ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 грудня 2011 р. Справа №2а-13445/11/0170/6
(12 г. 15 хв.)
Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Латиніна Ю.А. ,
при секретарі Кожевнікові й І.С.,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Державної подат кової інспекції у м. Ялта АР Кр им
до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Софія і К»
про стягнення заборговано сті
Суть спору: Державна податк ова інспекція у м. Ялта АР Крим звернулась до Окружного адм іністративного суду АР Крим з адміністративним позовом п ро стягнення з Товариства з о бмеженою відповідальністю « Софія і К» заборгованості в с умі 31949,57 грн. з податку на додану вартість.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем не сплач уються у визначені законом с троки узгоджені податкові зо бов' язання.
Позивач явку свого предста вника в судове засідання, яке відбулось 12.12.2011 року, не забезп ечив, надав суду клопотання п ро розгляд справи за його від сутності та підтримання позо вних вимог у повному обсязі.
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час, дату та місце його проведення повід омлений належним чином, клоп отання про розгляд справи за його відсутності до суду не н адав, про причини неявки суд н е повідомив.
Суд вважає за можливе розгл янути справу у відсутність п редставників сторін, керуючи сь ст. 128 КАС України, на підстав і наявних доказів.
Розглянувши матеріали спр ави, всебічно і повно з'ясував ши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні ви моги, об'єктивно оцінивши док ази, які мають юридичне значе ння для розгляду справи і вир ішення спору, суд
ВСТАНОВИ В:
Згідно з частиною 1 ста тті 2 КАС України завданням ад міністративного судочинств а є захист прав, свобод та інте ресів фізичних осіб, прав та і нтересів юридичних осіб у сф ері публічно-правових віднос ин від порушень з боку органі в державної влади, органів мі сцевого самоврядування, їхні х посадових і службових осіб , інших суб' єктів при здійсн енні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 КАС Ук раїни юрисдикція адміністра тивних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випад ках, встановлених Конституці єю та законами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи дія льності визначено Законом Ук раїни “Про державну податков у службу в України”, відповід но до ст.4 якого Державна подат кова адміністрація України є центральним органом виконав чої влади, якому підпорядков уються Державна податкова а дміністрація в АР Крим, якій, в свою чергу, підпорядкована Д ержавна податкова інспекція в м. Сімферополі АР Крим.
Відповідно до ст.8 Закону Ук раїни “Про державну податков у службу в Україні”Державна податкова адміністрація Укр аїни здійснює функції, зокре ма щодо здійснення контролю за своєчасністю, достовірніс тю, повнотою нарахування та с плати податків та зборів (обо в'язкових платежів), контролю за валютними операціями, кон тролю за додержанням порядку проведення готівкових розра хунків за товари (послуги) у вс тановленому законом порядку , а також контролю за наявніст ю свідоцтв про державну реєс трацію суб'єктів підприємниц ької діяльності та ліцензій на провадження видів господа рської діяльності, що підляг ають ліцензуванню відповідн о до закону, торгових патенті в; обліком платників податкі в, інших платежів; виявленням і веденням обліку надходжен ь податків, інших платежів.
Враховуючи обсяг пов новажень, наданих державній податковій службі законодав ством, суд дійшов висновку, що Державна податкова інспекці я в. м Сімферополі АР Крим у ві дносинах з фізичними та юрид ичними особами є суб' єктом владних повноважень та даний спір належить до розгляду у п орядку, передбаченому Кодекс ом адміністративного судочи нства України.
Виконавчим комітетом Ялти нської міської ради АР Крим 17. 05.2004 року проведено державну ре єстрацію юридичної особи - То вариства з обмеженою відпові дальністю «Софія і К», що підт верджується свідоцтвом про д ержавну реєстрацію (а.с. 21).
Згідно з довідкою ДПІ у м. Ял та АР Крим № 5592/9/29-0 від 18.10.2011 року ві дповідач з 15.06.2004 року перебуває на податковому обліку за № 584 т а, відповідно, є платником под атків і зборів, передбачених законодавством.
Як убачається з матеріалів справи спірні правовідносин и виникли між сторонами у пер іод чинності Законів України "Про систему оподаткування", " Про оподаткування прибутку п ідприємств", "Про податок на до дану вартість", положення яки х застосовуються судом при в ирішення цієї справи.
Закон України від 25.06.91р. № 1251-ХІ І "Про систему оподаткування " визначає принципи побудови системи оподаткування в Укр аїні, податки і збори (обов'язк ові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відпо відальність платників.
З положень статті 6 Закону о б'єктами оподаткування є дох оди (прибуток), додана вартіст ь продукції (робіт, послуг), ва ртість продукції (робіт, посл уг), у тому числі митна, або її н атуральні показники, спеціал ьне використання природних р есурсів, майно юридичних і фі зичних осіб та інші об'єкти, ви значені законами України про оподаткування.
Закон України “Про податок на додану вартість” визнача є платників податку на додан у вартість, об'єкти, базу та ст авки оподаткування, перелік неоподатковуваних та звільн ених від оподаткування опера цій, особливості оподаткуван ня експортних та імпортних о перацій, поняття податкової накладної, порядок обліку, зв ітування та внесення податку до бюджету.
Згідно з п.п. 1.6 та 1.7 ст. 1 Закону України “Про податок на дода ну вартість” податкове зобов ' язання це загальна сума п одатку , одержана ( нарахована ) платнику податку у звітному ( податковому) періоді , визна чена згідно з Законом, а подат ковий кредит - це сума, на як у платник податку має право з меншити податкове зобов' яз ання звітного періоду, визна чена цим законом. При цьому да тою виникнення права платник а податку на податковий кред ит вважається, зокрема, дата с писання коштів з банківськог о рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг ) (пп. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 Закону).
Порядок обчислення та спла ти податку визначений у ст.7 вк азаного Закону.
Судом встановлено, що 07.06.2011 ро ку позивачем проведена камер альна перевірка відповідача з питань взаємовідносин з ТО В «КБ Оксідон» за вересень 2010 р оку, про що складено акт перев ірки №1473/15-2/32935239 від 07.06.2011 року.
На підставі акту перевірки позивачем прийнято податков е повідомлення-рішення №0001171502 в ід 20.06.2011 року на суму 31950,00 грн.
Вказане повідомлення-ріше ння прийняте відповідачем 01.07 .2011 року , про що свідчить пошто ве повідомлення.
Частково сплачено у розмір і 0,43 грн.
У разі коли платник податкі в не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в уст ановлені законодавством стр оки, орган державної податко вої служби надсилає (вручає) й ому податкову вимогу в поряд ку, визначеному для надсилан ня (вручення) податкового пов ідомлення-рішення (п. 59.1 ст. 59ПК У країни).
Податкова вимога надсилає ться не раніше першого робоч ого дня після закінчення гра ничного строку сплати суми г рошового зобов'язання (п. 59.3 ст. 59 ПК України).
Податкова вимога надсилає ться також платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суми податкових зобов'я зань у встановлені цим Кодек сом строки, без попереднього надсилання (вручення) податк ового повідомлення-рішення ( п. 59.4 ст. 59 ПК України).
Таким чином, несплачена пла тником податків сума податко вого боргу за податковими де клараціями є узгодженою з мо менту отримання ним податков ої вимоги.
Як вбачається з матер іалів справи, 10.08.2011 року на адре су відповідача було направле но податкову вимогу № 530 від 22.07.2 011 року, яка отримана останнім 11.08.2011 року, про що свідчить відм ітка на поштовому повідомлен ні.
Враховуючи відсутніс ть незгоди відповідача з роз рахунком суми заборгованост і, вказана вимога є узгоджено ю, однак визначена у ній сума з аборгованості не сплачена.
Таким чином, станом на день розгляду справи загаль на сума заборгованості відпо відача з податку з доходів фі зичних осіб становить 31949,57 грн .
В порядку ст. 71 КАС Укра їни відповідачем не надані з аперечення на адміністратив ний позов, а також не надані до кази сплати заборгованості у повному обсязі, у зв' язку з ч им позовні вимоги в зазначен ій частині підлягають задово ленню.
Права органів держав ної податкової служби на час розгляду справи передбачені ст. 20 Податкового кодексу Укр аїни.
Згідно з п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податк ового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати д о платників податків фінансо ві (штрафні) санкції, стягуват и до бюджетів та державних ці льових фондів суми грошових зобов'язань та/або податково го боргу у випадках, порядку т а розмірі, встановлених цим К одексом, стягувати суми прос троченої заборгованості суб 'єкта господарювання перед д ержавою (Автономною Республі кою Крим чи територіальною г ромадою міста) за кредитом (по зикою), залученим державою (Ав тономною Республікою Крим чи територіальною громадою міс та) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначен ому цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право звертатися до суду щодо стягнення кошті в платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих таког о платника, на суму податного боргу або його частини.
Враховуючи зазначене, суд в важає правомірним звернення позивача до суду з позовом що до стягнення з відповідача с уми податкового боргу.
Сума узгодженого податков ого зобов' язання з ПДВ не сп лачена.
Приймаючи до уваги те, що ві дповідач у порядку, передбач еному ст. 71 КАС України, не нада в доказів сплати заборговано сті з ПДВ в сумі 31949,57 грн., суд вва жає, що позовні вимоги підляг ають задоволенню у повному о бсязі.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС Укр аїни, у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові вит рати, здійснені позивачем, з в ідповідача не стягуються. Вр аховуючи, що позивач не здійс нював судових витрат по спра ві, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають .
Під час судового засідання , яке відбулось 12.12.2011 р. були огол ошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповід но до ст. 163 КАС України постан ову складено 15.12.2011 року.
Керуючись ст. ст. 160-163, ст. 167 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити у повно му обсязі.
Стягнути з розрахункових р ахунків Товариства з обмежен ою відповідальністю «Софія і К» (98600, м. Ялта, вул. Леніна, 35/2, ЄДР ПОУ 32935239, р/р 2600010367 «Райфайзен б анк Аваль» у м. Сімферополі) у дохід Державного бюджету м. Я лта (код платежу 14010100, п/р 31110029700039, ГУ ДКУ в АР Крим, МФО 824026, ЗКПО 34740850) за боргованість з податку на до дану вартість у сумі 31949,57 грн.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання заяви про апеляц ійне оскарження та апеляційн ої скарги, якщо вони не були по дані у встановлені строки.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Севастопольського апеляці йного адміністративного суд у шляхом подачі через Окружн ий адміністративний суд АР К рим в 10-ти денний строк з дня пр оголошення (складення в повн ому обсязі) постанови заяви п ро апеляційне оскарження і п одання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги.
У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.
Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.
Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.
Суддя Латинін Ю.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2011 |
Оприлюднено | 28.12.2011 |
Номер документу | 20199941 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Латинін Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні