Категорія №8
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 грудня 2011 року Справа № 2а-9685/11/1270
Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:
Судді: Мат вєєвої В.В.
при секретарі: З ахаровій Ю.О.
за участю сторін:
представника позивача
товариства з обмеженою від повідальність
«ПСК-ДОНБАС» ОСОБА_1 (довір. б.н. від 20.10.11)
представника відповідача
державної податкової інсп екції
в м. Сєвєродонецьку Лугансь кої області ОСОБА_2 (д овір. №22512 від 09.12.11)
представника другого відп овідача
відділу державної реєстра ції виконавчого комітету
Сєвєродонецької міської р ади
Луганської області не з' явився
розглянувши у відкри тому судовому засіданні адмі ністративну справу за адміні стративним позовом товарист ва з обмеженою відповідальні стю «ПСК-ДОНБАС» до державно ї податкової інспекції в міс ті Сєвєродонецьку Лугансько ї області, відділу державної реєстрації виконавчого комі тету Сєвєродонецької місько ї ради Луганської області пр о визнання протиправними дій , зобов' язання вчинити певн і дії та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В:
24 жовтня 2011 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов товариства з об меженою відповідальністю «П СК-ДОНБАС» до державної пода ткової інспекції в місті Сєв єродонецьку Луганської обла сті, відділу державної реєст рації виконавчого комітету С євєродонецької міської ради Луганської області про визн ання протиправними дій, зобо в' язання вчинити певні дії та скасування рішення.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач поси лається на те, що 12.10.2011 на юридич ну адресу підприємства надій шов супровідний лист від 06.10.2011 № 17663/29-03, додатком до якого був од ин примірник рішення № 109 про а нулювання реєстрації платни ка податку на додану вартіст ь ТОВ «ПСК - ДОНБАС» з 03.10.2011, так я к до Єдиного державного реєс тру було внесено запис про ві дсутність юридичної особи за вказаною адресою. З даним ріш енням позивач не погоджуєтьс я, тому що ДПІ в м. Сєв єродонецьку Луганської обла сті надав державному реєстра тору недостовірну інформаці ю про місцезнаходження позив ача, чим порушив порядок облі ку платників податків і збор ів в органах податкової служ би, так як протягом вересня 2011 р оку позивач чотири рази звер тався до державного реєстрат ора, який, в свою чергу, чотири рази підтверджував адресу м ісцезнаходження позивача.
Що стосується позовних вим ог до відділу державної реєс трації виконавчого комітету Сєвєродонецької міської рад и Луганської області, то пози вач зазначив, що на виконання вимог Закону України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців», позивач протягом м ісяця, що настав за датою реєс трації, надавав відповідачу відомості про себе як юридич ну особу, шляхом подання реєс траційної картки. У вересні 201 1 року на юридичну адресу підп риємства надійшов лист держа вного реєстратора, згідно як ого було запропоновано підтв ердити реєстраційні відомос ті про ТОВ «ПСК - ДОНБАС» протя гом місяця - до 25.09.2011, так як дер жавним реєстратором від Держ авної податкової адміністра ції було отримано повідомлен ня про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженн ям. У встановлений термін поз ивач підтвердив відомості пр о юридичну особу. Тому у держа вного реєстратора не було пі дстав вносити до реєстраційн ої картки недостовірні відом ості про відсутність підприє мства за юридичною адресою.
Представник позивача 08.11.2011 че рез канцелярію суду надала у точнений адміністративний п озов, в якому просила визнати дії ДПІ в м. Сєвєродонецьку Лу ганської області щодо анулюв ання реєстрації ТОВ «ПСК - ДОН БАС» як платника податку на д одану вартість протиправним и, скасувати рішення № 109 від 03.10. 2011 про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість, зобов' язати ДПІ в м . Сєвєродонецьку Луганської області відновити позивача я к платника податку на додану вартість в реєстрі платникі в податку на додану вартість з дати анулювання реєстраці ї та зобов' язати відділ дер жавної реєстрації виконавчо го комітету Сєвєродонецької міської ради Луганської обл асті скасувати в Єдиному дер жавному реєстрі юридичних ос іб та фізичних осіб - підпри ємців реєстраційну дію - За пис № 8 «03.10.2011, № 13831430007002836 Внесення ін формації щодо відсутності юр идичної особи за вказаною ад ресою».
Представник позивача у суд овому засіданні уточнені поз овні вимоги підтримала в пов ному обсязі, надала поясненн я, аналогічні викладеним в по зовній заяві, просили суд зад овольнити позов у повному об сязі.
Представник ДПІ в м. Сєвєрод онецьку Луганської області в судовому засіданні не визна в позовні вимоги, надав запер ечення на адміністративний п озов та пояснив, що 16.09.2011 Держав ною податковою інспекцією в м. Сєвєродонецьку зроблено з апит до головного відділу по даткової міліції ДПІ в м. Сєвє родонецьку, щодо встановленн я місцезнаходження ТОВ «ПСК - ДОНБАС». 20.09.2011 Державною пода тковою інспекцією в м. Сєвєро донецьку отримано довідку ві д головного відділу податков ої міліції ДПІ в м. Сєвєрод онецьку про відсутність за м ісцезнаходженням ТОВ «ПСК - ДОНБАС». Згідно з Порядком об ліку платників податків і зб орів, ДПІ в м. Сєвєродонецьку 21.09.2011 було направлено повідомл ення про відсутність юридичн ої особи за місцезнаходження м. 03.10.2011 до Єдиного державного р еєстру юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців бу ло внесено запис щодо відсут ності юридичної особи за вка заною адресою. ДПІ в м. Сє вєродонецьку 03.10.2011 було отрима но довідку з Єдиного державн ого реєстру юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємц ів з вищевказаним записом (ко пія додається) Згідно пп. ж п. 184 .1. ст.184 Податкового кодексу Укр аїни, наявність в Єдиному дер жавному реєстрі запису про в ідсутність юридичної особи з а її місцезнаходженням є під ставою для виключення підпри ємства з реєстру платників п одатку на додану вартість. Зг ідно отриманого повідомленн я державного реєстратора щод о наявності запису про відсу тність юридичної особи за мі сцезнаходженням, Державною п одатковою інспекцією в м. Сєвєродонецьку було с кладено Рішення від 03.10.2011 за № 109 про анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість ТОВ «ПСК-ДОНБАС» із за значенням підстав такого ану лювання з посиланням на відп овідні норми Кодексу та наді слано платнику листом з пові домленням про вручення. Згід но Наказу ДПА України «Про за твердження положення про реє страцію платників податку на додану вартість», рішення пр о анулювання реєстрації плат ників ПДВ за ініціативою под аткового органу приймаються за наявності відповідних пі дтверджуючих документів (від омостей). Такими документами є повідомлення державного р еєстратора, відомості з Єдин ого державного реєстру щодо наявності запису про відсутн ість юридичної особи або фіз ичної особи - підприємця за місцезнаходженням (місцем п роживання). Просив в задоволе нні адміністративного позов у відмовити в повному обсязі .
Представник відділу держа вної реєстрації виконавчого комітету Сєвєродонецької мі ської ради Луганської област і в судове засідання не з' яв ився, про час, дату та місце пр оведення розгляду справи був повідомлений належним чином , надіслав на адресу суду запе речення на адміністративний позов, в яких зазначив, що лис том № 14985/29-03 від 25.08.2011 ДПІ в м. Сєвєро донецьку було отримано повід омлення про відсутність ТОВ «ПСК-ДОНБАС» за місцезнаходж енням ( форма 18-ОПП). Листом від 21.09.2011 ДПІ в м. Сєвєродонецьку от римано ще одне повідомлення про відсутність ТОВ «ПСК - ДОН БАС» за місцезнаходженням. 26.0 9.2011 державним реєстратором ві дповідне повідомлення було н аправлене за місцезнаходжен ням підприємства. 03.10.2011 повідом лення державного реєстратор а було повернуто з приміткою пошти «за зазначеною адресо ю не проживає», а тому, на підс таві Закону України «Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підпр иємців», державним реєстрато ром 03.10.2011 було внесено до Єдиног о державного реєстру юридичн их осіб та фізичних осіб - пі дприємців запис про відсутні сть юридичної особи за її міс цезнаходженням. Крім того, ві дповідач в запереченнях зазн ачив, що у функціях державног о реєстратора відсутні контр олююча функція, перевірка мі сцезнаходження юридичної ос оби належить до функцій пода ткових органів. Державний ре єстратор діяв на підставі от риманих від ДПІ в м. Сєвєродон ецьку та пошти документів. Ви могу позивача про зобов' яза ння відділ державної реєстра ції виконавчого комітету ска сувата в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців реєс траційну дію - Запис №8 від 03.10 .11 про внесення інформації щод о відсутності юридичної особ и за вказаною адресою вважає безпідставною. Просив розгл ядати справу за його відсутн ості.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача та предста вника відповідача ДПІ в м. С євєродонецьку Луганської об ласті, дослідивши матеріали справи, суд дійшов до висновк у, що адміністративний позов не підлягає задоволенню з на ступних підстав.
Судом встановлено, що позив ач - Товариство з обмеженою відповідальністю «ПСК - ДОНБ АС» є юридичною особою, зареє строване у виконавчому коміт еті Сєвєродонецької міської ради 02.09.2010 за № 13831020000002836, ідентифіка ційний код 37218415 (а. с. 28), діє на підс таві статуту в редакції, затв ердженій загальними зборами учасників від 21.09.2011 (а. с. 20-27).
Як було зазначено представ ником позивача та підтверджу ється листом від 31.08.2011 № 27, юридич ною адресою підприємства є м ісце проживання засновника, тобто: Луганська область, м. Сє вєродонецьк, вул. Курчатова, 3/ 89 (а.с.28).
З матеріалів справи вбачає ться, що позивач зареєстрова ний як платник податку на дод ану вартість 28.09.2010, що підтвердж ується свідоцтвом № 100303046 про ре єстрацію платника податку на додану вартість (а. с. 29).
03.10.2011 державним реєстратором Сєвєродонецької міської рад и було внесено запис №8 до Єдин ого державного реєстру про в ідсутність юридичної особи з а вказаною адресою(а. с. 33-35).
Державною податковою інсп екцією в м. Сєвєродонецьку Лу ганської області на підставі довідки з Єдиного державног о реєстру юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців, п. п. «ж» п. 184.1 ст. 184 Податкового к одексу України, було прийнят о рішення про анулювання реє страції платника податку на додану вартість № 109 від 03.10.2011 (а. с . 31-32), що було направлене на юрид ичну адресу позивача листом № 17663/29-03 від 06.10.2011 (а. с. 30).
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові та службові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, у межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та Законами України.
01 січня 2011 року на брав чинності Податковий Код екс України, який встановлює перелік податків та зборів, щ о справляються в Україні, та п орядок їх адміністрування, п латників податків та зборів, їх права та обов'язки, компете нцію контролюючих органів, п овноваження і обов'язки їх по садових осіб під час здійсне ння податкового контролю, а т акож відповідальність за пор ушення податкового законода вства.
Поняття платників податку на додану вартість, вимоги що до реєстрації осіб як платни ків податку, анулювання реєс трації платника податку врег ульовано розділом V "Податок н а додану вартість" Податков ого кодексу України.
Відповідно до положень пун кту 184.1 статті 184 реєстрація пл атника ПДВ діє до дати анулюв ання реєстрації платника по датку, яка проводиться шлях ом виключення з реєстру плат ників податку.
Підстави виключення з реєс тру перелічені у пункті 184.1 ст. 184 ПК України і однією із підст ав може бути: якщо в Єдиному де ржавному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців наявний запис про ві дсутність юридичної особи аб о фізичної особи за її місцез находженням (місцем проживан ня) або запис про відсутність підтвердження відомостей пр о юридичну особу (пп. «ж» п. 184.1 ст . 184 ПК України).
Відповідно до розділ у V "Податок на додану вартіс ть" Податкового кодексу Укр аїни (далі - Кодекс), Закону Ук раїни "Про державну податков у службу в Україні" та інших н ормативно-правових актів нак азом Державної податкової ад міністрації України від 22.12.201 0 N 978 затверджено Положення п ро реєстрацію платників пода тку на додану вартість, зареє стровано в Міністерстві юст иції України 29 грудня 2010 р. за N 1400/18695.
Цим Положенням визначаєть ся, у тому числі, порядок реєст рації платників податку на д одану вартість; анулювання р еєстрації платників податку на додану вартість.
Відповідно до пп. «ж» п.1 ч.1 ро зділу 5 Положення реєстрація діє до дати анулювання, яке відбувається у випадках, ви значених пунктом 184.1 статті 1 84 розділу V Податкового Кодек су, якщо, у тому числі, в Єдином у державному реєстрі юридич них осіб та фізичних осіб - під приємців наявний запис про в ідсутність юридичної особи або фізичної особи за її місц езнаходженням (місцем прожив ання) або запис про відсутніс ть підтвердження відомостей про юридичну особу.
Відповідно до ч. 2 розділу 5 По ложення анулювання реєстра ції здійснюється шляхом в иключення платника ПДВ з Реє стру. Свідоцтво про реєстрац ію платника податку вважаєть ся анульованим з дати анул ювання реєстрації платника податку.
Як вбачається із пп. 3.2.2. п. 3.2 вк азаної частини, про анулюва ння реєстрації платника пода тку податковий орган письмов о повідомляє особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації .
Згідно з п. 5.1. ч. 5 розділу 5 Поло ження податкові органи зді йснюють постійний монітор инг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рі шення про анулювання реєстр ації платників ПДВ у разі існ ування відповідних підстав.
Відповідно до п. 5.2. ч. 5 розділу 5 Положення, рішення про анул ювання реєстрації за ініц іативою податкового орган у приймаються за наявност і відповідних підтвердних д окументів (відомостей). Таким и документами є повідомлення державного реєстратора, в ідомості з Єдиного державно го реєстру щодо наявності за пису про відсутність юридич ної особи або фізичної особи - підприємця за місц езнаходженням (місцем прожив ання) або запису про відсутн ість підтвердження відомост ей про юридичну особу (пі дстава - підпункт "ж" пункту 184.1 статті 184 розділу V Коде ксу) (пп. 5.2.1 п.5.2 ч. 5 розділу 5 Полож ення).
Відповідно до п.5.4.ч.5 розділу 5 Положення рішення про анул ювання реєстрації платника ПДВ за ініціативою податк ового органу оформляється за формою N 6-РПДВ. Таке рішення складається у двох примірни ках комісією, утвореною відп овідно до розпорядження под аткового органу, та підпису ється керівником податково го органу. У рішенні про а нулювання реєстрації платни ка ПДВ обов'язково вказуєтьс я підстава для такого анулюв ання з посиланням на відпов ідні норми Кодексу.
В судовому засіданні встан овлено та підтверджується ма теріалами справи, що Товарис тво з обмеженою відповідальн істю «ПСК - ДОНБАС» зареєстро ване як платник податку на до дану вартість (а. с. 29).
Як вбачається із довідки з Є диного державного реєстру юр идичних осіб та фізичних осі б-підприємців до Єдиного дер жавного реєстру внесено запи с №8 від 03.10.11 про відсутність юр идичної особи ТОВ «ПСК-ДОНБА С» за вказаною адресою міст о Сєвєродонецьк, вулиця Курч атова, будинок 3, кВ. 89 (а.с.84).
Відповідно до рішення № 109 ві д 03.10.2011 ДПІ в м. Сєвєродонецьку Л уганської області було ануль овано реєстрацію платника по датку на додану вартість ТОВ «ПСК-ДОНБАС» на підставі вне сення до ЄДР запису щодо відс утності юридичної особи за в казаною адресою (а. с. 31-32).
Таким чином, суд приходить д о висновку, що рішення про ану лювання реєстрації платника ПДВ стосовно позивача було п рийнято відповідачем у відпо відності до вимог статті 184 По даткового кодексу України та розділу V Положення про реєст рацію платників податку на д одану вартість, затвердженог о наказом ДПА України №978 від 22. 12.10.
Щодо проведення пере вірки відповідачем ДПІ в м. Сє вєродонецьку місцезнаходже ння позивача ТОВ «ПСК-ДОНБАС », то суд виходить з наступног о.
Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 22.12.2010 N 979 затве рджено Порядок обліку платни ків податків і зборів (далі По рядок) та зареєстровано в Мін істерстві юстиції України 30 г рудня 2010 р. за N 1439/18734.
Відповідно до п. 12.1 Порядку, з метою більш повного обліку п латників податків - юридични х осіб або фізичних осіб - підп риємців, унеможливлення отри мання юридичними особами або фізичними особами - підприєм цями неконтрольованих доход ів підрозділи органів держав ної податкової служби, до фун кцій яких входить ведення об ліку платників податків, пов инні забезпечувати системат ичний контроль за повнотою т а своєчасністю взяття на обл ік юридичних осіб або фізичн их осіб - підприємців органам и державної податкової служб и після здійснення їх держав ної реєстрації, перереєстрац ії, реорганізації та внесенн я змін до реєстраційних чи ус тановчих документів.
Відповідно до п. 12.2 зазначено го Порядку, у рамках проведен ня цих заходів, а також при при значенні чи проведенні будь- якого виду перевірки платник а податків чи при виконанні і нших службових обов'язків пр ацівниками органів державно ї податкової служби здійснює ться або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника п одатків. За наслідками перев ірки складається акт перевір ки місцезнаходження платник а податків. Якщо встановлено відсутність платника податк ів за його місцезнаходженням (місцем проживання), то провод иться робота із з'ясування фа ктичного місця розташування (місцезнаходження, місця про живання) платника податків, в ідповідальних та пов'язаних осіб.
Пунктом 12.5 Порядку передбач ено, якщо за результатами зах одів щодо встановлення факти чного місцезнаходження юрид ичної особи підрозділами под аткової міліції буде підтвер джено відсутність такої особ и за місцезнаходженням або в становлено, що фактичне місц езнаходження юридичної особ и не відповідає зареєстрован ому місцезнаходженню, керівн ик (заступник керівника) орга ну державної податкової служ би приймає рішення про напра влення до відповідного держа вного реєстратора повідомле ння про відсутність юридично ї особи за місцезнаходженням за ф. N 18-ОПП (додаток 21) для вжитт я заходів передбачених закон ом заходів.
Матеріалами справи підтве рджено, що 16.09.2011 Державною подат ковою інспекцією в м. Сєвєрод онецьку зроблено запит до го ловного відділу податкової м іліції ДПІ в м. Сєвєродонецьк о, щодо встановлення місцезн аходження ТОВ «ПСК - ДОНБАС ». Відповідно до довідки гол овного відділу податкової мі ліції ДПІ в м. Сєвєродонецьку від 20.09.11 за № 923/7/29 встановлена ві дсутність за місцезнаходжен ням ТОВ «ПСК - ДОНБАС» (а.с.81).
ДПІ в м. Сєвєродонецьку 21.09.2011 державному реєстратору було направлено повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженнм за ф. № 18-О ПП.
03.10.2011 до Єдиного державного р еєстру юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців бу ло внесено запис № 13831430007002836 «щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою. ДПІ в м. С євєродонецьку 03.10.2011 було отрим ано довідку з Єдиного держав ного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців з вищевказаним записом.
Згідно отриманого повідом лення державного реєстратор а щодо наявності запису про в ідсутність юридичної особи з а місцезнаходженням, Державн ою податковою існпекцією в м . Сєвєродонецьку було складе но Рішення за ф. 6-РПДВ від 03.10.2011 за № 109 про анулювання реєстра ції платника податку на дода ну вартість ТОВ «ПСК-ДОНБАС» з вказанням підстав такого а нулювання з посиланням на ві дповідні норми Кодексу та на діслано платнику листом № 17663/29 -03 від 06.10.2011 ( протягом 3 робочих дн ів після дати анулювання) з п овідомленням про вручення.
Як вже було зазначено вище, відповідно до п. п. «ж» п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України , реєстрація платника ПДВ діє до дати анулювання реєстрац ії платника податку, яка пров одиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі, якщо в Єд иному державному реєстрі юри дичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис п ро відсутність юридичної осо би або фізичної особи за її мі сцезнаходженням (місцем прож ивання) або запис про відсутн ість підтвердження відомост ей про юридичну особу.
Отже, вимога позивача щодо в изнання дій ДПІ в м. Сєвєродон ецьку Луганської області щод о анулювання реєстрації ТОВ «ПСК - ДОНБАС» як платника под атку на додану вартість прот иправними не знайшла свого п ідтвердження, а тому не підля гає задоволенню. Рішення № 109 в ід 03.10.2011 було прийнято правомір но, з дотриманням відповідно го порядку, передбаченого ді ючим законодавством.
Що стосується вимоги щодо с касування в Єдиному державно му реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в запису № 8 про внесення інфор мації щодо відсутності юриди чної особи за вказаною адрес ою, суд приходить до наступно го.
Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців», держа вний реєстратор на території відповідної адміністративн о-територіальної одиниці:
- проводить державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців;
- проводить резервування на йменувань юридичних осіб;
- передає органам державної статистики (далі - органи стат истики), державної податково ї служби, Пенсійного фонду Ук раїни повідомлення та відомо сті з реєстраційних карток п ро вчинення реєстраційних ді й, які передбачені цим Законо м, у тому числі щодо створення або ліквідації відокремлени х підрозділів юридичних осіб ;
- оформлює та видає виписки, довідки з Єдиного державног о реєстру;
- проводить державну реєстр ацію змін до установчих доку ментів юридичних осіб та дер жавну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичн их осіб - підприємців;
- проводить державну реєстр ацію припинення юридичних ос іб та державну реєстрацію пр ипинення підприємницької ді яльності фізичними особами - підприємцями;
- звертається до суду із зая вою про зміну мети установи у встановленому законом поряд ку;
- здійснює оформлення, видач у та засвідчення юридичним о собам дублікатів оригіналів їх установчих документів та змін до них;
- оформлює та видає виписки, довідки з Єдиного державног о реєстру;
- проводить державну реєстр ацію змін до установчих доку ментів юридичних осіб та дер жавну реєстрацію зміни імені або місця проживання фізичн их осіб - підприємців;
- проводить державну реєстр ацію припинення юридичних ос іб та державну реєстрацію пр ипинення підприємницької ді яльності фізичними особами - підприємцями;
- звертається до суду із зая вою про зміну мети установи у встановленому законом поряд ку;
- здійснює оформлення, видач у та засвідчення юридичним о собам дублікатів оригіналів їх установчих документів та змін до них;
- вносить до Єдиного державн ого реєстру відомості про де ржавну реєстрацію особи на п ідставі рішення суду;
- здійснює облік одержаного ним від заявника електронно го документа та направляє за явнику підтвердження факту о держання електронного докум ента, проводить необхідні ре єстраційні дії у випадках, пе редбачених цим Законом, та на дсилає заявнику відповідний документ у вигляді електрон ного документа і на паперово му носії. У разі наявності під стави для відмови у проведен ні державної реєстрації заяв никові надсилається відпові дне повідомлення в електронн ій формі;
- проводить у випадках, пере дбачених цим Законом, спроще ну процедуру державної реєст рації припинення юридичної о соби шляхом її ліквідації та припинення підприємницької діяльності фізичної особи - п ідприємця;
- здійснює інші дії, передба чені цим Законом.
На підставі вищевикладено го суд дійшов висновку, що до п овноважень державного реєст ратора не належить контроль та перевірка місцезнаходжен ня юридичної особи.
Відповідно до п. 1 ст. 17 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців», ві домості про юридичну особу а бо фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного держ авного реєстру шляхом внесен ня записів на підставі відом остей з відповідних реєстрац ійних карток та відомостей, щ о надаються юридичними особа ми державному реєстратору за місцезнаходженням реєстрац ійної справи згідно із закон одавством України.
Відповідно до п. 2 ст. 17 вказан ого закону, в Єдиному державн ому реєстрі містяться такі в ідомості щодо юридичної особ и: повне найменування юридич ної особи та скорочене у разі його наявності; ідентифікац ійний код юридичної особи; ор ганізаційно-правова форма; ц ентральний чи місцевий орган виконавчої влади, до сфери уп равління якого належить держ авне підприємство або частка держави у статутному капіта лі юридичної особи, якщо ця ча стка становить не менше 25 відс отків; організаційно-правова форма; центральний чи місцев ий орган виконавчої влади, до сфери управління якого нале жить державне підприємство а бо частка держави у статутно му капіталі юридичної особи, якщо ця частка становить не м енше 25 відсотків; місцезнаход ження юридичної особи; перел ік засновників (учасників) юр идичної особи, у тому числі ім 'я, місце проживання, реєстрац ійний номер облікової картки платника податків, якщо засн овник - фізична особа; наймену вання, місцезнаходження та і дентифікаційний код, якщо за сновник - юридична особа; види діяльності та інші відомост і.
Відповідно до п. 1 ст. 18 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців», як що відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державн ого реєстру, були внесені до н ього, то такі відомості вважа ються достовірними і можуть бути використані в спорі з тр етьою особою, доки до них не вн есено відповідних змін.
Матеріалами справи підтве рджено, що 26.09.2011 державним реєст ратором на адресу позивача: м. Сєвєвродонецьк, вул..Курчат ова, будинок 3 кв.89, було напра влено повідомлення для підтв ердження відомостей про юрид ичну особу. 03.10.2011 на адресу держ авного реєстратора повернув ся конверт з приміткою пошти «за зазначеною адресою не пр оживає».
Представник позивача не за перечує та матеріалами справ и підтверджено, що саме за заз наченою адресою зареєстрова но підприємство ТОВ «ПСК-ДОН БАС».
Відповідно до п. 11 ст. 19 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців», юр идична особа зобов'язана под авати (надсилати) щороку прот ягом місяця, що настає за дато ю державної реєстрації, почи наючи з наступного року, держ авному реєстратору для підтв ердження відомостей про юрид ичну особу реєстраційну карт ку про підтвердження відомос тей про юридичну особу.
Відповідно до абз. 2 п. 12 ст. 19 За кону України «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців » у разі надходження державн ому реєстратору від органу д ержавної податкової служби п овідомлення встановленого з разка про відсутність юридич ної особи за її місцезнаходж енням державний реєстратор з обов'язаний надіслати поштов им відправленням протягом п' яти робочих днів з дати надхо дження зазначеного повідомл ення юридичній особі повідом лення щодо необхідності пода ння державному реєстратору р еєстраційної картки.
Пунктом 14 вказаного закону передбачено, що у разі непода ння юридичною особою протяго м місяця з дати надходження ї й відповідного повідомлення реєстраційної картки про пі дтвердження відомостей про ю ридичну особу державний реєс тратор повинен внести до Єди ного державного реєстру запи с про відсутність підтвердже ння зазначених відомостей да тою, яка встановлена для черг ового подання реєстраційної картки про підтвердження ві домостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто поштове відправле ння, державний реєстратор по винен внести до Єдиного держ авного реєстру запис про від сутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Як вбачається із матеріалі в справи на адресу державног о реєстратора від ДПІ в м.Сєвє родонецьку 21.09.11 було направлен о повідомлення форми №18-ОПП пр о відсутність юридичної особ и ТОВ «ПСК-ДОНБАС» за місцезн аходженням: м.Сєвєродонецьк, вул. Курчатова, 3/89 (а.с. 88-89).
Державним реєстратором 26.09.11 на адресу позивача: м.Сєвєрод онецьк, вул. Курчатова, 3/89, реко медованою кореспонденцією б уло направлено запит щодо пі дтвердження реєстраційних в ідомостей протягом місяця до 26.10.11 (а.с.85-87).
03.10.11 державному реєстратору повернулось рекомендоване п оштове відправлення, спрямов ане на адресу позивача з відм іткою пошти «за зазначеною а дресою не проживає» (а.с. 86-86зв.).
Після повернення зазначен ого поштового відправлення д ержавним реєстратором 03.10.11 бул о зроблено запис в ЄДР №8 про в несення інформації щодо відс утності юридичної особи за в казаною адресою.
З вищевикладеного вбачаєт ься, що державний реєстратор Виконавчого комітету Сєвєро донецької міської ради Луган ської області діяв виключно на підставі Закону України « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців» та в межах свої х повноважень. Тому, вимога по зивача щодо скасування в Єди ному державному реєстрі юрид ичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису № 8 про вне сення інформації щодо відсут ності юридичної особи за вка заною адресою не підлягає за доволенню.
За таких обставин, позовні в имоги Товариства з обмеженою відповідальністю «ПСК-ДОНБА С» до державної податкової і нспекції в місті Сєвєродонец ьку Луганської області, відд ілу державної реєстрації вик онавчого комітету Сєвєродон ецької міської ради Луганськ ої області про визнання прот иправними дій державної пода ткової інспекції в місті Сєв єродонецьку щодо анулювання реєстрації товариства з обм еженою відповідальністю «ПС К-ДОНБАС» як платника податк у на додану вартість, скасува ння рішення №109 від 03.10.11 про анул ювання реєстрації платника п одатку на додану вартість, зо бов' язання відновити ТОВ «П СК-ДОНБАС» як платника подат ку на додану вартість в реєст рі платників ПДВ з 03.10.11, зобов' язання відділ державної реєс трації скасувати в державном у реєстрі юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців реє страційну дію - запис №8 від 0 3.10.11 щодо відсутності юридично ї особи за вказаною адресою є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенн ю.
Відповідно до вимог ст.. 94 КАС України у разі відмови у задо воленні позовних вимог судов і витрати відшкодуванню не п ідлягають.
Керуючись Законом України «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців», Податкови м кодексом України, ст.ст. 2, 17, 18, 87, 94, 98, 158 - 163 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д -
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позову товар иства з обмеженою відповідал ьністю «ПСК-ДОНБАС» до держа вної податкової інспекції в місті Сєвєродонецьку Луганс ької області, відділу держав ної реєстрації виконавчого к омітету Сєвєродонецької міс ької ради Луганської області про визнання протиправними дій державної податкової ін спекції в місті Сєвєродонец ьку щодо анулювання реєстрац ії товариства з обмеженою ві дповідальністю «ПСК-ДОНБАС» як платника податку на додан у вартість, скасування рішен ня №109 від 03.10.11 про анулювання ре єстрації платника податку на додану вартість, зобов' яза ння відновити ТОВ «ПСК-ДОНБА С» як платника податку на дод ану вартість в реєстрі платн иків ПДВ з 03.10.11, зобов' язання в ідділ державної реєстрації с касувати в державному реєстр і юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстрацій ну дію - запис №8 від 03.10.11 щодо в ідсутності юридичної особи з а вказаною адресою, відмовит и.
Постанова суду може б ути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеля ційного адміністративного с уду.
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку по дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційно ї скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го провадження або набрання законної сили рішенням за н аслідками апеляційного пров адження.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанц ії.
Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.
Повний текст постано ви складено та підписано 16 гру дня 2011 року.
Суддя В.В. Матвєєва
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2011 |
Оприлюднено | 30.12.2011 |
Номер документу | 20224016 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
В.В. Матвєєва
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні