ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 грудня 2011 р. Справа № 2а/0270/4467/11
Вінницький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Альчука Максима Петровича, розглянувши в письмовому провадженні матеріали справи за позовом Гайсинської міжрайонної державної податкової інспекції до ТОВ "Агроснаб Поділля" про припинення юридичної особи
ВСТАНОВИВ :
До Вінницького окружного адміністративного суду звернулась Гайсинська міжрайонна державна податкова інспекція до товариства з обмеженою відповідальністю "Агроснаб Поділля" про припинення юридичної особи.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач відсутній за вказаним в Єдиному державному реєстрі місцезнаходженням, що у відповідності із нормами абзацу пункту 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, яке не пов’язано з банкрутством юридичної особи.
В судове засідання представник позивача не з’явився, проте надав клопотання в якому позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить розглянути справу без його участі.
Відповідач в судові засідання не з’являвся хоча про судове засідання повідомлявся завчасно та належним чином за адресою згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с. 5-6).
Повідомлення про вручення поштових відправлень повернулися на адресу суду із відміткою поштового відділення зв’язку: "за зазначеною адресою не існує".
Відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
В силу положень ст. 33 КАС України, у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси, судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам-підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
Оскільки, в матеріалах справи є достатні дані, що вказують на місцезнаходження ТОВ "Агроснаб Поділля" за адресою: м. Гайсин, 50-річчя СРСР, буд. 15, корпус А, Вінницька область, за якою, згідно повернутого поштового конверту повідомлявся відповідач, суд вважає, що повістки вручені останньому належним чином.
Відповідно до ч. 3 ст. 122 КАС України, особа, яка бере участь у справі, має право заявляти клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження.
З огляду на вказані вимоги КАС України та враховуючи клопотання позивача про розгляд справи за їх відсутності суд дійшов висновку про проведення судового розгляду справи в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Як вбачається з довідки Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців товариство з обмеженою відповідальністю "Агроснаб Поділля" зареєстроване Гайсинською райдержадміністрацією 24.06.2009 року, ідентифікаційний код - 36379641, за адресою вул. 50-річчя СРСР, буд. 15, корпус А, м. Гайсин, Вінницької області.
Відповідно до довідки Гайсинської міжрайонної державної податкової інспекції Вінницької області № 4447 від 23.09.2011 року за ТОВ "Агроснаб Поділля" станом на 23.09.2011 року заборгованості із сплати податків і зборів (обов`язкових платежів) по яких проводиться нарахування в картках особових рахунків немає (а.с. 7).
Крім того, як вбачається з довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 31.08.2011 року за № 1 150 144 0005 000685, внесено інформацію щодо відсутності підтвердження відомостей про юридичну особу.
Згідно із нормами Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та юридичних осіб - підприємців", Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - це автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
В абзаці 6 ч. 1 ст. 1 названого Закону надано визначення місцезнаходження юридичної особи - це адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (далі - виконавчий орган).
Згідно ч. 1 ст. 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та юридичних осіб - підприємців" державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - є засвідченням факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Частина 3 ст. 9 цього Закону передбачає, що у бланку свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи зазначаються: найменування юридичної особи; ідентифікаційний код Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України; місцезнаходження юридичної особи; місце проведення державної реєстрації; дата проведення державної реєстрації та номер запису в Єдиному державному реєстрі; прізвище та ініціали державного реєстратора; підстава, дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі про заміну свідоцтва про державну реєстрацію.
В Єдиному державному реєстрі містяться, між іншим, такі відомості щодо юридичної особи, як її місцезнаходження (абзац 7 частини 2 статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та юридичних осіб - підприємців).
Частина 1 ст. 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та юридичних осіб - підприємців" передбачає, що якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону, у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов’язана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов’язаний подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. В разі, якщо подається (надсилається) реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про місцезнаходження юридичної особи, до неї додається свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.
З аналізу вищенаведених норм закону вбачається, що відомості про місцезнаходження юридичної особи, є обов’язковою інформацією, що має міститися в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, і обов’язок внесення відомостей щодо зміни місцезнаходження юридичної особи покладений безпосередньо на цю юридичну особу.
Відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності.
Згідно з ч. 1 ст. 216 Господарського кодексу України учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.
Відповідно до статті 218 ГК України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов’язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.
Частиною 1 ст. 238 ГК України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб’єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб’єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.
Згідно з ч. 1 ст. 247 ГК України у разі здійснення суб’єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб’єкта та його ліквідації.
Водночас, із системного аналізу норм законодавства України вбачається, що скасування державної реєстрації та припинення юридичної особи мають одне і те ж правове значення, оскільки утворюють один правовий інститут - скасування держаної реєстрації суб’єкта господарювання, який знайшов своє правове втілення у формі припинення юридичної особи в Законі України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов’язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Отже, враховуючи те, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис щодо відсутності товариства з обмеженою відповідальністю "Агроснаб Поділля" за вказаним місцезнаходженням (будь-яких подальших записів не внесено), суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, у зв’язку з чим є всі підстави для припинення юридичної особи.
З приписів ст. ст. 71, 86 КАС України вбачається, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об’єктивному дослідженні.
Зважаючи, що на день судового розгляду відповідач доказів у спростування позовних вимог не надав, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов’язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд-
ПОСТАНОВИВ :
Припинити юридичну особу - товариство з обмеженою відповідальністю "Агроснаб Поділля" (юридична адреса: вул. 50-річчя СРСР, 15, м. Гайсин, Вінницької області, код 36379641).
Копію даної постанови, у день набрання нею законної сили, надіслати державному реєстратору Гайсинської районної державної адміністрації Вінницької області (вул. Майдан Миру, 15, м. Гайсин, Вінницької області) для виконання вимог встановлених ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців".
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Альчук Максим Петрович
19.12.2011
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2011 |
Оприлюднено | 29.12.2011 |
Номер документу | 20201013 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Альчук Максим Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні