Постанова
від 21.12.2011 по справі 2а-11401/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

21 грудня 2011 року Справа № 2а-11401/11/1270

Луганський окружни й адміністративний суд у скл аді:

судді Горпенюк О.А.

при секретарі Марковій О.О.

за участю сторін:

представник позивача: ОСОБА_1 (від 07.07.2011 № 20/10-025),

представник відповідача: не з' явився,

розглянувши у відкри тому судовому засіданні адмі ністративну справу за позово м Краснодонської об' єднано ї державної податкової інспе кції Луганської області до К раснодонського комерціаліз ованого підприємства «База-х олодильник» про стягнення ко штів з рахунків у банках обсл уговуючих платника податків , -

ВСТАНОВИВ :

07 грудня 2011 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов Краснодонської об' єднаної державної подат кової інспекції Луганської о бласті до Краснодонського ко мерціалізованого підприємс тва «База-холодильник» про с тягнення коштів з рахунків у банках обслуговуючих платни ка податків.

В позовній заяві позивач за значив, що Краснодонське ком ерціалізоване підприємство «База-холодильник» зареєстр оване як юридична особа вико навчим комітетом Краснодонс ької міської ради Луганської області та перебуває на пода тковому обліку у Краснодонсь кій об' єднаній державній по датковій інспекції.

Станом на 29.11.11 відповідач має заборгованість перед бюджет ом по податку на прибуток у ро змірі 2720 грн., яка утворилась вн аслідок несплати сум узгодже них податкових зобов' язань , що підтверджується податко вими повідомленнями-рішення ми від 23.02.2010 №0000441540/0 на суму 2380 грн. та від 11.10.2010 №0001421540/0. Оскільки відпов ідачем податковий борг добро вільне сплачений, позивачем вживались заходи щодо погаше ння податкового боргу, а саме відповідачу направлено перш у податкову вимогу №1/67 від 10.03.2010 та другу податкову вимогу №2/10 6 від 16.04.2010. Проте вжиті заходи по зитивного результату не дали .

У зв' язку з чим Краснодонс ька об' єднана державна пода ткова інспекція просить стяг нути з відповідача заборгова ність з податку на прибуток п еред бюджетом в сумі 2720 грн.

Представник позивача у суд овому засіданні на задоволен ні позовних вимог наполягав, надав пояснення аналогічні викладеним у позовній заяві.

Представник відповід ача в судове засідання не з' явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлени й належним чином, причини нея вки суду не відомі.

Відповідно до ч. 11 ст. 35 Кодекс у адміністративного судочин ства України у разі повернен ня поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адр есату з незалежних від суду п ричин, вважається, що така пов істка вручена належним чином .

Відповідно до ст. 128 Кодексу а дміністративного судочинст ва України неприбуття в судо ве засідання без поважних пр ичин представника сторони аб о третьої особи, які прибули в судове засідання, або непові домлення ним про причини неп рибуття не є перешкодою для р озгляду справи.

За таких обставин в силу пол ожень ст. ст. 35, 128 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності представникі в сторін, за наявних у справі д оказів.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах позовних в имог і наданих сторонами док азів, оцінивши докази відпов ідно до вимог ст.ст.69-72 КАС Укра їни, суд дійшов висновку про о бґрунтованість заявлених ви мог з огляду на таке.

Згідно свідоцтва про держа вну реєстрацію №23262783 від 05.10.1995 Кра снодонське комерціалізован е підприємство «База-холодил ьник» зареєстроване як юриди чна особа Краснодонським вик онкомом, ідентифікаційний ко д 23262783 (а.с. 6).

Відповідно до довідки про в зяття на облік платника пода тків від 18.11.2011 року № 273/29-122 відпові дач з 09.10.1995 року перебуває на об ліку за № 847 як платник податкі в та зборів у Краснодонській об' єднаній державній подат ковій інспекції (а.с. 8).

На момент звернення до суду з даним позовом вступив в зак ону силу Податковий Кодекс У країни.

Проте при розгляді адмініс тративної справи суд вважає за потрібне застосовувати по ложення Закону України «Про порядок погашення зобов'язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами», який був чинни м на час виникнення правовід носин між позивачем та відпо відачем до 01.01.2011, оскільки саме цей Закон був спеціальним за коном з питань оподаткування , який установлював порядок п огашення зобов' язань юриди чних та фізичних осіб-підпри ємців перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язков их платежів), нарахування і сп лати пені та штрафних санкці й, що застосовуються до платн иків податків контролюючими органами.

Згідно з п.1.3. ст.1 Закону Украї ни «Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами» пода тковий борг (недоїмка) - пода ткове зобов' язання (з ураху ванням штрафних санкцій за ї х наявності), самостійно узго джене платником податків або узгоджене в адміністративно му чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений стр ок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зоб ов' язання.

Відповідно до п.п.5.2.1 п.5.1. ст. 5 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» вказаного Закону подат кове зобов'язання платника п одатків, нараховане контролю ючим органом відповідно до п унктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Зак ону, вважається узгодженим у день отримання платником по датків податкового повідомл ення, за винятком випадків, ви значених підпунктом 5.2.2 цього пункту

Пунктом 4.2 ст. 4 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» контр олюючий орган зобов'язаний с амостійно визначити суму под аткового зобов'язання платни ка податків у разі якщо:

а) платник податків не подає у встановлені строки податк ову декларацію;

б) дані документальних пере вірок результатів діяльност і платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'я зань, заявлених у податкових деклараціях;

в) контролюючий орган внасл ідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметич ні або методологічні помилки у поданій платником податкі в податковій декларації, які призвели до заниження або за вищення суми податкового зоб ов'язання.

Камеральною вважається пе ревірка, яка проводиться кон тролюючим органом виключно н а підставі даних, зазначених у податкових деклараціях, бе з проведення будь-яких інших видів перевірок платника по датків;

г) згідно з законами з питан ь оподаткування особою, відп овідальною за нарахування ок ремого податку або збору (обо в'язкового платежу), є контрол юючий орган.

Підпунктом 4.1.4. статті 4 Закон у України «Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и» встановлено, що податкові декларації подаються за баз овий податковий (звітний) пер іод, що дорівнює:

а) календарному місяцю (у то му числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним дне м звітного (податкового) міся ця;

б) календарному кварталу аб о календарному півріччю (у то му числі при сплаті кварталь них або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу (піврі ччя);

в) календарному року, крім в ипадків, передбачених підпун ктом "г" підпункту 4.1.4 цього пун кту, - протягом 60 календарних д нів за останнім календарним днем звітного (податкового) р оку;

г) календарному року для пла тників податку на доходи фіз ичних осіб (прибуткового под атку з громадян), - до 1 квітня ро ку, наступного за звітним.

Відповідно до п.п.17.1.1. п. 17.1 ст. 17 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» платник податків, що н е подає податкову декларацію у строки, визначені законода вством, сплачує штраф у розмі рі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або ї ї затримку.

Згідно п.17.1 ст. 17 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами» штраф ні санкції за порушення пода ткового законодавства накла даються на платника податків у розмірах, визначених цією с таттею, крім штрафних санкці й за порушення валютного зак онодавства, що встановлюютьс я окремим законодавством.

Штрафні санкції накладают ься контролюючими органами, а у випадку, передбаченому пу нктом 17.2 цієї статті, самостій но нараховуються та сплачуют ься платником податків.

Відповідно до п. 6.1 ст. 6 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами »у разі коли сума податковог о зобов'язання розраховуєтьс я контролюючим органом відпо відно до статті 4 цього Закону , такий контролюючий орган на дсилає платнику податків под аткове повідомлення, в якому зазначаються підстава для т акого нарахування, посилання на норму податкового закону , відповідно до якої був зробл ений розрахунок або перераху нок податкових зобов'язань, с ума податку чи збору (обов'язк ового платежу), належного до с плати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строк и їх погашення, а також попере дження про наслідки їх неспл ати в установлений строк та г раничні строки, передбачені законом для оскарження нарах ованого податкового зобов'яз ання (штрафних санкцій за їх н аявності).

Підпунктом 5.4.1. п.5.4 ст. 5 Закону України «Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена пла тником податків у строки, виз начені цією статтею, визнаєт ься сумою податкового боргу платника податків.

Відповідно до п.20.1.18 ст. 2 0 Податкового кодексу Україн и Державна податкова інспекц ія має право звертатися до су ду щодо стягнення коштів пла тника податків, який має пода тковий борг, з рахунків у банк ах, обслуговуючих такого пла тника, на суму податкового бо ргу або його частини.

Згідно з п. 95.1 ст. 95 Подат кового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податк ів і на користь держави заход и щодо погашення податкового боргу такого платника подат ку шляхом стягнення коштів, я кі перебувають у його власно сті, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна тако го платника податків, яке пер ебуває у податковій заставі.

Згідно з п. 95.2 ст. 95 Подат кового кодексу України стягн ення коштів та продаж майна п латника податків провадятьс я не раніше ніж через 60 календ арних днів з дня надіслання т акому платнику податкової ви моги.

Згідно з п. 95.3 ст. 95 Подат кового кодексу України стягн ення коштів з рахунків платн ика податків у банках, обслуг овуючих такого платника пода тків здійснюється за рішення м суду яке направляється до в иконання органами державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або й ого частини.

У судовому засіданні встан овлено наступне.

Краснодонською об' єднано ю державною податковою інспе кцією 12.02.2010 проведено перевірк у своєчасності подання подат кової звітності. За результа ти перевірки складено акт № 160 /15-23262783 від 12 лютого 2010 року про рез ультати невиїзної документа льної перевірки своєчасност і подання податкової звітнос ті, яким встановлено порушен ня відповідачем п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 З акону України «Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами», а саме неподання пода ткових декларацій за 2007-2009 роки (а.с. 14)

На підставі вказаного акту позивачем 23 лютого винесено п одаткове повідомлення-рішен ня форми «Р» №0000441540/0, яким відпов ідачу нараховано суму податк ового богу за штрафними санк ціями у розмірі 2380 грн.(а.с.15, зво ротній бік).

Згідно п.п. 6.2.4 п. 6.2 ст. 6 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» у разі коли податковий орган а бо пошта не може вручити плат нику податків податкове пові домлення або податкові вимог и у зв'язку з незнаходженням п осадових осіб, їх відмовою пр ийняти податкове повідомлен ня або податкову вимогу, незн аходженням фактичного місця розташування (місцезнаходже ння) платника податків, подат ковий орган розміщує податко ве повідомлення або податков і вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на в ільному для огляду місці біл я входу до приміщення податк ового органу. При цьому день р озміщення такої податкової в имоги вважається днем її вру чення.

Відповідно до акту №16 від 25.02.2 010 року відповідачу не можливо вручити податкове повідомле ння-рішення форми «Р» №0000441540/0, ос кільки підприємство Укрпошт и повернуло лист з зазначенн ям причини повернення «за за значеною адресою не проживає », у зв' язку з чим зазначене п одаткове повідомлення-рішен ня розташовано на дошці огол ошень (а.с. 15).

За таких обставин податков е повідомлення-рішення вважа ється врученим відповідачу.

Крім того, Краснодонською о б' єднаною державною податк овою інспекцією 08.10.2010 проведен о перевірку своєчасності под ання податкової звітності. З а результати перевірки склад ено акт № 1481/15-23262783 від 08 жовтня 2010 ро ку про результати невиїзної документальної перевірки св оєчасності подання податков ої звітності, яким встановле но порушення відповідачем п. п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами», а саме непо дання податкових декларацій за перший квартал 2010 року та пе рше півріччя 2010 року (а.с. 14)

На підставі вказаного акту позивачем 11 жовтня 2010 року вин есено податкове повідомленн я-рішення форми «Р» №0001421540/0, яким відповідачу нараховано суму податкового богу за штрафни ми санкціями у розмірі 340 грн.(а .с.18).

Згідно акту №166 від 11.10.2010 року в ідповідачу не можливо вручит и податкове повідомлення-ріш ення форми «Р» №0001421540/0, оскільки підприємство Укрпошти повер нуло лист з зазначенням прич ини повернення «за зазначен ою адресою не проживає», у зв' язку з чим зазначене податко ве повідомлення-рішення розт ашовано на дошці оголошень (а .с. 18, зворотній бік).

Отже, податкове повідомлен ня-рішення №0001421540/0 вважається в рученим відповідачу.

У встановлений законодавс твом десятиденний термін штр афні(фінансові) санкції відп овідачем сплачено не було, то му сума штрафних санкцій за п одатковими повідомленнями-р ішеннями визнається податко вим боргом.

Сума податкового боргу від повідача у розмірі 2720,00 грн., під тверджується карткою особов ого рахунку (а.с. 25 - 26) та довідко ю про суму податкового боргу (а.с. 13).

Підпунктом 6.2.1. п. 6.2. ст. 6 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами » встановлено, що у разі коли п латник податків не сплачує у згоджену суму податкового зо бов'язання в установлені стр оки, податковий орган надсил ає такому платнику податків податкові вимоги.

Згідно п.п. 6.2.3 п.6.2 ст.6 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» по даткові вимоги надсилаються :

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов'язання . Перша податкова вимога міст ить повідомлення про факт уз годження податкового зобов'я зання та виникнення права по даткової застави на активи п латника податків, обов'язок п огасити суму податкового бор гу та можливі наслідки непог ашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

Відповідно до ст.. 6 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов' язань платників пода тків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами» та з метою погашення податково го боргу позивачем винесено першу податкову вимогу від 10.0 3.2010 №1/67 (а.с.20) та направлено на адр есу відповідача.

Згідно акту №32 від 17.03.2010 року в ідповідачу не можливо вручит и податкову вимогу №1/67, оскіль ки конверт повернуто підприє мством Укрпошти з зазначення м причини повернення «за заз наченою адресою не знаходит ься». Тому зазначену податко ву вимогу розташовано на дош ці оголошень (а.с. 19).

16 квітня 2010 року позивачем ви несено другу податкову вимог у №2/106 (а.с. 21, зворотній бік), та на правлено на адресу відповіда ча.

Відповідно до акту №50 від 16.04.2 010 року відповідачу не можливо вручити податкову вимогу №2/10 6, у зв' язку з чим зазначена п одаткову вимогу розташовано на дошці оголошень (а.с. 21).

За таких обставин перша та д руга податкові вимоги вважаю ться врученими відповідачу.

Податкові вимоги відповід ачем у встановленому законом порядку не оскаржені та є чин ними на час розгляду даної сп рави.

Крім того позивачем з метою погашення податкового боргу відповідача 17 травня 2010 року п рийнято рішення №8529 про стягн ення коштів та продаж активі в платника податків у рахуно к погашення його податкового боргу (а.с. 22).

Проте всі вжиті позивачем з аходи не дали позитивного ре зультату.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що орга ни державної влади та органи місцевого самоврядування, ї х посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, вс тановлених законом.

Внаслідок того, що Краснодо нське комерціалізоване підп риємство «База-холодильник» станом на дату розгляду спра ви у добровільному порядку п одатковий борг з податку на д одану вартість не погашено в повному обсязі, позовні вимо ги Краснодонської об' єднан ої державної податкової інсп екції до відповідача, вважаю ться судом обґрунтованими, д оведеними і такими, що підляг ають задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 112, 136, 158-163, 167 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Кр аснодонської об' єднаної де ржавної податкової інспекці ї Луганської області до Крас нодонського комерціалізова ного підприємства «База-холо дильник» про стягнення кошті в з рахунків у банках обслуго вуючих платника податків зад овольнити в повному обсязі.

Стягнути кошти Красн одонського комерціалізован ого підприємства «База-холод ильник» (ідент. код 23262783, 94400, Луган ська область, м. Краснодон, вул . Промислова) на суму податков ого боргу з податку на прибут ок у розмірі 2720,00 (дві тисячі сім сот двадцять гривень 00 коп.) гр н., з рахунків платника у банка х, обслуговуючих платника по датку.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого Кодексом ад міністративного судочинств а України, якщо таку скаргу не буде подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

< Текст >

< Резолютивна частина >

< Текст >

< Текст >

Суддя О.А. Горпенюк

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.12.2011
Оприлюднено30.12.2011
Номер документу20224584
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11401/11/1270

Постанова від 21.12.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.А. Горпенюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні