Справа № 2а/1570/7132/2011
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 грудня 2011 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у скла ді:
голову ючого судді Корой С.М.
секрет ар судового засідання Д удка С.С.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні справу за адміністративним позовом приватного підприємства «Ом ега-3»до державної податково ї інспекції у Київському рай оні м. Одеси про визнання протиправним та скасування р ішення, -
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружног о адміністративного суду над ійшла позовна заява приватно го підприємства «Омега-3»до д ержавної податкової інспекц ії у Київському районі м. Одес и в якій позивач просить визн ати протиправним та скасуват и рішення державної податков ої інспекції у Київському ра йоні м. Одеси від 03.08.2011 року №20216/15-02 /267 про анулювання свідоцтва п ро реєстрацію платника подат ку на додану вартість.
У своєму позові, позивач заз начив, що 03 серпня 2011 року держа вною податковою інспекцією у Київському районі м. Одеси було прийнято рішення №20216 /15-02/267 про анулювання реєстраці ї платника податку на додану вартість ПП «Омега-3», зареєст рованого на підставі пункту 2.2 статті 2 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 року №168/97-ВР, дата реєст рації платником ПДВ 06 квітня 2 010 року. Підставою для анулюва ння реєстрації платника пода тку на додану вартість ПП «Ом ега-3» стала довідка відділу а дміністрування ПДВ управлін ня оподаткування юридичних о сіб від 02.08.2011 року №4007/15-02, якою було засвідчено факт постачання позивачем товарів/послуг інш им платникам податку сукупно менше 50 відсотків загального обсягу постачання за останн і 12 календарних місяців, що, на думку ДПІ у Київському район і м. Одеси, є підставою для ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість в ідповідно до пп. «и»п. 184.1 ст. 184 По даткового кодексу України. З азначені висновки позивач вв ажає безпідставними, оскільк и правила, визначені в цій нор мі Податкового кодексу Укра їни застосовуються для право відносин, що виникли після на брання чинності Податковим к одексом України, а саме, з 01.01.2011 р оку. І тому, відлік 12 календарн их місяців у даному випадку п овинен був застосовуватись з 01.01.2011 року.
Відповідач надав до суду за перечення, в яких зазначив, що ПП «Омега-3»зареєстроване пл атником податку на додану ва ртість 06 квітня 2010 року на підс таві реєстраційної зави форм и №1-ПДВ від 01.04.2010 року №2537/10. За оста нні 12 календарних місяців поз ивачем надавались деклараці ї з податку на додану вартіст ь з показниками, які свідчать про наявність оподаткованих поставок у обсязі 838 грн., з яки х платникам податку на додан у вартість - 0 грн. Керуючись абз. «и»п. 184.1 ст. 184 Податково го кодексу України від 02.12.20110 ро ку №2755-VI, згідно якого реєстрац ія діє до дати анулювання реє страції платника податку, як а проводиться шляхом виключе ння з реєстру платників пода тку і відбувається у разі якщ о «обсяг постачання товарів/ послуг платниками податку, з ареєстрованими добровільно , іншим платникам податку за о станні 12 календарних місяців сукупно становить менше 50 від сотків загального обсягу пос тачання», комісією ДПІ у Київ ському районі м. Одеси 03.08.2011 рок у винесено рішення про анулю вання реєстрації платника ПД В ПП «Омега-3». Визначення пері оду, за який обчислюється ост анні 12 календарних місяців ви кладено у листі ДПА України в ід 14.02.2011 року №4021/7/16-1417 «Щодо провед ення процедури реєстрації ос оби як платника ПДВ та анулюв ання такої реєстрації». За та ких підстав відповідач вважа є, що рішення державної подат кової інспекції у Київському районі м. Одеси від 03 серпня 2011 р оку №20216/15-02/267 про анулювання реєс трації платника податку на д одану вартість приватного пі дприємства “Омега-3” є правом ірним та таким, що не підлягає скасуванню.
У судовому засіданні пред ставник позивача підтримав в имоги та обґрунтування адмін істративного позову у повном у обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечу вав проти задоволення адміні стративного позову, посилаюч ись на обґрунтування, виклад ені в письмових запереченнях .
Суд, заслухавши осіб, що з' явились в судове засідання, д ослідивши доводи адміністра тивного позову, наявні матер іали справи та обставини, яки ми обґрунтовуються вимоги, д окази, якими вони підтверджу ються, встановив наступне.
03 серпня 2011 року державною по датковою інспекцією у Київсь кому районі м. Одеси прийнято рішення №20216/15-02/267 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ПП «Омега -3» (код ЄДРПОУ 35302395, 65088, м. Одеса, в ул. Олександра Невського, 39, ко рп. 3, кв. 7), зареєстрованого на підставі пункту 2.2 статі 2 Зако ну України «Про податок на до дану вартість»від 03.04.197 року №168 /97-ВР, індивідуальний податков ий номер 353023915519, свідоцтво №100277954, д ата початку дії 06 квітня 2010 рок у на бланку форма №2-ПДВ, серія НБ №221588, дата реєстрації платн иком ПДВ 06 квітня 2010 року (а.с.9).
Відповідно до зазначеного рішення підставою для анулю вання реєстрації платника по датку на додану вартість ПП « Омега-3»стало те, що обсяг пост ачання товарів/послуг платни ка податку, зареєстрованого добровільно, іншим платникам податку за останні 12 календар них місяців сукупно становит ь менше 50 відсотків загальног о обсягу постачання (абз. «и»п . 184.1 ст. 184 Податкового кодексу У країни від 02.12.20110 року №2755-VI), що під тверджується довідкою відді лу адміністрування ПДВ управ ління оподаткування юридичн их осіб від 02.08.2011 року №4007/15-02.
Анулювання реєстрації осо би як платника податку на дод ану вартість здійснюється за наявності підстав передбаче них статтею 184 розділу V Податк ового кодексу України від 02.12.20 110 року №2755-VI, та в порядку, визнач еному розділом V Положення пр о реєстрацію платників подат ку на додану вартість, затвер дженого наказом Державної по даткової адміністрації від 2 2.12.2010 року № 978.
Відповідно до підпункту «и »пункту 184.1 статті 184 розділу V По даткового кодексу України ві д 02.12.20110 року №2755-VI, чинного з 01.01.2011 ро ку, реєстрація діє до дати ану лювання реєстрації платника податку, яка проводиться шля хом виключення з реєстру пла тників податку і відбуваєтьс я у разі якщо обсяг постачанн я товарів/послуг платниками податку, зареєстрованими доб ровільно, іншим платникам по датку за останні 12 календарни х місяців сукупно становить менше 50 відсотків загального обсягу постачання.
Згідно з пунктом 184.2 статті 184 розділу V Податкового кодекс у України від 02.12.20110 року №2755-VI ану лювання реєстрації на підста ві, визначеній у підпункті «а »пункту 184.1 цієї статті, здійсн юється за заявою платника по датку, а на підставах, визначе них у підпунктах «б»- «и»пунк ту 184.1 цієї статті, може здійсню ватися за заявою платника по датку або за самостійним ріш енням відповідного органу де ржавної податкової служби. С відоцтво про реєстрацію плат ника податку вважається анул ьованим з дати анулювання ре єстрації платника податку.
Відповідно до підпункті 5.2 п ункту 5 розділу V Положення про реєстрацію платників податк у на додану вартість, затверд женого наказом Державної под аткової адміністрації від 22.12 .2010 року № 978, рішення про анулюва ння реєстрації за ініціативо ю податкового органу приймаю ться за наявності відповідни х підтвердних документів (ві домостей). Такими документам и є, зокрема, акт (довідка) доку ментальної чи камеральної пе ревірки або реєстр (перелік) п одаткових декларацій (податк ових розрахунків) особи, заре єстрованої добровільно, за 12 п ослідовних податкових місяц ів, який свідчить про те, що об сяг постачання товарів/послу г іншим платникам податку за останні 12 календарних місяці в сукупно становить менше 50 ві дсотків загального обсягу по стачання (підстава - підпункт «и»пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку ) зазначаються дані про реєст рацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податк овому розрахунку) - податкови й період, дата надходження де кларації (податкового розрах унку) до податкового органу, з агальні обсяги поставок звіт ного періоду, вказані у відпо відних рядках та колонках по даткової декларації (податко вого розрахунку), обсяги пост ачання товарів/послуг та їх в ідсоток платникам ПДВ.
Підпунктом 5.4 зазначеного П оложення передбачено, що ріш ення про анулювання реєстрац ії платника ПДВ за ініціатив ою податкового органу оформл яється за формою № 6-РПДВ (дода ток 6). Таке рішення складаєтьс я у двох примірниках комісіє ю, утвореною відповідно до ро зпорядження податкового орг ану, та підписується керівни ком податкового органу. У ріш енні про анулювання реєстрац ії платника ПДВ обов'язково в казується підстава для таког о анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу.
Як встановлено судом, докум ентом, який підтверджує наяв ність підстав для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ПП «Омега -3»є довідка відділу адмініст рування ПДВ управління опода ткування юридичних осіб від 02.08.2011 року №4007/15-02, відповідно до як ої в результаті проведення а налізу звітів ПП «Омега-3»вст ановлено, що підприємством п ротягом червня 2010 року - черв ня 2011 року надавалися деклара ції з податку на додану варті сть з обсягом поставки 838 грн. з а 12 податкових переодів, з яки х поставки платникам ПДВ ста новить 0,0 грн., що становить 0%.
Тобто, рішення про анулюван ня реєстрації платника подат ку на додану вартість ПП «Омега-3»було винесено на підставі відомостей податко вих декларацій з податку на д одану вартість, поданих пози вачем до державної податково ї інспекції у Київському рай оні м. Одеси за період з червня 2010 року по червень 2011 року.
Відповідно до частини перш ої статті 58 Конституції Украї ни закони та інші нормативно -правові акти не мають зворот ної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або с касовують відповідальність особи.
Як випливає з Рішення Конст итуційного Суду України від 09 лютого 1999 року №1/99-рп, частину п ершу статті 58 Конституції Укр аїни щодо дії нормативно-пра вового акта в часі треба розу міти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з вт ратою ним чинності, тобто до п одії, факту застосовується т ой закон або інший нормативн о-правовий акт, під час дії яко го вони настали або мали місц е.
Водночас неприпустимість зворотної дії нормативно-пра вового акта полягає в тому, що запроваджені ним нові норми не можуть застосовуватись д о правовідносин, які існувал и до набрання ним чинності. От же, приписи нового нормативн ого-правового акта не можуть змінити обсяг прав, який було встановлено попередніми нор мативно-правовими актами.
До набрання чинності Подат ковим кодексом України, прав овідносини з приводу анулюва ння реєстрації платника пода тку на додану вартість були в изначені пунктом 9.8 статті 9 За кону України «Про податок на додану вартість»№ 168/97-ВР від 03.0 4.1997 року, відповідно до якого, р еєстрація діє до дати її анул ювання, яка відбувається у ви падках, якщо:
а) платник податку, який до м ісяця, в якому подається заяв а про анулювання реєстрації, є зареєстрованим згідно з по ложеннями підпункту 2.3.1 пункт у 2.3 статті 2 цього Закону більш е двадцяти чотирьох календар них місяців, включаючи місяц ь реєстрації, та має за останн і дванадцять поточних календ арних місяців обсяги оподатк овуваних операцій, менші за в изначені зазначеним підпунк том;
б) ліквідаційна комісія пла тника податку, оголошеного б анкрутом, закінчує роботу аб о платник податку ліквідуєть ся за власним бажанням чи за р ішенням суду (фізична особа п озбувається статусу суб'єкта господарювання);
в) особа, зареєстрована як п латник податку, реєструється як платник єдиного податку а бо стає суб'єктом інших спрощ ених систем оподаткування, я кі визначають особливий поря док нарахування чи сплати по датку на додану вартість, від мінний від тих, що встановлен і цим Законом, чи звільняють т аку особу від сплати цього по датку за рішенням суду або з б удь-яких інших причин;
г) зареєстрована як платник податку особа обирає відпов ідно до цього Закону спеціал ьний режим оподаткування за ставками, іншими, ніж зазначе ні у статті 6 та статті 8-1 цього Закону;
ґ) особа, зареєстрована як п латник податку, не надає пода тковому органу декларації з цього податку протягом двана дцяти послідовних податкови х місяців або подає таку декл арацію (податковий розрахуно к), яка (який) свідчить про відс утність оподатковуваних пос тавок протягом такого період у, а також у випадках, визначен их законодавством стосовно п орядку реєстрації суб'єктів господарювання;
д) установчі документи особ и, зареєстрованої як платник податку, за рішенням суду виз нані недійсними;
е) в Єдиному державному реєс трі юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців зроблен о запис про відсутність юрид ичної особи або фізичної осо би за її місцезнаходженням.
Вказаною нормою було визна чено вичерпний перелік підст ав, за яких орган державної по даткової служби мав право пр овести анулювання реєстраці ї платника податку на додану вартість. При цьому, у Законі України «Про податок на дода ну вартість»була відсутня но рма, яка б встановлювала таку підставу для анулювання реє страції платника податку на додану вартість як «обсяг по стачання товарів/послуг плат никами податку, іншим платни кам податку за останні 12 кален дарних місяців сукупно стано вить менше 50 відсотків загаль ного обсягу постачання».
Виходячи зі змісту наведен их вище норм законодавства, с уд вважає, що при прийнятті рі шення про анулювання реєстра ції платника податку на дода ну вартість на підставі пп. «и » п. 184.1 ст. 184 Податкового код ексу України, відповідачем б езпідставно були застосован і відомості про обсяг постач ання товарів/послуг приватно го підприємства «Омега-3»сам е за період з червня 2010 року по червень 2011 року, оскільки такі правила повинні застосовува тись лише до правовідносин, щ о виникли після набрання чин ності Податковим кодексом Ук раїни, тобто з 01 січня 2011 року, ос кільки до цього дії позивача не були порушенням та узгодж увалися із вимогами діючого нормативно - правового акту - З акону України «Про податок н а додану вартість». Таким чин ом, органи ДПІ мають право вра ховувати обсяги постачання т оварів/послуг платника ПДВ з метою анулювання його реєст рації за період з січня 2011 по гр удень 2011, але цей період ще не н астав.
Посилання відповідача на Лист ДПА України від 14.04.2011 року №4021/7/16-1417 як на підставу застосув ання відомостей про обсяг по стачання товарів/послуг прив атного підприємства «Омега-3 »саме за період з червня 2010 рок у по червень 2011 року, суд оцінює критично, з огляду на наступн е.
Анулювання реєстрації ос оби як платника податку на до дану вартість може здійснюва тись безпосередньо за заявою платника податку на додану в артість на підставах, визнач ених у підпунктах «а»- «и»пун кту 184.1 статті 184 розділу V Податк ового кодексу України, та за і ніціативою відповідного под аткового органу на підставах , визначених у підпунктах «б» - «и»пункту 184.1 статті 184 розділу V Податкового кодексу Україн и.
Перелік визначених Податк овим кодексом України підста в є виключним та не підлягає р озширеному тлумаченню.
Положеннями пункту 2 статт і 8 Закону України «Про держав ну податкову службу»визначе но, що державна податкова адм іністрація України здійснює такі функції, зокрема, видає у випадках, передбачених зако ном, нормативно-правові акти і методичні рекомендації з п итань оподаткування, які під лягають обов'язковому опублі куванню. У разі якщо зазначен і акти є регуляторними, вони р озробляються, розглядаються , приймаються та оприлюднюют ься з урахуванням вимог Зако ну України «Про засади держа вної регуляторної політики у сфері господарської діяль ності».
Як вбачається з Листа Держа вної податкової адміністрац ії України від 14.02.2011 року №4021/7/16-1417 « Щодо проведення процедури ре єстрації особи як платника П ДВ та анулювання такої реєст рації», Державна податкова а дміністрація України у зв'я зку з набранням чинності з 01.01.2 011 року Податковим кодексом Ук раїни та на виконання рішенн я Громадської колегії, а тако ж зважаючи на численні зверн ення, які надходять від регіо нальних ДПА з питань проведе ння процедури реєстрації осо би як платника податку на дод ану вартість та анулювання т акої реєстрації, надає метод ичні рекомендації для врахув ання під час проведення таки х процедур, а також підготовк и податкових консультацій пл атникам податків.
Відповідно до зазначеного Листа стосовно анулювання р еєстрації особи як платника податку на додану вартість н а підставі, визначеній підпу нктом «и»пункту 184.1 статті 184 ро зділу V Податкового кодексу У країни, зауважено, що така осо ба має бути зареєстрована су б'єктом господарювання не м енше ніж 12 повних календарних місяців, що передують місяцю , в якому здійснюється анулюв ання реєстрації платника под атку на додану вартість. Так, н априклад, якщо анулювання ре єстрації особи як платника п одатку на додану вартість ві дповідно до підпункту «и»пун кту 184.1 статті 184 розділу V Податк ового кодексу України, зареє строваної у січні 2011 року, відб увається у липні 2011 року то обр ахунок відповідних обсягів п остачання товарів/послуг так ого платника податку на дода ну вартість для цілей анулюв ання реєстрації особи як пла тника податку на додану варт ість повинен здійснюватись з а попередні 12 календарних міс яців, тобто з липня 2010 року по ч ервень 2011 року.
З наведеного вбачається, що ані в Податковому кодексі Ук раїни, ані в методичних реком ендаціях Державної податков ої адміністрації України «Що до проведення процедури реєс трації особи як платника ПДВ та анулювання такої реєстра ції»не містяться посилання н а необхідність анулювання ре єстрації особи як платника п одатку на додану вартість ві дповідно до підпункту «и»пун кту 184.1 статті 184 розділу V Податк ового кодексу України на під ставі відомостей про обсяг п остачання товарів/послуг пла тником податків саме за пері од до набрання чинності Пода ткового кодексу України.
Крім того, суд критично оцін ює посилання відповідача на те, що саме Лист Державної под аткової адміністрації Украї ни від 14.02.2011 року №4021/7/16-1417 «Щодо про ведення процедури реєстраці ї особи як платника ПДВ та ану лювання такої реєстрації»ви значає період, з якого обчисл юється останні 12 календарних місяців, оскільки як зазначе но вище, анулювання реєстрац ії особи як платника податку на додану вартість здійснює ться за наявності підстав пе редбачених статтею 184 розділу V Податкового кодексу Україн и від 02.12.20110 року №2755-VI, та в порядку , визначеному розділом V Полож ення про реєстрацію платникі в податку на додану вартість , затвердженого наказом Держ авної податкової адміністра ції від 22.12.2010 року № 978. Перелік ви значених Податковим кодексо м України підстав є виключни м та не підлягає розширеному тлумаченню.
Інших доводів та/або доказі в щодо обґрунтування правомі рності оскарженого позиваче м рішення відповідачем суду не наведено та не надано.
Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України к ожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я, крім випадків, встановлени х статтею 72 цього Кодексу.
Частиною 2 цієї норми право встановлено, що в адміністра тивних справах про протиправ ність рішень, дій чи бездіяль ності суб'єкта владних повно важень обов'язок щодо доказу вання правомірності свого рі шення, дії чи бездіяльності п окладається на відповідача, якщо він заперечує проти адм іністративного позову.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 86 КАС Ук раїни суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуєтьс я на їх безпосередньому, всеб ічному, повному та об'єктив ному дослідженні. Ніякі дока зи не мають для суду наперед в становленої сили.
Частиною 3 цієї статті вст ановлено, що суд оцінює належ ність, допустимість, достові рність кожного доказу окремо , а також достатність і взаємн ий зв'язок доказів у їх сукупн ості.
Відповідно до пп. 6.2. п. 6 розділ у V Положення про реєстрацію п латників податку на додану в артість, затвердженого наказ ом Державної податкової адмі ністрації від 22.12.2010 року № 978 підс тавою для внесення до Реєстр у запису про відміну анулюва ння реєстрації, що відбулась за ініціативою податкового органу, є рішення суду, яке наб рало законної сили, або рішен ня податкового органу про ві дміну анулювання реєстрації та скасування свого рішення про анулювання реєстрації п латника ПДВ.
Враховуючи висновки суду про протиправність оскаржув аного рішення, оцінивши дока зи, які є у справі, за своїм вну трішнім переконанням, що ґру нтується на їх безпосередньо му, всебічному, повному та об' єктивному дослідженні, суд д ійшов до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, о бставини, на яких ґрунтуютьс я позовні вимоги, - доведени ми, позовні вимоги позивача п ро скасування рішення держав ної податкової інспекції у К иївському районі м. Одеси від 03.08.2011 року №20216/15-02/267 про анулювання свідоцтва про реєстрацію пл атника податку на додану вар тість - законодавчо обґрунт ованими та такими, що підляга ють задоволенню.
Керуючись ст. ст. 2, 4, 6, 9, 11, 69-72, 86, 94,158-163 , 167, 186, 254 КАС України суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов приватного підприємства “ Омега-3” до державної податко вої інспекції у Київському р айоні м. Одеси про визнання пр отиправним та скасування ріш ення - задовольнити.
Визнати протиправним та ск асувати рішення державної по даткової інспекції у Київськ ому районі м. Одеси від 03 серпн я 2011 року №20216/15-02/267 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість приватно го підприємства “Омега-3”.
Судові витрати розподілит и відповідно до приписів ст. 94 Кодексу адміністративного с удочинства України.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо апеляційну скаргу не б уло подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Одеського апеляційного адм іністративного суду через Од еський окружний адміністрат ивний суд шляхом подання апе ляційної скарги. Апеляційна скарга на постанову суду пер шої інстанції подається прот ягом десяти днів з дня ї ї проголошення. У разі застос ування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також п рийняття постанови у письмов ому провадженні апеляційна с карга подається протягом десяти днів з дня отриманн я копії постанови. Копія апел яційної скарги одночасно над силається особою, яка її пода є, до суду апеляційної інстан ції.
Повний текст постанови виг отовлено та підписано суддею 12.12.2011 року.
Головуючий суддя С.М.Корой
12 грудня 2011 року
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2011 |
Оприлюднено | 29.12.2011 |
Номер документу | 20236753 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Корой С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні