Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 грудня 2011 р. справа № 2а/0570/21837/2011
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 10 год. 26 хв.
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Козаченка А.В.
при секретарі Сніховській О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Управління фінансування соціального будівництва» про стягнення штрафу,-
В С Т А Н О В И В:
Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Управління фінансування соціального будівництва» про стягнення штрафу.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що відповідач набув статусу фінансової установи шляхом внесення до Державного реєстру фінансових установ, який ведеться Держфінпослуг.
За результатами проведеної перевірки відповідача, позивачем складений Акт від 17.06.2011р. №484/42/8-п, котрим виявлені порушення у сфері надання фінансових послуг.
На підставі вказаного Акту, за порушення вимог законодавства про фінансові послуги, стосовно відповідача винесено постанову від 05.07.2011р. №484/42/8/4/1-ФК, котрою застосований штраф у розмірі 1700,00 грн., а також зобов’язано відповідача повідомити про сплату штрафу в строк до 05.08.2011р.
Також, позивач зазначив, що за результатами проведеної перевірки відповідача, позивачем складений Акт від 17.06.2011р. №484/42/8-п/ФМ, котрим виявлені порушення у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму.
На підставі вказаного Акту, за невиконання (неналежне виконання) вимог законодавства про запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму, стосовно відповідача винесено постанову від 05.07.2011р. №484/42/8/4/2-ФК, котрою застосований штраф у розмірі 8500,00 грн., а також зобов’язано відповідача повідомити про сплату штрафу в строк до 08.08.2011р.
Проте, до теперішнього часу документів, які б підтверджували виконання зазначених постанов про накладення штрафу до позивача не надходило, а суми штрафів не були перераховані відповідачем.
На підставі викладеного просив стягнути з відповідача на користь Державного бюджету України штраф в сумі 10200,00 гривень.
Представник позивача у судове засідання не з’явився, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, просив розглянути справу за його відсутності.
Представник відповідача у судове засідання не з’явився, про час, дату та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, своїх заперечень та заяв про відкладення розгляду справи до суду не надав.
За таких обставин і відповідно до ч.2 ст.128 КАС України, суд визнав можливим розглянути справу за відсутності представників позивача і відповідача та на підставі наявних у матеріалах справи доказів.
Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Так, судом встановлено, що відповідно до Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» позивач здійснює регулятивні та наглядові функції за діяльністю з надання фінансових послуг.
Згідно з п.1 Положення про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого постановою КМ України від 03.02.2010р. №157, позивач є спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України є суб’єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах здійснює надані йому Законом України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» повноваження.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.1 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», фінансова установа – юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Відповідач внесений до Державного реєстру фінансових установ, який ведеться Держфінпослуг, перебуває на обліку в Держфінпослуг та є суб’єктом нагляду Держфінпослуг.
Згідно ст. 39 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Відповідно до п.3 ч.1 ст.40 вказаного Закону, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу, зокрема, накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Положенням про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 13.11.2003р. №124, зареєстрованого в Мінюсті України 03.12.2003р. за №1115/8436, передбачено, що факти порушення законодавства про фінансові послуги виявляються посадовими особами Держфінпослуг при здійсненні нагляду за діяльністю установ, що фіксується у відповідних актах про порушення.
За результатами проведеної перевірки відповідача, позивачем складений Акт від 17.06.2011р. №484/42/8-п, котрим виявлені порушення у сфері надання фінансових послуг, а саме: п.6.12 Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу; п.2.3 розділу 2 Положення про внесення інформації щодо фінансових компаній до Державного реєстру фінансових установ та встановлення вимог до облікової та реєструючої системи фінансових компаній; п.2.3 розділу 2, п.п. «б» п.2.1 розділу 2, п.3.3 розділу 3, п.п. «б» п.3.1 розділу 3 Професійних вимог до керівників та головних бухгалтерів фінансових установ; ч.4 ст.8, ст.14 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»; ст.14 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» (а.с.18-26).
Листом позивача від 29.06.2011р. №7667/42-8, відповідач повідомлений про час, дату та місце розгляду справи про адміністративне правопорушення (а.с.30-32).
Відповідно до п.2 ч.1 ст.41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до суб'єктів підприємницької діяльності штрафні санкції, зокрема, за ненадання, несвоєчасне надання або надання завідомо недостовірної інформації - у розмірі до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, але не більше одного відсотка від розміру статутного (пайового) капіталу юридичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, що вчинила правопорушення.
На підставі вказаного Акту, за порушення вимог законодавства про фінансові послуги, стосовно відповідача винесено постанову від 05.07.2011р. №484/42/8/4/1-ФК, котрою застосований штраф у розмірі 1700,00 грн., а також зобов’язано відповідача повідомити про сплату штрафу в строк до 05.08.2011р. (а.с.16-17).
11.07.2011р. відповідачу надіслано листа №8231/42-8 щодо виконання вимог постанови від 05.07.2011р. №484/42/8/4/1-ФК, та додано копію вказаної постанови, котрі отримані відповідачем, про що свідчить повідомлення про поштове відправлення (а.с.33-36).
Постанова позивача про застосування штрафних санкцій відповідачем оскаржена не була, але сума штрафних санкцій відповідачем не сплачена.
Також, суд зазначає, що відповідно до ч.2 ст.5 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму», суб'єктами первинного фінансового моніторингу є: банки, страховики (перестраховики), кредитні спілки, ломбарди та інші фінансові установи.
Частиною 3 вказаної статті передбачено, що суб'єктами державного фінансового моніторингу є: Національний банк України, Міністерство фінансів України, Міністерство юстиції, України, Міністерство транспорту та зв'язку України, Міністерство економіки України, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг; Спеціально уповноважений орган.
Згідно ч.3 ст.23 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму», у разі невиконання (неналежного виконання) суб'єктом первинного фінансового моніторингу вимог цього Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, на нього в установленому законом порядку може бути накладено штраф.
Відповідно до ч.7 вказаної статті, санкції до суб'єктів первинного фінансового моніторингу, передбачені цією статтею, застосовуються суб'єктами державного фінансового моніторингу, які здійснюють регулювання і нагляд за діяльністю суб'єктів первинного фінансового моніторингу, в межах їхньої компетенції.
Порядком застосування Державною інспекцією з регулювання ринків фінансових послуг України штрафів за невиконання (неналежне виконання) вимог Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму», затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 13.11.2003р. №120, зареєстрованого в Мінюсті України 27.11.2003р. за №1087/8408, передбачено, що факти невиконання (неналежного виконання) вимог Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму» виявляються службовими особами Держфінпослуг при здійсненні нагляду за діяльністю установ.
За результатами проведеної перевірки відповідача, позивачем складений Акт від 17.06.2011р. №484/42/8-п/ФМ, котрим виявлені порушення у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму, а саме: п.4, п.18, п.19, п.20 ч.2 ст.6, п.5 ст.7 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму» (а.с.8-15).
Листом позивача від 29.06.2011р. №7667/42-8, відповідач повідомлений про час, дату та місце розгляду справи про адміністративне правопорушення (а.с.30-32).
Згідно ч.3 ст.23 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму», у разі невиконання (неналежного виконання) суб'єктом первинного фінансового моніторингу вимог цього Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, на нього в установленому законом порядку може бути накладено штраф:
- за порушення вимог щодо ідентифікації та вивчення фінансової діяльності осіб у випадках, передбачених законодавством, - у розмірі до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (для суб'єктів первинного фінансового моніторингу, які не є юридичними особами, - у розмірі до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян);
- за не виявлення, несвоєчасне виявлення та порушення порядку реєстрації фінансових операцій, що відповідно до законодавства підлягають фінансовому моніторингу, - у розмірі до 800 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (для суб'єктів первинного фінансового моніторингу, які не є юридичними особами, - у розмірі до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян);
- за неподання, несвоєчасне подання, порушення порядку подання або подання Спеціально уповноваженому органу недостовірної інформації про фінансові операції, що відповідно до закону підлягають такому моніторингу, - у розмірі до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (для суб'єктів первинного фінансового моніторингу, які не є юридичними особами, - у розмірі до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян);
- за порушення порядку зупинення фінансових операцій - у розмірі до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (для суб'єктів первинного фінансового моніторингу, які не є юридичними особами, - у розмірі до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян);
- за порушення обов'язків, визначених статтями 6, 8 - 12, 17, 22 цього Закону та не зазначених у абзацах першому - п'ятому частини третьої цієї статті, - у розмірі до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (для суб'єктів первинного фінансового моніторингу, які не є юридичними особами, - у розмірі до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).
На підставі вказаного Акту, за невиконання (неналежне виконання) вимог законодавства про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансування тероризму, стосовно відповідача винесено постанову від 05.07.2011р. №484/42/8/4/2-ФК, котрою застосований штраф у розмірі 8500,00 грн., а також зобов’язано відповідача повідомити про сплату штрафу в строк до 08.08.2011р. (а.с.27-29).
11.07.2011р. відповідачу надіслано листа №8231/42-8 щодо виконання вимог постанови від 05.07.2011р. №484/42/8/4/2-ФК, та додано копію вказаної постанови, котрі отримані відповідачем, про що свідчить повідомлення про поштове відправлення (а.с.33-36).
Постанова позивача про застосування штрафних санкцій відповідачем оскаржена не була, але сума штрафних санкцій відповідачем не сплачена.
Згідно ч.3 ст.41 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Оскільки відповідачем у встановлений законом строк штрафні санкції сплачені не були, суд з урахуванням приведених норм діючого законодавства приходить до висновку про необхідність стягнення зазначених сум штрафу з відповідача на користь Державного бюджету України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Управління фінансування соціального будівництва» про стягнення штрафу, задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Фінансова компанія «Управління фінансування соціального будівництва» (83096, м. Донецьк, вул. Олександра Матросова, 24-А, код ЄДРПОУ 34225812) на користь Державного бюджету України (код бюджетної класифікації за доходами 21081100 та символ звітності банку 100) штраф в розмірі 10200,00 гривень.
Постанова в повному обсязі виготовлена 12.12.2011р.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова в адміністративній справі може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання через Донецький окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Козаченко А.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2011 |
Оприлюднено | 29.12.2011 |
Номер документу | 20213268 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Козаченко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні