ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 грудня 2011 р. 09:40 Справа №2а-13726/11/0170/15
Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим у складі головуючо ї судді Тоскіної Г.Л., при секр етарі Єлжовій Н.М., за участю
від позивача - не з' явивс я;
від відповідача - не з' яв ився;
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом
Державної податкової інсп екції в Сімферопольському ра йоні АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "МАКІ"
про стягнення,
Суть спору: до Окружно го адміністративного суду Ав тономної Республіки Крим зв ернулася з позовом Державна податкова інспекція в Сімфер опольському районі АР Крим (далі - позивач) до Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "МАКІ" (далі-відповідач) про стягнення податкового борг у в розмірі 167,45 грн. з податку на прибуток.
Позовні вимоги мотивовані тим, що всупереч вимогам Пода ткового кодексу України відп овідачем несвоєчасно було п одано декларацію з податку н а прибуток за 2010р., у зв' язку з чим у відповідності до вимог податкового законодавства д о підприємства застосовані ш трафні (фінансові) санкції.
Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 01.11.2011 року було відкрите прова дження в адміністративній сп раві, закінчено підготовче п ровадження та справу признач ено до судового розгляду.
Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, н адіслав клопотання про розгл яд справи за відсутністю пре дставника позивача та підтри мання позивних вимог.
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення був по відомлений належним чином, з аперечення на позовну заяву, а також клопотання про розгл яд справи за його відсутност і до суду не надав, про причини неявки суд не повідомив.
Суд вважає за можливе розгл янути справу у відсутність п редставників сторін, керуючи сь ст. 128 КАС України, на підстав і наявних доказів.
Розглянув матеріали справ и, дослідив докази, надані поз ивачем, всебічно і повно з'ясу вавши всі фактичні обставини , на яких ґрунтуються позовні вимоги, суд -
В СТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою від повідальністю "МАКІ" являєть ся юридичною особою, зареєст роване як суб' єкт підприємн ицької діяльності Сімферопо льською районною державною а дміністрацією з ідентифікац ійним кодом юридичної особи 33872883, що підтверджується Витяг ом з ЄДР юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців.
Судом встановлено, відпові дач узятий на облік як платни к податків у ДПІ в Сімферопол ьському районі АР Крим з 01.12.2005 р оку.
Таким чином, судом встановл ено, що Товариство з обмежено ю відповідальністю "МАКІ" явл яється суб' єктом господарю вання, юридичною особою, плат ником податків, зобов' язане виконувати обов' язки, покл адені на нього законами у зв' язку зі здійсненням господар ської діяльності, у тому числ і стосовно належного нарахув ання та сплати податків.
Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов'язан ий сплачувати податки і збор и в порядку і розмірах, встано влених законом.
28.03.2011 року податковою інспекц ією була проведена камеральн а перевірка з питання своєча сності подання податкової зв ітності з податку на прибуто к, за результатами якої було с кладено акт № 447/15-01/33872883 від 28.03.11 р.
За наслідками перевірки бу ли встановлені порушення п. 49. 18 ст.49, пп. 49.18.2 ст. 49 Податкового ко дексу України, у зв' язку з н еподанням відповідачем пода ткової декларації з податку на прибуток за 2010 рік у строки, визначені законодавством, а саме: до 09.02.2011 року.
На підставі акту перевірки № 447/15-01/33872883 від 28.03.11 р. податковим ор ганом винесено податкове пов ідомлення - рішення № 0001771501 від 13.04.2011 р., яким відповідачеві визначена сума штрафних сан кцій по податку на прибуток в розмірі 170,00 гривень.
Перевіряючи наявність під став для задоволення адмініс тративного позову, суд зазна чає наступне.
Відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів, зокрема, визначає вичер пний перелік податків та збо рів, що справляються в Україн і, та порядок їх адмініструва ння, платників податків та зб орів, їх права та обов'язки, ко мпетенцію контролюючих орга нів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час зді йснення податкового контрол ю, а також відповідальність з а порушення податкового зако нодавства встановлені Подат ковим Кодексом України, який набрав чинності з 01.01.2011 року.
Відповідно до п. 49.2 ст. 49 Подат кового кодексу України N 2755-VI ві д 02.12.2010р. платник податків зобов 'язаний за кожний встановлен ий цим Кодексом звітний пері од подавати податкові деклар ації щодо кожного окремого п одатку, платником якого він є , відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провад ив такий платник податку гос подарську діяльність у звітн ому періоді.
Суд зазначає, що відповідно до підрозділу 4 Розділу XX "Пере хідні положення" ПКУ, застосу вання Розділу III "Податок на пр ибуток підприємств" починаєт ься з 1 квітня 2011 року.
Таким чином, до спірних прав овідносини в частині зобов' язань платників податків над авати до податкового органу податкову звітність з податк у на прибуток, строки надання такої звітності за 2010 р. підляг ають застосуванню в тому чис лі норми Закону України “Про оподаткування прибутку підп риємств” від 28.12.1994 року N 333/94.
Відповідно до п.п. 11.1 Закону У країни “Про оподаткування пр ибутку підприємств” передба чені такі податкові періоди: календарні квартал, піврічч я, три квартали, рік.
Таким чином, відповідач зоб ов' язаний щоквартально про тягом 40 календарних днів, наст упних за останнім календарни м днем податкового кварталу, подавати до податкового орг ану податкову звітність з по датку на прибуток.
З матеріалів справи вбачає ться, що відповідачем не нада на податкова декларація з по датку на прибуток за 2010 рік, у з в' язку з чим за податковим п овідомленням-рішенням до від повідача застосовані штрафн і санкції на підставі п. 120.1. ст. 1 20 Податкового кодексу Україн и у розмірі 170,00 грн.
Таким чином, судом встановл ено, що відповідачем порушен і норми податкового законода вства щодо своєчасності нада ння податкової декларації з податку на прибуток.
Разом з тим суд вважає необґ рунтованим застосування до п озивача штрафних санкцій, пе редбачених п. 120.1 ст. 120 Податково го кодексу України в розміра х, встановлених зазначеною н ормою, виходячи з наступного .
Суд зауважує, що при вирішен ні питання щодо розміру штра фних санкцій за несвоєчасну подачу податкової звітності слід враховувати таке.
Згідно з пунктом 7 підрозділ у 10 розділу XX "Перехідні положе ння" Податкового кодексу Укр аїни встановлено, що штрафні санкції за порушення податк ового законодавства за періо д з 1 січня по 30 червня 2011 року за стосовуються у розмірі не бі льше 1 гривні за кожне порушен ня.
Таким чином, на штрафні санк ції в розмірі не більше 1 гривн і встановлюються за порушенн я податкового законодавства , яке вчинене платником подат ків з 1 січня по 30 червня 2011 року.
Слід зазначити, що пунктом 1 розділу XIX "Прикінцеві положе ння" Податкового кодексу Укр аїни встановлено, що цей Коде кс набрав чинності з 1 січня 2011 року, крім окремих положень ц ього Кодексу, визначених цим пунктом.
Згідно з пунктом 2 мотивувал ьної частини Рішення Констит уційного Суду України у спра ві за конституційним звернен ням Національного банку Укра їни щодо офіційного тлумачен ня положення частини першої статті 58 Конституції України (справа про зворотну дію в час і законів та інших нормативн о-правових актів) від 9 лютого 1999 року N 1-рп/99 за загальновизнан им принципом права закони та інші нормативно-правові акт и не мають зворотної дії в час і. Цей принцип закріплений у ч астині першій статті 58 Консти туції України, за якою дію нор мативно-правового акта в час і треба розуміти так, що вона п очинається з моменту набранн я цим актом чинності і припин яється з втратою ним чинност і, тобто до події, факту застос овується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали аб о мали місце.
Враховуючи наведені норми діючого законодавства, у дан ому випадку, податковий орга н при визначені розміру відп овідальності за порушення по даткового законодавства від повідачу, зокрема, за ненадан ня податкової декларації з п одатку на прибуток за 2010 рік, як а повинна була надана до 09.02.2011 р оку, зобов' язаний був керув атися п. 7 Перехідних положень Податкового кодексу України , ані нормами статті 120 Податко вого кодексу України.
Таким чином, виходячи з дії нормативно-правових актів у часі, в частині визначення ві дповідальності за порушення податкового законодавства з а період з 01.01.2011 року по 30.06.2011 року, підлягає застосуванню спеці альна норма Податкового коде ксу України, яка встановлює р озмір відповідальності за по рушення податкового законод авства, допущене до 30.06.2011 року у розмірі 1 грн.
Суд підкреслює, що звітніст ь за 2010 рік відповідач зобов' язаний був надати у 2011 році, тоб то спірні правовідносини вин икли у 2011 році, у зв' язку з чим підлягають застосуванню сам е норми п. 7 Перехідних положен ь Податкового кодексу Україн и.
Разом з тим, суд зазначає, що визначення розміру відповід альності за порушення податк ового законодавства відноси ться до виключеної компетенц ії податкового органу, а відт ак, суд не має повноважень щод о втручання в діяльність под аткового органу та самостійн о визначати розмір штрафної санкції, яка підлягає застос уванню за ненадання податков ої звітності у встановлені с троки.
Враховуючи встановлені су дом обставини та наведені но рми діючого законодавства, п одаткове повідомлення-рішен ня № 0001771501 від 13.04.2011 р., яким відп овідачеві визначена сума штр афних санкцій по податку на п рибуток в розмірі 170,00 гривень , прийнято з порушенням норм П одаткового кодексу України т а основних принципів адмініс тративної процедури, визначе них ч. 2 ст. 3 КАС України, тому є п ротиправним, у зв' язку з чим позовні вимоги в частині стя гнення податкового боргу у с умі 167,45 грн. не підлягають задо воленню.
На підставі викладеного, ке руючись статтями п. 2 ч. 1 ст. 157, 158, 15 9, 160, 163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністрат ивного позову відмовити.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Тоскіна Г.Л.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2011 |
Оприлюднено | 28.12.2011 |
Номер документу | 20198788 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дугаренко Ольга Володимирівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Тоскіна Г.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні