Постанова
від 13.12.2011 по справі 2а/0570/22302/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Україна  

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

   

 13 грудня 2011 р.                                                             справа № 2а/0570/22302/2011

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:  12 год.00 хв.          

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді  Голубової Л.Б.

при секретарі          Кобець О.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу                              

за позовом                               Товариства з обмеженою відповідальністю «Автосервіс»

до                                               Головної державної інспекції на автомобільному транспорті

                                                України в особі територіального управління головної

                                                державної інспекції на автомобільному транспорті в

                                                Донецькій області

про                                                визнання недійсною та скасування постанови № 143343 від

                                                14 листопада 2011 року про застосування фінансових санкцій

                                                у сумі 1700,00 гривень                    

за участі:

від позивача:                           ОСОБА_1, за дов. № 303 від 01 жовтня 2011 року,

від відповідача:                       не з’явились

Товариство з обмеженою відповідальністю «Автосервіс» звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Головної державної інспекції на автомобільному транспорті України в особі територіального управління головної державної інспекції на  автомобільному транспорті в Донецькій області про визнання недійсною та скасування постанови № 143343 від 14 листопада 2011 року про застосування фінансових санкцій у сумі 1700,00 гривень.

Заявлені вимоги обґрунтовані тим, що 14 листопада 2011 року начальником територіального управління головної державної інспекції на  автомобільному транспорті в Донецькій області було винесено постанову № 143343 про застосування фінансових санкцій на суму 1700,00 гривень, яка прийнята за матеріалами перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Автосервіс».

Позивач вважає постанову незаконною та безпідставною, оскільки у нього є всі необхідні для внутрішніх пасажирських перевезень документи.

Відповідач надав клопотання від 09 грудня 2011 року, згідно якого просить розглянути справу без участі представника територіального управління головної державної інспекції на  автомобільному транспорті в Донецькій області.

За таких обставин, дослідивши наявні в матеріалах справи  докази, заслухавши пояснення позивача, суд –

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Автосервіс» є юридичною особою та з 09 жовтня 2000 року зареєстровано у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з кодом 31094146, що доведено копією свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та довідки органів статистики (а.с. 25, 28).

У відповідності до Закону України «Про автомобільний транспорт» та статуту позивач здійснює внутрішні перевезення пасажирів автобусами, внутрішні перевезення вантажів вантажними автомобілями, причепами та напівпричепами, має відповідну ліцензію серії АВ № 497310 Міністерства транспорту та зв’язку України (а.с. 26).

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначає Закон України «Про автомобільний транспорт».

Згідно ст. 2 Закону України «Про автомобільний транспорт» законодавство про автомобільний транспорт складається із цього Закону, законів України «Про транспорт», «Про дорожній рух», чинних міжнародних договорів та інших нормативно-правових актів у сфері автомобільних перевезень.

У відповідності до Закону України «Про транспорт», Закону України «Про автомобільний транспорт» територіальним управлінням головної державної інспекції на  автомобільному транспорті в Донецькій області проведено перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «Автосервіс» (далі-позивач) з додержання вимог зазначених законів при наданні послуг пасажирського автомобільного транспорту, про що складено акт від 26 жовтня 2011 року № 045589 (а.с. 51).

Згідно ст. 39 Закону України «Про транспорт» автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред’являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення, а саме: для водія автобуса – посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, квитково-касовий лист, схему маршруту, розклад руху, таблицю вартості проїзду (крім міських перевезень), інші документи, передбачені законодавством.

Під час проведення перевірки позивача було встановлено два порушення: відсутність у перевізника індивідуальної контрольної книжки, страхових полісів на кожного пасажира на окремому бланку, наявність яких передбачена, як вважає відповідач, статтею 39 Закону України «Про автомобільний транспорт».

Дані порушення чинного законодавства відповідачем вказані в акті перевірки позивача № 045589 від 26 жовтня 2011року.

За результатами розгляду даної перевірки начальником територіального управління головної державної інспекції на  автомобільному транспорті в Донецькій області було винесено постанову № 143343 від 14 листопада 2011 року про застосування до позивача фінансових санкцій у сумі 1700,00 гривень (а.с. 52).

Відповідно до ст. 39 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення.

Документи для регулярних пасажирських перевезень:

для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування чи їх дозвіл, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України;

для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, квитково-касовий лист, схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських перевезень), інші документи, передбачені законодавством України;

для пасажира - квиток на проїзд в автобусі та на перевезення багажу (для пільгового проїзду - посвідчення особи встановленого зразка).

Документи для регулярних спеціальних пасажирських перевезень:

для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із замовником транспортних послуг, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України;

для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, схема маршруту, розклад руху, інші документи, передбачені законодавством України.

Документи для нерегулярних пасажирських перевезень:

для автомобільного перевізника - ліцензія, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України;

для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, договір із замовником транспортних послуг, документ, що засвідчує оплату транспортних послуг, інші документи, передбачені законодавством України.

Статтею 48 вищевказаного Закону урегульовано перелік документів, необхідних для виконання вантажних перевезень. Автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для фізичної особи, що здійснює вантажні перевезення на договірних умовах, є:

для автомобільного перевізника - ліцензія та документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України;

для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством України. Документами для юридичної особи, що здійснює вантажні перевезення для власних потреб, є:

для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України;

для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, дорожній лист, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством України.

У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень, які здійснюються на договірних умовах чи для власних потреб, обов'язковим документом є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами.

Водій, що керує транспортним засобом, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку, як передбачено пунктом 6.3 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 07 червня 2010 року № 340.

Відповідно ст. 60 вищезазначеного Закону за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються фінансові санкції, зокрема, надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно із Положенням про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2004 року № 1190 Головна державна інспекція на автомобільному транспорті є урядовим органом державного управління, що діє у складі Міністерства транспорту та зв’язку України і йому підпорядковується.

Відповідно цього Положення Головна державна інспекція на автомобільному транспорті здійснює державний контроль за додержанням суб’єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів, що регулюють організацію перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом загального користування.

Відповідно до наказу Міністерства транспорту та зв'язку України від 27.12.2006 № 1196 «Про затвердження Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України» перевізник (учасник перевізного процесу) - суб'єкт господарювання, який відповідно до законодавства уклав договір перевезення з пасажиром, відправником вантажобагажу або замовником організованої групи пасажирів, та наступний(і) перевізник(и), що несе(уть) відповідальність на підставі даного договору.

При здійсненні перевезення пасажирів за маршрутом м. Комсомольське – м. Донецьк у зв’язку з не обладнанням транспортного засобу тахографом у водія була наявна індивідуальна контрольна книжка, як передбачено пунктом 6.3 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів (а.с. 49) Дана книжка містить дані щодо роботи водія ОСОБА_2 у період з 26 жовтня по 02 листопада 2011 року.

23 вересня 2011 року між позивачем та приватним акціонерним товариством «Страхова компанія «Енергополіс» було укладено договір № Д 402 пас-11/274 обов’язкового особистого страхування від нещасних випадків на транспорті (а.с. 30). Даний договір укладений на жовтень 2011 року.

Постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 року № 959 затверджене Положення про обов'язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті.

Згідно пунктів 2-3 Положення застрахованими вважаються:

пасажири з моменту оголошення посадки в морське або річкове судно, поїзд, автобус або інший транспортний засіб до моменту завершення поїздки;

водії тільки на час обслуговування поїздки.

Страховий платіж за обов'язковим особистим страхуванням від нещасних випадків на транспорті утримується з пасажира перевізником, який діє від імені страховика за винагороду на підставі договору доручення на лініях залізничного, морського, внутрішнього водного, автомобільного та електротранспорту на міжобласних і міжміських маршрутах у межах однієї області, Автономної Республіки Крим у розмірі до 1,5 відсотка вартості проїзду, на маршрутах приміського сполучення - до 3 відсотків вартості проїзду.

Кожному застрахованому перевізник, що виступає агентом страховика, видає страховий поліс. Він може видаватися на окремому бланку або міститися на зворотному боці квитка. Документом, що підтверджує страхування пасажирів під час здійснення регулярних пасажирських перевезень автомобільним транспортом, є квиток.

Таким чином, діючим законодавством не передбачено наявності страхового поліса на кожного пасажира на окремому бланку, як вказано у акті перевірки позивача. Законодавство про страхування передбачає альтернативу, що страховий поліс також може міститися на зворотному боці квитка.

Представником позивача, до позову доданий бланк, розроблений згідно вимог наказу Міністерства транспорту та зв’язку України від 27 травня 2010 року № 278, зареєстрованого в Мінюсті України 17 червня 2010 року за № 408/17703 (а.с. 31). Даний бланк видається безпосередньо пасажирам перед поїздкою і зберігається під час поїздки у пасажирів. Оскільки місцем перевірки в акті зазначено: м. Донецьк, ТЦ «Амстор», то відповідачем не доведено наявність бланків у пасажирів під час поїздки.

Отже, відповідачем накладено на позивача штраф за відсутність у позивача індивідуальної контрольної книжки та страхових полісів на кожного пасажира на окремому бланку.

З огляду на зазначене вище, суд дійшов висновку про правомірність заявлених позивачем вимог про скасування постанови № 143343 від 14 листопада 2011 року про застосування фінансових санкцій у сумі 1700,00 гривень.

Відповідно до частини другої статті 6 Конституції України органи, зокрема, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.

Згідно пунктом 1 частини  3 статті  2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до вимог статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з пунктом 1 статті 94 КАС, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб’єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

На підставі вищевикладеного, керуючись Законом України «Про автомобільний транспорт», Положенням про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 вересня 2004 року № 1190, статтями  8 - 11, 40, 94, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Автосервіс» до Головної державної інспекції на автомобільному транспорті України в особі територіального управління головної державної інспекції на  автомобільному транспорті в Донецькій області про визнання недійсною та скасування постанови № 143343  від 14 листопада 2011 року про застосування фінансових санкцій у сумі 1700,00 гривень - задовольнити.

Визнати недійсною та скасувати постанову начальника територіального управління головної державної інспекції на  автомобільному транспорті в Донецькій області № 143343 від 14 листопада 2011 року про застосування фінансових санкцій у сумі 1700,00 гривень.

Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Автосервіс» (87230, Донецька область, Старобешівський район, смт. Новий Світ, вул. Енергетична, код ЄДРПОУ 31094146) витрати по сплаті судового збору у розмірі 28 (двадцять вісім)  гривень 23 копійки.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошено її повний текст у судовому засіданні 13 грудня 2011 року в присутності представника позивача.  

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

  

Суддя                                                                                      Голубова Л.Б.

Дата ухвалення рішення13.12.2011
Оприлюднено29.12.2011
Номер документу20213553
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/22302/2011

Постанова від 13.12.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні