Постанова
від 28.10.2011 по справі 2а-1670/7722/11
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 жовтня 2011 року < ЧАС > м. Полтава Справа № 2а-1670/7722/11

Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді - Гігл ави О.В.,

при секретарі - Чухліб Г.О .,

за участю:

представника відповідача - Карпенко С.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Де ржавної комісії з регулюванн я ринків фінансових послуг У країни до Кредитної спілки "К варта" про стягнення штрафу, -

В С Т А Н О В И В:

21 вересня 2011 року Держав на комісія з регулювання рин ків фінансових послуг Україн и звернулася до Полтавського окружного адміністративног о суду з позовною заявою до Кр едитної спілки "Кварта" про ст ягнення штрафу у розмірі 1700,00 г рн.

В обґрунтування своїх вимо г позивач зазначив, що відпов ідачем було порушено вимоги Закону України "Про запобіга ння та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержан их злочинним шляхом, або фіна нсуванню тероризму", у зв' яз ку із чим до нього постановою №397/42/12-пфм від 17.06.2011 був застосова ний штраф у сумі 1700,00 грн, який до теперішнього часу відповіда чем не сплачений, а тому підля гає стягненню в судовому пор ядку.

Ухвалою Полтавського окру жного адміністративного суд у від 27 вересня 2011 року відкрит о скорочене провадження у да ній справі.

13.10.2011 від відповідача надійшл и заперечення проти позовних вимог.

Відповідно до частини 4 стат ті 183-2 Кодексу адміністративн ого судочинства України ухва лою Полтавського окружного а дміністративного суду від 17.10 .2011 справу призначено до судов ого розгляду.

Позивач явку уповноважено го представника у судове зас ідання не забезпечив, хоча пр о час, дату, місце розгляду спр ави повідомлявся належним чи ном. В прохальній частині адм іністративного позову місти ться клопотання позивача, ві дповідно до якого він просит ь провести розгляд справи за відсутності його представни ка.

Представник відповідача в судовому засіданні проти за доволення позовних вимог за перечував. В обґрунтування с воїх заперечень вказував на те, що постанова №397/42/12-пфм від 17.0 6.2011 отримана відповідачем 25.06.2011. Водночас, не погодившись із в казаною постановою, відповід ач направив на адресу Держав ної комісії з регулювання ри нків фінансових послуг Украї ни скаргу на вказану постано ву. Вказував, що не отримавши ж одної відповіді на свою скар гу вважав, що його скарга була задоволена, а штраф, згідно по станови №397/42/12-пфм від 17.06.2011, скасо ваний. Крім того, зазначав про те, що позивача було повідомл ено про закриття діяльності Кредитної спілки "Кварта", при цьому закриття спілки відпо відач вважає форс-мажорною о бставиною, а тому штраф не пов инен був застосовуватися.

За таких обставин, суд вважа є за можливе провести розгля д справи за даної явки та на пі дставі наявних у справі дока зів, оскільки вони повно та вс ебічно висвітлюють обставин и спірних правовідносин.

Розглянувши подані сторон ами документи, об'єктивно оці нивши докази, які мають юриди чне значення для розгляду сп рави і вирішення спору по сут і, суд вважає, що позов підляга є задоволенню з наступних пі дстав.

Судом встановлено, що Креди тна спілка "Кварта" (ідентифік аційний код 32738635) 08.11.2004 зареєстров ана Великобагачанською райо нною державною адміністраці єю Полтавської області в яко сті юридичної особи.

Відповідно до пункту 1 Полож ення про Державну комісію з р егулювання ринків фінансови х послуг України, затверджен ого постановою Кабінету Міні стрів України від 03.02.2010 № 157 Держа вна комісія з регулювання ри нків фінансових послуг Украї ни (Держфінпослуг) є централь ним органом виконавчої влади , діяльність якого спрямовує ться і координується Кабінет ом Міністрів України. Держфі нпослуг є спеціально уповнов аженим органом виконавчої вл ади у сфері регулювання ринк ів фінансових послуг у межах , визначених законодавством.

Відповідно до пункту 3 вказа ного Положення одним із осно вних завдань Держфінпослуг є , здійснення в межах своїх пов новажень державного регулюв ання та нагляду за наданням ф інансових послуг і дотриманн ям законодавства у відповідн ій сфері.

Пунктом 4 Положення про Держ авну комісію з регулювання р инків фінансових послуг Укра їни встановлено, що Держфінп ослуг відповідно до покладен их на неї завдань, зокрема, вст ановлює професійні вимоги до керівників, головних бухгал терів фінансових установ; пр оводить у межах своїх повнов ажень самостійно або разом з іншими уповноваженими орган ами виїзні та безвиїзні пере вірки діяльності фінансових установ; встановлює у визнач ених законом випадках кваліф ікаційні вимоги до осіб, які п ровадять діяльність на ринка х фінансових послуг; визнача є у межах своїх повноважень п еріодичність інспектування фінансових установ, а також ї х споріднених та афілійовани х осіб; встановлює згідно із з аконом порядок та умови заст осування заходів впливу; у ра зі порушення законодавства п ро фінансові послуги наклада є адміністративні стягнення за правопорушення та застос овує відповідно до закону за ходи впливу; приймає та надси лає фінансовим установам і с аморегулівним організаціям обов'язкові до виконання роз порядження щодо усунення пор ушень законодавства про фіна нсові послуги та вимагає над ання необхідної інформації т а документів.

Відповідно до положень ста тті 5 Закону України "Про запоб ігання та протидію легалізац ії (відмиванню) доходів, одерж аних злочинним шляхом, або фі нансуванню тероризму" (в реда кції, чинній на момент виникн ення спірних правовідносин) суб'єктами державного фінанс ового моніторингу є: Націона льний банк України, Міністе рство фінансів України, Мін істерство юстиції України, Міністерство транспорту та з в'язку України, Міністерство економіки України, Державна комісія з цінних паперів та ф ондового ринку, Державна ком ісія з регулювання ринків фі нансових послуг України, спе ціально уповноважений орган . Суб' єктами первинного фін ансового моніторингу є, зокр ема, банки, страховики (перест раховики), кредитні спілки , ломбарди та інші фінансов і установи.

Статтею 6 вказаного Закону в становлено, що суб' єкт перв инного фінансового монітори нгу зобов' язаний, зокрема, з абезпечувати підвищення ква ліфікації працівників, відпо відальних за проведення фіна нсового моніторингу, шляхом проходження навчання не рідш е одного разу на три роки.

Згідно зі статтею 23 Закону У країни "Про запобігання та пр отидію легалізації (відмиван ню) доходів, одержаних злочин ним шляхом, або фінансуванню тероризму" у разі невиконанн я (неналежного виконання) суб 'єктом первинного фінансовог о моніторингу вимог цього За кону та/або нормативно-право вих актів, що регулюють діяль ність у сфері запобігання та протидії легалізації (відми ванню) доходів, одержаних зло чинним шляхом, на нього в уста новленому законом порядку мо же бути накладено штраф, зокр ема, за порушення обов'язків, в изначених статтями 6, 8-12, 17, 22 цьог о Закону та не зазначених у аб зацах першому-п'ятому частин и третьої цієї статті, - у розм ірі до 300 неоподатковуваних мі німумів доходів громадян (дл я суб'єктів первинного фінан сового моніторингу, які не є ю ридичними особами, - у розмірі до 100 неоподатковуваних мінім умів доходів громадян).

Санкції до суб'єктів первин ного фінансового моніторинг у, передбачені цією статтею, з астосовуються суб'єктами дер жавного фінансового монітор ингу, які здійснюють регулюв ання і нагляд за діяльністю с уб'єктів первинного фінансов ого моніторингу, в межах їхнь ої компетенції.

Порядок застосування Держ фінпослуг штрафів за порушен ня вимог законодавства про з апобігання та протидію легал ізації (відмиванню) доходів, о держаних злочинним шляхом ви значено в Порядку застосуван ня Державною комісією з регу лювання ринків фінансових по слуг України штрафів за неви конання (неналежне виконання ) вимог Закону України "Про зап обігання та протидію легаліз ації (відмиванню) доходів, оде ржаних злочинним шляхом, або фінансування тероризму" та/а бо нормативно-правових актів , що регулюють діяльність у сф ері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) дох одів, одержаних злочинним шл яхом, затвердженого розпоряд женням Державної комісії з р егулювання ринків фінансови х послуг України від 13.11.2003 № 120.

Відповідно до пункту 3 вказа ного Порядку факти невиконан ня (неналежного виконання) ви мог Закону та/або нормативно -правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобіга ння та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержан их злочинним шляхом, виявляю ться посадовими особами Держ фінпослуг: - при проведенні пе ревірки організації професі йної підготовки працівників та керівників підрозділів, в ідповідальних за проведення фінансового моніторингу; - пр и здійсненні нагляду за діял ьністю установ.

Як встановлено в ході судов ого розгляду, за результатам и перевірки діяльності Креди тної спілки "Кварта" було скла дено акт планової інспекції №397/42/12-пфм від 27.05.2011 щодо дотриман ня останнім вимог законодавс тва про запобігання та проти дію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинни м шляхом, відповідно до якого встановлено порушення відпо відачем абзацу 20 статті 6 Зако ну України "Про запобігання т а протидію легалізації (відм иванню) доходів, одержаних зл очинним шляхом, або фінансув анню тероризму" та пункту 6 Пол оження про порядок навчання працівників та керівників пі дрозділів фінансових устано в, відповідальних за проведе ння внутрішнього фінансовог о моніторингу, затвердженого розпорядженням Держфінпосл уг від 16.09.2003 №55, в частині незабез печення кредитною спілкою пі двищення кваліфікації праці вників, відповідальних за пр оведення внутрішнього фінан сового моніторингу, шляхом п роходження навчання не рідше одного разу на три роки.

За порушення відповідачем вимог Закону України "Про зап обігання та протидію легаліз ації (відмиванню) доходів, оде ржаних злочинним шляхом, або фінансування тероризму" Дер жавною комісією з регулюванн я ринків фінансових послуг У країни на підставі акту №397/42/12-п фм від 27.05.2011 було застосовано за хід впливу у вигляді штрафу у розмірі 1700,00 грн, накладеного п остановою про застосування ш трафу за невиконання (ненале жне виконання) вимог Закону У країни "Про запобігання та пр отидію легалізації (відмиван ню) доходів, одержаних злочин ним шляхом, або фінансування тероризму" № 397/42/12-пфм від 17.06.2011.

Крім того, відповідно до рез олютивної частини постанови , відповідача було зобов'язан о повідомити Держфінпослуг п ро виконання або про відмову від добровільного виконання постанови, з одночасним нада нням, у разі сплати штрафу, док ументів, що підтверджують йо го сплату.

Як вбачається із матеріалі в справи, 20.06.2011 на адресу Кредит ної спілки "Кварта" було надіс лано постанову №397/42/12-пфм від 17.06. 2011 та розпорядження №87/42/3-Р від 17. 06.2011, які були отримані відпові дачем 25.06.2011, що підтверджується наявною у матеріалах справи копією зворотнього повідомл ення про вручення поштового відправлення.

Посилання відповідача на т е, що ним на адресу Державної к омісії з регулювання ринків фінансових послуг України на правлялася скарга на постано ву №397/42/12-пфм від 17.06.2011 і у зв' язку із неотриманням жодної відп овіді на неї відповідач вваж ав, що його скарга була задово лена, а штраф у розмірі 1700,00 грн с касований, судом оцінюються критично, оскільки в матеріа лах справи відсутні докази с касування в установленому по рядку даної постанови.

Як вбачається із наявних в матеріалах справи документі в, на момент розгляду справи ш траф у розмірі 1700,00 грн відпові дачем не сплачений, що не запе речувалось представником ві дповідача в ході розгляду сп рави.

Згідно з пунктом 9 Порядку з астосування Державною коміс ією з регулювання ринків фін ансових послуг України штраф ів за невиконання (неналежне виконання) вимог Закону Укра їни "Про запобігання та проти дію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинни м шляхом, або фінансування те роризму" та/або нормативно-пр авових актів, що регулюють ді яльність у сфері запобігання та протидії легалізації (від миванню) доходів, одержаних з лочинним шляхом, у разі якщо у станова не сплачує штраф про тягом десяти днів з дня отрим ання постанови про накладенн я штрафу, Держфінпослуг звер тається до суду з позовною за явою про стягнення з установ и відповідної суми штрафу.

Відповідно до частини 1 стат ті 11 Кодексу адміністративно го судочинства України розгл яд і вирішення справ в адміні стративних судах здійснюють ся на засадах змагальності с торін та свободи в наданні ни ми суду своїх доказів і у до веденні перед судом їх перек онливості.

Згідно із частиною 1 статт і 71 Кодексу кожна сторона пови нна довести ті обставини, на я ких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Таким чином, із врахуванням викладених обставин, суд вва жає, що позовні вимоги Держав ної комісії з регулювання ри нків фінансових послуг Украї ни обґрунтовані, підтверджен і матеріалами справи та підл ягають задоволенню.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 К одексу адміністративного су дочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов Державної комісії з регул ювання ринків фінансових пос луг України до Кредитної спі лки "Кварта" про стягнення штр афу задовольнити.

Стягнути з Кредитної спілк и "Кварта" (код ЄДРПОУ 32738635) до Дер жавного бюджету України (код бюджетної класифікації за д оходами 21081100, символ звітності банку 100) штраф у розмірі 1700 (одн а тисяча сімсот) гривень 00 (нул ь) копійок.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.

Повний текст постанови виг отовлено 31 жовтня 2011 року.

Суддя О.В. Гіглава

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.10.2011
Оприлюднено30.12.2011
Номер документу20242922
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/7722/11

Постанова від 28.10.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 17.10.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 27.09.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні