Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 вересня 2011 р. справа № 2а/0570/14448/2011
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 14 год 30 хв.
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Полякової К.В.
при секретарі Карлюк М.О.
За участю представників від:
позивача: ОСОБА_1 (дов. № 2684/06 від 11.08.2011 року)
відповідача: не з`явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду за адресою: 83052, м. Донецьк, вул. 50 Гвардійської дивізії, 17 адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в Тельманівському районі Донецької області до Комунального підприємства «Домовик» про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків у розмірі 6098,66 грн.,–
ВСТАНОВИВ:
Управління Пенсійного фонду України в Тельманівському районі Донецької області (далі – позивач, Управління) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Комунального підприємства «Домовик» (далі - відповідач) про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків у розмірі 6098,66 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що у порушення вимог Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», відповідач своєчасно не сплатив страхові внески до Пенсійного фонду, у зв’язку з чим утворилася заборгованість у розмірі 6098,66 грн., в т.ч. – єдиний соціальний внесок – у сумі 5004,65 грн., штрафні санкції – у сумі – 707,29 грн., пеня – у сумі 386,72 грн. 04 липня 2011 року Управлінням на адресу відповідача було направлено вимогу про сплату боргу № Ю-17 зі сплати єдиного внеску, штрафу та пені у сумі 4571,59 грн. Крім того, 06.06.2011 року на адресу відповідача було направлено рішення № 74 про застосування штрафних санкцій у розмірі 809,44 грн. та нарахування пені у розмірі 430,5 грн. за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску. Однак, станом на 27.07.2011 року відповідачем заборгованість у повному обсязі погашена не була. На підставі викладеного, просив стягнути з відповідача на користь Управління Пенсійного фонду України в Тельманівському районі Донецької області заборгованість по сплаті єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування у розмірі 6098,66 грн. (а.с. 2).
Представник позивача в судовому засіданні уточнила позовні вимоги, просила стягнути з відповідача заборгованість зі сплати страхових внесків загальнообов’язкове державне пенсійне страхування у розмірі 6098,66 грн. (а.с. 17), в іншому, давши аналогічні пояснення тим, що викладені в позовній заяві. Просила позов задовольнити.
Відповідач в судове засідання в судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином (а.с. 13), причини неявки суду не повідомив, клопотання про відкладення розгляду справи від нього не надійшло.
Відповідно до частини 2 статті 128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справи у відсутність відповідача.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 № 177289, Комунальне підприємство «Домовик», є юридичною особою (а.с. 15).
Відомості про відповідача включено до Єдиного Державного реєстру підприємств та організацій України, про що присвоєно код ЄДРПОУ 32330340.
Відповідно до п. 2.1.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663 Комунальне підприємство «Домовик» є платником страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, що підтверджується повідомленням про взяття на облік від 10.08.2007 року (а.с. 16).
Управління Пенсійного фонду України в Тельманівському районі Донецької області є суб’єктом владних повноважень - органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього ст. 12 Прикінцевих положень Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 з наступними змінами та доповненнями.
У відповідності до п. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», у період до перетворення Пенсійного фонду України в неприбуткову самоврядну організацію він функціонує як центральний орган виконавчої влади на підставі норм цього Закону (крім норм, зазначених в абзаці шостому пункту 1 цього розділу) та Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 з наступними змінами та доповненнями.
Відповідно до статті 15 Положення, Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві, Севастополі, та управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах.
Пунктом 2.3 Положення, Управлінню надано право, зокрема, стягувати несплачені суми єдиного внеску, страхових внесків та інших платежів з їх платників.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати, а також повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначено Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 року № 2464-VІ (надалі – Закон № 2464-VІ).
Відповідно до п. 3 розділу VІІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464-VІ, з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, загальнообов`язкове державне пенсійне страхування на випадок безробіття, загальнообов`язкове державне пенсійне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов`язкове державне пенсійне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску.
Обов`язок відповідача, як платника єдиного внеску, щодо нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску, встановлений частиною 2 статті 6 Закону № 2464-VІ.
Згідно ч.2, ч.3 ст. 25 Закону № 2464-VІ у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Згідно ч. 13 Закону № 2464-VІ, нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.
У разі оскарження платником єдиного внеску вимоги про сплату недоїмки нарахування пені зупиняється з дня подання скарги до територіального органу Пенсійного фонду або позову до суду.
Згідно п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464-VІ за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску територіальний орган Пенсійного фонду застосовує до платника єдиного внеску штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Згідно ч. 14 ст. 25 Закону № 2464-VІ про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.
Якщо застосування штрафу та нарахування пені пов'язано з виникненням та сплатою недоїмки, то суми штрафів та нарахованої пені включаються до вимоги про сплату недоїмки, що передбачено п.4 ст. 15 Закону № 2464-VІ
Згідно п. 4 ч.4 ст. 25 Закону № 2464-VІ платник єдиного внеску, у разі незгоди з розрахунком суми недоїмки, зазначеної у вимозі про її сплату, узгоджує таку вимогу з органами Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом.
Якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом Пенсійного фонду, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, територіальний орган Пенсійного фонду надсилає вимогу про сплату недоїмки до підрозділу державної виконавчої служи, що передбачено п. 6 частини 4 статті 25 Закону № 2464-VІ.
В силу зазначеної норми законодавства, територіальний орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки, штрафу та пені.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що 04 липня 2011 року Управлінням на адресу відповідача було направлено вимогу про сплату заборгованості зі сплати єдиного внеску, штрафу та пені, яка станом на 01.07.2011 року становить 4571,59 грн. (а.с. 8). Вищезазначена вимога отримана відповідачем 19.07.2011 року (а.с. 8 звор. бік).
Рішенням Управлінням № 74 від 06.06.2011 року до КП «Домовик» застосовні штрафні санкції у сумі 809,44 грн. та нарахована пені у сумі 430,5 грн. за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період 21.02.2011 року по 11.05.2011 року (а.с. 7).
Проте, станом на 27.07.2011 року заборгованість КП «Домовик» перед Управлінням зі сплати недоїмки складає 5004,65 грн., штрафні санкції у сумі 707,29 грн., пеня у сумі 386,72 грн. (а.с. 3).
Вказана сума недоїмки відповідачем у строки, встановлені законом, не узгоджена та не сплачена. Доказів щодо сплати суми заборгованості на час розгляду справи відповідачем також не надано.
Згідно з частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що позивачем правомірно виставлено вимогу про сплату боргу та нараховані штрафні санкції і пеня у сумі 6098,66 гривень, а тому несплачені суми страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування підлягають стягненню з відповідача.
Частиною 16 ст. 25 Закону № 2464-VІ визначено, що строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів не застосовується.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб`єкт владних повноважень, а відповідачем фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 17, 18, 19, 20, 51, 69, 70, 71, 72, 86, 94, 121, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 167 КАС України, суд, –
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в Тельманівському районі Донецької області до Комунального підприємства «Домовик» про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків у розмірі 6098,66 грн. - задовольнити.
Стягнути з Комунального підприємства «Домовик» на користь Управління Пенсійного фонду України в Тельманівському районі Донецької області (р/р 256073012057 у ДОУ ВАТ Державний ощадний банк м. Донецька, МФО 335106, ЄДРПОУ 21955677), заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування у розмірі 6098 (шість тисяч дев`яносто вісім) гривень 66 копійок.
Постанова постановлена у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частину у судовому засіданні 19 вересня 2011 року в присутності представника позивача.
Повний текст постанови виготовлено 22 вересня 2011 року.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Полякова К.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2011 |
Оприлюднено | 29.12.2011 |
Номер документу | 20207365 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Полякова К.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні