Постанова
від 21.12.2011 по справі 2а-11456/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

21 грудня 2011 року Справа № 2а-11456/11/1270

< Текст >

Луганський окружний адмі ністративний суд у складі:

головуючого судді - Захар ової О.В.,

при секретарі судового зас ідання - Білоконі Д.І.,

за участю представників ст орін:

від позивача - ОСОБА_1 (д овіреність №7486 від 05.05.2011)

від відповідача - не приб ув,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у місті Лу ганську адміністративну спр аву за адміністративним позо вом Державної податкової інс пекції в м.Сєвєроднецьку Луг анської області до Приватног о підприємства «Укрремкомпл ект» про стягнення коштів за податковим боргом перед бюд жетом з податку на прибуток в сумі 2699,00 грн. з рахунків у банка х, обслуговуючих платника по датку, -

ВСТАНОВИВ:

08 грудня 2011 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов Державної подат кової інспекції в м.Сєвєродн ецьку Луганської області до Приватного підприємства «Ук рремкомплект» про стягнення коштів за податковим боргом перед бюджетом з податку на п рибуток в сумі 2699,00 грн. з рахунк ів у банках, обслуговуючих пл атника податку, в обґрунтува ння якого позивач послався н а наступне.

Приватне підприємство «Ук рремкомлект» зареєстроване як юридична особа у Сєвєродо нецькій міській раді, про що з роблено запис в журналі реєс траційних справ №1381120000000173 від 27.09.20 02 і присвоєно ідентифікаційн ий номер юридичної особи 32060301.

Відповідач взятий на облік в якості платника податків в Державній податковій інспек ції в м.Сєвєродонецьку Луган ської області.

Станом на 03.11.2011 за відповідач ем утворився податковий борг з податку на прибуток в сумі 2 699,00 грн., що підтверджується по датковою декларацією з подат ку на прибуток №33863 від 09.08.2011.

З метою стягнення податков ого боргу, позивачем на підст аві ст.59 Податкового кодексу У країни відповідачу була напр авлена податкова вимога від 22.08.2011 №270.

У Державному реєстрі обтяж ень рухомого майна 19.09.2011 внесен о запис про реєстрацію подат кової застави ПП «Укрремкомл ект» за номером 11620595.

До цього часу податковий бо рг в розмірі 2699,00 грн. відповіда чем не сплачений.

На підставі викладеного, по зивач просив стягнути кошти Приватного підприємства «Ук рремкомплект» за податковим боргом перед бюджетом з пода тку на прибуток в сумі 2699,00 грн. з розрахункових рахунків у ба нках, обслуговуючих цього пл атника податку.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, наполягав на їх задоволенн і, надав суду пояснення, анало гічні викладеному у позові.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, п ро дату, час і місце судового р озгляду повідомлявся належн им чином.

20 грудня на адресу суду пове рнувся конверт з позначкою п ошти «за закінченням терміну зберігання».

Відповідно до ч. 11 ст. 35 Кодекс у адміністративного судочин ства України у разі повернен ня поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адр есату з незалежних від суду п ричин, вважається, що така пов істка вручена належним чином .

З огляду на вищезазначене, с уд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідом лення відповідача належним ч ином для реалізації ним прав а судового захисту своїх пра в та інтересів. Правом подати суду заперечення проти позо ву та докази на підтвердженн я своїх доводів не скористав ся. Заяви про розгляд справи б ез його участі до суду не нада в.

Суд вважав можливим розгля дати справу за відсутності п редставника відповідача.

Відповідно до частини 6 стат ті 71 КАС України суд вирішує с праву на основі наявних в мат еріалах справи доказів.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, розгляну вши справу в межах заявлених позовних вимог і наявних у ма теріалах справи доказів, оці нивши докази відповідно до в имог ст.ст.69-72 КАС України, суд д ійшов висновку про обґрунтов аність заявлених позовних ви мог з огляду на таке.

Частиною 1 статті 2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлено, що за вданням адміністративного с удочинства є захист прав, сво бод та інтересів фізичних ос іб, прав та інтересів юридичн их осіб у сфері публічно-прав ових відносин від порушень з боку органів державної влад и, органів місцевого самовря дування, їхніх посадових і сл ужбових осіб, інших суб' єкт ів при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень, шляхом спра ведливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміні стративних справ.

Згідно зі статтею 6 Конститу ції України органи законодав чої, виконавчої та судової вл ади здійснюють свої повноваж ення у встановлених цією Кон ституцією межах та відповідн о до законів України.

Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов'я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.

Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України від 02.12.2010 №2755-VI, який встановлює пе релік податків та зборів, що с правляються в Україні, та пор ядок їх адміністрування, пла тників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенц ію контролюючих органів, пов новаження і обов'язки їх поса дових осіб під час здійсненн я податкового контролю, а так ож відповідальність за поруш ення податкового законодавс тва.

Відповідно до статті 6 Подат кового Кодексу України від 02.1 2.2010 №2755-VI податком є обов' язков ий, безумовний платіж до відп овідного бюджету, що справля ється з платників податку ві дповідно до цього Кодексу.

У відповідності із статтею 14 Податкового кодексу Україн и від 02.12.2010 №2755-VI:

- грошове зобов'язання платн ика податків - сума коштів, яку платник податків повинен сп латити до відповідного бюдже ту як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) сан кцію, а також санкції за поруш ення законодавства у сфері з овнішньоекономічної діяльн ості (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

- податкове зобов'язання - су ма коштів, яку платник податк ів, у тому числі податковий аг ент, повинен сплатити до відп овідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядк у та строки, визначені податк овим законодавством (у тому ч ислі сума коштів, визначена п латником податків у податков ому векселі та не сплачена в у становлений законом строк) (п ідпункт 14.1.156 пункту 14.1);

- штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигля ді фіксованої суми та/або від сотків, що справляється з пла тника податків у зв'язку з пор ушенням ним вимог податковог о законодавства та іншого за конодавства, контроль за дот риманням яких покладено на к онтролюючі органи, а також шт рафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.265 пунк ту 14.1);

- пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на су ми грошових зобов'язань, не сп лачених у встановлені законо давством строки (підпункт 14.1.162 пункту 14.1);

- податковий борг - сума грош ового зобов'язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж еного платником податків або узгодженого в порядку оскар ження, але не сплаченого у вст ановлений цим Кодексом строк , а також пеня, нарахована на с уму такого грошового зобов'я зання (підпункту 14.1.175 пункту 14.1).

У відповідності із статтею 16 Податкового кодексу Україн и від 02.12.2010 №2755-VI платник податків зобов'язаний: стати на облік у контролюючих органах в поря дку, встановленому законодав ством України; вести в устано вленому порядку облік доході в і витрат, складати звітніст ь, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; по давати до контролюючих орган ів у порядку, встановленому п одатковим та митним законода вством, декларації, звітніст ь та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою пода тків та зборів; сплачувати по датки та збори в строки та у ро змірах, встановлених цим Код ексом та законами з питань ми тної справи; подавати на нале жним чином оформлену письмов у вимогу контролюючих органі в (у випадках, визначених зако нодавством) документи з облі ку доходів, витрат та інших по казників, пов'язаних із визна ченням об'єктів оподаткуванн я (податкових зобов'язань), пер винні документи, регістри бу хгалтерського обліку, фінанс ову звітність, інші документ и, пов'язані з обчисленням та с платою податків та зборів. У п исьмовій вимозі обов'язково зазначаються конкретний пер елік документів, які повинен надати платник податків, та п ідстави для їх надання; подав ати контролюючим органам інф ормацію, відомості про суми к оштів, не сплачених до бюджет у в зв'язку з отриманням подат кових пільг (суми отриманих п ільг) та напрями їх використа ння (щодо умовних податкових пільг - пільг, що надаються за умови використання коштів, в ивільнених у суб'єкта господ арювання внаслідок надання п ільги, у визначеному державо ю порядку); подавати контролю ючим органам інформацію в по рядку, у строки та в обсягах, в становлених податковим зако нодавством; виконувати зако нні вимоги контролюючих орга нів щодо усунення виявлених порушень законів з питань оп одаткування та митної справи і підписувати акти (довідки) п ро проведення перевірки; не п ерешкоджати законній діяльн ості посадової особи контрол юючого органу під час викона ння нею службових обов'язків та виконувати законні вимог и такої посадової особи; пові домляти контролюючим органа м за місцем обліку такого пла тника про його ліквідацію аб о реорганізацію протягом трь ох робочих днів з дня прийнят тя відповідного рішення (крі м випадків, коли обов'язок зді йснювати таке повідомлення п окладено законом на орган де ржавної реєстрації); повідом ляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юрид ичної особи та зміну місця пр оживання фізичної особи - під приємця; забезпечувати збере ження документів, пов'язаних з виконанням податкового об ов'язку, протягом строків, уст ановлених цим Кодексом; допу скати посадових осіб контрол юючого органу під час провед ення ними перевірок до обсте ження приміщень, територій (к рім житла громадян), що викори стовуються для одержання дох одів чи пов'язані з утримання м об'єктів оподаткування, а та кож для проведення перевірок з питань обчислення і сплати податків та зборів у випадка х, встановлених цим Кодексом .

Відповідно до статті 20 Пода ткового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI органи державної пода ткової служби мають право ви значати у визначених цим Код ексом випадках суми податков их та грошових зобов'язань пл атників податків (підпункт 20.1 .27 пункту 20.1); застосовувати до п латників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати д о бюджетів та державних ціль ових фондів суми грошових зо бов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та р озмірі, встановлених цим Код ексом, стягувати суми простр оченої заборгованості суб'єк та господарювання перед держ авою (Автономною Республікою Крим чи територіальною гром адою міста) за кредитом (позик ою), залученим державою (Автон омною Республікою Крим чи те риторіальною громадою міста ) або під державну (місцеву) га рантію, а також за кредитом з б юджету в порядку, визначеном у цим Кодексом (підпункт 20.1.28 пу нкту 20.1); звертатися до суду щод о стягнення коштів платника податків, який має податкови й борг, з рахунків у банках, об слуговуючих такого платника , на суму податкового боргу аб о його частини (пункт 20.1.18 пункт у 20.1).

Пунктом 31.1. статті 31 Податков ого кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI строком сплати податку та з бору визнається період, що ро зпочинається з моменту виник нення податкового обов'язку платника податку із сплати к онкретного виду податку і за вершується останнім днем стр оку, протягом якого такий под аток чи збір повинен бути спл ачений у порядку, визначеном у податковим законодавством . Податок чи збір, що не був спл ачений у визначений строк, вв ажається не сплаченим своєча сно. Момент виникнення подат кового обов'язку платника по датків, у тому числі податков ого агента, визначається кал ендарною датою.

Відповідно до п.54.1 ст.54 Податк ового кодексу України від 02.12.20 10 №2755-VI, крім випадків, передбаче них податковим законодавств ом, платник податків самості йно обчислює суму податковог о та/або грошового зобов' яз ання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) деклара ції або уточнюючому розрахун ку, що подається контролюючо му органу у строки, встановле ні цим Кодексом.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Подат кового кодексу України від 02.1 2.2010 №2755-VI, платник податків зобов 'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язанн я, зазначену у поданій ним под атковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настаю ть за останнім днем відповід ного граничного строку, пере дбаченого цим Кодексом для п одання податкової деклараці ї, крім випадків, встановлени х цим Кодексом.

Судом встановлено, що відпо відач - Приватне підприємст во «Укрремкомлект» зареєстр оване в якості юридичної осо би виконавчим комітетом Лиси чанської міської ради Луганс ької області 27.09.2002, ідентифікац ійний код 32060301 (а.с. 7).

Згідно Довідки про взяття н а облік платника податків ві д 16.11.2010 №67 відповідач взятий на п одатковий облік в якості пла тника податків з 07.10.2002 за №591 (а.с. 1 4), на час розгляду справи відп овідач перебуває на обліку в якості платника податків у Д ержавній податковій інспекц ії в м.Сєвєродонецьку Луганс ької області.

Так, станом на 03.11.2011 за Приватн им підприємством «Укрремком плект» рахується борг перед бюджетом з податку на прибут ок в сумі 2699,00 грн. (а.с. 15).

Податкові зобов' язання с амостійно визначені відпові дачем у податковій деклараці ї з податку на прибуток підпр иємства №33863 від 09.08.2011 на суму 2700,00 г рн. (а.с. 16-17).

Згідно даних зворотнього б оку облікової картки платник а станом на 03.11.2011 у відповідача була переплата у розмірі 1 грн . (а.с. 23).

Таким чином, на час розгляду справи несплаченим залишаєт ься податковий борг з податк у на прибуток в сумі 2699,00 грн.

Стягнення коштів з рахункі в платника податків у банках , обслуговуючих такого платн ика податків, провадиться не раніше ніж через 60 календарни х днів з дня надіслання таком у платнику податкової вимоги та здійснюється за рішенням суду, яке направляється до ви конання органам державної по даткової служби, у розмірі су ми податкового боргу або йог о частини.

Пунктом 59.1. статті 59 Податков ого кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового з обов'язання в установлені за конодавством строки, орган д ержавної податкової служби н адсилає (вручає) йому податко ву вимогу в порядку, визначен ому для надсилання (вручення ) податкового повідомлення-р ішення. Податкова вимога мож е не надсилатися, якщо загаль на сума податкового боргу пл атника податків не перевищує одного неоподатковуваного м інімуму доходів громадян.

Пунктом 59.3. статті 59 Податков ого кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI встановлено, що податкова в имога надсилається не раніше першого робочого дня після з акінчення граничного строку сплати суми грошового зобов 'язання. Податкова вимога пов инна містити відомості про ф акт виникнення грошового зоб ов'язання та права податково ї застави, розмір податковог о боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'яз ок погасити податковий борг та можливі наслідки його неп огашення в установлений стро к, попередження про опис акти вів, які відповідно до законо давства можуть бути предмето м податкової застави, а також про можливі дату та час прове дення публічних торгів з їх п родажу.

Податкова вимога надсилає ться також платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суми податкових зобов'я зань у встановлені цим Кодек сом строки, без попереднього надсилання (вручення) податк ового повідомлення-рішення ( пункт 59.4. статті 59 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI).

Відповідачу відповідно до цієї статті Державною подат ковою інспекцією в м.Сєвєрод онецьку Луганської області р екомендованим листом направ лено податкову вимогу №270 від 22.08.2011 на суму 2699,00 грн. (а.с. 18, 20).

На адресу Державною податк овою інспекцією в м.Сєвєродо нецьку Луганської області по вернувся конверт без врученн я із позначкою пошти «за закі нченням терміну зберігання» (а.с. 19).

Відповідно до п. 58.3 ст. 58 Подат кового кодексу України подат кове повідомлення-рішення вв ажається надісланим (вручени м) юридичній особі, якщо його п ередано посадовій особі тако ї юридичної особи під розпис ку або надіслано листом з пов ідомленням про вручення.

Податкове повідомлення-рі шення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщ о його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за мі сцем проживання або останньо го відомого її місцезнаходже ння фізичної особи з повідом ленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду ска рг.

У разі коли пошта не може вр учити платнику податків пода ткове повідомлення-рішення а бо податкові вимоги, або ріше ння про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадови х осіб, їх відмову прийняти по даткове повідомлення-рішенн я або податкову вимогу, або рі шення про результати розгляд у скарги, незнаходження факт ичного місця розташування (м ісцезнаходження) платника по датків або з інших причин, под аткове повідомлення-рішення або податкова вимога, або ріш ення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, заз начений поштовою службою в п овідомленні про вручення із зазначенням причин невручен ня.

Вказана вимога у встановле ному законом порядку відпові дачем не оскаржена та, відпов ідно, є чинною. Даних про її ві дкликання у суду на час розгл яду справи немає.

Згідно витягу про реєстрац ію в Державному реєстрі обтя жень рухомого майна №32999018 від 19. 09.2011 майно Приватного підприєм ства «Укрремкомплект» знахо диться у податковій заставі (а.с. 21).

Таким чином, ДПІ в м.Сєвєрод онецьку Луганської області з дійснено всі можливі заходи, спрямовані на погашення под аткового боргу, але позитивн их результатів вони не дали, п одатковий борг на час розгля ду справи не сплачений.

Підпунктами 87.1 та 87.2 статті 87 П одаткового кодексу України в ід 02.12.2010 №2755-VI визначено, що джерел ами самостійної сплати грошо вих зобов'язань або погашенн я податкового боргу платника податків є будь-які власні ко шти, у тому числі ті, що отрима ні від продажу товарів (робіт , послуг), майна, випуску цінни х паперів, зокрема корпорати вних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з ур ахуванням особливостей, визн ачених цією статтею, а також с уми надміру сплачених платеж ів до відповідних бюджетів. Д жерелами погашення податков ого боргу платника податків є будь-яке майно такого платн ика податків з урахуванням о бмежень, визначених цим Коде ксом, а також іншими законода вчими актами.

Пунктом 95.1 статті 95 Податков ого кодексу України від 02.12.2010 №2 755-VI регламентовано, що орган де ржавної податкової служби зд ійснює за платника податків і на користь держави заходи щ одо погашення податкового бо ргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власност і, а в разі їх недостатності - ш ляхом продажу майна такого п латника податків, яке перебу ває у податковій заставі.

З огляду на викладене, суд в важає встановленим, що за від повідачем дійсно рахується п одатковий борг перед бюджето м з податку на прибуток в сумі 2699,00 грн., про який йому відомо, я кий ним не оскаржений та до те перішнього часу в добровільн ому порядку не сплачений.

За таких підстав, позовні ви моги податкового органу щодо стягнення в судовому порядк у податкового боргу перед бю джетом з податку на прибуток в сумі 2699,00 грн. з рахунків у бан ках, обслуговуючих відповіда ча, визнаються судом обґрунт ованими, доведеними і такими , що підлягають задоволенню п овному обсязі.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.

Керуючись ст. ст. 2, 9, 17, 18, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративно го судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Де ржавної податкової інспекці ї в м.Сєвєроднецьку Луганськ ої області до Приватного під приємства «Укрремкомплект» про стягнення коштів за пода тковим боргом перед бюджетом з податку на прибуток в сумі 2 699,00 грн. з рахунків у банках, обс луговуючих платника податку , задовольнити повністю.

Стягнути кошти Прива тного підприємства «Укрремк омплект» (ідентифікаційний к од 25926359 32060301) за податковим боргом з податку на прибуток в сумі 2 699,00 грн. (дві тисячі шістсот дев ' яносто дев' ять гривень 00 к опійок) з рахунків у банках, об слуговуючих платника на р/р 311 19009700080 код платежу 11021000 банк ГУДКУ в Луганській області, МФО 804013, о тримувач УДК в м.Сєвєродонец ьку, код отримувача 24046627.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанова складена та підп исана в повному обсязі 22 грудн я 2011 року.

< Текст >

Суддя О.В. Захарова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.12.2011
Оприлюднено29.12.2011
Номер документу20224755
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11456/11/1270

Постанова від 21.12.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Захарова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні