Категорія №8.1.5
ПОСТАНОВА
Іменем України
22 грудня 2011 року Справа № 2а-11325/11/1270
Суддя Луганського окружного адміністративног о суду Лагутін А.А., розглянувш и у м. Луганську у порядку скор оченого провадження адмініс тративну справу за позовом Л енінської міжрайонної держа вної податкової інспекції у м. Луганськ до приватного під приємства «Домострой-3000» про стягнення заборгованості,-
В С Т А Н О В И В :
05 грудня 2011 року Ленінська мі жрайонна державна податкова інспекція у м. Луганськ (далі - Позивач) звернулась до суду з позовом до приватного підпр иємства «Домострой-3000» (далі - В ідповідач) про стягнення под аткового боргу в сумі 5320,67 грн. В обґрунтування позовних вимо г позивач посилався на таке.
Згідно п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податко вого кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року (далі - ПК України) пл атник податків зобов' язани й сплачувати податки та збор и в строки та у розмірах, встан овлених цим Кодексом та зако нами з питань митної справи. В ідповідно до п.п. 168.4.3. п. 168.4 ст. 168 ПК України контроль за правиль ністю та своєчасністю сплати податку здійснює орган держ авної податкової служби за м ісцезнаходженням юридичної особи або її відокремленого підрозділу. Пунктом 57.1 ст. 57 ПК У країни встановлено, що платн ик податків зобов' язаний са мостійно сплатити суму подат кового зобов' язання, зазнач ену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календ арних днів, що настають за ост аннім днем відповідного гран ичного строку, передбаченого цим Кодексом для подання под аткової декларації, крім вип адків, встановлених цим Коде ксом. Оскільки добровільно в ідповідач не сплатив заборго ваність, позивач просив стяг нути з відповідача зазначену суму боргу в судовому порядк у.
Відповідач повідомлений н алежним чином про відкриття провадження у скороченому пр овадженні, але поштові відпр авлення були повернуті на ад ресу Луганського окружного а дміністративного суду з позн ачкою «за зазначеною адресою не значиться», що підтверджу ється повідомленням про вруч ення поштового відправлення (аркуш справи 62).
Відповідно до ч.11 ст.35 КАС Укр аїни розписку про одержання повістки (повістку у разі нем ожливості вручити її адресат у чи відмови адресата її одер жати) належить негайно повер нути до адміністративного су ду, У разі повернення поштово го відправлення із повісткою , яка не вручена адресату з нез алежних від суду причин, вваж ається, що така повістка вруч ена належним чином.
У встановлений судом строк відповідачем не подано ані з аперечень проти позову, ані з аяви про визнання позовних в имог.
Дослідивши матеріали спра ви, розглянувши справу в межа х заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, о цінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.
Судом встановлено, та підтв ерджується матеріалами спра ви, що приватне підприємство «Домострой-3000» (ідентифікаці йний код 33619695) є юридичною особо ю, зареєстроване 19.05.2005 року вико навчим комітетом Луганської міської ради за № 13821020000005001 (аркуш справи 13).
Відповідач перебуває на по датковому обліку в Ленінські й міжрайонній державній пода тковій інспекції у м. Лугансь к з 04.08.2005 року за № 1132 (зворотній бі к аркуша справи 13).
Станом на листопад 2011 року ві дповідач має податкову забор гованість по наступних зобов ' язаннях:
з податку на додану вартіст ь в загальному розмірі 4645,94 грн ., яка утворилась внаслідок не сплати самостійно нарахован ого податкового зобов' язан ня, виявленого на підставі до кументальної невиїзної пере вірки своєчасності повернен ня свідоцтва платника податк ів:
- акт № 749/16 від 07.09.2009 року, яким вс тановлено несвоєчасну сплат у узгоджено податкового зобо в' язання. На підставі вказа ного акту податковим органом було винесене податкове пов ідомлення-рішення № 0008381600/0 від 04. 11.2009 року (аркуші справи 22, 23);
- акт № 591/16/33619695 від 20.04.2011 року. На пі дставі вказаного акту податк овим органом було винесене п одаткове повідомлення-рішен ня № 0003091600 від 04.05.2009 року (аркуш справи 27);
з податку на прибуток в заг альному розмірі 674,73 грн., яка ут ворилась внаслідок:
- несплати самостійно го нарахування в декларації № 66267 від 27.03.2009 року податкового з обов' язання,яке підлягає на рахуванню до сплати в бюджет у розмірі 400,00 грн. (аркуш справи 21);
- внаслідок донарахув ання податкового зобов' яза ння по акту невиїзної докуме нтальної перевірки своєчасн ості подання декларації з по датку на прибуток від 27.03.2009 року № 587/15-1 та винесення на підставі нього податкового повідомле ння-рішення від 07.04.2009 р. № 0007751510/0 на с уму 510,00 грн. (аркуші справи 33, 34);
- внаслідок донарахув ання податкового зобов' яза ння по акту невиїзної докуме нтальної перевірки своєчасн ості подання декларації з по датку на прибуток від 06.04.2010 року № 818/15-1 та винесення на підставі нього податкового повідомле ння-рішення від 27.05.2010 року № 0008121510/0 на суму 170,00 грн. (аркуші справи 2 9,31);
Податкова заборгованість відповідача в загальній сумі 5320,67 грн. також підтверджуєтьс я висновком податкового орга ну, розрахунком податкового боргу станом на 15.11.2011 року, звор отнім боком облікової картки платника податку станом з 16.01.2 009 року по 15.11.2011 року (аркуші спра ви 15, 16, 35-60).
Відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів, зокрема, визначення вич ерпного переліку податків та зборів, що справляються в Укр аїні, та порядок їх адміністр ування, платників податків т а зборів, їх права та обов'язки , компетенцію контролюючих о рганів, повноваження і обов'я зки їх посадових осіб під час здійснення податкового конт ролю, а також відповідальніс ть за порушення податкового законодавства регулює ПК Укр аїни.
01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України від 02.12.2010 року №2755-VI, який встановл ює перелік податків та зборі в, що справляються в Україні, т а порядок їх адміністрування , платників податків та зборі в, їх права та обов'язки, компе тенцію контролюючих органів , повноваження і обов'язки їх п осадових осіб під час здійсн ення податкового контролю, а також відповідальність за п орушення податкового законо давства.
Проте, оскільки правовідно сини щодо наслідків несплати платником податків - відпо відачем у даній адміністрати вній справі - податкового бор гу, який виник до набрання чин ності Податковим Кодексом Ук раїни від 02.12.2010 року №2755-VI, суд при ходить до висновку, що в даном у випадку при розгляді справ и слід застосувати норми ран іше діючого законодавства.
Спеціальним законом, який в изначає статус державної под аткової служби в Україні, її ф ункції та правові основи ді яльності є Закон України «Пр о державну податкову службу в Україні».
Законом України «Про опода ткування прибутку підприємс тв» від 28.12.1994 року №334/94-ВР визначе но порядок сплати податку на прибуток підприємств, зокре ма, відповідно до ст. 3 Закону о б' єктом оподаткування є при буток, який визначається шля хом зменшення суми скоригова ного валового доходу звітног о періоду, визначеного згідн о з пунктом 4.3 цього Закону на: с уму валових витрат платника податку, визначених статтею 5 цього Закону; суму амортизац ійних відрахувань, нарахован их згідно із статтями 8 і 9 цьог о Закону. Відповідно до п. 16.1 ст . 16 Закону платники податку са мостійно визначають суми под атку, що підлягають сплаті.
Порядок нарахування та спл ати податку на додану вартіс ть визначено Законом України «Про податок на додану варті сть» (із змінами та доповненн ями) від 03.04.1997 року №168/97-ВР. Згідно зі ст. 7 цього Закону, суб' єкт и господарювання зобов' яза ні у встановленому цим закон ом порядку сплачувати подато к на додану вартість.
Згідно з п. 1.3. ст. 1 Закону Укра їни “Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами” від 21 грудня 2000 року № 2181-III (далі - За кон № 2181) (який був чинним на дат у виникнення спірних правові дносин) податковий борг (недо їмка) - податкове зобов' яз ання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), само стійно узгоджене платником п одатків або узгоджене в адмі ністративному чи судовому по рядку, але не сплачене у встан овлений строк, а також пеня, на рахована на суму такого пода ткового зобов' язання.
Відповідно до підпункту 5.2.1 п ункту 5.2 статті 5 Закону № 2181 пода ткове зобов'язання платника податків, нараховане контрол юючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього За кону, вважається узгодженим у день отримання платником п одатків податкового повідом лення, за винятком випадків, в изначених підпунктом 5.2.2 цьог о пункту.
Підпункт 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону № 218 1 передбачає, що узгоджена су ма податкового зобов' язанн я, не сплачена платником пода тків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою по даткового боргу платника под атків.
Відповідно до п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 З акону № 2181, у разі коли платник податків не сплачує узгоджен у суму податкового зобов' яз ання в установлені строки, по датковий орган надсилає тако му платнику податків податко ві вимоги.
6.2.3. Податкові вимоги надсила ються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого д ня після закінчення гранично го строку сплати узгодженої суми податкового зобов' яза ння. Перша податкова вимога м істить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календ арного дня від дня направлен ня (вручення) першої податков ої вимоги, у разі непогашення платником податків суми под аткового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимо га додатково до відомостей, в икладених у першій податкові й вимозі, може містити повідо млення про дату та час провед ення опису активів платника податків, що перебувають у по датковій заставі, а також про дату та час проведення публі чних торгів з їх продажу.
П.п. 6.2.4 вказаної статті визна чено, що податкова вимога вва жається надісланою (врученою ) юридичній особі, якщо її пере дано посадовій особі такої ю ридичної особи під розписки або надіслано листом з повід омленням про вручення.
Податкова вимога вважаєть ся надісланою (врученою) фізи чній особі, якщо її вручено ос обисто такій фізичній особі або її законному представник ові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого міс ця її знаходження із повідом ленням про вручення.
Податкове повідомле ння-рішення та податкові вим оги відповідачем не оскаржен і та вважаються узгодженими.
Відповідно до вимог пункту 4.6 розділу 4 Порядку направлен ня органами державної податк ової служби України податков их повідомлень платникам под атків та рішень про застосув ання штрафних (фінансових) са нкцій, затвердженого наказом Державної податкової адміні страції України від 21 червня 2 001 року № 253 (у редакції наказу Де ржавної податкової адмініст рації України від 27 травня 2003 р оку № 247) та зареєстрованого в М іністерстві юстиції України 11 червня 2003 року за № 467/7788 (який бу в чинним на час виникнення сп ірних правовідносин), податк ове повідомлення-рішення Лен інської міжрайонної державн ої податкової інспекції у м. Л уганську від 04.11.2009 року № 0008381600/0 на суму 170,00 грн. направлено відпо відачу рекомендованим листо м з повідомленням про вручен ня, але повернуті поштовою сл ужбою без вручення адресату з поміткою «за адресою не про живає» (аркуш справи 26).
Пунктом 4.9 розділу 4 Порядку н аправлення органами державн ої податкової служби України податкових повідомлень плат никам податків та рішень про Застосування штрафних (фіна нсових) санкцій, утвердженог о наказом Державної податков ої адміністрації України від 21 червня 2001 року № 253 (у редакції н аказу Державної податкової а дміністрації України від 27 тр авня 2003 року № 247) та зареєстрова ного в Міністерстві юстиції України 11 червня 2003 року за № 467/778 8 (який був чинним на час виник нення спірних правовідносин ), регламентовано, що якщо пода тковий орган або пошта не мож е вручити платнику податків податкове повідомлення у зв' язку з незнаходженням посадо вих осіб, їх відмовою прийнят и податкове повідомлення, не знаходженням фактичного міс ця розташування (місцезнаход ження) платника податків, то п рацівник структурного підро зділу, у якому складено таке п одаткове повідомлення, на пі дставі інформації від структ урного підрозділу, до функці й якого входить реєстрація в хідної та вихідної кореспонд енції, або відповідальна осо ба, визначена керівником под аткового органу для виконанн я таких функцій, у день надход ження до податкового органу такої інформації оформляє ві дповідний акт, у якому вказує причину, яка призвела до немо жливості вручення податково го повідомлення. Зазначений акт , долучається до справи пл атника податків. У той самий д ень структурний підрозділ, д о функцій якого входить реєс трація вхідної та вихідної к ореспонденції, або відповіда льна особа, визначена керівн иком податкового органу для виконання таких функцій, роз міщує податкове повідомленн я на дошці податкових оголош ень.
На виконання зазначених но рм законодавства позивачем б уло складено акт про неможли вість вручення № 39 /16 від 19.11.2009 ро ку, акт № 11 від 10.05.2011 року, акт № 1463/15-1 від 27.05.2010 року, акт № 1616/15-1 від 18.06.2010 ро ку (аркуші справи 24,28, 30,32).
Крім того, позивачем з метою погашення податкового боргу платника податків здійснюва лись заходи, передбачені п.6.2 с т.6 Закону № 2181, а саме: на адресу відповідача направлено перш у податкову вимогу № 1/2242 39687/24-504 ві д 06.08.2009 року та друга податкова вимога №2/699 11164/24-504 від 13.03.2010 року, але вимоги повернуті на адресу в ідправника з позначкою «за з азначеною адресою не прожива є» (аркуші справи 17,18).
Податковим органом 03.05.2010 року винесено рішення № 38/9 про стяг нення коштів та продаж актив ів платника податків відпові дача в рахунок погашення йог о податкового боргу (аркуш сп рави 20).
Даних про добровільн у сплату відповідачем податк ового боргу судом не встанов лено.
Відповідно до п. 5.3.1 ст. 5 Закон у № 2181 платник податків зобов' язаний самостійно сплатити с уму податкового зобов' язан ня, зазначену у поданій ним по датковій декларації, протяго м десяти календарних днів, на ступних за останнім днем від повідного граничного строку , передбаченого підпунктом 4.1. 4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декл арації.
Оскільки відповідачем бул о самостійно визначено суму податкового боргу, вимоги, по даткові повідомлення-рішенн я про сплату податкового бор гу не було оскаржено, та суму з аборгованості у добровільно му порядку сплачено не було, с уд вважає за необхідне задов льнити позовні вимоги Ленінс ької міжрайонної державної п одаткової інспекції у м. Луга нськ та стягнути з приватног о підприємства «Домострой-3000» податковий борг в загальній сумі 5320,67 грн. (4645,94 грн. - заборго ваність з податку на додану в артість, 674,73 грн. - заборгован ість з податку на прибуток).
Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки по зивач звільнений від їх спла ти у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративно го судочинства України не пе редбачено їх стягнення у дан их випадках.
Керуючись ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України,-
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Ленін ської міжрайонної державної податкової інспекції у м. Луг анськ до приватного підприєм ства «Домострой-3000» про стягн ення заборгованості, задовол ьнити повністю.
Стягнути з приватного підп риємства «Домострой-3000» (91047, Луг анська область, м. Луганськ, ву л. Оборонна, 112а, кімн.506, іден. код . 33619695) на користь Ленінської між районної державної податков ої інспекції у м. Луганськ (91033, Л уганська область, м. Луганськ , кв. Шевченко, 38а, іден. код 21796839) по датковий борг з податку на до дану вартість в сумі 4645,94 грн.(чо тири тисячі шістсот сорок п' ять гривень дев' яносто чоти ри копійки), податковий борг з податку на прибуток в сумі 674,73 грн.(шістсот сімдесят чотири гривні сімдесят три копійки ), а всього - 5320,67 грн.(п' ять тисяч триста двадцять гривень шіс тдесят сім копійок) з рахункі в у банках обслуговуючих при ватне підприємство «Домостр ой-3000».
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, кр ім випадків її оскарження в а пеляційному порядку, є остат очною.
Постанова за результатами скороченого провадження мож е бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Дон ецького апеляційного адміні стративного суду.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку т акож іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтер еси чи обов'язки.
Строк для подання апеляцій ної скарги стороною або іншо ю особою, яка брала участь у сп раві, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подаєть ся протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.
У разі оскарження в апеляці йному порядку постанови, при йнятої у скороченому провадж енні, ухвала суду апеляційно ї інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не п ідлягає.
Суддя А.А. Лагутін
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2011 |
Оприлюднено | 30.12.2011 |
Номер документу | 20224810 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
А.А. Лагутін
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні