Постанова
від 17.10.2011 по справі 4682/11/2170
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

73027, м. Херсон, вул. Робоча, 66, тел. 48-51-90


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 жовтня 2011 р.

Справа № 2-а-4682/11/2170

                              

Херсонський окружний адміністративний суд

у складі: головуючого судді: Василенко Г.Ю.,

розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Прокурора Іванівського району Херсонської області  в інтересах держави в особі Херсонського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до  Відкритого акціонерного товариства  "Іванівське АТП 16548" про стягнення заборгованості по сплаті штрафних санкцій,

встановив:

Прокурор Іванівського району Херсонської області діючи в інтересах держави в особі Херсонського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі по тексту - ДКЦПФР) звернувся до суду з адміністративним позовом до відкритого акціонерного товариства "Іванівське АТП 16548" (далі – ВАТ) про стягнення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів у сумі 51 000 грн.

Свої вимоги обґрунтовує тим, що відносно відповідача, за вчинення правопорушення на ринку цінних паперів були винесені постанови №120-ХЕ, №121-ХЕ, №122-ХЕ від 26 липня 2011р., кожною з яких відносно відповідача було застосовано санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у вигляді штрафу в розмірі 17 000 грн. Вказані постанови відповідачем не були оскаржені в установленому законом порядку, штраф станом на момент звернення з позовом до суду в добровільному порядку сплачений не був.  Просив стягнути з відповідача штрафні санкції на загальну суму 51 000 грн.

Перевіривши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд вважає за необхідне позов задовольнити з огляду на наступне.

Частиною 1 статті 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (далі – Закон) встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно з ч. 1 ст. 5 вищевказаного Закону державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Судом встановлено, що 04 липня та 14 липня 2011 року начальником Херсонського територіального ДКЦПФР прийняті постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів стосовно ВАТ «Іванівське АТП 16548», згідно яких встановлено, що відповідач в супереч вимогам ст. 40 Закону, розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19 грудня 2006 року №1591 не розмістило в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярну інформацію за 2010 рік у встановлений законодавством строк - не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; не опублікувало в одному з офіційних друкованих видань Верховної ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярну інформацію за 2010 рік у встановлений законом строк - не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;  не подало Херсонському територіальному управлінню ДКЦПФР регулярну інформацію за 2010 р. у встановлений законом строк - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним. Керівника підприємства було зобов’язано з’явитися 14 липня та 26 липня 2011 року до ДКЦПФР для підписання актів про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень.

Відповідно ч.ч. 1, 2 ст. 39 ЗУ «Про цінні папери та фондовий ринок» емітенти, які здійснили відкрите (публічне) розміщення цінних паперів, зобов'язані своєчасно та в повному обсязі розкривати інформацію про: фінансово-господарський стан і результати діяльності емітента у строки, встановлені законодавством; будь-які дії, що можуть вплинути на фінансово-господарський стан емітента та призвести до значної зміни ціни на його цінні папери; власників великих пакетів (10 відсотків і більше) акцій. Інформація про власників великих пакетів (10 відсотків і більше) акцій подається Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку особою, яка веде облік права власності на акції емітента у депозитарній системі України, у строки, порядку та за формою, що встановлені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Інформація про власників великих пакетів (10 відсотків і більше) акцій є відкритою і оприлюднюється Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку шляхом розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів.

Статтею 40 вказаного Закону передбачено, що  регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка подається Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку (в тому числі в електронному вигляді). Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.

14 липня 2011 року Провідним спеціалістом контрольно-ревізійного відділу  Херсонського територіального управління ДКЦПФР складено акти №126-ХЕ, №127-ХЕ, №128-ХЕ про правопорушення на ринку цінних паперів, якими встановлено, що  ВАТ не розмістило в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярну інформацію за 2010 рік у встановлений законодавством строк - не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; не опублікувало в одному з офіційних друкованих видань Верховної ради України, Кабінету Міністрів України або Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярну інформацію за 2010 рік у встановлений законом строк – не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;  не подало Херсонському територіальному управлінню ДКЦПФР регулярну інформацію за 2010 р. у встановлений законом строк - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.  Вказані порушення закону з боку ВАТ вчинені повторно протягом року.                     

Порядок та строки розгляду ДКЦПФР справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів врегульовано “Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій”, затвердженими рішенням ДКЦПФР від 11 грудня 2007 року N 2272, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 12 лютого 2008 р. за N 120/14811. Відповідно до п. 5 Розділу І Правил уповноважені особи комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.

Відповідно до п. 1 Розділу VII Правил розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови.

На підставі вищезазначених актів 14 липня 2011р. уповноваженою особою Комісії було винесено три постанови про розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів.

За результатами розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів відносно ВАТ «Іванівське АТП 16548» 26 липня 2011р. уповноваженою особою Комісії було прийнято постанову №120-ХЕ про накладення санкцій  у вигляді сплати штрафу в розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000 грн. за нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних ДКЦПФР у встановлений законодавством строк регулярної інформації емітента за 2010 рік (правопорушення вчинено повторно протягом року); постанову №121-ХЕ про накладення санкцій  у вигляді сплати штрафу в розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000 грн. за не опублікування в офіційному друкованому виданні у встановлений законодавством строк регулярної річної інформації емітента за 2010 рік (правопорушення вчинено повторно протягом року); постанову №122-ХЕ про накладення санкцій  у вигляді сплати штрафу в розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000 грн. за не подання до Херсонського територіального управління ДКЦПФР у встановлений законодавством строк регулярної річної інформації емітента за 2010 рік (правопорушення вчинено повторно протягом року).

Відповідно до п.5,6,7 ст.11 Закону 448/96-ВР державна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: 5) неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; 6) нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; 7) неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

Згідно ст. 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. Штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.

Судом встановлено, що постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, станом на момент розгляду справи не оскаржені, штрафи згідно постанов на загальну суму 51 000 грн. в добровільному порядку не сплачені, заперечень з цього приводу чи доказів погашення заборгованості відповідачем суду не надано.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення з відповідача штрафу є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.   

Керуючись ст. ст. 158-163, 167, КАС України, суд, -

                                                      постановив:

Адміністративний позов Прокурора Іванівського району Херсонської області діючого в інтересах держави в особі Херсонського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку задовольнити.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Іванівське АТП 16548" (код ЄДРПОУ 21304069) на користь державного бюджету Іванівського району  (р/р 311112106700170) код ОКПО 24103756, код доходу 21081100, банк одержувача Управління Державного казначейства у Херсонській області, МФО 852010 штрафні санкції у сумі 51 000 (п'ятдесят одна тисяча) грн.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з моменту її отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була  подана  у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили  після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                                                                                      Василенко Г.Ю.

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2011
Оприлюднено30.12.2011
Номер документу20252176
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —4682/11/2170

Постанова від 17.10.2011

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні