Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 грудня 2011 р. справа № 2а/0570/20693/2011
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 12-35
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Толстолуцької М.М.
при секретарі Перовій В.В.
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом:
Прокурора Київського району міста Донецька в інтересах держави в особі Управління Пенсійного Фонду України в Київському районі міста Донецька (м. Донецьк)
до
Державного підприємства «Науково-дослідний інститут «Донецький ПромбудНДІпроект» Будівельна компанія «Укрбуд» (м. Донецьк)
про
стягнення сум витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів в розмірі 71 917,41 грн.
за участю
прокурора: не з`явився
представників сторін:
від позивача: ОСОБА_1 – за довіреністю
від відповідача: ОСОБА_2 – за довіреністю
Прокурор Київського району міста Донецька в інтересах держави в особі Управління Пенсійного Фонду України в Київському районі міста Донецька звернувся до суду з позовною заявою до Державного підприємства «Науково-дослідний інститут «Донецький ПромбудНДІпроект» Будівельна компанія «Укрбуд» про стягнення сум витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсії відповідно до ЗУ "Про наукову і науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів в розмірі 71 917,41 грн.
Прокурор у судове засідання не з`явився, про дату, час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином, про що в матеріалах справи наявні відомості.
Представник позивача у судовому засіданні звернувся до суду із заявою про зменшення позовних вимог, з урахуванням якої позивач просить суд стягнути з відповідача суми витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсії відповідно до ЗУ "Про наукову і науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів в розмірі 71 917,41 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 137 КАС України, позивач може протягом всього часу судового розгляду збільшити або зменшити розмір позовних вимог, подавши письмову заяву, яка приєднується до справи. До початку судового розгляду справи по суті позивач може змінити підставу або предмет адміністративного позову, подавши письмову заяву, яка приєднується до справи. Заява про зміну позовних вимог повинна відповідати вимогам, які встановлені цим Кодексом для позовних заяв. У разі невідповідності такої заяви вимогам статті 106 цього Кодексу суд своєю ухвалою повертає її позивачу. Ухвала суду, прийнята за результатами розгляду питання про прийняття заяви про зміну позовних вимог, окремо не оскаржується. Таким чином, суд приймає уточнення позивачем своїх вимог та розглядає адміністративну справу за позовною заявою, враховуючи заяву позивача про зменшення позовних вимог.
Представник відповідача у судовому засіданні не заперечував проти стягнення витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсії відповідно до ЗУ "Про наукову і науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів в розмірі 71 917,41 грн., про що свідчить відмітка представника відповідача за довіреністю ОСОБА_2 на заяві про зменшення позовних вимог.
Заслухавши пояснення представника позивача та відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд –
ВСТАНОВИВ:
Згідно з п. 2 ст. 121 Конституції України на органи прокуратури України покладені функції представництва інтересів держави в суді.
1 листопада 2011 року Прокурор Київського району міста Донецька в інтересах держави в особі Управління Пенсійного Фонду України в Київському районі міста Донецька звернувся до суду з позовною заявою до Державного підприємства «Науково-дослідний інститут «Донецький ПромбудНДІпроект» Будівельна компанія «Укрбуд» про стягнення сум витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсії відповідно до ЗУ "Про наукову і науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів в розмірі 71 917,41 грн., мотивуючи свої вимоги тим, що відповідач зареєстрований в Управлінні у якості платника страхових внесків. Згідно п. 2 ч. 5 ст. 24 Закону України „Про наукову і науково-технічну діяльність”, Постановою Кабінету Міністрів України № 372 від 24.03.2004р., якою затверджено Порядок фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації згідно із Законом України „Про наукову і науково-технічну діяльність”, та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, державні не бюджетні підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму різниці, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісячно до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмір пенсії, призначеної в минулому та поточному роках.
На адресу відповідача були направлені повідомлення про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України „Про наукову і науково-технічну діяльність”, і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, про сплату вищевказаної різниці за пенсіонерів, які знаходять на обліку та отримали пенсії в органах Пенсійного фонду у розмірі 71 917,41 грн. Оскільки відповідач не сплатив суму різниці, визначену у повідомленнях, позивач просив її стягнути.
Судом встановлено, що Прокурор Київського району міста Донецька представляє інтереси держави в особі Управління Пенсійного Фонду України в Київському районі міста Донецька, яке в свою чергу є суб’єктом владних повноважень - органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього ст. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 6 квітня 2011 року за №384/2011 (далі - Положення) з наступними змінами та доповненнями.
У відповідності до ст. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», у період до перетворення Пенсійного фонду України в неприбуткову самоврядну організацію він функціонує як центральний орган виконавчої влади на підставі норм Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» та Положення про Пенсійний фонд України, яке затверджує Президент України. Бюджет Пенсійного фонду України в зазначений період затверджує Кабінет Міністрів України.
Згідно зі ст. 1 Положення Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра соціальної політики України. Пенсійний фонд України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування
Стаття 7 Положення визначає, що Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
У відповідності до п. 5 ст. 4 Положення, Пенсійний фонд України організовує, координує та контролює роботу головних управлінь Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, управлінь у районах, містах і районах у містах (далі - територіальні органи) зокрема, щодо: забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами актів законодавства про пенсійне забезпечення і законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску; забезпечення збору та ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску, інших коштів відповідно до законодавства; здійснення контролю за додержанням законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати єдиного внеску, страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески) та інших платежів, призначенням (перерахунком) і виплатою пенсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці та іншими виплатами, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України, інших джерел, визначених законодавством; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не нарахованих та/або не сплачених сум єдиного внеску, страхових внесків та інших платежів; відповідно до покладених на нього завдань організовує, координує та контролює роботу органів Пенсійного фонду України щодо, зокрема, забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами законодавства про пенсійне забезпечення; забезпечення збирання та акумулювання страхових внесків, інших надходжень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не сплачених сум збору на обов'язкове державне пенсійне страхування; забезпечення повного та своєчасного фінансування витрат на виплату пенсій, допомоги на поховання та інших соціальних виплат, що здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України тощо.
Процедура реєстрації та обліку платників внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески), обчислення і сплати страхових внесків та інших платежів до бюджету Пенсійного фонду України підприємствами, установами, організаціями (далі - Підприємства) незалежно від форм власності, виду діяльності і господарювання та фізичними особами, нарахування і сплати фінансових санкцій та пені, подання страхувальниками звітності управлінням Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах (далі - органи Пенсійного фонду України) визначається Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663 (далі - Інструкція).
Відповідач – Державне підприємство «Науково-дослідний інститут «Донецький ПромбудНДІпроект» Будівельна компанія «Укрбуд» є юридичною особою, що підтверджується Довідкою серії АА №051214 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій Украни та зареєстровано за номером 33417233; зареєстрований платником страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування (реєстраційний номер 05-17-01-7385, дата реєстрації в органах Пенсійного фонду України 23.02.05р.).
Науковим працівникам пенсії призначаються згідно ст. 24 Закону України „Про науково і науково-технічну діяльність”.
У відповідності до ст. 24 вказаного Закону, різниця між сумою призначеної пенсії за цим Законом та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом.
Згідно Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 р. № 372, за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів.
Фінансування різниці у розмірі пенсії осіб, які мають науковий стаж роботи на кількох підприємствах, в установах, організаціях та вищих навчальних закладах III-IV рівнів акредитації незалежно від форми власності та фінансування, здійснюється пропорційно зарахованому для призначення пенсії науковому стажу роботи за рахунок джерел фінансування, визначених законодавством для відповідних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації.
Розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення за зразком, що додається.
Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.
З повідомлень про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсій, призначеною відповідно до Закону України „Про наукову і науково-технічну діяльність” і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законів, що направлялись відповідачу вбачається, що різниця між сумою пенсії, призначеної як науковому працівнику, та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, у відношенні пенсіонерів складає 71 917,41 грн.
Оскільки відповідач суму визначену у повідомленнях своєчасно не сплатив, суд задовольняє позовні вимоги та стягує вказану суму з відповідача на користь Управління Пенсійного Фонду України в Київському районі міста Донецька.
Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не підлягають стягненню.
На підставі вищевикладеного, керуючись Законом України «Про науково і науково-технічну діяльність», Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 6 квітня 2011 року за №384/2011, ст.ст. 17-20, 51, 69-72, 86, 94, 128, 158-163, 167,254 КАС України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Позов Прокурора Київського району міста Донецька в інтересах держави в особі Управління Пенсійного Фонду України в Київському районі міста Донецька до Державного підприємства «Науково-дослідний інститут «Донецький ПромбудНДІпроект» Будівельна компанія «Укрбуд» про стягнення сум витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсії відповідно до ЗУ "Про наукову і науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів в розмірі 71 917,41 грн. – задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Державного підприємства «Науково-дослідний інститут «Донецький ПромбудНДІпроект» Будівельна компанія «Укрбуд» (адреса: 83004, м.Донецьк, вул.Університетська,112, ід.код 33417233, р/р 26009080047000 в АК Донгорбанк, МФО 334970) на користь Управління Пенсійного Фонду України в Київському районі міста Донецька (адреса: 83007, м. Донецьк, вул. Жмури,1, ід.код 21955766, р/р 37196054000517 в ГУДКУ у Донецькій області, МФО 834016) витрати на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсії відповідно до ЗУ "Про наукову і науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів в розмірі 71 917,41 грн.
Постанову ухвалено у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини 13 грудня 2011 року.
Повний текст постанови складений 19 грудня 2011 року.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб’єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п’ятиденного строку з моменту отримання суб’єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Толстолуцька М.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2011 |
Оприлюднено | 29.12.2011 |
Номер документу | 20214579 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Толстолуцька М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні