Категорія №9
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 грудня 2011 року Справа № 2а-11200/11/1270
< Текст >
Луганський окружний адмі ністративний суд у складі:
судді: Яковлева Д.О.,
при секретарі: Кучеровій О.О.,
в присутності сторін: від позивача - Омела єва І.О.,
від відповідача - не з' явив ся.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у місті Лу ганську справу за адміністра тивним позовом Луганського т ериторіального управління Д ержавно комісії з цінних пап ерів та фондового ринку до Ві дкритого акціонерного «Біло водська районна друкарня» пр о стягнення суми штрафних са нкцій у розмірі 17 000,00 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
30 листопада 2011 року до Луганс ького окружного адміністрат ивного суду надано адміністр ативний позов Луганського те риторіального управління Де ржавно комісії з цінних папе рів та фондового ринку до Від критого акціонерного товари ства «Біловодська районна др укарня» про стягнення суми ш трафних санкцій у розмірі 17 000,0 0 грн.
В обґрунтування позовних в имог позивачем зазначено, що відповідачем порушено вимог и чинного законодавства про цінні папери, а саме: вимоги ст .40 Закону України «Про цінні п апери та фондовий ринок» та П оложення «Про розкриття інфо рмації емітентами цінних пап ерів», затвердженого рішення м Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1591 від 19.12.2006 року, зареєстрованог о в Міністерстві юстиції Укр аїни 05.02.2007 року за № 37/13364. Так, відпо відач не розмістив річну інф ормацію за 2010 рік в загальнодо ступній інформаційній базі д аних Державної комісії з цін них паперів та фондового рин ку, в термін передбачений пол оженням. Такі дії «Біловодсь ка районна друкарня» підпад ають під правопорушення, від повідальність за яке передба чена п.6 ч.1 ст.11 ЗУ «Про державне регулювання ринку цінних па перів в Україні» - неподання і нформації до Державної коміс ії з цінних паперів та фондов ого ринку, та за яке передбаче на відповідальність у вигляд і штрафу. Обставин, що пом' як шують відповідальність не вс тановлено. Обставиною, що обт яжує відповідальність, є ная вність повторного вчинення п ротягом року однорідного пра вопорушення. За таких обстав ин просив стягнути суму штра фної фінансової санкції в ро змірі 17 000,00грн.
У зв' язку з чим позивач про сить стягнути з відповідача суму штрафної санкції у розм ірі 17 000,00 грн.
Крім того, разом з позовною заявою позивач надав суду за яву про звільнення від сплат и судових витрат, розгляд яко го було відкладено до розгля ду справи по суті.
Представник позивача у суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги у повному обсяз і, надав пояснення аналогічн і викладеним у позовній заяв і.
Відповідач у судове засіда ння не з' явився, про час, дату та місце розгляд справи був п овідомлений належним чином, правом надання заперечень пр оти позову у встановлений су дом строк та доказів на підтв ердження своїх доводів не ск ористався, заяви про визнанн я позовних вимог або про розг ляд справи за його відсутнос ті суду не надавав.
Відповідно до частини 6 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України якщо особа, яка бере участь у справ і, без поважних причин не нада сть докази на пропозицію суд у для підтвердження обставин , на які вона посилається, суд вирішує справу на основі ная вних в матеріалах справи док азів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, оцінивши повідомлені позивачем обста вини, дослідивши матеріали с прави, суд прийшов до висновк у про задоволення позову з на ступних підстав.
Ст. 19 Конституції України вс тановлено, що органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові та службові особи зобов' яз ані діяти лише на підставі, у м ежах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституціє ю та Законами України.
У відповідності за ст.2 Коде ксу адміністративного судоч инства України у справах пр о оскарження рішень, дій чи бе здіяльності суб' єктів влад них повноважень слід перевір яти чи прийняті такі рішення на підставі, у межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни, з використанням повн оваження з метою, з якою це пов новаження надано, обґрунтова но, тобто з урахуванням усіх о бставин, що мають значення дл я прийняття рішення (вчиненн я дії), безсторонньо (неуперед жено), добросовісно, розсудли во, з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації, пропорційно, зокрем а з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких с прямоване це рішення, з ураху ванням права особи на участь у процесі прийняття рішення , своєчасно, тобто протягом ро зумного строку.
Згідно із абз. 2 ст.1 Закону Ук раїни від 30 жовтня 1996 року № 448/96-В Р “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Украї ні”(далі - Закон № 448) державне р егулювання ринку цінних папе рів - це здійснення державою к омплексних заходів щодо упор ядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та ї х похідних та запобігання зл овживанням і порушенням у ці й сфері.
Відповідно до ст.3 Закону № 448 державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах:
- прийняття актів законодав ства з питань діяльності уча сників ринку цінних паперів;
- регулювання випуску та обі гу цінних паперів, прав та обо в' язків учасників ринку цін них паперів;
- видача ліцензій на здійсне ння професійної діяльності н а ринку цінних паперів та заб езпечення контролю за такою діяльністю;
- заборона та зупинення на п евний термін (до одного року) п рофесійної діяльності на рин ку цінних паперів у разі відс утності ліцензії на цю діяль ність та притягнення до відп овідальності за здійснення т акої діяльності згідно з чин ним законодавством;
- реєстрація випусків (емісі й) цінних паперів та інформац ії про випуск (емісію) цінних п аперів;
- контроль за дотриманням ем ітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та ін формації про випуск цінних п аперів, умов продажу (розміще ння) цінних паперів, передбач ених такою інформацією;
- створення системи захисту прав інвесторів і контролю з а дотриманням цих прав еміте нтами цінних паперів та особ ами, які здійснюють професій ну діяльність на ринку цінни х паперів;
- контроль за достовірністю інформації, що надається емі тентами та особами, які здійс нюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, конт ролюючим органам;
- встановлення правил і стан дартів здійснення операцій н а ринку цінних паперів та кон тролю за їх дотриманням;
- контроль за системами ціно утворення на ринку цінних па перів;
- контроль за діяльністю осі б, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів;
- проведення інших заходів щ одо державного регулювання і контролю за випуском та обіг ом цінних паперів.
Державне регулювання ринк у цінних паперів згідно із ст .5 Закону за № 448 здійснює Держав на комісія з цінних паперів т а фондового ринку.
Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку є д ержавним органом, підпорядко ваним Президенту України і п ідзвітним Верховній Раді України. До системи цього орг ану входять Державна комісія з цінних паперів та фондовог о ринку, її центральний апара т і територіальні органи. Дер жавна комісія з цінних папер ів та фондового ринку здійсн ює повноваження через центра льний апарат і свої територі альні органи (ст.6 Закону № 448).
Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку, у в ідповідності із п.14 ст.8 Закону № 448, зокрема, має право наклада ти штрафні та інші санкції за порушення чинного законодав ства на юридичних осіб та їх с півробітників, аж до анулюва ння ліцензій на здійснення п рофесійної діяльності на рин ку цінних паперів.
Відповідно до п.10 ч.1 ст.8 Закон у № 448 позивач має право надсил ати емітентам, особам, які зді йснюють професійну діяльніс ть на ринку цінних паперів, фо ндовим біржам та саморегулів ним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень закон одавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чи нного законодавства.
Судом встановлено, підтвер джується матеріалами справи , що відповідач - ВАТ «Біловодська районна др укарня» - порушив вимоги п.1 гл ави 7 розділу V Положення про р озкриття інформації емітент ами цінних паперів, затвердж еного рішенням Державної ком ісії з цінних паперів та фонд ового ринку №1591 від 19.12.2006 та заре єстрованого Міністерством ю стиції України 05.02.2007 за №97/13364, а са ме не розкрив річну інформац ію шляхом розміщення в загал ьнодоступній інформаційній базі даних Комісії до 30 квітн я 2011 року.
21.06.2011 уповноваженою особою ЛТ У ДКЦП та фондового ринку скл адено акт № 186-ЛУ про правопору шення на ринку цінних папері в (а.с.9), якими зафіксовано повт орне порушення відповідачем - ВАТ «Біловодська районна друкарня» вимог Закону Укра їни „Про державне регулюванн я ринку цінних паперів в Укра їні” (23.07.2010 позивачем у відношен ні відповідача вже виносилис я постанова № 216-ЛУ, якою наклад ено санкції через не подання регулярної квартальної інфо рмації до Комісії) (а.с.10).
22.06.2011 р. уповноваженою особою ЛТУ ДКЦП та фондового ринку в инесені постанови про розгля д справ № 186-ЛУ про правопоруше ння на ринку цінних паперів, з гідно п.2 зазначеної постанов и, розгляд справ про правопор ушення на ринку цінних папер ів було призначено на 04.07.2011 року (а.с.11).
04.07.2011 на підставі ст.ст.8,9,11,12 Зако ну України “Про державне рег улювання ринку цінних папері в в Україні” начальником ЛТУ ДКЦП та фондового ринку у від ношенні відповідача була вин есена постанова № 186-ЛУ про нак ладення санкцій за правопору шення на ринку цінних папері в у загальному розмірі 17000,00 грн ., ВАТ «Біловодська районна др укарня» було запропоновано протягом 15-ти днів від дня їх о тримання перерахувати вказа ну суму в дохід Державного бю джету України, копії платіжн их документів направити до Л ТУ ДКЦП та фондового ринку. 07.07. 2011 р. вказана постанова була на правлена позивачем на юридич ну адресу відповідача, що під тверджується копіями реєстр ів відправки поштової коресп онденції та копіями фіскальн их чеків (а.с.15). Зазначені поста нови про накладення санкцій у встановленому законодавст вом порядку відповідачем оск аржені не були, копій платіжн их документів на підтверджен ня виконання постанов до ЛТУ ДКЦП та фондового ринку не на дходило.
Державна комісія з цінних п аперів та фондового ринку за стосовує до юридичних осіб ф інансові санкції за неподанн я, подання не в повному обсязі інформації та/або подання не достовірної інформації до Де ржавної комісії з цінних пап ерів та фондового ринку - у роз мірі до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повтор но протягом року, - у розмірі в ід тисячі до п'яти тисяч неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян (п.7 ч.1. ст.11 Закону № 448).
Відповідно до ст.12 Закону № 44 8 штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії, началь ником відповідного територі ального органу або за його пи сьмовим дорученням його заст упником після розгляду матер іалів, які засвідчують факт п равопорушення.
Посадова особа Державної к омісії з цінних паперів та фо ндового ринку приймає рішенн я про накладення штрафу прот ягом 10 робочих днів після отри мання документів, зазначених у частині другій цієї статті . Рішення про накладення штра фу оформлюється постановою, що надсилається юридичній ос обі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок ц ієї юридичної особи.
04.07.2011 начальником ЛТУ ДКЦП та фондового ринку було винесе но постанову про накладення на відповідача санкцій за пр авопорушення на ринку цінних паперів за № 186-ЛУ, при цьому бу ли враховані обставини, що об тяжують відповідальність ВА Т «Біловодська районна друка рня», а саме: наявність повтор ного вчинення протягом року однорідного правопорушення (постанова про накладення са нкцій за правопорушення на р инку цінних паперів від 23.07.2010 за № 216-ЛУ).
Згідно з ст.11 Закону № 448 у разі несплати штрафу протягом 15 дн ів примусове стягнення штраф ів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до розділу XVIII Пра вил розгляду справ про поруш ення вимог законодавства на ринку цінних паперів та заст осування санкцій, затверджен их рішенням Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку від 11 грудня 2007 року № 22 72 та зареєстрованих в Міністе рстві юстиції України 12 лютог о 2008 року за № 120/14811, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з да ти отримання нею постанови. Ю ридичні особи сплачують штра фи шляхом перерахування кошт ів до Державного бюджету. Док умент, який підтверджує спла ту штрафу, протягом п'яти робо чих днів надсилається до упо вноваженого підрозділу цент рального апарату Комісії (ві дповідного підрозділу терит оріального органу Комісії). У разі несплати штрафу юридич ною особою в строк, установле ний пунктом 2 цього розділу, шт раф стягується в судовому по рядку.
Таким чином, Відкрите акціо нерне товариство «Біловодсь ка районна друкарня», поруши ло вимоги п.14 ст.8, ст.9, абз. 2 п.6, п.7 ч .1 ст.11, ст.12 Закону № 448 та допустил о повторне вчинення протягом року однорідного правопоруш ення, що підтверджується акт ом про правопорушення на рин ку цінних паперів від 21.06.2011 № 186-Л У.
Враховуючи те, що відповіда чем постанову Луганського те риторіального управління Де ржавної комісії з цінних пап ерів та фондового ринку про н акладення санкцій за правопо рушення на ринку цінних папе рів від 04.07.2011 року № 186-ЛУ у встано вленому законодавством поря дку оскаржені не були, внаслі док чого вони на момент розгл яду справи є чинними та таким и, що підлягають виконанню, а т акож те, що в порушення вимог р озділу XVIII Правил розгляду спр ав про порушення вимог закон одавства на ринку цінних пап ерів та застосування санкцій , затверджених рішенням Держ авної комісії з цінних папер ів та фондового ринку від 11 гр удня 2007 року № 2272 та зареєстрова них в Міністерстві юстиції У країни 12 лютого 2008 року за № 120/14811, штраф у загальному розмірі 1700 0,00 грн. протягом 15 днів з дати от римання постанов про накладе ння санкцій за правопорушенн я на ринку цінних паперів від повідачем не сплачений, позо вні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають повному задоволе нню.
Сплата судового збору пози вачем була відстрочена судом до розгляду адміністративно ї справи по суті.
Оскільки судове рішення ух валене на користь позивача - суб' єкта владних повноваже нь, судові витрати не підляга ють стягненню з позивача.
На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу а дміністративного судочинст ва України у судовому засіда нні 12 грудня 2011 року проголошен о вступну та резолютивну час тини постанови. Складення по станови в повному обсязі від кладено на 16 грудня 2011 року, про що згідно вимог ч. 2 ст. 167 КАС Укр аїни повідомлено після прого лошення вступної та резолюти вної частин постанови у судо вому засіданні.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23 , 71, 87, 94, 158-163, 167, 183-2 Кодексу адміністра тивного судочинства України , суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Луганськог о територіального управлінн я Державно комісії з цінних п аперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного тов ариства «Біловодська районн а друкарня» про стягнення су ми штрафних санкцій у розмір і 17 000,00 грн. задовольнити повніс тю.
Стягнути з відкритог о акціонерного товариства «Б іловодська районна друкарня » (ідентифікаційний код 02470945, м ісцезнаходження: пл. Леніна, 2, м. Біловодськ, Луганська обл., 92800) суму штрафних санкцій у ро змірі 17 000 грн. (сімнадцять тися ч гривень) в дохід Державного бюджету України - р/р 31115106700103 в Г У ДКУ в Луганській області, МФ О 804013, код 24048193, код бюджетної клас ифікації 21081100.
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанова складена та підп исана у повному обсязі 16 грудн я 2011 року.
< Текст >
Суддя Д.О. Яковлев
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2011 |
Оприлюднено | 30.12.2011 |
Номер документу | 20223971 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Д.О. Яковлев
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні