Категорія №8.3.2
ПОСТАНОВА
Іменем України
21 грудня 2011 року Справа № 2а-11122/11/1270
Суддя Луг анського окружного адмініст ративного суду Лагутін А.А., ро зглянувши у м. Луганську у пор ядку скороченого провадженн я адміністративну справу за позовом Старобільської міжр айонної державної податково ї інспекції в Луганській обл асті до селянського (фермерс ького) господарства «Надежда » про припинення юридичної о соби, -
ВСТАНОВИВ:
29 листопада 2011 року Ст аробільська міжрайонна держ авна податкова інспекція в Л уганській області (далі - По зивач) звернулась до Лугансь кого окружного адміністрати вного суду з позовом, в якому п росить припинити юридичну ос обу - селянське (фермерське ) господарство «Надежда» (дал і - Відповідач), код ЄДРПОУ 24180461 у зв' язку з тим, що відповідач в порушення вимог пунктів 1, 2 т а 3 частини 1 статті 9 Закону Укр аїни від 25 червня 1991 року № 1251-XII “П ро систему оподаткування”та частини 8 статті 19 Господарсь кого кодексу України не пода є до Новопсковського відділе ння Старобільської МДПІ в Лу ганській області протягом ро ку податкові декларації, бух галтерську звітність та інші документи і відомості, пов' язані з обчисленням і сплато ю податків і зборів, а саме, по даткову звітність по фіксова ному сільськогосподарськом у податку.
Відповідач повідомлений н алежним чином про відкриття провадження у скороченому пр овадженні, але поштові відпр авлення були повернуті на ад ресу Луганського окружного а дміністративного суду з позн ачкою «за зазначеною адресою не проживає», що підтверджує ться повідомленням про вруче ння поштового відправлення ( аркуш справи 18).
У встановлений судом строк відповідачем не подано ані з аперечень проти позову, ані з аяви про визнання позовних в имог.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов п ідлягає задоволенню повніст ю з таких підстав.
Селянське (фермерськ е) господарство «Надежда» (ід ентифікаційний код 24180461) зареє строване Новопсковською рай онною державною адміністрац ією Луганської області 08 вере сня 1992 року рішенням № 129 (аркуші справи 6,8). На обліку відповід ач перебуває в Новопсковсько му відділенні Старобільсько ї МДПІ в Луганській області з 08 вересня 1993 року.
Юридичні особи відпо відно до вимог пунктів 1, 2, 3 час тини 1 статті 9 Закону України від 25 червня 1991 року № 1251-XII “Про си стему оподаткування”(який бу в чинним на дату виникнення с пірних правовідносин та звер нення до суду з даним позовом ) зобов' язані вести бухгалт ерський облік, складати звіт ність про фінансово-господар ську діяльність і забезпечув ати її зберігання у терміни, в становлені законами; подават и до державних податкових ор ганів та інших державних орг анів відповідно до законів д екларації, бухгалтерську зві тність та інші документи і ві домості, пов' язані з обчисл енням і сплатою податків і зб орів (обов' язкових платежів ); сплачувати належні суми под атків і зборів (обов' язкови х платежів) у встановлені зак онами терміни.
Порядок, строки та умо ви надання декларацій та фін ансової звітності встановле ні спеціальним податковим за конодавством.
Відповідно до статті 33 Закону України від 15 травня 2 003 року № 755-IV “Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців”юрид ична особа припиняється в ре зультаті передання всього св ого майна, прав та обов' язкі в іншим юридичним особам - пра вонаступникам у результаті з лиття, приєднання, поділу, пер етворення (реорганізації) аб о в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновн иками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ним и органом, за судовим рішення м або за рішенням органу держ авної влади, прийнятим у випа дках, передбачених законом.
У відповідності із ча стиною 2 статті 38 Закону Украї ни від 15 травня 2003 року № 755-IV “Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців”підставами для пост ановлення судового рішення щ одо припинення юридичної осо би, що не пов'язано з банкрутст вом юридичної особи, зокрема є:
- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;
- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;
- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;
- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Висновком Новопсковс ького відділення Старобільс ької МДПІ в Луганській обл. пі дтверджується, що останньою датою здачі відповідачем под аткової звітності є 31 січня 2007 року (аркуші справи 6).
Відповідно до частин и 1 статті 33 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV “Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підприєм ців”державна реєстрація при пинення юридичної особи пров одиться у разі постановлення судового рішення щодо припи нення юридичної особи.
Підставами для поста новлення судового рішення пр о припинення юридичної особи , зокрема, є неподання протяго м року органам державної под аткової служби податкових де кларацій, документів фінансо вої звітності відповідно до закону та наявність в Єдином у державному реєстрі юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців запису про відсутніс ть юридичної особи за вказан им її місцезнаходженням (абз ац 5 та 6 частини 2 статті 38 Закон у України від 15 травня 2003 року № 755-IV “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців”).
Згідно з пунктом 17 ста тті 11 Закону України від 04 груд ня 1990 року № 509-XII “Про державну по даткову службу в Україні”орг ани державної податкової слу жби у випадках, в межах компет енції та у порядку, встановле них законами України, мають п раво звертатися у передбачен их законом випадках до судов их органів із заявою (позовно ю заявою) про скасування держ авної реєстрації суб' єкта п ідприємницької діяльності.
Відповідно до пункту 8.6 розділу 8 Порядку обліку пла тників податків, зборів (обов 'язкових платежів), затвердже ного наказом Державної подат кової адміністрації України від 19 лютого 1998 року № 80 (в редакц ії наказу Державної податков ої адміністрації України від 17 листопада 1998 року № 552) і зареєс трованого в Міністерстві юст иції України 16 березня 1998 року за № 172/2612 (який був чинним на дат у виникнення спірних правові дносин та звернення до суду з даним позовом), якщо платник п одатків не має заборгованост і перед бюджетом, та у разі неп одання протягом одного року в органи державної податково ї служби податкових декларац ій, документів податкової зв ітності, то керівник органу д ержавної податкової служби п риймає рішення у вигляді роз порядження відносно платник а податків - про звернення д о суду або господарського су ду із заявою (позовною заявою ) про скасування державної ре єстрації платника податків, постановлення судового ріше ння про припинення юридичної особи чи підприємницької ді яльності фізичної особи - під приємця.
Зазначені повноважен ня органів державної податко вої служби щодо звернення до суду із заявою (позовною заяв ою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприє мницької діяльності слід роз уміти як право на позов про пр ипинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця н а підставі Закону України ві д 15 травня 2003 року № 755-IV “Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підприєм ців”, оскільки відповідно до прикінцевих положень зазнач еного Закону, який набрав чин ності з 01 липня 2004 року, закони т а нормативно-правові акти, пр ийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, щ о не суперечить цьому закону .
Такий висновок можли во зробити на підставі аналі зу положень пункту 3 частини 1 статті 10 Закону України від 04 г рудня 1990 року № 509-XII “Про державн у податкову службу в Україні ”, відповідно до якого до функ цій податкових органів належ ить контролювання своєчасно сті подання платниками подат ків бухгалтерських звітів і балансів, податкових деклара цій, розрахунків та інших док ументів, пов'язаних з обчисле нням податків, інших платежі в, а також перевірка достовір ності цих документів щодо пр авильності визначення об'єкт ів оподаткування і обчисленн я податків, інших платежів. За стосування наслідків, передб ачених Законом України від 15 т равня 2003 року № 755-IV “Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в”за неподання декларацій та фінансової звітності можлив о лише на підставі рішення су ду.
Крім того, відповідно до прикінцевих положень заз наченого Закону, який набрав чинності з 01 липня 2004 року, зако ни та нормативно-правові акт и, прийняті до набрання чинно сті цим Законом, діють у части ні, що не суперечить цьому зак ону.
За таких обставин суд вважає, що в судовому засідан ні знайшли підтвердження під стави для припинення юридичн ої особи.
Відповідно до частин и 1 статті 38 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV “Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів”суд, який постановив ріше ння щодо припинення юридично ї особи, що не пов'язане з банк рутством юридичної особи, у д ень набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратор у за місцезнаходженням юриди чної особи для внесення до Єд иного державного реєстру зап ису про судове рішення.
Враховуючи вимоги ча стини 4 статті 94 КАС України, а т акож те, що позивач відповідн о до пункту 15 частини 1 статті 4 Декрету Кабінету Міністрів У країни від 21 січня 1993 року № 7-93 “П ро державне мито ” від сплати державного мита (судового зб ору) звільнений, судові витра ти у цій справі не підлягають стягненню з відповідача, оск ільки у справах, в яких позива чем є суб' єкт владних повно важень, а відповідачем - фізич на чи юридична особа, судові в итрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються .
Керуючись статтями 33, 38 Закону України від 15 травня 20 03 року № 755-IV “Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців”, ст аттею 9 Закону України від 25 че рвня 1991 року № 1251-XII “Про систему о податкування”, статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 105, 158-163, 167 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Старобільс ької міжрайонної державної п одаткової інспекції в Луганс ькій області до селянського (фермерського) господарства «Надежда» про припинення юри дичної особи задовольнити по вністю.
Припинити юридичну особу - селянське (фермерське) госпо дарство «Надежда» (код ЄДРПО У 24180461, місцезнаходження: : 92355, Луг анська область, Новопсковськ ий р-н, с. Булавиніва, вул. Молод іжна, буд. 9, зареєстроване Нов опсковською районною держав ною адміністрацією Луганськ ої області 08.09.1992 року рішенням № 129).
Копію даної постанов и направити Управлінню держа вної реєстрації та міського реєстру Новопсковської райо нної державної адміністраці ї Луганської області (92300,Луган ська область,Новопсковський район, смт. Новопсков, пров. Кі рова, 1), після набрання постан овою законної сили.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Суддя А.А. Лагутін
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2011 |
Оприлюднено | 29.12.2011 |
Номер документу | 20224621 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
А.А. Лагутін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні