ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
22 грудня 2011 р. о 11:05
Справа №2а-14875/11/0170/4
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Циганової Г.Ю., при секретарі судового засідання Шевцовій Г.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Прокурора Київського району м. Сімферополя в інтересах держави в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримському регіоні"
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Багр"
про стягнення
за участю представників сторін:
від прокурора- Березовиченко Ю.Ю.;
від позивача –не з'явився;
від відповідача–не з’явився;
Суть спору: Прокурор Київського району м. Сімферополя, діючи в інтересах держави в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Кримському регіоні" (далі позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Багр" (далі відповідач) про стягнення 3400 грн. Позов мотивовано наявністю у відповідача заборгованості зі сплати штрафу за порушення законодавства у сфері електроенергетики та теплопостачання.
Ухвалами суду від 25.11.2011 року відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.
Відповідач повідомлений належним чином про дату, час і місце судового розгляду справи, явку представника в судове засідання не забезпечив, причин неявки не повідомив.
Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись статтею 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу за відсутності представника відповідача.
В судовому засіданні представник прокуратури, як законний представник позивача, позов підтримав, надав пояснення по суті спору.
Заслухавши прокурора, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Правові, економічні та організаційні засади діяльності в електроенергетиці та регулювання відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії, забезпеченням енергетичної безпеки України, конкуренцією та захистом прав споживачів і працівників галузі передбачені Законом України від 16.10.1997року № 575/97-ВР “Про електроенергетику” (далі –Закон).
Одними з головних засад державної політики в сфері електроенергетики відповідно до ст. 5 Закону є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики; додержання єдиних державних норм, правил і стандартів всіма суб'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії; забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.
Відповідно до статті 9 Закону державний нагляд в електроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлуатації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та інші органи, визначені законодавством України. Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії здійснює нагляд за електричними і тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб'єктів електроенергетики.
Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право: давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці; надавати приписи щодо неприпустимості продовження експлуатації електричних і тепловикористовуючих установок споживачів, якщо це створює загрозу життю обслуговуючого персоналу, здоров'ю населення; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів та складати протоколи про адміністративні правопорушення.
ВП “Держенергонагляд у Кримському регіоні” створено відповідно до Положення про відокремлений підрозділ “Держенергонагляд у Кримському регіоні” Державного підприємства НЕК “Укренерго”, затвердженого наказом НЕК “Укренерго” від 20.02.2006 року № 63 “Про утворення відокремлених підрозділів НЕК “Укренерго” і здійснює свою діяльність у складі ДП НЕК “Укренерго”.
Відповідно до Положення метою і завданням ВП “Держенергонагляд у Кримському регіоні” є сприяння забезпеченню належного функціонування об’єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави й здійснення контролю за дотриманням суб’єктами електроенергетики, суб’єктами відносин у сфері теплопостачання і споживачами електричної енергії, вимог нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері виробництва, поставки й споживання електричної та теплової енергії.
Захист прав споживачів електричної енергії, а також механізм реалізації захисту цих прав регулюються Законами України “Про електроенергетику”, “Про захист прав споживачів”, “Про захист економічної конкуренції”, “Про енергозбереження”, іншими нормативно-правовими актами.
Обов’язки і відповідальність споживачів електричної енергії передбачені статтею 26 Закону України “Про електроенергетику”.
Споживач енергії зобов'язаний додержуватись вимог нормативно-технічних документів та договору про постачання енергії. Безпечну експлуатацію енергетичних установок споживача та їх належний технічний стан забезпечує сам споживач. Споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України.
Правила користування електричною і тепловою енергією для населення затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Споживач забезпечує безперешкодний доступ відповідальних представників енергопостачальника, підприємства, що здійснює передачу електричної енергії, до власних електричних установок для контролю за рівнем споживання електричної енергії, а також для виконання відключення та обмеження споживання відповідно до встановленого порядку. В разі перешкоди у доступі зазначених представників до електричних установок споживача посадові особи такого споживача несуть відповідальність відповідно до закону.
Правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність (стаття 27 Закону).
Суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці у тому числі за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Національна комісія регулювання електроенергетики України, державні інспектори з експлуатації електричних станцій і мереж, державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови про накладення штрафів за встановленою формою.
Оскарження дій щодо накладення штрафів провадиться у судовому порядку.
Порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання передбачений відповідним положенням, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України 21 липня 1999 року № 1312 (далі –Положення).
Згідно з пунктом 7 Положення рішення про накладення штрафу приймається на підставі акта перевірки суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами НКРЕ, та акта перевірки (протоколу) суб'єкта господарювання, складеного посадовими особами Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж або Держенергонагляду.
Рішення про накладення штрафу оформляється постановою НКРЕ, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж і постановою (розпорядженням) Держенергонагляду.
Постанова або розпорядження про накладення штрафу складається у двох примірниках. Перший примірник постанови або розпорядження залишається в органі, який її оформив. Другий примірник у 3-денний термін після оформлення постанови або розпорядження надсилається (видається повноважному представнику) для сплати штрафу суб'єкту господарювання.
Приписом посадової особи позивача № 04/03-28-006 від 16.02.2011 року (а.с. 5) на підставі статті 9 Закону України “Про електроенергетику” та акту перевірки від 16.02.2011 року № 04/03-28-012 керівникові ТОВ "Багр" приписано усунути порушення вимог чинного законодавства в сфері електроенергетики у встановлені строки.
Матеріали справи свідчать про те, що державним інспектором Центрального відділення з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Кримському регіоні проведено перевірку з питань виконання вимог припису № 04/03-28-006 від 16.02.2011 року, за наслідками якої встановлено, що частково вимоги цього припису не виконані, складено акт від 27.05.2011 року №04/03-28-014 (а.с. 7).
На підставі зазначеного акту перевірки 27.05.2011 року позивачем прийнята постанова № 194кр (а.с.4) про накладення на відповідача штрафу у розмірі 3400,00 грн. за порушення статті 27 Закону України “Про електроенергетику” і статті 31 Закону України "Про теплопостачання" в частині невиконання припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
Примірник постанови направлено відповідачу 27.07.2011 року (а.с. 8).
Згідно з пунктом 10 Положення суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.
Відповідно до пункту 11 Положення рішення про накладення на суб'єктів господарювання штрафів може бути оскаржене в установленому законом порядку.
Відповідно до п. 10 Положення у разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Приймаючи до уваги, що відповідачем у порядку, встановленому статтею 71 КАС України не було надано жодного доказу на підтвердження того, що постанову про накладення штрафу було винесено з порушенням вимог чинного законодавства, доказів оскарження постанови в установленому законом порядку, доказів сплати штрафу, накладеного за вказаною постановою, суд дійшов висновку, що прокурор правомірно звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача 3400,00 грн. заборгованості.
Враховуючи викладене вище, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Керуючись статтями 158-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Багр" (95021, м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 59, ідентифікаційний код 32836619) в дохід державного бюджету м. Сімферополя (код платежу 21081100, р/р 31116106700268 в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ЗКПО 34741037) штраф у сумі 3400,00 грн.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолютивної частини постанови, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Циганова Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2011 |
Оприлюднено | 28.12.2011 |
Номер документу | 20199988 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні