ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
13 грудня 2011 р. (11:50) Справа №2а-13687/11/0170/5
Окружний адміністр ативний суд Автономної Респу бліки Крим у складі головуюч ого судді Сидоренка Д.В., при с екретарі Павленко Н.О.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом Державної подат кової інспекції в м. Керчі АР К рим
до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «ЗП Внештор г»
про стягнення заборговано сті в сумі 2476,00 грн.,
Обставини справи: Дер жавна податкова інспекція в м. Керчі АР Крим звернулась до Окружного адміністративног о суду АР Крим з адміністрати вним позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відп овідальністю «ЗП Внешторг» з аборгованості в сумі 2476,00 грн. з податку на додану вартість т а податку на прибуток підпри ємств, мотивуючи свої вимоги тим, що відповідачем не сплач уються у визначені законом с троки узгоджені податкові зо бов' язання.
Ухвалами Окружного а дміністративного суду АР Кри м від 03.11.2011 року відкрито провад ження в адміністративній спр аві, закінчено підготовче пр овадження та справу призначе но до судового розгляду.
Позивач у судове засідання , яке відбулось 13.12.2011 року, не з' явився, про час, дату та місце його проведення повідомлени й належним чином, надав до суд у клопотання про розгляд спр ави за його відсутності та пі дтримання позовних вимог у п овному обсязі.
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повід омлений належним чином - шл яхом направлення на його адр есу, зазначену у довідці з ЄДР ПОУ, рекомендованою кореспон денцією судової повістки. Од нак, документи повернулись д о суду з відміткою УДППЗ «Укр пошта»: «адресат не значитьс я».
Згідно з ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, я ка не вручена адресату з неза лежних від суду причин, вважа ється, що така повістка вруче на належним чином.
Враховуючи зазначене вище , суд вважає, що відповідача на лежним чином повідомлено про дату, час та місце судового ро згляду.
Розглянувши матеріали спр ави, всебічно і повно з'ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні ви моги, об'єктивно оцінивши док ази, які мають юридичне значе ння для розгляду справи і вир ішення спору, суд
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 ста тті 2 КАС України завданням ад міністративного судочинств а є захист прав, свобод та інте ресів фізичних осіб, прав та і нтересів юридичних осіб у сф ері публічно-правових віднос ин від порушень з боку органі в державної влади, органів мі сцевого самоврядування, їхні х посадових і службових осіб , інших суб' єктів при здійсн енні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності визначено Законом Ук раїни «Про державну податков у службу в України», відповід но до ст.4 якого Державна подат кова адміністрація України є центральним органом виконав чої влади, якому підпорядков уються Державна податкова а дміністрація в АР Крим, якій, в свою чергу, підпорядкована Д ержавна податкова інспекція в м. Керчі АР Крим.
Відповідно до ст.8 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» Державна податкова адміністрація Укр аїни здійснює функції, зокре ма щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірніс тю, повнотою нарахування та с плати податків та зборів (обо в'язкових платежів), контролю за валютними операціями, кон тролю за додержанням порядку проведення готівкових розра хунків за товари (послуги) у вс тановленому законом порядку , а також контролю за наявніст ю свідоцтв про державну реєс трацію суб'єктів підприємниц ької діяльності та ліцензій на провадження видів господа рської діяльності, що підляг ають ліцензуванню відповідн о до закону, торгових патенті в; обліком платників податкі в, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжен ь податків, інших платежів.
Враховуючи обсяг пов новажень, наданих державній податковій службі законодав ством, суд дійшов висновку, що Державна податкова інспекці я в м. Керчі АР Крим у відносин ах з фізичними та юридичними особами є суб' єктом владни х повноважень та даний спір н алежить до розгляду у порядк у, передбаченому Кодексом ад міністративного судочинств а України.
Згідно із статтею 4 Зак ону України «Про систему опо даткування», чинному на моме нт виникнення спірних правов ідносин, платниками податкі в і зборів (обов' язкових пла тежів) є юридичні особи, на яки х відповідно до Законів Укр аїни покладений обов' язок с плачувати податки і збори.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами», ч инному на момент виникнення спірних правовідносин (далі по тексту - Закон № 2181) було пе редбачено, що платник податк ів самостійно обчислює суму податкового зобов' язання, я ку вказує у податковій декла рації.
Згідно з пунктом 5.3.1 статті 5 З акону № 2181 платник податків зо бов'язаний самостійно сплати ти суму податкового зобов'яз ання, зазначену у поданій н им податковій декларації, п ротягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничн ого строку для подання пода ткової декларації.
Статтею 9 Закону України «Пр о систему оподаткування» бул о встановлено, що платники по датків зобов' язані сплачув ати належні суми податків і з борів (обов'язкових платежів ) у встановлені законами терм іни.
Платників податку на додан у вартість, об'єкти, базу та ст авки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільн ених від оподаткування опера цій, особливості оподаткуван ня експортних та імпортних о перацій, поняття податкової накладної, порядок обліку, зв ітування та внесення податку до бюджету на час виникнення спірних правовідносин Було врегульовано Законом Україн и «Про податок на додану варт ість», який втратив чинність 01.01.2011 року з дня набрання чинно сті Податковим кодексом Укра їни.
Відповідальність платникі в податків за дотримання дос товірності та своєчасності в изначення сум податку, а тако ж за повноту та своєчасність його внесення до бюджету бул о встановлено пунктом 10.2 стат ті 10 Закону України «Про подат ок на додану вартість».
Порядок, підстави та строки сплати податку на прибуток, н адання податкової звітності до набрання чинності Податк овим кодексом України було в становлено Законом України « Про оподаткування прибутку п ідприємств» від 28.12.1994 року N 333/94 (д алі по тексту - Закон), п.п. 11.1 як ого передбачені такі податко ві періоди: календарні кварт ал, півріччя, три квартали, рік .
Згідно з п.п. 16.1 Закону Україн и «Про оподаткування прибутк у підприємств» платники пода тку самостійно визначають су ми податку, що підлягають спл аті.
Платники податку у строки, в изначені законом, подають до податкового органу податков у декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з ура хуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минул их податкових періодів у раз і його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Зако ну (п.п. 16.4 зазначеного Закону).
Згідно з п.п. 20.1. ст. 20 Закону Укр аїни «Про оподаткування приб утку підприємств» відповіда льність за правильність нара хування, своєчасність сплати податку та дотримання подат кового законодавства несе пл атник податку у порядку та ро змірах, визначених законом.
Відповідно до п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 З акону № 2181 платник податків, що не подає податкову декларац ію у строки, визначені законо давством, сплачує штраф у роз мірі десяти неоподатковуван их мінімумів доходів громадя н за кожне таке неподання або її затримку.
Відповідно до п.п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 З акону № 2181 у разі коли платник п одатків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язан ня протягом граничних строкі в, визначених цим Законом, так ий платник податку зобов'яза ний сплатити штраф у таких ро змірах:
при затримці до 30 календарн их днів, наступних за останні м днем граничного строку спл ати узгодженої суми податков ого зобов'язання, - у розмірі д есяти відсотків погашеної су ми податкового боргу;
при затримці від 31 до 90 кален дарних днів включно, наступн их за останнім днем гранично го строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язанн я, - у розмірі двадцяти відсотк ів погашеної суми податковог о боргу;
при затримці, що є більшою 90 к алендарних днів, наступних з а останнім днем граничного с троку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.
Виконавчим комітетом Запо різької міської ради 02.10.2009 року проведено державну реєстрац ію юридичної особи - Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «ЗП Внешторг», що підтвер джується свідоцтвом про держ авну реєстрацію серії А01 № 030219 в ід 02.10.2009 року.
Відповідно до довідки з ЄДР ПОУ станом на 21.10.2011 року у зв' я зку зі зміною місцезнаходжен ня відповідача зареєстрован о Виконавчим комітетом Керче нської міської ради АР Крим.
Згідно з обліковими даними ДПІ в м. Керчі станом на 17.10.2011 рок у ТОВ «ЗП Внешторг» (код 36711711) пе ребуває на податковому облік у з 05.10.2009 року, що підтверджуєть ся довідкою № 21319/10/29-0 від 18.10.2011 року .
Відповідач зареєстрований платником податку на додану вартість згідно зі свідоцтв ом № 1002511062 від 21.10.2009 року.
Посадовими особами ДПІ в м. Керчі АР Крим 17.12.2010 року проведе но невиїзну документальну пе ревірку відповідача з питань своєчасності подання податк ової звітності.
За результатами перевірки складено акт № 2603/15-125/36711711 від 17.12.2010 р оку, в якому зафіксовано пору шення відповідачем п.п.4.1.4 п. 4.1 с т. 4 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами», що виявилось непод анні декларації з податку на прибуток підприємств за 3 ква ртали 2010 року.
На підставі даних акту пере вірки позивачем 17.12.2010 року прий нято податкове повідомлення -рішення № 0003861501/0 про застосуван ня до відповідача 170,00 грн. штра фних (фінансових) санкцій з по датку на прибуток підприємст в. Вказане податкове повідом лення-рішення розміщено на д ошці податкових оголошень з 21.12.2010 року.
Посадовими особами ДПІ в м. Керчі АР Крим 17.08.2011 року проведе но камеральну перевірку відп овідача з питань своєчасност і сплати узгодженого податко вого зобов' язання з податку на додану вартість.
За результатами перевірки складено акт № 209/15-2/36711711 від 17.08.2011 ро ку, в якому зафіксовано поруш ення відповідачем п.п.5.3.1 п. 5.3 ст . 5 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами», що виявилось у несво єчасній сплаті узгодженого п одаткового зобов' язання в сумі 23060,00 грн. за жовтень 2010 року по терміну сплати 30.11.2010 року, фа ктично сплачено 14.12.2010 року плат іжним дорученням № 2102. Затримк а сплати становить 14 календар них днів.
На підставі даних акту пере вірки позивачем 22.08.2011 року прий нято податкове повідомлення -рішення № 0002361502/0 про застосуван ня до відповідача на підстав і абз. 3 п.126.1 ст. 126 Податкового код ексу України 2306,00 грн. штрафної (фінансової) санкції (штрафу) з податку на додану вартість . Вказане податкове повідомл ення-рішення вручено відпові дачеві 25.08.2011 року, про що свідчи ть відмітка на корінці цього рішення.
Як свідчать матеріали спра ви, у визначені законодавств ом строки сума штрафних санк цій відповідно до податкових повідомлень-рішень відповід ачем сплачена не була.
Згідно з п. 14.1.175 ст. 14 ПК України сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санк цій за їх наявності), самостій но узгодженого платником под атків або узгодженого в поря дку оскарження, але не сплаче ного у встановлений цим Коде ксом строк, а також пеня, нарах ована на суму такого грошово го зобов'язання є податковим боргом.
У разі коли платник податкі в не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в уст ановлені законодавством стр оки, орган державної податко вої служби надсилає (вручає) й ому податкову вимогу в поряд ку, визначеному для надсилан ня (вручення) податкового пов ідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59ПК У країни).
Податкова вимога надсилає ться не раніше першого робоч ого дня після закінчення гра ничного строку сплати суми г рошового зобов'язання (п. 59.3 ст. 59 ПК України).
Податкова вимога надсилає ться також платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суми податкових зобов'я зань у встановлені цим Кодек сом строки, без попереднього надсилання (вручення) податк ового повідомлення-рішення ( п. 59.4 ст. 59 ПК України).
Таким чином, несплачена пла тником податків сума податко вого боргу за податковими де клараціями є узгодженою з мо менту отримання ним податков ої вимоги.
На підставі зазначеного ви ще, позивачем на адресу відпо відача була направлена перша податкова вимога № 1/25 від 04.01.2011 р оку.
Згідно з даними облікової к артки платника податків, ста ном на 20.10.2011 року податковий бор г в сумі 2476,00 грн. (у тому числі 2306,00 грн. з податку на додану варті сть та 170,00 грн. з податку на приб уток) відповідачем не сплаче но.
Права органів державної по даткової служби на час розгл яду справи передбачені ст. 20 П одаткового кодексу України.
Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податк ового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати д о платників податків фінансо ві (штрафні) санкції, стягуват и до бюджетів та державних ці льових фондів суми грошових зобов'язань та/або податково го боргу у випадках, порядку т а розмірі, встановлених цим К одексом, стягувати суми прос троченої заборгованості суб 'єкта господарювання перед д ержавою (Автономною Республі кою Крим чи територіальною г ромадою міста) за кредитом (по зикою), залученим державою (Ав тономною Республікою Крим чи територіальною громадою міс та) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначен ому цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право звертатися до суду щодо стягнення кошті в платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих таког о платника, на суму податного боргу або його частини.
У порядку, передбаченому ст . 71 КАС України відповідачем н е надано доказів протиправно сті прийнятих позивачем пода ткових повідомлень-рішень та не надано доказів сплати заб оргованості у розмірі 2476,00 грн.
Відтак, суд дійшов висновку , що позовні вимоги є обґрунто ваними та підлягають задовол енню у повному обсязі.
У судовому засіданні, яке ві дбулось 13.12.2011 року, оголошено вс тупну та резолютивну части п останови.
Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанову оформлено та підписано 19.12.2011 року.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити.
2.Стягнути з Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «ЗП Внешторг» (98300, АР Крим, м. Керч, вул. Леніна, 22а; ЄДРПОУ 36711711; р/р № р/р № 26005055700911, 26007055700038, 26055060488342, 26007057000361, 26006 057000748, 26000057002612 в Зап. РУ ПАТ КБ «Прива тбанк», м. Запоріжжя, МФО 313399) под атковий борг у розмірі 2476,00 грн . з рахунків у банках, обслугов уючих Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗП Внешто рг», у тому числі:
170,00 грн. податку на при буток на р/р № 31116009700019 в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ЄД РПОУ 34740946, код платежу 11021000, одержу вач: державний бюджет м. Керч,
2306,00 грн. на р/р № 31118029700019 в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, Є ДРПОУ 34740946, МФО 824026, код платежу 140101 00; одержувач: державний бюджет м. Керчі.
Постанова набирає за конної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо прогол ошено вступну та резолютивну частину постанови або справ у розглянуто у порядку письм ового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у раз і неподання апеляційної скар ги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Сидоренко Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2011 |
Оприлюднено | 28.12.2011 |
Номер документу | 20199352 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні