Справа № 2а/1570/2526/2011
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 грудня 2011 року м.Одеса
Одеський окружний адміні стративний суду складі:
голов уючого судді Корой С.М.
секретар судово го засідання Дудка С.С.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відп овідальністю «Енергія 1»до П івденної митниці, Головного управління державної казнач ейської служби України в Оде ській області про визнання д ій протиправними, скасування картки відмови та зобов' яз ання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружног о адміністративного суду над ійшла позовна заява товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Енергія 1»до Південної м итниці, Головного управління державного казначейства Укр аїни в Одеській області в які й позивач просить визнати п ротивоправними дії Південно ї митниці по видачі Картки ві дмови в прийнятті митної дек ларації, оформленні чи пропу ску товарів і транспортних з асобів через митний кордон У країни №500000006/1/50103 від 28.02.2011 р. та Ріше ння Південної митниці про ви значення митної вартості тов арів №500000006/2011/510297/2 від 28.02.2011 р.; скасув ати Картку відмови в прийнят ті митної декларації, оформл енні чи пропуску товарів і тр анспортних засобів через мит ний кордон України №500000006/1/50103 від 28.02.2011 р. та Рішення про визначен ня митної вартості товарів № 500000006/2011/510297/2 від 28.02.2011 року. Зобов'язат и Південну митницю здійснити митне оформлення: товару - мас ло моторне, з вмістом нафти аб о нафтопродуктів, одержаних з бітумозних мінералів /сумі ш аліфатичних вуглеводнів/ б ільш 70% мас. в якості основних к омпонентів, без вмісту дисул ьфіду молібдену, призначення : для змащування бензинових т а дизельних двигунів, торгов ельна марка ТНК, код товару 2710198100, - (товар №1 а ВМД №500050001/2011/002271 ві д 03.03.2011 р.) за Додатком №6 до Зовні шньоекономічного контракту №СМ-02/01613/10 від 08.02.2011 р. у повному обс язі з дотриманням строків, ви значених Митним кодексом Укр аїни з обов'язковим зазначен ням в відповідних графах ВМД вартості вказаного товару в сумі 145 160,11 грн.; товару - масло тр ансмісійне, з вмістом нафти а бо нафтопродуктів, одержаних з бітумозних мінералів /сумі ш аліфатичних вуглеводнів/ б ільш 70% мас. в якості основних к омпонентів, без вмісту дисул ьфіду молібдену, призначення : для змащування трансмісій, т орговельна марка ТНК, код тов ару 2710198700, - (товар №3 а ВМД №500050001 /2011/002271 від 03.03.2011 р.) за Додатком №6 до Зовнішньоекономічного конт ракту №СМ-02/01613/10 від 08.02.2011 р. у повно му обсязі з дотриманням стро ків, визначених Митним кодек сом України з обов'язковим за значенням в відповідних граф ах ВМД вартості вказаного то вару в сумі 9 608,83 гривень. Зобов'я зати Південну митницю скласт и та надати висновок Головно му управлінню Державного каз начейства України в Одеській області про повернення TOB «ЕН ЕРГІЯ 1»надміру сплаченого п одатку на додану вартість у р озмірі 20 % на загальну суму 2682 ,04 грн.; зобов'язати Головне у правління Державного казнач ейства України в Одеській об ласті повернути TOB «ЕНЕРГІЯ 1» з Державного бюджету України надміру сплаченого податку на додану вартість у розмірі 20 % на загальну суму 2682,04 грн. шляхом зарахування на поточ ний рахунок TOB «ЕНЕРГІЯ 1»(код в ЄДРПОУ 36501935, п/р 260020234282 в AT «СБЕРБАНК РОСІЇ», МФО 320627).
Позовні вимоги мотивован і тим, що 28.02.2011 року товариством з обмеженою відповідальніст ю “ЕНЕРГІЯ 1” подано до Півден ної митниці вантажно - митну д екларацію №500050001.2011.002053 та відпові дні документи передбачені за конодавством України для про ведення митного оформлення товарів, але цього ж дня позив ач отримав картку відмови в п рийнятті митної декларації, оформленні чи пропуску товар ів і транспортних засобів че рез митний кордон України №5000 00006/1/50103 та рішення №500000006/2011/510297/2 про ви значення митної вартості тов арів. Вказаними рішеннями вс тановлено, що митна вартість імпортованих товарів не мож е бути визначена за ціною дог овору щодо товарів, які імпор туються у зв' язку неподання м декларантом додаткових док ументів, які підтверджують з аявлену митну вартість та ро блять можливим перевірку її обчислення у відповідності д о вимог ПКМУ від 20.12.2006 року №1766. Вр аховуючи вимоги ст. 266, ст.268 ст. 269 Митного кодексу України, у зв ' язку з відсутністю інформа ції щодо вартості ідентичних товарів та подібних товарів , розрахункових даних для виз начення митної вартості з ур ахуванням вимог ст.271 та 272 коде ксу, та за результатом провед еної консультації між митним органом та декларантом, було обрано метод визначення мит ної вартості №6 на підставі ВМ Д від 10.02.2011 року №500050001/11/1244 та від 14.02.2011 року №500050001/2011/1394. Позивач не згоде н з рішенням відповідача про визначення митної вартості товарів №500000006/2011/510297/2 від 28.02.2011 року т а висновками картки відмови в прийнятті митної деклараці ї, оформленні чи пропуску тов арів і транспортних засобів через митний кордон України №500000006/1/50103 від 28.02.2011 року, вважає їх п ротиправними, таким, що поруш ують права та законні інтере си позивача, оскільки відпов ідачем при визначені митної вартості товарів, які імпорт уються в Україну був порушен ий порядок визначення митної вартості цих товарів, а саме: позивачем були надані усі не обхідні документи для визнач ення митної вартості товарів за ціною договору, щодо товар ів які експортуються (метод № 1), крім, того Південною митниц ею не проводилися жодних дій щодо проведення процедури к онсультацій між митним орган ом та декларантом з метою виб ору підстав, для визначення м итної вартості товарів, що в п одальшому призвело до надмір ної сплати позивачем суми по датку на додану вартість.
Відповідач - Південна ми тниця, подала до суду запереч ення на заявлений адміністра тивний позов в яких вказала, щ о в ході проведення перевір ки документів, поданих декла рантом для підтвердження зая вленої митної вартості товар у, та відомостей, що необхідні для здійснення митного конт ролю, згідно з Порядком декла рування митної вартості това рів, які переміщуються через митний кордон України, та под ання відомостей її підтвердж ення, затвердженим постаново ю Кабінету Міністрів України від 20.12.06 №1766, на етапі контролю м итної вартості було виявлено , що заявлений декларантом рі вень митної вартості товарів «Мастильні матеріали»нижчи й, ніж середні рівні митної ва ртості подібних за характери стиками товарів, які оформлю ються іншими суб'єктами зовн ішньоекономічної діяльност і. У зв'язку з вищезазначеним, у відповідності до вимог вка заного Порядку декларанту TOB « Енергія 1»було запропоновано надати додаткові документи для підтвердження митної вар тості товарів шляхом здійсне ння відповідного запису у де кларації митної вартості, а с аме: інформацію зовнішньотор гівельних та біржових органі зацій про вартість товару та /або сировини; висновки про ва ртісні характеристики товар ів, підготовлені спеціалізов аними експертними організац іями, що мають відповідні пов новаження згідно із законода вством; калькуляція фірми-ви робника товару. Декларант бу в ознайомлений із зазначеним переліком, про що свідчить ві дповідний запис у ДМВ від 28.02.11р ., проте декларантом було пові домлено митний орган про нем ожливість подання додаткови х документів, шляхом здійсне ння відповідного запису у де кларації митної вартості від 28.02.11р.. У зв' язку із вказаними обставинами митний орган виз начив митну вартість товарів самостійно на підставі наяв них у нього відомостей згідн о з законодавством. Виходячи із зазначеного, митним орган ом було прийнято рішення про необхідність коригування за явленої декларантом митної в артості товару та було винес ено відповідне рішення про в изначення митної вартості ві д 28.02.2011р. №500000006/2011/510297/2. Визначений рів ень митної вартості на товар : «масло моторне»- 1,47 дол.США/кг , «масло трансмісійне»- 1,55 дол.С ША/кг. Зазначений товар TOB «Ене ргія 1»було подано до митного оформлення з урахуванням рі шення про визначення митної вартості від 28.02.2011р. № 00000006/2011/510297/2 та у відповідності до вимог «Пор ядку випуску товарів у вільн ий обіг під гарантійні зобов 'язання при ввезенні їх на мит ну територію України»випуще но у вільний обіг зі сплатою м итних платежів за ВМД від 03.03.2011 №500050001/2011/002271. Таким чином, дії Півде нної митниці із здійснення з аходів, спрямованих на визна чення митної вартості товару заявленого TOB "Енергія" до митн ого оформлення, прийняття рі шення про визначення митної вартості та видача картки ві дмови в прийнятті митної дек ларації, митному оформленні чи пропуску товарів і трансп ортних засобів через митний кордон України вчинено виклю чно в межах компетенції, на пі дставах та у порядку, визначе ному чинним законодавством У країни.
16.12.2011 року судом протокольною ухвалою було замінено перви нного відповідача - Головне у правління державного казнач ейства України в Одеській об ласті на належного відповіда ча - Головне управління держ авної казначейської служби У країни в Одеській області.
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги в повному обсяз і та просив суд їх задовольни ти з підстав викладених в поз овній заяві.
Представник відповідача - Південної митниці заперечу вав проти заявлених позовних вимог та просив суд відмовит и у їх задоволенні з підстав в икладених в письмових запере ченнях (а.с. 41-44).
Представник Головного упр авління Державної казначейс ької служби України в Одеськ ій області у судовому засіда нні позов не визнав та просив відмовити у задоволенні поз ову.
Суд, вивчивши матеріали спр ави, а також обставини, якими о бґрунтовуються позовні вимо ги та заперечення, докази, яки ми вони підтверджуються, зас лухавши пояснення представн иків позивача та відповідачі в, встановив наступне.
Позивачем - Товариством з об меженою відповідальністю “Е НЕРГІЯ 1” та російською компа нією (ООО “ТНК смазочные мате риалы”) був укладений контра кт № СМ-02/01613/10 від 10.12.2010 року (копія а .с. 16-20), відповідно до якого (ООО “ТНК смазочные материалы”) з обов' язується в порядку та умовах, визначених цим контр актом та додатком до нього пе редавати у власність покупця фасовану, наливну продукцію , виготовлену та закуповуван у продавцем, а покупець зобов ' язується приймати та сплач увати продукцію в кількості, асортименті, по ціні, в строки та на умовах передбачених ко нтрактом та додатком до ньог о.
Відповідно до умов пункту 6. 1 цього контракту до ціни това ру включена вартість упаковк и та маркування, а також витра ти продавця, пов' язані з виг отовленням та випуском серти фіката виробництва СТ-1. При до ставці продукції на умовах CIP, DAF в ціну продукції входить та кож вартість транспортних ви трат, як зазначаються у відпо відному Додатку. Відповідно до пункту 14.1 цього контракту, в ін вступає в силу з дати його п ідписання та діє до 31.12.2011 року.
В межах зазначеного контра кту позивачем було ввезено н а митну територію України - ма сло моторне, з вмістом нафти а бо нафтопродуктів, одержаних з бітумозних мінералів/сумі ш аліфатичних вуглеводнів/ б ільш 70% мас. в якості основних к омпонентів, без вмісту дисул ьфіду молібдену, призначення : для змащування бензинових т а дизельних двигунів, торгов ельна марка ТНК (далі - товар №1), та - масло трансмісійне, з в містом нафти або нафтопродук тів, одержаних з бітумозних м інералів /суміш аліфатичних вуглеводнів/ більш 70% мас. в яко сті основних компонентів, бе з вмісту дисульфіду молібден у, призначення: для змащуванн я трансмісій, торговельна ма рка ТНК (далі - товар №3) загал ьною вартістю 23789,82 дол. США (копі я а.с. 21).
Для здійснення митного офо рмлення зазначеного товару, позивачем була надана до Пів денної митниці декларація ми тної вартості №500050001.2011.002053 від 28.02.2011р . (копія а.с.50), в якій позивачем б ула зазначена ціна договору в іноземній валюті 23789,82 дол. США , у гривнях 188 669, 93 грн..
Судом встановлено, що Півде нною митницею не була прийня та вказана декларація та у гр афі “для відміток митного ор гану” було зазначено про нео бхідність подання додаткови х документів, що підтверджую ть заявлену митну вартість т оварів у ВМД, а саме: калькуляц ію фірми - виробника товару, інформація зовнішньоторгів ельних та біржових організац ій про вартість товару та/або сировини.
Із записом у графі “для відм іток митного органу” деклара ції митної вартості про необ хідність надання додаткових документів, 28 лютого 2011 року бу в ознайомлений Романов А.М. , та зроблений ним запис про неможливість надати вище за значені документи (копія а.с. 5 0).
З урахуванням наявної ціно вої інформації щодо митних о формлень аналогічних товарі в, яка міститься в ЄАІС Держми тслужби України, Південною м итницею було прийнято рішенн я №500000006/2011/510297/2 від 28.02.2011 року (копія а .с. 8) про визначення митної вар тості товарів за методом № 6, з а сумою вартості товару за од иницю товару №1 - 1, 4700 дол. США, з а загальною сумою 19695, 06 дол. США та товару №3 за одиницю - 1, 5500 д ол. США, за загальною сумою 1494, 20 дол. США.
Підставою прийняття таког о рішення стало неможливість визначення митної вартості за ціною договору щодо товар ів, які імпортуються, у зв' яз ку неподанням декларантом до даткових документів, які під тверджують заявлену митну ва ртість та роблять можливим п еревірку її обчислення у від повідності до вимог ПКМУ від 20.12.2006 року № 1766. У зв' язку з відсу тністю інформації щодо варто сті ідентичних товарів та за результатом проведеної конс ультації між митним органом та декларантом, було обрано м етод визначення митної варто сті №6 на підставі оформлення аналогічних товарів за ВМД в ід 10.02.2011 року №500050001/11/1244 та від 14.02.2011 ро ку №500050001/2011/1394 (а.с. 62-70). Вказане рішен ня було отримано декларантом 28 лютого 2011 року, про що свідчит ь відповідний підпис.
На підставі вказаного ріше ння, Південною митницею була виписана картка відмови у пр ийнятті митної декларації, м итному оформленні чи пропуск у товарів і транспортних зас обів через митний кордон Укр аїни №500000006/1/50103 від 28.02.2011 року, в якій зазначено, що митна декларац ія не може бути прийнята з так их причин: коригування митно ї вартості (ст.259-273 МКУ, ПКМУ від 20.12.2006 року №1766). Вимоги, виконання яких забезпечує можливість прийняття митної декларації , митного оформлення чи пропу ску цих товарів і транспортн их засобів через митний корд он України: Подання нової ВМД з урахуванням вимог картки в ідмови. Картка відмови також була отримана представником позивача, 28.02.2011 року.
Судом встановлено, що позив ач скористався правом отрима ння дозволу на випуск товарі в у вільний обіг під гарантій ні зобов' язання шляхом спла ти до Державного бюджету сум и податків та зборів згідно з митною вартістю товарів, виз наченою митним органом, про щ о свідчить відповідна заява ТОВ “ЕНЕРГІЯ 1” від 01.03.2011 року № 01 /03/11-5 (копія а.с.11) та лист Південно ї митниці від 02.03.2011 року № 15/28-05/2895 (ко пія а.с. 33), у зв' язку із чим поз ивачем була подана ВМД з варт істю товару за методом № 6 (коп ія а.с. 12-15).
Проаналізувавши полож ення чинного законодавства, що регулює спірні правовідно сини, враховуючи обставини с прави, вислухавши пояснення представників позивача та ві дповідачів, суд вважає, що поз овні вимоги не підлягають за доволенню повністю з наступн их підстав.
Засади організації та здій снення митної справи в Украї ні, регулювання економічних, організаційних відносин, пр авових, кадрових та соціальн их аспектів діяльності митно ї служби України визначені М итним кодексом України.
Відповідно до ст. 40 Митного к одексу України, усі товари і т ранспортні засоби, що перемі щуються через митний кордон України підлягають митному к онтролю. Митний контроль пер едбачає проведення митними о рганами мінімуму митних проц едур, необхідних для забезпе чення додержання законодавс тва України з питань митної с прави. Обсяг таких процедур т а порядок їх застосування ви значаються відповідно до цьо го Кодексу, інших нормативно -правових актів, а також міжна родних договорів України, ук ладених в установленому зако ном порядку.
Основні вимоги до здійснен ня митними органами контролю за правильністю визначення митної вартості товарів визн ачає Порядок здійснення конт ролю за правильністю визначе ння митної вартості товарів, затверджений постановою Каб інету Міністрів України від 09 квітня 2008 року N 339 (далі - Порядо к).
Відповідно до п. 2 вказаного Порядку, контроль за правиль ністю визначення митної варт ості товарів під час проведе ння операцій їх митного конт ролю і митного оформлення зд ійснюється митним органом ві дповідно до статті 41 Митного к одексу України шляхом провед ення перевірки документів, п оданих для підтвердження зая вленої митної вартості товар ів, і відомостей, що необхідні для здійснення митного конт ролю, згідно з Порядком декла рування митної вартості това рів, які переміщуються через митний кордон України, та под ання відомостей для її підтв ердження, затвердженим поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 20 грудня 2006 р. №1766, усного опитування посадових осіб п ідприємств і громадян, а тако ж консультацій з декларантом з метою обміну інформацією, щ о стосується певної зовнішнь оекономічної операції та впл иває на вартість товарів, мит ного огляду товарів для визн ачення характеристик, які вп ливають на рівень їх митної в артості, порівняння рівня за явленої митної вартості това рів з рівнем митної вартості ідентичних або подібних (ана логічних) товарів, митне офор млення яких вже здійснено, на явною у митного органу інфор мацією про рівень цін на такі товари або вартість прямих в итрат на їх виробництво, у том у числі сировини, матеріалів та/або комплектувальних вир обів, які входять до складу то варів.
Основні засади визначення митної вартості товару врег ульовані розділом 11 Митного К одексу України (надалі - МК У країни).
Відповідно до ст. 259 МК Україн и митною вартістю товарів, як і переміщуються через митний кордон України, є їх ціна, що б ула фактично сплачена або пі длягає сплаті за ці товари, об числена відповідно до положе нь цього Кодексу.
Статтею 260 МК України передб ачено, що митна вартість това рів, які переміщуються через митний кордон України, визна чається декларантом відпові дно до положень цього Кодекс у.
Відповідно до ст. 262 МК Україн и, митна вартість товарів і ме тод її визначення заявляютьс я (декларуються) митному орга ну декларантом під час перем іщення товарів через митний кордон України шляхом поданн я декларації митної вартості .
Статтею 264 МК України передб ачено, що заявлена декларант ом митна вартість товарів і п одані ним відомості про її ви значення повинні базуватися на об'єктивних, документальн о підтверджених даних, що під даються обчисленню. У разі по треби у підтвердженні заявле ної митної вартості товарів декларант зобов'язаний подат и митному органу необхідні д ля цього відомості та забезп ечити можливість їх перевірк и відповідно до порядку, що вс тановлюється Кабінетом Міні стрів України.
Судом встановлено, що ми тна вартість заявлена позива чем шляхом надання до Півден ної митниці декларації митно ї вартості від 28.02.2010 року№500050001.2011.002 053 (копія а.с.50), в якій позивачем була визначена митна вартіст ь за ціною договору в іноземн ій валюті 23789,82 дол. США, у гривня х 188 669, 93 грн., за методом визначен ня №1.
Умови та механізм декларув ання митної вартості товарів , які переміщуються через мит ний кордон України, подання д екларантом відомостей для їх підтвердження визначені пол оженнями Постанови Кабінету Міністрів України № 1766 від 20.12.20 06 року, якою затверджений Поря док декларування митної варт ості товарів, які переміщуют ься через митний кордон Укра їни та подання відомостей дл я її підтвердження.
Пунктом 6 цього Порядку пере дбачено, що декларант самост ійно заповнює декларацію мит ної вартості, за винятком гра ф, призначених для відміток м итниці.
Пунктом 7 Порядку визначени й перелік обов' язкових доку ментів, що додаються деклара нтом на підтвердження заявле них ним відомостей про визна чення митної вартості.
Зі змісту п. 11 Порядку вбачає ться, що для підтвердження ми тної вартості товарів на вим огу митного органу декларант зобов'язаний подати додатко ві документи. Посадова особа митного органу у графі "Для ві дміток митниці" декларації м итної вартості робить запис про необхідність подання дод аткових документів, що підтв ерджують митну вартість това рів, із складенням переліку, з азначає дату і прізвище та ст авить свій підпис. Декларант ознайомлюється з таким запи сом, зазначає під ним дату, прі звище та ставить свій підпис .
Відповідно до п. 13, 14 Порядку, д екларант зобов'язаний подати додаткові документи, визнач ені у пункті 11 цього Порядку, п ротягом 10 календарних днів пі сля ознайомлення із записом митного органу про їх поданн я. За вмотивованою заявою дек ларанта такий строк продовжу ється. У разі відмови подати д одаткові документи декларан т робить відповідний запис і з зазначенням дати, прізвища та проставленням свого підп ису на зворотному боці основ ного аркуша декларації митно ї вартості. Якщо декларантом не подано в установлений стр ок додаткові документи або я кщо він відмовився від їх под ання, митну вартість товарів визначає митний орган на під ставі наявних відомостей згі дно із законодавством.
Судом встановлено, що Півд енною митницею були витребув ані у позивача додаткові док ументи для визначення митної вартості за першим способом визначення, а саме: калькуляц ію фірми - виробника товару, висновки про вартісні хара ктеристики товарів, підготов лені спеціалізованими експе ртними організаціями, що маю ть відповідні повноваження з гідно із законодавством; ін формацію зовнішньо торгівел ьних та біржових організацій про вартість товару та/або си ровини. Але представником по зивача Романовим А.М., зро блений запис про неможливіст ь надати вище зазначені доку менти (копія а.с. 50).
Проаналізувавши вище при ведені норми чинного законод авства та досліджені докази у справі у сукупності, суд при йшов до висновку, що у діях та прийнятих рішеннях Південно ї митниці відсутні порушення вимог законодавства України , виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 267 МК Україн и, митною вартістю за ціною до говору щодо товарів, які імпо ртуються, є вартість операці ї, тобто ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплат і за товари, якщо вони продают ься на експорт в Україну, скор игована в разі потреби відпо відно до частини другої цієї статті. Ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплат і - це загальна сума всіх плате жів, які були здійснені або як і повинні бути здійснені пок упцем оцінюваних товарів на користь продавця та/або на ко ристь продавця через третіх осіб, та/або на пов'язаних з пр одавцем осіб.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач просив на дати додаткові документи для визначення митної вартості, які позивачем не були надані .
Посилання представника по зивача на те, що відповідач не чекаючи десятиденного строк у для надання витребуваних д окументів, виніс рішення та к артку відмови, не приймаютьс я судом до уваги, оскільки пре дставником позивача Роман овим А.М. був зроблений запи с про неможливість надати ви ще зазначені документи, без з азначення, що такі документи можуть бути надані у майбутн ьому. Тому, суд вважає, що відп овідачем вірно було розцінен о цей запис, як відмова від над ання таких документів та від повідно до приписів п.п. 13, 14 Пор ядку, визначена митна вартіс ть товарів на підставі наявн их відомостей згідно із зако нодавством. Крім того, слід зв ернути увагу, що позивач скор истався правом отримання доз волу на випуск товарів у віль ний обіг під гарантійні зобо в' язання шляхом сплати до Д ержавного бюджету суми подат ків та зборів та, відповідно, м ав додатковий час на надання додаткових доказів у підтве рдження митної вартості това ру за методом №1.
Статтею 264 МК України пер едбачено, що заявлена деклар антом митна вартість товарів і подані ним відомості про її визначення повинні базувати ся на об'єктивних, документал ьно підтверджених даних, що п іддаються обчисленню. У разі потреби у підтвердженні зая вленої митної вартості товар ів декларант зобов'язаний по дати митному органу необхідн і для цього відомості та забе зпечити можливість їх переві рки відповідно до порядку, що встановлюється Кабінетом Мі ністрів України.
Відповідно ст. 265 МК України, митний орган здійснює контро ль правильності визначення м итної вартості товарів згідн о з положеннями цього Кодекс у. Митний орган має право упев нитися в достовірності або т очності будь-якої заяви, доку мента чи декларації, поданої для цілей визначення митної вартості. Якщо митний орган д ійшов висновку, що визначена декларантом митна вартість нижча, ніж прямі витрати на ви робництво цього товару, в том у числі сировини, матеріалів та/або комплектуючих, які вхо дять до складу товару, митний орган має право зобов'язати д екларанта визначити митну ва ртість іншим способом, ніж ві н використав для її визначен ня.
Тому, суд приходить до в исновку, що вимоги відповіда ча щодо надання додаткових д окументів для обчислення вар тості товару були правомірни ми, вчиненими в межах повнова жень, наданих Митним кодексо м України.
Відповідно до ст. 266 МК Украї ни, якщо митна вартість товар у не може бути визначена за м етодом 1, згідно з положеннями ст. 267 МК України, проводиться п роцедура консультацій між ми тним органом та декларантом з метою обґрунтованого вибор у підстав для визначення мит ної вартості, відповідно до в имог 268 та 269 МК України. У разі не можливості визначення митно ї вартості товарів, які імпо ртуються в Україну, відповід но до вимог статей 268 і 269 цього К одексу за основу може брати ся або ціна, за якою оцінюван і ідентичні або подібні (анал огічні) товари були продані в Україні не пов'язаному з прод авцем покупцю відповідно до вимог статті 271, або обчислена відповідно до вимог статт і 272 цього Кодексу вартість то варів. При цьому кожний насту пний метод застосовується, я кщо митна вартість товарів н е може бути визначена шляхо м застосування попереднього методу. Методи на основі відн імання та додавання вартості (обчислена вартість) можуть з астосовуватися у будь-якій п ослідовності на розсуд декла ранта. У разі якщо неможливо з астосувати жоден із зазначен их методів, митна вартість ви значається за резервним мето дом відповідно до вимог, уста новлених статтею 273 цього Коде ксу.
Як вбачається з рішення пр о визначення митної вартості товару, було обрано метод № 6.
Відповідно до ст. 273 Митного к одексу України, визначення м итної вартості товарів за вк азаним методом передбачено, у разі якщо митна вартість то варів не може бути визначена шляхом послідовного викорис тання методів, зазначених у с таттях 267-272 цього Кодексу, митн а вартість оцінюваних товарі в визначається з використанн ям способів, які не суперечат ь законам України і є сумісни ми з відповідними принципами і положеннями Генеральної у годи з тарифів і торгівлі (ГАТ Т). Митна вартість, визначена з гідно з положеннями цієї ста тті, повинна щонайбільшою мі рою ґрунтуватися на раніше в изначеній за методами 1-6 митні й вартості, однак при визначе нні митної вартості відповід но до цієї статті допускаєть ся гнучкість при застосуванн і цих методів.
Судом не беруться до уваги п осилання представника позив ача на порушення відповідаче м послідовності застосуванн я методів визначення митної вартості за необґрунтованіс тю та недоведеністю цих обст авин.
Враховуючи, що суд прийшов д о висновку щодо законності т а обґрунтованості дій Півден ної митниці при прийнятті рі шення про визначення митної вартості та картки відмови в прийнятті митної декларації , оформленні чи пропуску това рів і транспортних засобів ч ерез митний кордон України, с уд вважає, що відсутні правов і підстави для задоволення п озовних вимог позивача, пред ' явлених до Головного упра вління Державного казначейс тва України в Одеській облас ті.
Частиною 1 ст.71 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни передбачено, що кожна с торона повинна довести ті об ставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст.69 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, доказами в адміністр ативному судочинстві є будь- які фактичні дані, на підстав і яких суд встановлює наявні сть або відсутність обставин , що обґрунтовують вимоги і за перечення осіб, які беруть уч асть у справі, та інші обстави ни, що мають значення для прав ильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом н а підставі пояснень сторін, т ретіх осіб та їхніх представ ників, показань свідків, пись мових і речових доказів, висн овків експертів.
Відповідно до ст. 86 КАС Укра їни суд оцінює докази, які є у справі за своїм внутрішнім п ереконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебі чному, повному та об' єктивн ому дослідженні. Суд оцінює н алежність, допустимість, дос товірність кожного доказу ок ремо, а також достатність і вз аємний зв'язок доказів у їх су купності.
Також відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо ос карження рішень, дій чи безді яльності суб' єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють зокрема ч и прийняті вони обґрунтовано , тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення (вчинення д ії).
Відповідач довів в судовом у засіданні, що оскаржувані д ії та рішення вчинені та прий няті обґрунтовано, з урахува нням всіх обставин та в межах повноважень, наданих законо м.
Таким чином, на підставі вищ евикладеного, суд приходить до висновку, що вимоги позива ча задоволенню не підлягають .
Керуючись ст.ст. 2, 4, 6, 9, 11, 69-72, 86, 94, 158-163 , 167, 186, 254 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні адмініст ративного позову товариства з обмеженою відповідальніст ю «Енергія 1»до Південної мит ниці, Головного управління д ержавної казначейської служ би України в Одеській област і про визнання противоправни ми дій Південної митниці по в идачі Картки відмови в прийн ятті митної декларації, офор мленні чи пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України №500000006/1/50103 від 28.02.2011 р. та Рішення Південно ї митниці про визначення мит ної вартості товарів №500000006/2011/510297 /2 від 28.02.2011 р.; скасування Картки відмови в прийнятті митної д екларації, оформленні чи про пуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України №500000006/1/50103 від 28.02.2011р. та Ріш ення про визначення митної в артості товарів №500000006/2011/510297/2 від 2 8.02.2011 року; зобов'язання Південн ої митниці здійснити митне о формлення: товару - масло мото рне, з вмістом нафти або нафто продуктів, одержаних з бітум озних мінералів /суміш аліфа тичних вуглеводнів/ більш 70% м ас. в якості основних компоне нтів, без вмісту дисульфіду м олібдену, призначення: для зм ащування бензинових та дизел ьних двигунів, торговельна м арка ТНК, код товару 2710198100, - (т овар №1 а ВМД №500050001/2011/002271 від 03.03.2011 р.) з а Додатком №6 до Зовнішньоеко номічного контракту №СМ-02/01613/10 в ід 08.02.2011 р. у повному обсязі з дот риманням строків, визначених Митним кодексом України з об ов'язковим зазначенням в від повідних графах ВМД вартості вказаного товару в сумі 145 160,11 г рн., товару - масло трансмісійн е, з вмістом нафти або нафтопр одуктів, одержаних з бітумоз них мінералів /суміш аліфати чних вуглеводнів/ більш 70% мас . в якості основних компонент ів, без вмісту дисульфіду мол ібдену, призначення: для змащ ування трансмісій, торговель на марка ТНК, код товару 2710198700 , - (товар №3 а ВМД №500050001/2011/002271 від 03.03 .2011 р.) за Додатком №6 до Зовнішнь оекономічного контракту №СМ -02/01613/10 від 08.02.2011 р. у повному обсязі з дотриманням строків, визна чених Митним кодексом Україн и з обов'язковим зазначенням в відповідних графах ВМД вар тості вказаного товару в сум і 9 608,83 гривень; зобов'язання Пів денної митниці скласти та на дати висновок Головному упра влінню Державного казначейс тва України в Одеській облас ті про повернення TOB «ЕНЕРГІЯ 1»надміру сплаченого податку на додану вартість у розмірі 20 % на загальну суму 2682,04 грн.; зоб ов'язання Головного управлін ня Державного казначейства У країни в Одеській області по вернути TOB «ЕНЕРГІЯ 1»з Держав ного бюджету України надміру сплаченого податку на додан у вартість у розмірі 20 % на зага льну суму 2682,04 грн. шляхом зарах ування на поточний рахунок TOB «ЕНЕРГІЯ 1»(код в ЄДРПОУ 36501935, п/р 260020234282 в AT «СБЕРБАНК РОСІЇ», МФО 32 0627) - відмовити.
Судові витрати розподілит и відповідно до приписів ст.94 Кодексу адміністративного с удочинства України.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо апеляційну скаргу не б уло подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку до Одеського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Одеський окружний адмін істративний суд шляхом подан ня апеляційної скарги. Апеля ційна скарга на постанову су ду першої інстанції подаєтьс я протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі за стосування судом частини тре тьої статті 160 КАС України, а та кож прийняття постанови у пи сьмовому провадженні апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отр имання копії постанови. Копі я апеляційної скарги одночас но надсилається особою, яка ї ї подає, до суду апеляційної і нстанції.
Повний текст постанови ви готовлений та підписаний суд дею 22.12.2011 року.
Суддя С.М.Корой
у задоволенні позову в ідмовити
22 грудня 2011 року
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2011 |
Оприлюднено | 29.12.2011 |
Номер документу | 20237395 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Корой С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні