Постанова
від 03.11.2011 по справі 2а-8851/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

03 листопада 2011 року Справа № 2а-8851/11/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

Судді: Щипачової Г.Є.

при секретарі: Андріасяні Е.А.

за участю сторін:

прокурора - заявника: не з' явився,

представника позивача: Морозова П.В.,

представника відповідача: Бельдюги В.А

розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали адміністративної справи за позовом Прокурора Антрациті вського району Луганської об ласті в інтересах держави в о собі Антрацитівської об' єд наної державної податкової і нспекції до Товариства з обм еженою відповідальністю «НВ К» про стягнення податкового боргу з орендної плати за зем лю у розмірі 22261,33 грн., -

ВСТАНОВИВ:

04 жовтня 2011 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов Прокурора Антра цитівського району Луганськ ої області в інтересах держа ви в особі Антрацитівської о б' єднаної державної податк ової інспекції до Товариства з обмеженою відповідальніст ю «НВК» про стягнення податк ового боргу з орендної плати за землю у розмірі 22261,33 грн.

В обґрунтування позовних в имог прокурор - заявник зазна чив, що Товариство з обмежено ю відповідальністю «НВК» зар еєстровано Краснолуцькою мі ською радою Луганської облас ті 08.07.2002 року, про що зроблено за пис у журналі обліку реєстра ційних справ за №13801200000000408.

ТОВ «НВК», код ЄДРПОУ 32028273, є юр идичною особою, що підтвердж ується довідкою Луганського обласного управління статис тики №182 від 19.10.2007 року.

Підприємство взято на пода тковий облік в ДПІ м. Красний Л уч 26.07.2002 року, про що зроблено за пис в журналі обліку реєстра ційних справ за №88.

Станом на 30.08.2011 року податков а заборгованість відповідач а становить 22261,33 грн. в тому числ і, сума боргу по орендній плат і з юридичних осіб - 22261,33 грн.

Податкові зобов' язання б ули визначені відповідачем с амостійно у наданій до подат кової інспекції податковій д екларації.

Заборгованість по орендні й платі за 2010 рік у сумі 20406,21 грн.

Підтверджується розрахунк ом №10960 від 14.07.2010 року на загальну суму 22261,33 грн., з них за 2010 рік - 2040 6,21 грн.

Заборгованість по орендні й платі за 2011 рік у сумі 1855,12 грн.

Підтверджується розрахунк ом 10960 від 14.07.2010 року на загальну с уму 22261,33 грн. з них за 2011 рік -1855,12 грн .

З метою погашення податков ого боргу Антрацитівською ОД ПІ на адресу відповідача над силалася перша податкова вим ога №1/6 від 09.01.2009 року на суму 378,65 гр н., отримана уповноваженою ос обою відповідача 09.01.2009 року згі дно відмітки про отримання. Д руга податкова вимога №92 від 1 1.03.2009 року на суму 1614,90 грн., отрима на уповноваженою особою відп овідача 11.03.2009 року згідно відмі тки про отримання.

Податковий борг відповіда чем до цього часу не сплачени й, у зв' язку з чим прокурор пр осив задовольнити позовні ви моги в повному обсязі.

В судове засідання прокуро р - заявник не з' явився, про дату, час та місце розгляду сп рави повідомлявся належним ч ином, причини неявки суду не п овідомив.

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги у повному обсяз і, надав суду уточнення до ад міністративного позову в яки х просив суд при розгляді спр ави враховувати рік за який н аявна сума податкового боргу - 2010 рік, а підставу для нарахув ання суми податкового боргу Закон України «Про плату за з емлю» та Закон України «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами».

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав та заперечував проти задоволення позовних вимог.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача та предста вника відповідсча, дослідивш и подані суду письмові доказ и, оцінивши їх за своїм внутрі шнім переконанням, що ґрунту ється на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у суд овому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд п риходить до наступного.

Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов'я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.

Відповідно до частини 1 стат ті 2 КАС України основним завд анням адміністративного суд очинства є захист прав, свобо д та інтересів фізичних осіб , прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правов их відносин від порушень з бо ку органів державної влади, о рганів місцевого самоврядув ання, їхніх посадових і служб ових осіб, інших суб' єктів п ри здійсненні ними управлінс ьких функцій на основі закон одавства, у тому числі на вико нання делегованих повноваже нь.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові та службові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, у межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та Законами України.

Відповідно до ст. 2 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні», завдання ми органів державної податко вої служби, зокрема, є здійсне ння контролю за додержанням податкового законодавства, п равильністю обчислення, повн отою і своєчасністю сплати д о бюджетів, державних цільов их фондів податків і зборів (о бов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, устан овлених законодавством.

Відповідно до пунктів 1, 2, 11 ст атті 10 Закону України «Про дер жавну податкову службу в Укр аїні» державні податкові інс пекції в районах, містах без р айонного поділу, районах у мі стах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекці ї здійснюють контроль за сво єчасністю, достовірністю, по внотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язко вих платежів); забезпечують о блік платників податків, інш их платежів, правильність об числення і своєчасність надх одження цих податків, платеж ів, а також здійснюють реєстр ацію фізичних осіб - платникі в податків та інших обов'язко вих платежів; подають до суді в позови до підприємств, уста нов, організацій та громадян про визнання угод недійсним и і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за так ими угодами, а в інших випадка х - коштів, одержаних без устан овлених законом підстав, а та кож про стягнення заборгован ості перед бюджетом і держав ними цільовими фондами за ра хунок їх майна.

01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України, який встановлює перелік под атків та зборів, що справляют ься в Україні, та порядок їх ад міністрування, платників под атків та зборів, їх права та об ов'язки, компетенцію контрол юючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податков ого контролю, а також відпові дальність за порушення подат кового законодавства. Відпов ідно до п. 2 Прикінцевих положе нь Податкового кодексу Украї ни з 01.01.2011 року Закон України «П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» та Закон У країни «Про систему оподатку вання» втратили чинність.

Проте, у зв' язку з тим, що пр авовідносини виникли до набр ання чинності Податковим Код ексом України, в даному випад ку слід застосовувати норми Закону України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» та Закону України «П ро систему оподаткування», я кі були чинні на момент виник нення даних правовідносин.

Згідно ч. 1 ст. 14 Закону Україн и «Про систему оподаткування », податок на додану вартість , плата за землю, збір за забру днення навколишнього природ ного середовища належать до загальнодержавних і справля ються на всій території Укра їни.

Пунктом 3 ч. 1 ст. 9 цього ж Закон у України встановлено, що пла тники податків і зборів (обов 'язкових платежів) зобов'язан і сплачувати належні суми по датків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені зако нами терміни.

Відповідно до п.5.1 ст.5 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » (далі - закон №2181), податкове зобов' язання, самостійно в изначене платником податків у податковій декларації, вва жається узгодженим з дня под ання такої податкової деклар ації.

Згідно з п.п. 5.3.1 п.5.3 ст. 5 закону № 2181, платник податків зобов' я заний самостійно сплатити су му податкового зобов' язанн я, зазначену у поданій ним под атковій декларації, протягом десяти календарних днів, нас тупних за останнім днем відп овідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декл арації.

Згідно з п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону 218 1 податкове зобов' язання пл атника податків, нараховане контролюючим органом відпов ідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 ц ього Закону, вважається узго дженим у день отримання плат ником податків податкового п овідомлення, за винятком вип адків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.

Відповідно до п.п.5.2.4 п.5.2 ст.5 За кону 2181 процедура адміністрат ивного оскарження закінчуєт ься:

останнім днем строку, перед баченого підпунктом 5.2.2 цього пункту для подання заяви про перегляд рішення контролююч ого органу, у разі коли така за ява не була подана у зазначен ий строк;

днем отримання платником п одатків рішення контролюючо го органу про повне задоволе ння скарги, викладеної у заяв і;

днем отримання платником п одатків рішення контролюючо го органу, що не підлягає пода льшому адміністративному ос карженню.

День закінчення процедури адміністративного оскаржен ня вважається днем узгодженн я податкового зобов' язання платника податків.

Відповідно до п.п.5.4.1 п.5.4 ст. 5 За кону №2181 узгоджена сума подат кового зобов' язання, не спл ачена платником податків у с троки, визначені цією статте ю, визнається сумою податков ого боргу платника податків.

Згідно з п.п 6.2.1 п.6.2 ст. 6 Закону № 2181 у разі коли платник податкі в не сплачує узгоджену суму п одаткового зобов' язання в у становлені строки, податкови й орган надсилає такому плат нику податків податкові вимо ги.

Податкові вимоги також над силаються платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суму податкових зобов' язань у встановлені законом строки, без попереднього нап равлення (вручення) податков ого повідомлення.

Податкові вимоги надсилаю ться:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня. Перша податкова вимога мі стить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

В судовому засіданні встан овлено та підтверджується ма теріалами справи, що відпові дач - Товариство з обмеженою в ідповідальністю «НВК», ідент ифікаційний код 3228273, зареєстро вано як юридична особа викон авчим комітетом Краснолуцьк ох міської ради Луганської о бласті 08.07.2002 року за №1 380 120 0000 000408, на підтвердження чого видане св ідоцтво про державну реєстра цію юридичної особи серії А00 № 336407 (а.с.10).

Відповідач перебуває на об ліку як платник податків у Ан трацитівській ОДПІ в Лугансь кої області з 26.07.2002 року за №88, що підтверджується довідкою пр о взяття на облік платника по датків №534 від 24.03.2008 року (а.с.12).

Сума податкового боргу з ор ендної плати за земельні діл янки державної і комунальної власності підтверджується п одатковою декларацією з орен дної плати за земельні ділян ки державної і комунальної в ласності №100960 від 14.07.2010 на суму 22261, 33 грн. (а.с.17).

Позивачем на адресу відпов ідача, відповідно до Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» н адсилалась перша податкова в имога від 09.01.2009 року №1/6, яку відп овідач отримав 09.01.2009 року, що пі дтверджується особистим під писом уповноваженої особи на корінці податкової вимоги т а друга податкова вимога від 11.03.2009 №92, яку відповідач отримав 11.03.2009 року, що підтверджується особистим підписом уповнова женої особи на корінці подат кової вимоги (а.с.16), які відпові дачем не оскаржувалися.

Відповідно до п. 87.2 ст. 87 Подат кового кодексу джерелами пог ашення податкового боргу пла тника податків є будь-яке май но такого платника податків з урахуванням обмежень, визн ачених цим Кодексом, а також і ншими законодавчими актами.

Згідно з п. 95.1 ст .95 ПК України о рган державної податкової сл ужби здійснює за платника по датків і на користь держави з аходи щодо погашення податко вого боргу такого платника п одатків шляхом стягнення кош тів, які перебувають у його вл асності, а в разі їх недостатн ості - шляхом продажу майна та кого платника податків, яке п еребуває у податковій застав і.

Відповідно до п. 95.2 ст.95 ПК Укр аїни стягнення коштів та про даж майна платника податків провадяться не раніше ніж че рез 60 календарних днів з дня н адіслання такому платнику по даткової вимоги.

Згідно з п. 95.3 ст.95 ПК України с тягнення коштів з рахунків п латника податків у банках, об слуговуючих такого платника податків, здійснюється за рі шенням суду, яке направляєть ся до виконання органам держ авної податкової служби, у ро змірі суми податкового боргу або його частини.

Оскільки податкові вимоги не були оскаржені та на день п одання адміністративного по зову вважаються узгодженими та обов' язковими до сплати , позовні вимоги прокурора - за явника щодо стягнення податк ового боргу шляхом звернення стягнення на кошти з рахункі в платника є законними та обґ рунтованими.

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки пр окурор - заявник звільнений в ід їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни не передбачено їх стягн ення у даних випадках.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71 , 87, 94, 105, 158-163, 167 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Прокурора А нтрацитівського району Луга нської області в інтересах д ержави в особі Антрацитівськ ої об' єднаної державної под аткової інспекції до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «НВК» про стягнення под аткового боргу з орендної пл ати за землю у розмірі 22261,33 грн., задовольнити повністю.

Стягнути до бюджету з Товариства з обмеженою відп овідальністю «НВК» (зареєстр оване за адресою: 94517, Луганська область, м. Красний Луч, мікро район 2, будинок 4, квартира 1 ) суму податкового боргу з оре ндної плати за земельні діля нки державної і комунальної власності у розмірі 22261,33 грн. (дв адцять дві тисячі двісті шіс тдесят одна гривня 33 копійки) шляхом стягнення коштів з ра хунків платника податків у б анках, обслуговуючих такого платника податків.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.

Постанову в повному обсязі складено та підписано 07листо пада 2011 року.

Суддя Г.Є. Щипачова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.11.2011
Оприлюднено30.12.2011
Номер документу20224091
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8851/11/1270

Постанова від 03.11.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Г.Є. Щипачова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні