на додану вартіст ь за грудень 2010 року, та дій щод о невизнання у якості податк ової звітності податкової де кларації позивача з податку на додану вартість за липень 2011 року, а також спонукання до виконання певних дій, а саме: з обов' язання ДПІ в м. Сімферо полі АР Крим зареєструвати п одаткову декларацію позивач а з податку на додану вартіст ь за грудень 2010 року та внести в ідповідні дані до електронно ї комп'ютерної бази ДПІ та до о собового рахунку платника по датків - ТОВ "Енерго-Ван", та зоб ов' язання ДПІ в м. Сімферопо лі АР Крим зареєструвати под аткову декларацію позивача з податку на додану вартість з а липень 2011 року та внести відп овідні дані до електронної к омп'ютерної бази ДПІ та до осо бового рахунку платника пода тків - ТОВ "Енерго-Ван". Позовні вимоги обґрунтовані тим, що п озивачем до ДПІ в м. Сімферопо лі АР Крим були подані податк ові декларації з ПДВ за груде нь 2010 року та липень 2011 року. На а дресу позивача надійшли пові домлення Державної податков ої інспекції в м. Сімферополі АР Крим від 10.08.2011 року № 36711/10/18-4 та в ід 31.08.2011 року № 38921/10/18-4 про невизнан ня вказаних податкових декла рацій податковою звітністю, у зв' язку з тим, що ТОВ "Енерг о-Ван" відсутнє у Реєстрі плат ників ПДВ.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 05.107.2011 року відкрито провадженн я в адміністративній справі, закінчено підготовче провад ження та справу призначено д о судового розгляду.
У судовому засіданні 01 груд ня 2011 року представник позива ча позовні вимоги підтримав у повному обсязі, наполягав н а задоволенні адміністратив ного позову з підстав, зазнач ених у позовній заяві.
Представник відповідача п роти задоволення позову запе речував з підстав, наведених у запереченнях на адміністр ативний позов, відповідно до яких вважає дії Державної по даткової інспекції в м. Сімфе рополі АР Крим законними та о бґрунтованими. Відповідач об ґрунтовує правомірність дій ДПІ у м. Сімферополі АР Крим т им, що податкові декларації п озивача за ПДВ за грудень 2010 ро ку та липень 2011 року не визнані податковою звітністю на під ставі того, що ТОВ "Енерго-Ван" відсутній у Реєстрі платник ів ПДВ, у зв' язку з тим, що Акт ом ДПІ від 04.02.2010 року № 116/15-2 анульо вано реєстрацію ТОВ "Енерго-В ан" у якості платника ПДВ.
Заслухавши пояснення учас ників процесу, дослідивши ма теріали справи та надані сто ронами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичн і обставини, на яких ґрунтуют ься позовні вимоги, об'єктивн о оцінивши докази, які мають ю ридичне значення для розгляд у справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наст упне.
Відповідно до ст. 19 Конститу ції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування зобов' язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.
Частиною 1 ст.9 КАС України вс тановлено, що суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України з авданням адміністративного судочинства є захист правий , свобод і інтересів фізичних осіб, прав і інтересів юридич них осіб у сфері публічно-пра вових відносин від порушень із боку органів державної вл ади, органів місцевого самов рядування, їх посадових і слу жбових осіб, інших суб'єктів п ри виконанні ними владних уп равлінських функцій на підст аві законодавства, у тому чис лі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ч.3 ст. 2 КАС Укр аїни у справах щодо оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті суб'єктів владних повнова жень адміністративні суди пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з яко ю це повноваження надано; обґ рунтовано, тобто з урахуванн ям усіх обставин, що мають зна чення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (н еупереджено); добросовісно; р озсудливо; з дотриманням при нципу рівності перед законом , запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.
Товариство з обмеженою від повідальністю "Енерго-Ван" (ко д ЄДРПОУ 32153280, юридична адреса: 9 5000, АР Крим, м. Сімферополь, бу льв. Франко, буд. 6В, кв.64) зареє стровано виконавчим комітет ом Сімферопольської міської ради АР Крим 05.09.2002 року, що підтв ерджується Свідоцтвом про де ржавну реєстрацію (а.с. 9), Довід кою з ЄДРПОУ (а.с. 10), Статутом пі дприємства (а.с. 13-14).
Позивач взятий на облік в ДП І у м. Сімферополі АР Крим 13.09.2002 р оку за № 46347, що підтверджено до відкою відповідача від 18.11.2009 ро ку №2362/29-0 (а.с. 11).
Судом встановлено, що 04.08.2011 ро ку позивачем була подана до Д ПІ в м. Сімферополі АР Крим под аткова декларація з податку на додану вартість підприємс тва за грудень 2010 року, а також 26.08.2011 року позивачем була подан а до ДПІ в м. Сімферополі АР Кр им податкова декларація з по датку на додану вартість під приємства за липень 2011 року.
Повідомленням від 10.08.2011 року вих. № 36711/10/18-4 (а.с. 22) відповідач, за підписом першого заступника начальника ДПІ в м. Сімферопо лі Короткової Д.В. надісла в позивачу повідомлення з те ксту якого вбачається, що над ана ним декларації з податку на додану вартість за груден ь 2010 року не визнана податково ю декларацією у відповідност і п. 10 Порядку заповнення та по дання податкової декларації з податку на додану вартість , затвердженого Наказом Держ авної податкової адміністра ції України № 41 від 25.01.2011 року, ст . 48, 49 Податкового кодексу Украї ни, зазначивши, що дані декла рації надані по юридичній ос обі, яка відсутня в Реєстрі пл атників ПДВ.
Повідомленням від 31.08.2011 року № 38921/10/18-4 (а.с. 23) відповідач, за під писом заступника начальника ДПІ в м. Сімферополі Алієва Р.Р. надіслав позивачу пові домлення з тексту якого вбач ається, що надана ним деклара ції з податку на додану варті сть за липень 2011 року не визнан а податковою декларацією у в ідповідності п. 10 Порядку запо внення та подання податкової декларації з податку на дода ну вартість, затвердженого Н аказом Державної податкової адміністрації України № 41 від 25.01.2011року, ст. 48, 49 Податкового код ексу України, зазначивши, що дані декларації надані по юр идичній особі, яка відсутня в Реєстрі платників ПДВ.
Як свідчать матеріали спра ви, відповідач, посилаючись у повідомленнях від 10.08.2011 року № 36711/10/18-4 та від 31.08.2011 року № 38921/10/18-4 на по рушення позивачем норм вимог п. 10 Порядку заповнення та под ання податкової декларації з податку на додану вартість, з атвердженого Наказом Держав ної податкової адміністраці ї України № 41 від 25.01.2011р., зазначи в, що дані декларацій надані п о юридичній особі, яка відсут ня в Реєстрі платників ПДВ.
Вищенаведені обставини ст али підставою для звернення позивача до суду з цим позово м.
Проаналізувавши матеріали справи та пояснення предста вників сторін, оцінивши дока зи по справі у їх сукупності, с удом встановлено наступне.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виника ють у сфері справляння подат ків і зборів, зокрема, визнача є вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в У країні, та порядок їх адмініс трування, платників податків та зборів, їх права та обов'яз ки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов 'язки їх посадових осіб під ча с здійснення податкового кон тролю, а також відповідальні сть за порушення податкового законодавства.
Підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 стат ті 41 Податкового кодексу Укра їни встановлено, що органи де ржавної податкової служби - щ одо податків, які справляють ся до бюджетів та державних ц ільових фондів, крім зазначе них у підпункті 41.1.2 цього пункт у, а також стосовно законодав ства, контроль за дотримання м якого покладається на орга ни державної податкової служ би, визнані контролюючими ор ганами.
Повноваження податкового органу, що дозволяють відмов ити в прийнятті податкової д екларації встановлені п.49.11 ст .49 Податкового кодексу Україн и, який набрав чинності на час виникнення спірних правовід носин.
Відповідно до статті 19 Конс титуції України органи подат кової служби зобов' язані зд ійснювати свої функції виклю чно на підставі, у спосіб, в ме жах повноважень, визначених законом.
Вирішуючи справу стосовно позовних вимог позивача щод о визнання протиправними дій відповідача, суд зобов' яза ний перевірити, чи вчинені ді ї на підставі закону, в межах п овноважень та у спосіб, перед бачені Конституцією та закон ами України.
Відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів, зокрема, визначає вичер пний перелік податків та збо рів, що справляються в Україн і, та порядок їх адмініструва ння, платників податків та зб орів, їх права та обов'язки, ко мпетенцію контролюючих орга нів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час зді йснення податкового контрол ю, а також відповідальність з а порушення податкового зако нодавства встановлені Подат ковим Кодексом України, який набрав чинності з 01.01.2011 року.
Згідно із п.46.1. ст.46 Податковог о кодексу України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - доку мент, що подається платником податків (у тому числі відокр емленим підрозділом у випадк ах, визначених цим Кодексом) к онтролюючому органу у строки , встановлені законом, на підс таві якого здійснюється нара хування та/або сплата податк ового зобов'язання, чи докуме нт, що свідчить про суми доход у, нарахованого (виплаченого ) на користь платників податк ів - фізичних осіб, суми утрима ного та/або сплаченого подат ку.
Статтею 16 Податкового кодек су України встановлені обов' язки платника податків, зокр ема платник податків зобов'я заний: вести в установленому порядку облік доходів і витр ат, складати звітність, що сто сується обчислення і сплати податків та зборів (п.16.1.2. п.16.1. ст .16 Податкового кодексу Україн и); подавати до контролюючих о рганів у порядку, встановлен ому податковим та митним зак онодавством, декларації, зві тність та інші документи, пов 'язані з обчисленням і сплато ю податків та зборів (п.16.1.3 п.16.1 ст .16 Податкового кодексу Україн и)
Порядок складання податко вої декларації, обов' язкові реквізити податкової деклар ації передбачені ст.48 Податко вого кодексу України.
Відповідно до п.48.1 ст.48 Податк ового кодексу України податк ова декларація складається з а формою, затвердженою в поря дку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодек су та чинному на час її поданн я. Форма податкової декларац ії повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відп овідати нормам та змісту від повідних податку та збору.
Пунктом 48.2 ст.48 Податкового к одексу України передбачено, що обов'язкові реквізити - це і нформація, яку повинна місти ти форма податкової декларац ії та за відсутності якої док умент втрачає визначений цим Кодексом статус із настання м передбачених законом юриди чних наслідків.
Згідно п.48.3 ст.48 Податкового к одексу України податкова дек ларація повинна містити такі обов'язкові реквізити: тип до кумента (звітний, уточнюючий , звітний новий); звітний (пода тковий) період, за який подаєт ься податкова декларація; зв ітний (податковий) період, що у точнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменува ння (прізвище, ім'я, по батьков і) платника податків згідно з реєстраційними документами ; код платника податків згідн о з Єдиним державним реєстро м підприємств та організацій України або податковий номе р; реєстраційний номер облік ової картки платника податкі в або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в ідмовляються від прийняття р еєстраційного номера обліко вої картки платника податків та повідомили про це відпові дний орган державної податко вої служби і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника п одатків; найменування органу державної податкової служби , до якого подається звітніст ь; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форм и); ініціали, прізвища та реєст раційні номери облікових кар ток посадових осіб платника податків; підписи платника п одатку - фізичної особи та/або посадових осіб платника под атку, визначених цим Кодексо м, засвідчені печаткою платн ика податку (за наявності).
Відповідно до пп.48.5.1 п.48.5 ст.48 По даткового кодексу України по даткова декларація повинна б ути підписана: керівником пл атника податків або уповнова женою особою, а також особою, я ка відповідає за ведення бух галтерського обліку та подан ня податкової декларації до органу державної податкової служби. У разі ведення бухгал терського обліку та подання податкової декларації безпо середньо керівником платник а податку така податкова дек ларація підписується таким к ерівником та особою, яка відп овідає за ведення бухгалтерс ького обліку.
Згідно до п.48.7 ст.48 Податковог о кодексу України податкова звітність, складена з поруше нням норм цієї статті, не вваж ається податковою деклараці єю.
Під час судового засідання судом досліджені надані поз ивачем декларації та будь-як их порушень наведених норм з аконодавства під час заповне ння декларацій з боку позива ча суд не вбачає; про наявніст ь таких порушень також не заз начено в листах відповідача від від 10.08.2011 року № 36711/10/18-4 та від 31.08 .2011 року № 38921/10/18-4.
Відповідно до п.49.1 ст.49 Податк ового кодексу України податк ова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу д ержавної податкової служби, в якому перебуває на обліку п латник податків.
Пунктом 49.8. ст.49 Податкового к одексу України встановлено, що прийняття податкової декл арації є обов'язком органу де ржавної податкової служби. П ід час прийняття податкової декларації уповноважена пос адова особа органу державної податкової служби, в якому пе ребуває на обліку платник по датків, зобов'язана перевіри ти наявність та достовірніст ь заповнення всіх обов'язков их реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазн ачені в податковій деклараці ї платника податків, до її при йняття перевірці не підлягаю ть.
Згідно п.49.9 ст.49 Податкового к одексу України за умови дотр имання платником податків ви мог цієї статті посадова осо ба органу державної податков ої служби, в якому перебуває н а обліку платник податків, зо бов'язана зареєструвати пода ткову декларацію платника да тою її фактичного отримання органом державної податково ї служби.
За умови дотримання вимог, в становлених статтями 48 і 49 цьо го Кодексу податкова деклара ція, надана платником, також в важається прийнятою:
за наявності на всіх аркуша х, з яких складається податко ва декларація та, за бажанням платника податків, на її копі ї, відмітки (штампу) органу дер жавної податкової служби, як им отримана податкова деклар ація, із зазначенням дати її о тримання, або квитанції про о тримання податкової деклара ції у разі її подання засобам и електронного зв'язку, або по штового повідомлення з відмі ткою про вручення органу дер жавної податкової служби, у р азі надсилання податкової де кларації поштою (п. 49.9.2 п. 49.2 ст. 49 П одаткового кодексу України);
у разі, якщо орган державної податкової служби із дотрим анням вимог пункту 49.11 цієї ста тті не надає платнику податк ів повідомлення про відмову у прийнятті податкової декла рації або у випадках, визначе них цим пунктом, не надсилає й ого платнику податків у вста новлений цією статтею строк (п.49.9.2 п.49.2 ст.49 Податкового кодек су України).
Відповідно до п.49.11 ст.49 Податк ового кодексу України у разі подання платником податків до органу державної податков ої служби податкової деклара ції, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 ц ього Кодексу, такий орган дер жавної податкової служби зоб ов'язаний надати такому плат нику податків письмове повід омлення про відмову у прийня тті його податкової декларац ії із зазначенням причин так ої відмови:
- у разі отримання такої под аткової декларації, надіслан ої поштою або засобами елект ронного зв'язку, - протягом п'я ти робочих днів з дня її отрим ання;
- у разі отримання такої под аткової декларації особисто від платника податку або йог о представника - протягом трь ох робочих днів з дня її отрим ання.
Пунктом 49.12. ст.49 Податкового к одексу України встановлено, що у разі отримання відмови о ргану державної податкової с лужби у прийнятті податкової декларації платник податків має право:
- подати податкову декларац ію та сплатити штраф у разі по рушення строку її подання;
- оскаржити рішення органу д ержавної податкової служби у порядку, передбаченому стат тею 56 цього Кодексу.
Виходячи з системного анал ізу наведених норм законодав ства, підставами для неприйн яття податкової звітності є: недотримання вимог, встанов лених статтями 48 і 49 Податково го кодексу України, перелік я ких є вичерпаним та не підляг ає розширеному тлумаченню.
Порядок заповнення та пода ння податкової декларації з податку на додану вартість, з атверджений Наказом Державн ої податкової адміністрації України № 41 від 25.01.2011 року.
Згідно з пунктом 10 зазначен ого Порядку, податкова звітн ість подається до органу дер жавної податкової служби осо бою, яка зареєстрована платн иком податку на додану варті сть згідно з вимогами розділ у V Кодексу, за винятком розрах унку податкових зобов'язань, нарахованих отримувачем пос луг, не зареєстрованим як пла тник податку на додану варті сть, які постачаються нерези дентами, у тому числі їх пості йними представництвами, не з ареєстрованими платниками п одатків, на митній території України, який подається особ ою, не зареєстрованою платни ком податку на додану вартіс ть, і тільки за той звітний (по датковий) період (календарни й місяць), у якому такі послуги отримано.
В листах від 10.08.2011 року № 36711/10/18-4 т а від 31.08.2011 року № 38921/10/18-4 ДПІ в м. Сім ферополі АРК посилається на те, що ТОВ "Енерго-Ван" відсутн є в Реєстрі платників ПДВ.
Судом встановлено, що Товар иство з обмеженою відповідал ьністю "Енерго-Ван", було зареє стровано як платник податку на додану вартість (Свідоцтв о про реєстрацію платника по датку на додану вартість №10019570 1 серії НБ №325922 від 26.09.2002 р. - а.с. 9).
Постановою Окружного адмі ністративного суду АРК від 28.0 5.2010 року по справі №2а-2664/10/12/0170 визн ано протиправним та скасован о рішення Державної податков ої інспекції в м. Сімферополі АР Крим про анулювання реєст рації платника податку на до дану вартість Товариства з о бмеженою відповідальністю "Е нерго-Ван", оформлено актом № 1 16/15-2 від 04.02.2010 року. Ухвалою Севаст опольського апеляційного ад міністративного суду від 07.06.201 1 року апеляційна скарга ДПІ в м. Сімферополі АРК залишена б ез задоволення, вказана пост анова Окружного адміністрат ивного суду АРК - без змін.
Окрім того, як вбачається з матеріалів справи, ухвалою О кружного адміністративного суду АР Крим по справі №2а-2664/10/12/0 170 від 03.03.2010 року клопотання ТОВ " Енерго-Ван" до набранням ріше нням по справі № 2а-2664/10/12/0170 законн ої сили заборонено ДПІ в м. Сім ферополь АР Крим вчиняти буд ь-які дії, передбачені чинним законодавством щодо анулюва ння реєстрації платника пода тку на додану вартість Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Енерго-Ван" № 100195701 від 26.02.2 009 року. Ухвалою Севастопольсь кого апеляційного адміністр ативного суду від 25.11.2010 року апе ляційну скаргу Державної под аткової інспекції в м. Сімфер ополі АР Крим залишено без за доволення, ухвалу Окружного адміністративного суду АР Кр им по справі №2а-2664/10/12/0170 від 03.03.2010 ро ку залишено без змін.
Частиною 3 статті 254 КАС Украї ни передбачено, що у разі пода ння апеляційної скарги судов е рішення, якщо його не скасов ано, набирає законної сили пі сля повернення апеляційної с карги, відмови у відкритті ап еляційного провадження або н абрання законної сили рішенн ям за наслідками апеляційног о провадження.
Частиною 1 статті 255 КАС Украї ни встановлено, що постанова або ухвала суду, яка набрала з аконної сили, є обов'язковою д ля осіб, які беруть участь у сп раві, для їхніх правонаступн иків, а також для всіх органів , підприємств, установ та орга нізацій, посадових чи службо вих осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.
З урахуванням того, що ухвал а Окружного адміністративно го суду АР Крим по справі №2а-2664 /10/12/0170 від 03.03.2010 року, якою до набра нням рішенням по справі № 2а-2664/ 10/12/0170 законної сили заборонено ДПІ в м. Сімферополь АР Крим в чиняти будь-які дії, передбач ені чинним законодавством що до анулювання реєстрації пла тника податку на додану варт ість Товариства з обмеженою відповідальністю "Енерго-Ван " № 100195701 від 26.02.09 року, виданого ДПІ у м. Сімферополі АР Крим, набр ала законної сили, відповіда ч не мав права вчиняти будь-як і дії, пов' язані із анулюван ням реєстрації платника ПДВ, в тому числі, не визнання пода ткових декларацій.
Згідно ч.1 ст.72 КАС України об ставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній , цивільній або господарські й справі, що набрало законної сили, не доказуються при розг ляді інших справ, у яких берут ь участь ті самі особи або осо ба, щодо якої встановлено ці о бставини.
Таким чином на підставі ріш ення суду, що набрало законно ї сили, встановлено, що ТОВ "Ен ерго-Ван" було зареєстровано як платник податку на додану вартість; інше рішення про ск асування його реєстрації як платника ПДВ ДПІ в м. Сімфероп олі АРК під час розгляду спра ви не надано. За таких обстави н, первинний стан ТОВ "Енерго-В ан" не було відновлено на підс таві рішень судів, що набрали законної сили, саме суб' єкт ами владних повноважень - п одатковими органами.
Суд зазначає, що зобов' язу ючи частиною другою статті 19 К онституції України органи де ржавної влади та органи місц евого самоврядування, їх пос адових осіб діяти лише в межа х повноважень та у спосіб, пер едбачені Конституцією та зак онами України, законодавець не надав відповідачу, який вх одить до системи органів дер жавної податкової служби, по вноважень вчиняти дії, що не в изначені законом.
Оскільки саме у зв' язку з н евиконанням рішень судів, що набрали законної сили, наслі дком виконання яких було б по новлення ТОВ "Енерго-Ван" в Реє стрі платників податку на до дану вартість, саме дії та без діяльність податкових орган ів є причиною щодо відсутнос ті ТОВ "Енерго-Ван" в Реєстрі п латників ПДВ.
Фактично саме дії, бездіяль ність та рішення суб' єктів владних повноважень, що визн ані судами протиправними, пр извели до порушення прав поз ивача та неможливості віднов лення первісного стану, що ві дповідає вимогам діючого зак онодавства.
Таким чином, посилання пода ткового органу на те, що ТОВ "Е нерго-Ван" відсутній в реєстр і платників податків, суд вва жає безпідставним.
Крім того, жоден із зазначен их у судовому рішенні наказі в ДПА України не може бути виз наний таким, що розширює або з вужує перелік підстав, за яки ми не можуть бути визнані под атковою звітністю деклараці ї платників податку на додан у вартість.
Суд звертає увагу представ ника відповідача, що повнова ження органів державної пода ткової служби щодо прийняття податкових декларацій обмеж ено вичерпним переліком - при йняти декларацію або відмови ти в її прийнятті з підстав, ви значених законом.
Право же привласнювати дек ларації статус "не є податков ою декларацією" з підстав інш их, ніж встановлено Податков им кодексом України, податко вим законодавством України н е передбачено.
Крім того, суд зауважує, що у зв' язку з прийняттям Подат кового кодексу України у под аткового органу взагалі відс утні повноваження щодо невиз нання податкової декларації документом податкової звітн ості, тобто привласнення їй с татусу "не є податковою декла рацією", оскільки згідно вище наведених норм Податкового к одексу України податковий ор ган має право або прийняти по даткову декларацію, або відм овити у її прийнятті.
Як вбачається з матеріалів справи, рішення про не визнан ня поданих позивачем деклара цій з податку на додану варті сть за грудень 2010 року та липен ь 2011 року було оформлено листа ми від 10.08.2011 року № 36711/10/18-4 та від 31.08.201 1 року № 38921/10/18-4. Однак, вказані док ументи не містять жодних під став (обґрунтувань) відмови в ідповідача у прийнятті декла рацій з податку на додану вар тість за грудень 2010 року та лип ень 2011 року, отже, на думку суду , зазначені листи не є рішення м суб' єкта владних повноваж ень у розумінні КАС України т а Податкового кодексу Україн и про відмову у прийнятті под аткової декларації.
Крім того, зважаючи на пості йний процес вдосконалення та змінення форм податкової зв ітності з боку ОДПС, визначен ня її органами переліку обов ' язкових реквізитів своїми наказами, неприпустимо змін ювати перелік таких реквізит ів або змінювати перелік під став, за якими податкові декл арації можуть бути не визнан і як податкові декларації у к ожному окремому випадку, не с пираючись на норми діючого з аконодавства. В той же час, від повідно до п. 3 ст. 9 КАС України суд вирішує справи на підста ві Конституції та законів Ук раїни, а також міжнародних до говорів, згода на обов' язко вість яких надана Верховною радою України.
Доказів наявності передба чених ст.ст.48, 49 Податкового код ексу України обставин, які б д озволяли податковому органу відмовити у прийнятті подат кової декларації, відповідач у встановленому порядку не н адав.
Таким чином, виходячи з сист емного аналізу наведених нор м права та встановлених судо м обставин, суд вважає, що дії відповідача щодо невизнання податкових декларацій з под атку на додану вартість пози вача за грудень 2010 року та липе нь 2011 року податковою звітніс тю не ґрунтуються на Законі, н орми якого регулюють спірні правовідносини, вчинені з по рушенням основних принципів адміністративної юстиції, д отримання яких є складовою ч астиною демократичного сусп ільства, тому є протиправним и.
Інструкцією про порядок ве дення органами державної под аткової служби оперативного обліку платежів до бюджету, к онтроль за справлянням яких здійснюється органами держа вної податкової служби Украї ни (далі - Інструкція), затвер дженої наказом Державної под аткової адміністрації Украї ни від 18.07.2005 №276, зареєстрованій в Міністерстві юстиції Україн и 02.08.2005 за №843/11123, яка діє на час вир ішення спору по суті, встанов люється порядок ведення орга нами державної податкової сл ужби оперативного обліку под атків і зборів (обов'язкових п латежів), надходження яких ко нтролюється органами держав ної податкової служби і які п ередбачені бюджетною класиф ікацією України за доходами до Державного бюджету Україн и, місцевих бюджетів та держа вних цільових фондів, надход жень на погашення прострочен ої заборгованості за кредита ми, залученими державою або п ід державні гарантії, та бюдж етними позичками, а також сум штрафних (фінансових) санкці й та пені, що застосовуються д о платників податків відпові дно до чинного законодавства .
Відповідно до п. 1.3 Інструкці ї оперативний облік платежів , що надходять до бюджету, веде ться підрозділом адміністру вання облікових показників т а звітності органу державної податкової служби відповідн о до порядку, установленого д ля справляння платежів до бю джету.
Проведення операцій в особ ових рахунках платників здій снюється в хронологічному по рядку (п.1.6 Інструкції).
Згідно з п. 3.1 Інструкції з ме тою обліку нарахованих і спл ачених сум платежів до бюдже ту органами державної податк ової служби на кожний поточн ий рік відкриваються особові рахунки за кожним платником та кожним видом платежу, які п овинні сплачуватися такими п латниками.
Нарахуванню в особових рах унках платників підлягають: податкові зобов'язання, штра фні санкції та пеня, самостій но визначені платником; пода ткові зобов'язання, штрафні с анкції та пеня, нараховані ор ганом державної податкової с лужби та узгоджені платником відповідно до чинного закон одавства; пеня за порушення в становлених строків погашен ня узгодженого податкового з обов'язання; відсотки за кори стування розстроченням (відс троченням) податкових зобов' язань; непогашені суми вексе ля, що видається суб'єктом гос подарювання при здійсненні о перацій з давальницькою сиро виною у зовнішньоекономічни х відносинах (п.4.1 Інструкції).
Відповідно до пп.4.2.1 Інструкц ії податкові зобов'язання, шт рафні санкції, пеня, самостій но визначені платником у под атковій звітності, уносяться до електронної бази даних пі дрозділами обробки та веденн я податкових документів і фо рмуються в електронні та пап ерові реєстри.
Нарахування податкових зо бов'язань та штрафних санкці й, що самостійно визначені та узгоджені платником, обліко вується у розділі "Нарахован о платежів - зменшено платежі в" за відповідними кодами опе рацій.
Наведені положення законо давства свідчать про наявніс ть у платника податків матер іально-правового інтересу в тому, щоб дані карток особови х рахунків правильно відобра жали фактичний стан платежів до бюджету.
Виходячи з встановлених су дом обставин та зазначених н орм законодавства суд вважає , що належним способом захист у права позивача, у даному вип адку, є задоволення позивних вимог саме шляхом визнання п ротиправними дій відповідач а щодо невизнання податкових декларацій документами пода ткової звітності з податку н а додану вартість за грудень 2010 року та липень 2011 року, отрим аних від ТОВ "Енерго-Ван", зобо в'язання відповідача відобра зити основні показники подан их ТОВ "Енерго-Ван" податкових декларацій з податку на дода ну вартість за грудень 2010 та ли пень 2011 року в особовому рахун ку підприємства.
Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб'єктом влад них повноважень, суд присудж ує всі здійснені нею докумен тально підтверджені судові в итрати з Державного бюджету України (або відповідного мі сцевого бюджету, якщо іншою с тороною був орган місцевого самоврядування, його посадов а чи службова особа), тому з ур ахуванням задоволення позов них вимог з Державного бюдже ту України необхідно поверну ти позивачу судові витрати в розмірі 3,40 гривень.
У зв' язку зі складністю сп рави судом 01 грудня 2011 року про голошена вступна та резолюти вна частина постанови, поста нова складена у повному обся зі 05 грудня 2011 року.
Керуючись ст.ст. 94, 98, 158-163 КАС Укр аїни, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольни ти.
2. Визнати протиправними дії Державної податкової інспек ції в м. Сімферополі АР Крим що до невизнання податкової дек ларації документом податков ої звітності з податку на дод ану вартість за грудень 2010 рок у, отриману від Товариства з о бмеженою відповідальністю "Е нерго-Ван" (код ЄДРПОУ 32153280, юрид ична адреса: 95000, АР Крим, м. Сім ферополь, бульв. Франко,буд. 6В , кв.64) 04 серпня 2011 року.
3. Зобов' язати Державну под аткову інспекцію в м. Сімферо полі Автономної Республіки К рим відобразити за даними ка ртки особового рахунку з под атку на додану вартість Това риства з обмеженою відповіда льністю "Енерго-Ван" (код ЄДРПО У 32153280, юридична адреса: 95000, АР К рим, м. Сімферополь, бульв. Фра нко,буд. 6В, кв.64) основні показ ники поданої декларації з по датку на додану вартість за г рудень 2010 року.
4. Визнати протиправними дії Державної податкової інспек ції в м. Сімферополі АР Крим що до невизнання податкової дек ларації документом податков ої звітності з податку на дод ану вартість за липень 2011 року , отриману від Товариства з об меженою відповідальністю "Ен ерго-Ван" (код ЄДРПОУ 32153280, юриди чна адреса: 95000, АР Крим, м. Сімф ерополь, бульв. Франко,буд. 6В, к в.64) 26 серпня 2011 року.
5. Зобов' язати Державну под аткову інспекцію в м. Сімферо полі Автономної Республіки К рим відобразити за даними ка ртки особового рахунку з под атку на додану вартість Това риства з обмеженою відповіда льністю "Енерго-Ван" (код ЄДРПО У 32153280, юридична адреса: 95000, АР К рим, м. Сімферополь, бульв. Фра нко,буд. 6В, кв.64) основні показ ники поданої декларації з по датку на додану вартість за л ипень 2011 року.
6. Повернути з Державного бю джету України (код ЄДРПОУ 34740405, р ахунок №31115095700002, відкритий за код ом класифікації доходів бюдж ету 22090200 в Головному управлінн і Державного казначейства Ук раїни в Автономній Республіц і Крим, м. Сімферополь, код бан ку 824026) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Енерго-Ван" (код ЄДРПОУ 32153280, юри дична адреса: 95000, АР Крим, м. Сі мферополь, бульв. Франко,буд. 6 В, кв.64) перерахований судови й збір у сумі 3 (три) гривні 40 коп ійок, сплачений за квитанціє ю № 2196010069 від 04 вересня 2011 року .
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2011 |
Оприлюднено | 28.12.2011 |
Номер документу | 20198387 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні