ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 грудня 2011 р.
(15:17) Справа №2а-14819/11/0170/1
Окружний адмін істративний суд Автономної Р еспубліки Крим у складі голо вуючої судді Трещової О.Р., пр и секретарі Веретенникової Ю.В., за участю
представника позивача - Дюкар Є.С.
представника відповідача - Колінчук К.В.
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу за позовом Това риства з обмеженою відповіда льністю «Енерго-Ван» до Дер жавної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим про в изнання протиправними дії та спонукання до виконання пев них дій.
Суть спору: Товариства з об меженою відповідальністю « Енерго-Ван» звернулося до О кружного адміністративного суду АР Крим з позовом до Держ авної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим про в изнання протиправними дій ДП І в м. Сімферополі щодо невизн ання податковою деклараціє ю з податку на додану вартіст ь товариства з Товариства з о бмеженою відповідальністю « Енерго-Ван» за вересень 2011 рок у. Зобов' язати Державну под аткову інспекцію в м. Сімферо полі АРК зареєструвати подат кову декларацію з податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Енерго-Ван» за вересень 2011 р оку та внести відповідні дан і до електронної комп' юторн ої бази ДПІ м. Сімферополя АРК та до особового рахунку плат ника податків- ТОВ «Енерго-Ва н».
Адміністративний позов мо тивований тим, що Товариство м з обмеженою відповідальніс тю «Енерго-Ван» була надана податкова декларація з ПД В за вересень 2011 року з додатка ми до ДПІ в м. Сімферополі.
Позивач зазначає, що декла рація за вересень 2011 року була надана своєчасно, у термін, пе редбачений п.49.18.1 ст.49 Податково го кодексу України та була з аповнена з урахуванням умов ст.48 Податкового кодексу Укр аїни.
Позивач пояснює, що на його адресу надійшов лист № 45035/10/28-4 від 28.10.2011 року про те, що ДПІ в м. С імферополі декларація з ПДВ за вересень 2011 року не визнан а «як податкова декларація» .
Позивач підкреслює, що дії ДПІ в м. Сімферополі не відпо відають вимогам діючого зак онодавства.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 25.11.2011 року ві дкрито провадження по справі .
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 25.11.2011 року за кінчено підготовче провадже ння та справу призначено до с удового розгляду.
У судовому засіданні предс тавник позивача наполягав н а задоволенні адміністратив ного позову у повному обсязі з мотивів, викладених у позов ній заяві.
У судовому засіданні предс тавник відповідача проти поз ову заперечував та пояснив, щ о декларація не була прийнят а, так як відповідач не являєт ься платником податку на дод ану вартість.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши представника позивача та відповідача суд ,
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень, шляхом справедливого, неупереджено го та своєчасного розгляду а дміністративних справ.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС Ук раїни справою адміністратив ної юрисдикції є переданий н а вирішення адміністративно го суду публічно-правовий сп ір, у якому хоча б однією зі ст орін є орган виконавчої влад и, орган місцевого самовряду вання, їхня посадова чи служб ова особа або інший суб'єкт, як ий здійснює владні управлінс ькі функції на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.
Відповідно до п. 1 частини 2 ст атті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поши рюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом в ладних повноважень щодо оска рження його рішень (норматив но-правових актів чи правови х актів індивідуальної дії), д ій чи бездіяльності.
Пунктом 7 ч.1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинс тва України визначено коло с уб'єктів владних повноважень , до яких віднесено орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б'єкт при здійсненні ними вла дних управлінських функцій н а основі законодавства, в том у числі на виконання делегов аних повноважень.
Відповідно до п.п.41.1.1 п .41.1 ст.41 П одаткового кодексу України к онтролюючими органами є орга ни державної податкової служ би - щодо податків, які справля ються до бюджетів та державн их цільових фондів, крім зазн ачених у підпункті 41.1.2 цього пу нкту, а також стосовно законо давства, контроль за дотрима нням якого покладається на о ргани державної податкової с лужби.
Отже, враховуючи вище зазна чене, Державна податкова інс пекція в м. Сімферополі в АР Кр им у відносинах з ТОВ «Енерго -Ван» під час реалізації свої х завдань та функцій, встанов лених законодавством Україн и, є суб' єктом владних повно важень.
Відповідно до частини 1 стат ті 55 Господарського кодексу України суб' єктом господар ювання визнаються учасники г осподарських відносин, які з дійснюють господарську діял ьність, реалізуючи господарс ьку компетенцію (сукупність господарських прав та обов' язків), мають відокремлене ма йно і несуть відповідальніст ь за своїми зобов' язаннями в межах цього майна, крім випа дків встановлених законом. З гідно з п. 1 частини 2 статті 55 ГК України юридичні особи, ство рені відповідно до Цивільног о кодексу України, підприємс тва, створені відповідно до Г осподарського кодексу Украї ни та зареєстровані в устано вленому законом порядку визн аються суб' єктами господар ювання.
Товариство з обмеженої від повідальністю «Енерго-Ван» 05.09.2002 року зареєстроване викон авчим комітетом Сімферополь ської міської ради АР Крим як юридична особа, про що свідчи ть Свідоцтво про державну ре єстрацію юридичної особи се рії А 01 № 632564, та довідка з ЄДРПОУ № 339775 від 18.11.2010 року. Згідно Свідоцт ва ДПІ у м. Сімферополі за № 10019570 1 серії НБ №325922 від 16.02.2009 року ТОВ «Енерго-Ван" зареєстровано п латником ПДВ.
Судом встановлено, що 24.10.2011 ро ку ВАТ «Енерго-Ван" на адресу відповідача кур' єрською по штою направлено декларацію з ПДВ із розшифровками податк ових зобов'язань та податков ого кредиту в розрізі контра гентів (додаток 5) за вересень 2011 року.
Повідомленням № 45035/10/28-4 від 28.10.201 1 року відповідачем позивачу було повідомлено про те, що на дана за вересень 2011 року подат кова декларація з податку на додану вартість не визнана п одатковою звітністю відпові дно до ст.ст.48,49 Податкового код ексу України, у зв' язку з тим , що в порушення п.10 Порядку за повнення та подачі податково ї декларації з податку на дод ану вартість, затвердженого наказом Державної податково ї адміністрації України від 25.01.2011 № 41, дана декларація предст авлена ТОВ «Енерго-Ван», яке н е зареєстроване платником по датку на додану вартість в Ре єстрі платників ПДВ.
Проаналізувавши матеріали справи та пояснення предста вників сторін, оцінивши дока зи по справі у їх сукупності, с уд приходить до висновку про те, що вимоги ТОВ «Енерго-Ван» є обґрунтованими та підляг ають задоволенню, з наступни х підстав.
Стаття 19 Конституції Україн и визначає, що органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування зобов' язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оцінюючи правомірність ді й та рішень органу владних по вноважень, суд керується кри теріями, закріпленими у стат ті 2 КАС України, які певною мі рою відображають принципи ад міністративної процедури, як их він повинен дотримуватись при реалізації дискреційних повноважень владного суб' є кта, встановлюючи чи прийнят і (вчинені) ним рішення (дії): 1) н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни; 2) з використанням повно важення з метою, з якою це повн оваження надано; 3) обґрунтова но, тобто з урахуванням усіх о бставин, що мають значення дл я прийняття рішення (вчиненн я дії); 4) безсторонньо (неупере джено); 5) добросовісно; 6) розсуд ливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запо бігаючи несправедливій диск римінації; 8) пропорційно, зокр ема з дотриманням необхідног о балансу між будь-якими несп риятливими наслідками для пр ав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких с прямоване це рішення (дія); 9) з у рахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; 10) своєчасно, тобто протя гом розумного строку.
Суд зазначає, що подання под аткової декларації з податку на додану вартість передбач ено Податковим кодексом Укра їни, який набрав чинності з 01.01. 2011 року. З прийняттям Податков ого кодексу України Наказом Державної податкової адміні страції України від 25.01.2011 N 41 зат верджено Порядок заповненн я і подання податкової звітн ості з податку на додану варт ість, який зареєстровано в Мі ністерстві юстиції України 16 лютого 2011 р. за N 197/18935 (надалі - По рядок заповнення і подання п одаткової звітності з податк у на додану вартість).
Згідно із п. 46.1. ст. 46 Податково го кодексу України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - доку мент, що подається платником податків (у тому числі відокр емленим підрозділом у випадк ах, визначених цим Кодексом) к онтролюючому органу у строки , встановлені законом, на підс таві якого здійснюється нара хування та/або сплата податк ового зобов'язання, чи докуме нт, що свідчить про суми доход у, нарахованого (виплаченого ) на користь платників податк ів - фізичних осіб, суми утрима ного та/або сплаченого подат ку.
Статтею 16 Податкового кодек су України встановлені обов' язки платника податків, зокр ема платник податків зобов'я заний: вести в установленому порядку облік доходів і витр ат, складати звітність, що сто сується обчислення і сплати податків та зборів (п. 16.1.2. п. 16.1. ст . 16 Податкового кодексу Україн и); подавати до контролюючих о рганів у порядку, встановлен ому податковим та митним зак онодавством, декларації, зві тність та інші документи, пов 'язані з обчисленням і сплато ю податків та зборів (п. 16.1.3. п. 16.1. с т. 16 Податкового кодексу Украї ни)
Порядок складання податко вої декларації, обов' язкові реквізити податкової деклар ації передбачені ст. 48 Податко вого кодексу України.
Відповідно до п. 48.1. ст. 48 Подат кового кодексу України подат кова декларація складається за формою, затвердженою в пор ядку, визначеному положенням и пункту 46.5 статті 46 цього Коде ксу та чинному на час її подан ня. Форма податкової деклара ції повинна містити необхідн і обов'язкові реквізити і від повідати нормам та змісту ві дповідних податку та збору.
Пунктом 48.2 ст. 48 Податкового к одексу України передбачено, що обов'язкові реквізити - це і нформація, яку повинна місти ти форма податкової декларац ії та за відсутності якої док умент втрачає визначений цим Кодексом статус із настання м передбачених законом юриди чних наслідків.
Згідно п. 48.3. ст. 48 Податкового кодексу України податкова д екларація повинна містити та кі обов'язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнююч ий, звітний новий); звітний (по датковий) період, за який пода ється податкова декларація; звітний (податковий) період, щ о уточнюється (для уточнюючо го розрахунку); повне наймену вання (прізвище, ім'я, по батьк ові) платника податків згідн о з реєстраційними документа ми; код платника податків згі дно з Єдиним державним реєст ром підприємств та організац ій України або податковий но мер; реєстраційний номер обл ікової картки платника подат ків або серію та номер паспор та (для фізичних осіб, які чере з свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облік ової картки платника податкі в та повідомили про це відпов ідний орган державної податк ової служби і мають відмітку у паспорті); місцезнаходженн я (місце проживання) платника податків; найменування орга ну державної податкової служ би, до якого подається звітні сть; дата подання звіту (або да та заповнення - залежно від фо рми); ініціали, прізвища та реє страційні номери облікових к арток посадових осіб платник а податків; підписи платника податку - фізичної особи та/аб о посадових осіб платника по датку, визначених цим Кодекс ом, засвідчені печаткою плат ника податку (за наявності).
Відповідно до п.п. 48.5.1. 48.5. ст. 48 По даткового кодексу України по даткова декларація повинна б ути підписана: керівником пл атника податків або уповнова женою особою, а також особою, я ка відповідає за ведення бух галтерського обліку та подан ня податкової декларації до органу державної податкової служби. У разі ведення бухгал терського обліку та подання податкової декларації безпо середньо керівником платник а податку така податкова дек ларація підписується таким к ерівником та особою, яка відп овідає за ведення бухгалтерс ького обліку.
Відповідно до п.1 розділу III П орядку заповнення і подання податкової звітності з подат ку на додану вартість деклар ація подається платником у в изначений у пункті 5 розділу II Порядку строк до підрозділу органу державної податкової служби, яким здійснюється пр иймання податкової звітност і, за формою, встановленою на д ату подання.
До декларації вносяться да ні податкового обліку платни ка окремо за кожний звітний (п одатковий) період без нарост аючого підсумку.
Згідно з п.2 розділу III Порядк у заповнення і подання подат кової звітності з податку на додану вартість, декларація подається до органу державн ої податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податку, одним із таких спосо бів на вибір платника податк ів:
а) особисто платником подат ків або уповноваженою на це о собою;
б) надсилається поштою з пов ідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) засобами електронного зв 'язку в електронній формі з до триманням умови щодо реєстра ції електронного підпису під звітних осіб у порядку, визна ченому законодавством.
Згідно з п.9 розділу III Порядк у заповнення і подання подат кової звітності з податку на додану вартість податкова з вітність повинна бути підпис ана:
керівником платника подат ку або уповноваженою особою, а також особою, яка відповіда є за ведення бухгалтерського обліку та подання податково ї декларації до органу держа вної податкової служби. У раз і ведення бухгалтерського об ліку і подання податкової де кларації безпосередньо кері вником платника податку така податкова декларація підпис ується таким керівником та о собою, яка відповідає за веде ння бухгалтерського обліку;
фізичною особою - платником податків або його законним п редставником;
особою, відповідальною за в едення бухгалтерського облі ку та подання податкової дек ларації згідно з договором п ро спільну діяльність, управ ління майном або угодою про р озподіл продукції.
Згідно до п. 48.7. ст. 48 Податково го кодексу України податкова звітність, складена з поруше нням норм цієї статті, не вваж ається податковою деклараці єю.
Під час судового засідання судом досліджена надана поз ивачем декларація та будь-як их порушень наведених норм з аконодавства під час заповне ння декларації з боку позива ча суд не вбачає.
Відповідно до п. 49.1 ст. 49 Подат кового кодексу України подат кова декларація подається за звітний період в установлен і цим Кодексом строки органу державної податкової служби , в якому перебуває на обліку п латник податків.
Пунктом 49.8. ст. 49 Податкового к одексу України встановлено, що прийняття податкової декл арації є обов'язком органу де ржавної податкової служби. П ід час прийняття податкової декларації уповноважена пос адова особа органу державної податкової служби, в якому пе ребуває на обліку платник по датків, зобов'язана перевіри ти наявність та достовірніст ь заповнення всіх обов'язков их реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазн ачені в податковій деклараці ї платника податків, до її при йняття перевірці не підлягаю ть.
Згідно п. 49.9. ст. 49 Податкового кодексу України за умови дот римання платником податків в имог цієї статті посадова ос оба органу державної податко вої служби, в якому перебуває на обліку платник податків, з обов'язана зареєструвати под аткову декларацію платника д атою її фактичного отримання органом державної податково ї служби.
За умови дотримання вимог, в становлених статтями 48 і 49 цьо го Кодексу податкова деклара ція, надана платником, також в важається прийнятою:
за наявності на всіх аркуша х, з яких складається податко ва декларація та, за бажанням платника податків, на її копі ї, відмітки (штампу) органу дер жавної податкової служби, як им отримана податкова деклар ація, із зазначенням дати її о тримання, або квитанції про о тримання податкової деклара ції у разі її подання засобам и електронного зв'язку, або по штового повідомлення з відмі ткою про вручення органу дер жавної податкової служби, у р азі надсилання податкової де кларації поштою (п. 49.9.2 п. 49.2 ст. 49 П одаткового кодексу України);
у разі, якщо орган державної податкової служби із дотрим анням вимог пункту 49.11 цієї ста тті не надає платнику податк ів повідомлення про відмову у прийнятті податкової декла рації або у випадках, визначе них цим пунктом, не надсилає й ого платнику податків у вста новлений цією статтею строк (п. 49.9.2 п. 49.2 ст. 49 Податкового кодек су України).
Повноваження податкового органу, що дозволяють відмов ити в прийнятті податкової д екларації встановлені п. 49.11 ст . 49 Податкового кодексу Україн и, який набрав чинності на час виникнення спірних правовід носин.
Відповідно до п. 49.11. ст. 49 Подат кового кодексу України у раз і подання платником податків до органу державної податко вої служби податкової деклар ації, заповненої з порушення м вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 4 8 цього Кодексу, такий орган де ржавної податкової служби зо бов'язаний надати такому пла тнику податків письмове пові домлення про відмову у прийн ятті його податкової деклара ції із зазначенням причин та кої відмови:
- у разі отримання такої под аткової декларації, надіслан ої поштою або засобами елект ронного зв'язку, - протягом п'я ти робочих днів з дня її отрим ання;
- у разі отримання такої под аткової декларації особисто від платника податку або йог о представника - протягом трь ох робочих днів з дня її отрим ання.
Пунктом 49.12. ст. 49 Податкового кодексу України встановлено , що у разі отримання відмови о ргану державної податкової с лужби у прийнятті податкової декларації платник податків має право:
- подати податкову деклара цію та сплатити штраф у разі п орушення строку її подання;
- оскаржити рішення органу д ержавної податкової служби у порядку, передбаченому стат тею 56 цього Кодексу.
Відповідно до п.22 Порядку за повнення і подання податково ї звітності з податку на дода ну вартість податкова звітні сть, надана платником або йог о представником (у паперовом у вигляді, поштою, засобами ел ектронного зв'язку) та заповн ена з порушенням норм пункті в 48.3 та 48.4 статті 48 розділу II Коде ксу, вважається не поданою, пр о що повідомляється платник у порядку, визначеному пункт ом 49.11 статті 49 розділу II Кодексу .
Згідно з п.23 Порядку заповне ння і подання податкової зві тності з податку на додану ва ртість відмова посадової осо би органу державної податков ої служби прийняти деклараці ю з будь-яких причин, не визнач ених статтею 49 розділу II Кодек су, у тому числі висунення буд ь-яких, не визначених статтею 49 розділу II Кодексу передумов щодо такого прийняття (включ аючи зміну показників такої декларації, зменшення або ск асування сум бюджетних відшк одувань, незаконного збільше ння податкових зобов'язань т ощо), забороняється.
Виходячи з системного анал ізу наведених норм законодав ства, підставами для неприйн яття податкової звітності є: недотримання вимог, встанов лених статтями 48 і 49 Податково го кодексу України, перелік я ких є вичерпаним та не підляг ає розширеному тлумаченню.
Як вбачається з матеріалів справи, невизнання відповід ачем податковою звітністю на даної позивачем декларації з податку на додану вартість з а вересень 2011 року викликано т им, що позивач не перебуває на обліку в Реєстрі платників П ДВ як платник податку.
Однак, наявними в матеріала х справи документами спросто вуються доводи відповідача.
Згідно Свідоцтва № 100195701, сері ї HБ № 325922 позивач з 26.09.2002 року був зареєстрований платником по датку на додану вартість.
Згідно з актом № 116/15-2 від 04.02.2010 ро ку анульовано реєстрацію ТОВ «Енерго-Ван», як платника под атку на додану вартість.
Не погодившись рішенням ДП І в м. Сімферополі АР Крим щодо анулювання реєстрації платн ика податку на додану вартіс ть, позивач звернувся з позов ом до Окружного адміністрати вного суду АР Крим за його ска суванням.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 03. 03.2010 року по справі № 2а-2664/10/12/0170 вжит о заходів забезпечення адмін істративного позову шляхом з упинення дії акту № 116/15-2 від 04.02.2010 року про анулювання реєстра ції платника податку на дода ну вартість ТОВ «Енерго-Ван» .
Ухвалою Севастопольськог о апеляційного адміністрати вного суду від 25.11.2010 року по спр аві № 2а- 2664/10/12/0170 ухвала Окружно го адміністративного суду Ав тономної Республіки Крим від 03.03.2010 року по справі № 2а-2664/10/12/0170 зал ишена без змін.
Постановою Окружного адмі ністративного суду від 28.05.2010 ро ку по справі № 2а-2664/10/12/0170 позовна з аява ТОВ «Енерго-Ван» до Держ авної податкової інспекції в м. Сімферополі АРК, Державної податкової адміністрації АР К, Державної податкової адмі ністрації України про визнан ня незаконними дій, скасуван ня акту та скаовано рішення Д ПІ в м. Сімферополі АРК про ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість Т ОВ «Енерго-Ван», оформлене ак том № 116/15-2 від 04.02.2010 року.
Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністратив ного суду від 07.06.2011 року постано ва Окружного адміністративн ого суду Автономної Республі ки Крим по справі № 2а- 2664/10/12/0170 від 28.05.2010 року залишена без змін, у з в' язку з чим вона набрала чи нності.
Відтак, суд вважає неправом ірними висновки відповідача відносно того, що ТОВ «Енерго -Ван» не являється платником податку на додану вартість, о скільки рішення про анулюван ня його як платника ПДВ було з упинено та скасовано судом.
Суд звертає увагу представ ника відповідача, що повнова ження органів державної пода ткової служби щодо прийняття податкових декларації обме жено вичерпним переліком - пр ийняти декларацію або відмов ити в її прийнятті з підстав, в изначених законом.
Право же привласнювати дек ларації статус «не визнана я к податкова декларація» з пі дстав інших, ніж встановлено Податковим кодексом України , податковим законодавством України не передбачено.
Крім того, суд зауважує, що у зв' язку з прийняттям Подат кового кодексу України у под аткового органу взагалі відс утні повноваження щодо невиз нання податкової декларації документом податкової звітн ості, тобто привласнення ній статусу «невизнана як подат кова декларація», оскільки з гідно вищенаведених норм Под аткового кодексу України под атковий орган має право або п рийняти податкову деклараці ю, або відмовити у її прийнятт і.
Суд зазначає, що зважаючи на постійний процес вдосконале ння та змінення форм податко вої звітності з боку ОДПС, виз начення її органами переліку обов' язкових реквізитів св оїми наказами, неприпустимо змінювати перелік таких рекв ізитів або змінювати перелік підстав, за якими податкові д екларації можуть бути не виз нані як податкові декларації у кожному окремому випадку, н е спираючись на норми діючог о законодавства. В той же час, відповідно до п. 3 ст. 9 КАС Украї ни суд вирішує справи на підс таві Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов' яз ковість яких надана Верховно ю радою України.
Доказів наявності передба чених ст. ст. 48, 49 Податкового ко дексу України обставин, які б дозволяли податковому орган у відмовити у прийнятті пода ткової декларації, відповіда ч у встановленому порядку не надав.
Таким чином, виходячи з сист емного аналізу наведених нор м права та встановлених судо м обставин, суд вважає, що дії відповідача щодо невизнання податкової декларації з под атку на додану вартість пози вача за вересень 2011 року подат ковою звітністю не ґрунтують ся на законі, норми якого регу люють спірні правовідносини , вчинені з порушенням основн их принципів адміністративн ої юстиції, дотримання яких є складовою частиною демократ ичного суспільства, тому є пр отиправними.
Інструкцією про порядок ве дення органами державної под аткової служби оперативного обліку платежів до бюджету, к онтроль за справлянням яких здійснюється органами держа вної податкової служби Украї ни (далі - Інструкція), затвер дженої наказом Державної под аткової адміністрації Украї ни від 18.07.2005 N 276, зареєстрованій в Міністерстві юстиції Україн и 02.08.2005 за N 843/11123, яка діє на час вирі шення спору по суті, встановл юється порядок ведення орган ами державної податкової слу жби оперативного обліку пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів), надходження яких кон тролюється органами державн ої податкової служби і які пе редбачені бюджетною класифі кацією України за доходами д о Державного бюджету України , місцевих бюджетів та держав них цільових фондів, надходж ень на погашення прострочено ї заборгованості за кредитам и, залученими державою або пі д державні гарантії, та бюдже тними позичками, а також сум ш трафних (фінансових) санкцій та пені, що застосовуються до платників податків відповід но до чинного законодавства.
Відповідно до п. 1.3 Інструкці ї оперативний облік платежів , що надходять до бюджету, веде ться підрозділом адміністру вання облікових показників т а звітності органу державної податкової служби відповідн о до порядку, установленого д ля справляння платежів до бю джету.
Проведення операцій в особ ових рахунках платників здій снюється в хронологічному по рядку (п.1.6 Інструкції).
Згідно з п. 3.1 Інструкції з ме тою обліку нарахованих і спл ачених сум платежів до бюдже ту органами державної податк ової служби на кожний поточн ий рік відкриваються особові рахунки за кожним платником та кожним видом платежу, які п овинні сплачуватися такими п латниками.
Нарахуванню в особових рах унках платників підлягають: податкові зобов'язання, штра фні санкції та пеня, самостій но визначені платником; пода ткові зобов'язання, штрафні с анкції та пеня, нараховані ор ганом державної податкової с лужби та узгоджені платником відповідно до чинного закон одавства; пеня за порушення в становлених строків погашен ня узгодженого податкового з обов'язання; відсотки за кори стування розстроченням (відс троченням) податкових зобов' язань; непогашені суми вексе ля, що видається суб'єктом гос подарювання при здійсненні о перацій з давальницькою сиро виною у зовнішньоекономічни х відносинах (п.4.1 Інструкції).
Відповідно до п.п. 4.2.1 Інструк ції податкові зобов'язання, ш трафні санкції, пеня, самості йно визначені платником у по датковій звітності, уносятьс я до електронної бази даних п ідрозділами обробки та веден ня податкових документів і ф ормуються в електронні та па перові реєстри.
Нарахування податкових зо бов'язань та штрафних санкці й, що самостійно визначені та узгоджені платником, обліко вується у розділі «Нарахован о платежів - зменшено платежі в» за відповідними кодами оп ерацій.
Наведені положення законо давства свідчать про наявніс ть у платника податків матер іально-правового інтересу в тому, щоб дані карток особови х рахунків правильно відобра жали фактичний стан платежів до бюджету.
В силу ч. 2 ст. 71 КАС України в а дміністративних справах про протиправність рішень, дій ч и бездіяльності суб'єкта вла дних повноважень обов'язок щ одо доказування правомірнос ті свого рішення, дії чи безді яльності покладається на від повідача, якщо він заперечує проти адміністративного поз ову.
Всупереч вимогам даної нор ми, відповідачем правомірнос ті своїх дій суду не доведено , відтак обґрунтованості поз овних вимог відповідачем не спростовано.
Виходячи з встановлених су дом обставин та зазначених н орм законодавства суд вважає , що належним способом захист у права позивача, у даному вип адку, є визнання протиправно ю відмови Державної податков ої інспекції в м. Сімферополі , оформленої листом № 45035/10/28-4 від 28.10.2011 року, в прийнятті податко вої декларації ТОВ «Енерго-В ан» з податку на додану варті сть за вересень 2011 року та зо бов' язання Державної подат кової інспекції в м. Сімфероп олі прийняти податкову декла рацію ТОВ «Енерго-Ван» з пода тку на додану вартість за вер есень 2011 року.
Щодо позовних вимог про зо бов' язання відповідача від образити в особовому рахунку ТОВ «Енерго-Ван» показники п оданої декларації з ПДВ за ве ресень 2011 року, суд зазначає н аступне.
Суд зазначає, що наслідком п одачі податкової звітності п латником податків з урахуван ням її відповідності всім об ов' язковим вимогам до такої звітності, належного підпис ання відповідними посадовим и особами та скріплення печа ткою платника податків є від ображення в картці особового рахунку відповідних податко вих зобов' язань, задекларов аних у поданій звітності.
Як вже зазначено судом пунк том 49.8. ст. 49 Податкового кодекс у України встановлено, що при йняття податкової деклараці ї є обов'язком органу державн ої податкової служби.
Отже, позовні вимоги в части ні зобов' язання відповідач а відобразити в особовому ра хунку ТОВ «Енерго-Ван» показ ники поданої декларації з ПД В за вересень 2011 року також пі длягають задоволенню.
Таким чином, позовні вимог и підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС Укр аїни якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повн оважень, суд присуджує всі зд ійснені нею документально пі дтверджені судові витрати з Державного бюджету України.
Приймаючи до уваги, що позов ні вимоги задоволені, суд вва жає необхідним стягнути на к ористь позивача судовий збір в розмірі 28,23 грн.
У судовому засіданні, що від булося 12.12.2011 року проголошено в ступну та резолютивну частин и постанови, а 13.12.2011 року постан ова складена у повному обсяз і.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст.158-163 Кодексу ад міністративного судочинств а України, суд
П ОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольн ити.
2. Визнати протиправною від мову Державної податкової ін спекції в м. Сімферополі, офор млену листом № 45035/10/28-4 від 28.10.2011 рок у, в прийнятті податкової дек ларації Товариства з обмеже ною відповідальністю «Енерг о-Ван» з податку на додану вар тість за вересень 2011 року.
3. Зобов' язати Державну под аткову інспекцію в м. Сімферо полі прийняти податкову декл арацію Товариства з обмежен ою відповідальністю «Енерго -Ван» з податку на додану варт ість за вересень 2011 року.
4. Зобов' язати Державну под аткову інспекцію в м. Сімферо полі відобразити в особовому рахунку Товариства з обмеже ною відповідальністю «Енерг о-Ван» показники поданої дек ларації з ПДВ за вересень 2011 р оку
5. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю «Енерго-Ван» (ЄДРПОУ 32153280) 28,23 грн. судового збору.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Трещова О.Р.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2011 |
Оприлюднено | 28.12.2011 |
Номер документу | 20198627 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні