Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 грудня 2011 р. справа № 2а/0570/18894/2011
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 0 9 год. 43 хвил.
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Зекунов а Е. В.
при секретарі Щербак О.Г.
за участю
представника позивача Платоно вої Я.В.,
представника відповідача не з' я вився,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду в м. Донецьку справу за адміністративним позовом Ре гіонального управління Депа ртаменту контролю за виробни цтвом та обігом спирту, алког ольних напоїв і тютюнових ви робів Державної податкової а дміністрації України в Донец ькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Дилема» про стягнення фіна нсових санкцій у вигляді штр афу в розмірі 5100 гривень,
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Регіональне управ ління Департаменту контролю за виробництвом та обігом сп ирту, алкогольних напоїв і тю тюнових виробів Державної по даткової адміністрації Укра їни в Донецькій області (далі позивач, САТ ДПА в Донецькій о бласті), звернувся до суду із п озовом до Товариства з обмеж еною відповідальністю «Диле ма» (далі відповідач, ТОВ «Дил ема») про стягнення фінансов их санкцій у вигляді штрафу в розмірі 5100 гривень.
Свої позовні вимоги позива ч обґрунтовує тим, що 08 серпня 2011 року на підставі акту перев ірки від 21.07.2011 року №587/03/23187573 ним бул о прийнято рішення про засто сування штрафних (фінансових ) санкцій № 0517600164-32-271 на суму - 5100 гр н., за порушення вимог ст. 15-2 та ч . 4 ст. 11 Закону України "Про держ авне регулювання виробництв а і обігу спирту етилового, ко ньячного і плодового, алкого льних напоїв та тютюнових ви робів".
На теперішній час, зазначає позивач, указаний штраф не сп лачено.
Позивач просить суд задово льнити позовні вимоги та стя гнути із відповідача на кори сть державного бюджету фінан сові санкції у вигляді штраф у в указаному розмірі.
В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги, просив задовол ьнити їх в повному обсязі, над авши пояснення, аналогічні в икладені у позові.
Відповідач в судове засіда ння не з' явився, про час та мі сце розгляду справи був пові домлений відповідним чином. Про причини неявки суд не пов ідомив.
Згідно до ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповіда ча - суб'єкта владних повноваж ень, належним чином повідомл еного про дату, час і місце суд ового розгляду, без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття р озгляд справи не відкладаєть ся і справу може бути вирішен о на підставі наявних у ній до казів. Ці ж наслідки застосов уються у разі повторного неп рибуття за таких самих умов в ідповідача, який не є суб'єкто м владних повноважень.
Перевіривши матеріали спр ави, вирішивши питання чи мал и місце обставини, якими обґр унтовувалися вимоги та запер ечення, та якими доказами вон и підтверджуються, чи є інші ф актичні дані, які мають значе ння для вирішення справи, та д окази на їх підтвердження, як у правову норму належить зас тосувати до цих правовідноси н, суд приходить до висновку п ро те, що позов підлягає задов оленню з таких підстав.
Згідно пп. 4 п. 1 ч. 1 ст. 8 Закону У країни "Про державну податко ву службу в Україні" від 04.12.1990 ро ку № 509-XII, п.6.4 "Положення про Депар тамент з контролю за виробни цтвом та обігом спирту, алког ольних напоїв і тютюнових ви робів Державної податкової а дміністрації України", затве рдженого наказом Державної п одаткової адміністрації Укр аїни від 10.02.2007 року № 71, до повнов ажень регіональних управлін ь Департаменту контролю за в иробництвом та обігом спирту , алкогольних напоїв і тютюно вих виробів ДПА України нале жить право звернення до суду з позовом, в тому числі про ст ягнення з суб'єктів господар ювання сум фінансових санкці й у вигляді штрафів за поруше ння вимог законодавства, яке регулює відносини при здійс ненні роздрібної торгівлі ал когольними напоями та тютюно вими виробами.
Частиною 1 статті 16 Закону Ук раїни "Про державне регулюва ння виробництва і обігу спир ту етилового, коньячного і пл одового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (із змін ами та доповненнями) від 19.12.2008 р оку № 481/95-ВР (далі - Закон № 481) пе редбачено, що контроль за дот риманням норм цього Закону з дійснюють органи, які видают ь ліцензії, а також інші орган и в межах компетенції, визнач еної законами України.
У відповідності до постано ви Кабінету Міністрів Україн и від 24.01.2007 року № 58 "Про реоргані зацію Департаменту з питань адміністрування акцизного з бору і контролю за виробницт вом та обігом підакцизних то варів", Указу Президента Укра їни від 11.07.2001 року № 510 "Про посиле ння державного контролю за в иробництвом та обігом спирту , алкогольних напоїв і тютюно вих виробів" та постанови Каб інету Міністрів України від 07.08.2001 року № 940 "Про заходи щодо по силення державного контролю за виробництвом та обігом сп ирту, алкогольних напоїв і тю тюнових виробів та справлянн ям акцизного збору" та Положе ння про Департамент контролю за виробництвом та обігом сп ирту, алкогольних напоїв і тю тюнових виробів Державної по даткової адміністрації Укра їни, затвердженого наказом Д ержавної податкової адмініс трації України від 10.02.2007 року № 71, Департамент контролю за вир обництвом та обігом спирту, а лкогольних напоїв і тютюнови х виробів Державної податков ої адміністрації України та його регіональні управління визначенні як державні орга ни контролю за дотриманням в имог законодавства про вироб ництво та обіг спирту етилов ого, коньячного і плодового, а лкогольних напоїв та тютюнов их виробів.
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Дилема» зареєстрована вико навчим комітетом Донецької м іської ради 27.05.2002 року, ідентифі каційний код 23187573.
21.07.2011 року була проведена фак тична перевірка ТОВ «Дилема» з питань додержання підприє мством вимог, встановлених з аконодавством України, які є обов' язковими для виконанн я при здійсненні оптової і ро здрібної торгівлі алкогольн ими напоями та тютюновими ви робами.
За результатами проведено ї перевірки складено акт №587/03/2 3187573, згідно якого встановлено, порушення ст. 15-2 Закону Україн и "Про державне регулювання в иробництва і обігу спирту ет илового, коньячного і плодов ого, алкогольних напоїв та тю тюнових виробів", що виявилос я в не розміщенні наочної інф ормації, яка складається із г рафічного знаку про заборону куріння та тексту такого змі сту: «Куріння заборонено!» та ч. 4 ст. 11 Закону України "Про дер жавне регулювання виробницт ва і обігу спирту етилового, к оньячного і плодового, алког ольних напоїв та тютюнових в иробів" - зберігання тютюно вих виробів без марок акцизн ого податку встановленого зр азку.
На підставі указаного акту Регіональним управлінням Де партаменту контролю за вироб ництвом та обігом спирту, алк огольних напоїв і тютюнових виробів Державної податково ї адміністрації України у До нецькій області 08.08.2011 року відн осно ТОВ «Дилема» прийняте р ішення про застосування штра фних (фінансових) санкцій № 051760 0164-32-271 на суму - 10100 грн.
Як зазначено в рішенні від 0 8.08.2011 року фінансові санкції за стосовано за порушення ст. 15-2 З акону України "Про державне р егулювання виробництва і обі гу спирту етилового, коньячн ого і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів ", а саме не розміщення інформа ції, передбаченої нормою зак ону, а також за порушення ч. 4 ст . 11 Закону України "Про державн е регулювання виробництва і обігу спирту етилового, конь ячного і плодового, алкоголь них напоїв та тютюнових виро бів" - зберігання тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразк у.
Рішення про застосування ф інансових санкцій було напра влено на юридичну адресу від повідача рекомендованим лис том з повідомленням від 09.08.2011 ро ку.
Згідно із п. 58.3 ст. 58 Податково го кодексу України у разі кол и пошта не може вручити платн ику податків податкове повід омлення-рішення або податков і вимоги, або рішення про резу льтати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходж енням посадових осіб, їх відм ову прийняти податкове повід омлення-рішення або податков у вимогу, або рішення про резу льтати розгляду скарги, незн аходження фактичного місця р озташування (місцезнаходжен ня) платника податків або з ін ших причин, податкове повідо млення-рішення або податкова вимога, або рішення про резул ьтати розгляду скарги вважаю ться врученими платнику пода тків у день, зазначений пошто вою службою в повідомленні п ро вручення із зазначенням п ричин невручення.
Відповідно до відомостей в казаних поштовою службою ріш ення вважається врученим 12.08.201 1 року
Указане рішення Регіональ ного управлінням Департамен ту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольни х напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміні страції України у Донецькій області ТОВ «Дилема» оскарже но не було.
Основні засади державної п олітики щодо регулювання вир обництва, експорту, імпорту, о птової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним , спиртом етиловим ректифіко ваним плодовим, спиртом-сирц ем виноградним, спиртом-сирц ем плодовим, алкогольними на поями та тютюновими виробами , забезпечення їх високої яко сті та захисту здоров'я грома дян, а також посилення бороть би з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напої в і тютюнових виробів на тери торії України визначені Зако ном України "Про державне рег улювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячног о і плодового, алкогольних на поїв та тютюнових виробів".
Згідно статті 15-2 Закону № 481, з абороняється, крім спеціальн о відведених для цього місць , куріння тютюнових виробів:
1) у закладах громадського х арчування;
2) у приміщеннях органів дер жавної влади та органів місц евого самоврядування, інших державних установ;
3) у приміщеннях закладів ку льтури;
4) у приміщеннях закритих сп ортивних споруд;
5) у приміщеннях підприємств , установ та організацій всіх форм власності.
У місцях та закладах, де кур іння заборонено, має бути роз міщена наочна інформація, як а складається із графічного знака про заборону куріння т а тексту такого змісту: "Курін ня заборонено!".
Частиною 2 статті 17 Закону № 4 81 визначено, що до суб'єктів го сподарювання застосовуютьс я фінансові санкції у вигляд і штрафів у разі не обладнанн я спеціально відведених для куріння місць та нерозміщенн я наочної інформації, передб аченої статтею 15-2 цього Закон у, - 5100 гривень.
Крім того, відповідно до абз . 3 ч. 4 ст. 11 Закону № 481 алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а так ож такі, що імпортуються в Укр аїну, позначаються марками а кцизного податку в порядку, в изначеному законодавством.
Абз. 15 частиною 2 статті 17 указ аного закону визначено, що до суб'єктів господарювання за стосовуються фінансові санк ції у вигляді штрафів у разі з берігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв та тютюн ових виробів, алкогольних на поїв та тютюнових виробів бе з марок акцизного податку вс тановленого зразка або з під робленими марками акцизного податку - 100 відсотків вартост і товару, але не менше 1700 гривен ь.
Таким чином, суд робить висн овок, що позовні вимоги є обґр унтованими та такими, що підл ягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до частини 4 стат ті 94 КАС України у справах, в як их позивачем є суб' єкт влад них повноважень, а відповіда чем - фізична чи юридична ос оба, судові витрати, здійснен і позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 2-15, 17,18, 33-35, 41, 42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 111, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167 , 185,186, 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд , -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Ре гіонального управління Депа ртаменту контролю за виробни цтвом та обігом спирту, алког ольних напоїв і тютюнових ви робів Державної податкової а дміністрації України в Донец ькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Дилема» про стягнення фіна нсових санкцій у вигляді штр афу в розмірі 5100 гривень задов ольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ди лема» (ідентифікаційний номе р 23187573) до Державного бюджету Ук раїни (код платежу 21081100, код 34687001, М ФО 834016, УДК в Донецькій області , р/р 31118106700006) фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 5100 (п' ять тисяч сто) гривень.
Вступну та резолютивну час тини постанови проголошено 0 7 грудня 2011 року у присутності п редставника позивача.
Постанова у повному обсязі виготовлена 09 грудня 2011 року.
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Строк для подання апеляцій ної скарги стороною або іншо ю особою, яка брала участь у сп раві, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Суддя Зекунов Е. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2011 |
Оприлюднено | 29.12.2011 |
Номер документу | 20212835 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Зекунов Е. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні