Постанова
від 28.11.2011 по справі 2а/1570/422/2011
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

    

Справа № 2а/1570/422/2011

ПОСТАНОВА  

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 листопада 2011 року                                                                                           м.Одеса

У залі судових засідань № 25

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді                               - Свиди Л.І.

при секретарі судового засідання      - Бобровській О.Ю.

         за участю сторін:

представника позивача                         - ОСОБА_1 (по довіреності)

представника відповідача                        - не з’явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Роздільнянської міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області до Великомихайлівської районної державної лікарні ветеринарної медицини про стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулась Роздільнянська міжрайонна державна податкова інспекція Одеської області з адміністративним позовом до Великомихайлівської районної державної лікарні ветеринарної медицини про стягнення  заборгованості по штрафним (фінансовим) санкціям за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг в сумі 9588,10 грн.

Представник позивача адміністративний позов підтримав, на заявлених вимогах наполягав, з підстав викладених в позовній заяві.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про день, час та місце проведення судового засідання був повідомлений належним чином та завчасно, що підтверджується повідомленням про вручення судової повістки (аркуш справи 98). Раніше в судовому засіданні представник відповідача заперечував щодо задоволення позову, оскільки Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»від 06.07.1995 року №265/95-ВР не може бути застосований до відповідача, а кошти ним належним чином оприбутковані.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

На обліку платник податків Великомихайлівська районна державна лікарня ветеринарної медицини знаходиться в Роздільнянській міжрайонній державній податковій інспекції Одеської області з 21.07.2004 року (аркуш справи 12).

Роздільнянською міжрайонною державною податковою інспекцією Одеської області на підставі направлення №466/23 від 13.08.2009 року (аркуш справи 17) та плану-графіку проведення перевірок (аркуш справи 18) 31.08.2009 року проведено перевірку за дотриманням порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обліку готівки, наявності торгових патентів і ліцензій Великомихайлівської районної державної лікарні ветеринарної медицини, за результатами якої складено акт №1687/15/24/23/26567939 від 31.08.2009 року (аркуші справи 14-15) та встановлено порушення п.1, п.13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»від 06.07.1995 року №265/95-ВР та п. п. 2.6 п. 2 «Положення про ведення касових операцій у національній валюті України», затвердженого 15.12.2004 року постановою правління НБУ №637, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 року за № 40/10320.

На підставі вищезазначеного акту перевірки Роздільнянською міжрайонною державною податковою інспекцією Одеської області винесено рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій форми «С»№0000342370 від 04.09.2009 року на суму 7197,10 грн. та №0000352370 від 04.09.2009 року на суму 2391 грн., які отримані 08.09.2009 року  відповідачем  (аркуші справи 20-22).

Так, перевіркою встановлено невідповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій на суму 1017, 15 грн.

Відповідно до п. 13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року №265/95-ВР суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в  готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків суми коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки –загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

В матеріалах справи міститься опис наявних готівкових коштів, що знаходяться на місці проведення розрахунків, за яким сума коштів складає 1017,15 грн. (аркуш справи 16), однак за даними Х-звіту сума коштів складає 0 грн. (аркуш справи 16), таким чином при перевірці виявлено невідповідність на суму 1017,15 грн.

Згідно із ст. 22 зазначеного Закону у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми,  на яку виявлено невідповідність.

Таким чином, штрафні санкції складають 1017,15 грн. х 5 = 5085,75 грн.

Крім того, при перевірці встановлено, що на момент виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій відповідач використовував розрахункову книжку та провів через неї 422,27 грн., але після відновлення роботи реєстратора розрахункових операцій не провів їх через РРО.

Відповідно до п 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»від 06.07.1995 року №265/95-ВР суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в  готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані проводити розрахункові  операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках,  передбачених   цим   Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Відповідальність за це порушення передбачена ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»від 06.07.1995 року №265/95-ВР і складає у п'ятикратний розмір суми, що не проведена через РРО (422,27 грн. х 5 = 2111,35 грн.).

Загальна сума штрафних (фінансових) санкцій за рішенням №0000342370 від 04.09.2009 року  складає 5085,75 грн. + 2111,35 грн. = 7197,1 грн.

При проведенні перевірки встановлено, що відповідач не здійснив облік готівкових коштів у повній сумі її надходження в книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскального звітного чеку РРО (Z-звіт №1055 від 28.08.2009 року на суму 478,20 грн.).

Відповідно до п. п. 2.6 п. 2 «Положення про ведення касових операцій у національній валюті України», затвердженого 15.12.2004 року постановою правління НБУ №637, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 року за № 40/10320 уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є  здійснення обліку

зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі  обліку  розрахункових  операцій  на  підставі  фіскальних звітних чеків РРО.

Згідно із п. 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки»від 12 червня 1995 року № 436/95 за не оприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки застосовуються штрафні санкції у п'ятикратному розмірі не оприбуткованої суми.

Таким чином, до відповідача застосовано штрафні санкції 478,20 грн. х 5 = 2391 грн. відповідно до рішення №0000352370 від 4 вересня 2009 року.

Слід зазначити, що акт перевірки та опис наявних готівкових коштів підписані представником відповідача без зауважень, тобто відповідач погодився з виявленими порушеннями, рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідачем з 2009 року не оскаржені, тобто сума штрафних санкцій є узодженою.

            Відповідно до ст. 25 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»суми  фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької   діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.

Згідно даних облікової картки сума штрафу відповідачем не сплачена (аркуші справи  25-26).

Щодо не оприбуткування коштів представник відповідача посилався на касову книгу, в якій кошти відповідно до денного Z - звіту №1055 від 28.08.2009 року оприбутковані та відсутність фінансових санкцій за не оприбуткування коштів в ст.17-22 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Проте, суд не приймає ці доводи, оскільки під час перевірки податковими органами встановлено це порушення, з врахуванням наданої книги обліку розрахункових операцій та касової книги, які надавались відповідачем, проте представник відповідача розписався в акті перевірки, зауважень не мав, тобто погодився з виявленим порушенням та санкції за це порушення передбачені Указом Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки».

Щодо порушень Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»від 06.07.1995 року №265/95-ВР, відповідач зазначає, що відповідно до п.1 ч. 1 ст. 9 цього Закон він може не   застосовувати РРО, а тому не несе відповідальність за порушення при його використанні.

Проте, відповідно до ст. 1 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»від 06.07.1995 року №265/95-ВР реєстратори розрахункових операцій застосовуються

фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності або юридичними особами, які здійснюють операції з розрахунків у готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних  чеків,  жетонів  тощо)  при  продажу  товарів  (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Відповідач в своїй діяльності використовує зареєстрований реєстратор розрахункових операцій, касову книгу та книгу обліку розрахункових операцій, проводить через нього розрахункові операції, а тому повинен додержуватись обов’язків, передбачених ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»від 06.07.1995 року №265/95-ВР.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює  докази,  які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому,  всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи, що відповідач протягом 2009-2011 року рішення про застосування до нього штрафних санкцій не оскаржував, погодився з ними, узгоджену суму фінансових санкцій не сплатив та враховуючи правомірність застосування до відповідача штрафних санкцій, суд вважає, що позовні вимоги Роздільнянської міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області обґрунтовані, відповідають вимогам чинного законодавства, у зв'язку з чим підлягають задоволенню повністю.

Керуючись ст. ст. 69-71, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

    Адміністративний позов Роздільнянської міжрайонної державної податкової інспекції Одеської області до Великомихайлівської районної державної лікарні ветеринарної медицини про стягнення заборгованості у розмірі 9588 грн. 10 коп. –задовольнити повністю.

Стягнути з Великомихайлівської районної державної лікарні ветеринарної медицини (код ЄДРПОУ 26567939) на користь Державного бюджету України штрафні (фінансові) санкції за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у розмірі 9588 грн. 10 коп. за рахунок активів боржника на р/р 31110104700175, одержувач УДК у Великомихайлівському районі Одеської області, банк одержувача ГУДКУ в Одеській області, УДК у Роздільнянському районі Одеської області, код 22504630, МФО 828011, код платежу 21080900. 

Постанова набирає законної сили у порядку ст. 254 КАС України.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга на постанову подається до Одеського окружного адміністративного суду, та одночасно її копія надсилається до Одеського апеляційного адміністративного суду.

             Повний текст постанови складено та підписано 28 листопада 2011 року.

        Суддя                                                                                                    Л.І. Свида

                                                        

 

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.11.2011
Оприлюднено29.12.2011
Номер документу20237191
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/1570/422/2011

Ухвала від 01.02.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Ухвала від 14.01.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Постанова від 28.11.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні